Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.
Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.
Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový
… více »Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.
Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.
Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.
Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.
Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.
… více »Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.
Na .KDE vyšiel zaujímavý rozhovor s vývojármi Krity - bitmapového editoru z balíku KOffice.
V nedávno vydanej verzii 2.1 kancelárskeho balíku Koffice sa dočkala Krita veľa zmien, ktoré z nej pomaly, ale isto robia veľmi použiteľný grafický nástroj. Avšak Krita má stále nedostatky, ktoré sa v rozhovore spomínajú, resp. jeden z problémov je najviac vyzdvihovaný - rýchlosť...ehm..vlastne pomalosť. ;)
A to bol pravdepodobne aj cieľ vývojárov - upozorniť na chybu, o ktorej oni sami vedia a chcú ju riešiť, avšak nie je ako. Riešením by mala byť dotácia pre jedného vývojára, ešte študenta - Lukáša Tvrdého, Slováka. V interview je to dokonca explicitne spomenuté, nad čím som sa celkom pousmial...
"Hehe... Well he lives in the Slovak Republic. Life's not that expensive over there. We aim to raise about 2000-3000 euros."
Na prvý pohľad sa to možno zdá byť ako prehnaná suma, avšak tieto peniaze by mali byť utratené v priebehu troch mesiacov - od februára do apríla 2010. Následne by v máji mala byť vydaná verzia 2.2, ktorá bude zahŕňať Lukášove zmeny a o 4 mesiace pozdejšie verzia 2.3, ktorá by mala obsahovať vylepšenia, čo sa týka použiteľnosti (usability). Aby som nezabudol - Lukáš prisľúbil, že bude pracovať 80 hodín týždenne, takže mu hodinová mzda vychádza na 3,125€. :)
Ešte pripomeniem, že v čase písania blogpostu je zatiaľ vyzbieraných niečo vyše 47% sumy a ak sa chcete dozvedieť viac o pláne vývojárov, prečítajte si spomínané interview. UPDATE: plán je splnený na 116,6%!
Tiskni
Sdílej: