Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Jedna z výtek na adresu erlangu, co jsem zaznamenal, je nemožnost napsat rekurzivní funkci přímo v shellu. Přitom je to spíše příznak nedostatku informovanosti. Přiznám se bez mučení, že jsem to taky ze začátku nevěděl, protože k tomu je potřeba devilish ingenuity (slovy Joe Armstronga na straně 57). Ve výše odkazované disertační práci je jako ukázka výpočet faktoriálu.
6> Fact = fun(X) ->
G = fun(0,F) -> 1;
(N, F) -> N*F(N-1,F)
end,
G(X, G)
end.
#Fun<erl_eval.5.123085357>
7> Fact(4).
24
Pokud vás z uvedeného kódu nebolí hlava, tak jděme dále. Co třeba funkce, která bude vracet sekvencery (funkce vracející list hodnot se zvoleným krokem). Nic těžkého, ta rekurze je tam stejně jen jedna:
14> StepSeqGen = fun(Step) ->
G = fun(X,Y,Z,F) when X > Y -> [];
(X,Y,Z,F) -> [X|F(X+Z, Y, Z, F)]
end,
fun(Start,Stop) -> G(Start, Stop, Step, G) end
end.
#Fun<erl_eval.6.56006484>
15> ByOne=StepSeqGen(1).
#Fun<erl_eval.12.115169474>
16> ByOne(1,10).
[1,2,3,4,5,6,7,8,9,10]
17> ByTwo = StepSeqGen(2), ByTwo(0,10).
[0,2,4,6,8,10]
18> (StepSeqGen(3))(0,10).
[0,3,6,9]
Takže rekurze přímo v shellu psát jdou i když to není na první pohled zrovna patrné. Stačí jen troška té devilish ingenuity.
Tiskni
Sdílej:
A když to není v shellu, tak rekurze jde i bez toho předávání funkce jako parametru?
letrec.
Možná i v něm by se občas hodil.
A když to není v shellu, tak rekurze jde i bez toho předávání funkce jako parametru?Samozřejmě.