ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
Prednedávnom som sa zúčastnil jedného výskumu, ktorý sa zaoberal vnímaním gramatických chýb v jazyku, resp. ako to ovplyvňuje činnosť mozgu. Jedna z podmienok bola aby som bol pravák, čo spĺňam na 100%. Avšak som sa mýlil...
Pred samotným EEG experimentom som mal vyplniť kratší dotazník, ktorý mal zistiť, či som naozaj pravák. Až vtedy som zistil, že som žil takmer celý život v omyle. Som totiž pravoruký len na 80%. :( Sú činnosti, ktoré robím obojručne alebo výhradne ľavačkou. Robil som ich tak celý život, ale vôbec som si neuvedomoval, že ich robím "zle". Aké? Viď. anketa.
S mojou čiastočnou obojručnosťou súvisí aj obojnožnosť. Normálne som pravonohý, t.j. zásadne nakopávam pravou :), avšak znovu sú tam nejaké výnimky. Keď som párkrát skúšal jazdiť na skateboarde, tak mi prišlo úplne prirodzené byť v regular stance, teda ľavou nohou dopredu. Opačne mi to prišlo úplne choré a ani som to ďalej neskúšal. Zase na snowboarde to bolo inak - zo začiatku sa mi dobre jazdilo ako regular, ale po pár jazdách som bol "donútený" na goofy postavenie, teda pravá noha napred. Po pár rokoch som skúsil jazdiť na switch, teda opačne ako zvyknem, a šlo to celkom fajn, aj keď to nebolo také vychytané ako normálne. A pred pár dňami som to skúsil opäť a bolo to strašné.
Približne 2 mesiace (to už tak veľa?!) pravidelne hrávam Canvasrider. Neskutočný žráč času! Ale už sa to snažím obmedzovať, totiž sa mi začala prejavovať závislosť. :) Dnes som si zapol túto trať. Pozrite si ju, ja počkám... Ako je možné vidieť, tak celý čas idete vľavo, čo je pre mňa veľmi nepríjemné. Možno je to len zvyk, ale skutočne mám s tým veľké problémy. Aj tak som chcel na tej trati rekord a keď niečo chcem dosiahnuť, tak idem za tým.
Riešenie je úplne triviálne, xrandr a xmodmap. Prevrátime obraz cez X-ovú os príkazom xrandr -x a premapujeme si ľavú šípku na pravú príkazom xmodmap -e "keycode 113 = Right" a obdobne pre pravú - xmodmap -e "keycode 114 = Left". A hurá na pravo-orientovanú trať! :) Zmenu nastavení na pôvodné správanie nechávam na čitateľa.
A čo vy? Máte tiež nejaké podobné defekty ako ja? ;)
Tiskni
Sdílej:
Mám zásadní připomínku k první otázce v anketě: flašky otevírám zásadně oběma rukama (levou víčko, pravou lahev). Jak odpovědět?
Já osobně jsem pravák, ale např. myš většinou držím levou rukou.
zvláštní... jinak víčko/uzávěr držím vždycky při otvírání levou rukou...
Super matoucí titulek, myslel jsem že je to zase o politice.To bude asi nějaké postižení, mně politika vůbec nenapadla.
Prednedávnom som sa zúčastnil jedného výskumu, ktorý sa zaoberal vnímaním gramatických chýb v jazyku, resp. ako to ovplyvňuje činnosť mozgu.A jsou výsledky?
Aké? Viď. anketa.Jenom to otvírání lahví? Jak nad tím teď přemýšlím, tak hardwarově mám pravou ruku konstruovanou na otvírání a levou na zavírání (je výhodnější při zabrání hrnout kůži na palci k nehtu než se ji snažit od nehtu odtrhnout), ale software ovládání levé zvládá hůř, tak používám na oboje pravou
.
Sokolník po prostřelení ramene: Moje pravačka! Jak si teď budu… … … mačkat entr?
chytím uzáver do ľavej pästeTy nedržíš uzávěr mezi palcem a ukazovákem? Tak, a teď jestli jsem divný já nebo ty
.
A ktorou držíš uzáver? :)Jak kdy
A narážal som skôr na to, že na skateboarde som regular a na snowboarde goofy.Aha, to mi ušlo, no tak to už je trochu zvláštnější
Pravou, kdyz si to chci udelat sam a levou, kdyz chci, aby to bylo jako od ciziho.Priznam se, uz jsem to nekde slysel.
How do you do? - Jak si to děláš?
Allright! - Vždycky pravou!
.
.
Nicméně se mi zdá, že pohyb podle hodinových ručiček je plynulejší. V opačném směru pri pozici ruky u těla v místě před vzdálenějším "obratníkem" je pohyb neplynulý (jako by ta animace poskočila).
Nicméně se mi zdá, že pohyb podle hodinových ručiček je plynulejší. V opačném směru pri pozici ruky u těla v místě před vzdálenějším "obratníkem" je pohyb neplynulý
nic jako "vzdálenější" na tom obrázku neexistuje - jde opravdu jen o optický klam (viz příloha ^^).
.
No to záleží na tom, jak ten obrys vznikl. Pokud byl původně nějaký 3D renderovaný model...
Jinak mě přepínání nedělá problém
)
.
No mě se taky defaultně točí pevně stanoveným směrem (mě podle hodin). Ale přepnutí lze lehko udělat fokuzací na tu zvednutou nohu.
Ale přepnutí lze lehko udělat fokuzací na tu zvednutou nohu.Nevím, čím to je, ale mě se daleko lépe přepíná při fokusaci na prdel :).
)) umím přehodit, hokejku nikoliv. Na skat- a snow-boardu jsem v životě nestál, pamatuji si ale, že na koloběžce jsem mohl zvolit obě varianty, ale přirozenější bylo pravou stát a levou se odrážet.
Znám ženskou, co umí psát pravou i levou, oběma najednou (stejný text), oběma najednou zrcadlově (pravou vpravo, levou doleva - stejný text). Š.k.l. normálně.