abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:33 | Komunita

    Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 15:44 | Zajímavý software

    Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 05:11 | Zajímavý článek

    Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.

    karkar | Komentářů: 9
    24.10. 19:55 | Nová verze

    Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.10. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    24.10. 13:22 | Upozornění

    V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.10. 04:55 | Komunita

    VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.10. 03:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.10. 20:11 | Komunita

    V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 277 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Chci vám pořát vše nejlepší do nového roku, mnoho zážitků, štěstí a lásku. Jo a ještě něco, mnoho zdařilé grafiky ;).

    Banner - grafika

    Chcete vědět, jak se kreslí tohle nebo tohle pouze pomocí grafických editorů dostupných zdarma? Gimp, InScape a další. Pokud nejste profesionálové a rádi by jste toto uměli, klidně se stavte.

    Navštiv naši diskusi na http://www.quetzal-diskuse.own.cz/. Došlo k poškození databáze, za to se omluvám.

    Nevíte, jaké štětce si vybrat? Zeptejte se. Nevíte, kde se dají sehnat prima zdroje? Zeptejte se. Neumíte? Zeptejte se a já vám co nejdříve odpovím. Nečekejte na neskutečné otálení redakce s vydáním seriálu a začněte se učit ještě dnes!

    Je tedy fakt, že nás tam zatím moc není, ale já jsem tam stále, tak vám má kdo dobře poradit

    Bez registrace

    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.

    19.11.2007 22:08 | Zatím nezařazené | poslední úprava: 19.11.2007 23:13

    Jistě, na internetu se můžeme všichni dočíst haldy flamewarů a výkříků na to či ono. Ale proč si to nesesumarizovat do několika bodů.

    Veřte mi, že není žádný med pročítat ty nechutné diskuse pod většinou článků. Mým hlavním cílem je dočíst se co nejpodrobnější informace a pokud to bude množství komentářů vyžadovat (stížnosti na GUI), tak i nažhavit GIMP na plné obrátky a navrhnout nové GUI. Vím, je to troufalé a ode mě ošklivé, avšak zažene to nudu a mimoto můžu zkusit návrh protlačit do vyšších kruhů.

    Mě osobně je zcela jedno, jak vypadá, pracuji jak s gimpem, tak i jeho "zrcadlem" v jiných OS.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.11.2007 22:15 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Mne GUI Gimpu plne vyhovuje, pretoze som nan zvyknuty. Tym padom mi zase photoshop nevyhovuje... a vela ludi na tom bude presne opacne :-)
    juraj-bit avatar 19.11.2007 22:43 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Skúšal som Photoshop, ale nie je to Gimp, ten bordel čo má Photoshop v ponukách, ja teda neviem, ale Gimp sa mi zdá byž ergonomickejší aj intuitívnejší, ale asi je to dané tým, že to bol môj 1. grafický bitmapový editor, ktorý som sa naučil používať ;)
    Quetzal avatar 19.11.2007 22:46 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    No vidíš, já zase vyrostl na Photoshopu a dnes ho otevřu jen málokdy, ač "grafičím" v jednom kuse. Ale to je právě smysl toho mého návrhu GUI, ono to bude jak 2 v 1. Obojí, vyhovující všem. Zatím to mám jen hrubě rozvržené.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    19.11.2007 22:21 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    mne velmi prekaza to, ze je to rozhodene po X oknach - viac mi vyhovuje 'photoshopovsky' styl GUI (teda jedno hlavne okno a v nom nejake podokna). je to fakt jedina vec, ktora mi na Gimpe vyslovene vadi.
    19.11.2007 22:27 sirkubador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    No, mně víc oken zas vyhovuje mnohem lépe než jedno, to už má gimp větší mušky, třeba nepřehledné, byť komplexní nabídky...
    20.11.2007 09:35 pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    X oken je zejmena otresnych na windowsech, ktere neumi focus-follows-mouse atd.
    Jardík avatar 20.11.2007 16:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Quetzal avatar 19.11.2007 22:28 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Takové komentáře očekávám ve více případech, ale to je zcela v pořádku, protože mám v hlavě už nějaký čas navržen takový styl půl na půl. Nevypadá to ani jako jeden z editorů, které se tak rády srovnávají, avšak oboum je to velmi blízko.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    Black.Bandit avatar 20.11.2007 06:19 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Možná, že by neškodil GUI styl á-la MATLAB. Sice X oken, ale když si je užvatel nějak uskládá dohromady, tak mu tak zstanou. Navíc by se dalo zapnout "sloučit v taskbaru do jené položky" a bylo by po problému. Kdo by chtěl, měl by třeba 10 oken, a kdo ne, měl by jenom jedno, a rozestavěné přesně jak chce on. Jen nevím co bych udělal s tím GTK+, s tím už asi nic udělat nejde :-D
    Nemo propheta in patria sua
    20.11.2007 13:19 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Souhlas. Absolutně nechápu, proč tato vlastnost není volitelná. Jestlipak se vývojáři nebojí, že v majoritních distrech by byla defaultně jimi zavrhované "vše widgety v jednom okně".
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    20.11.2007 20:48 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    mne velmi prekaza to, ze je to rozhodene po X oknach - viac mi vyhovuje 'photoshopovsky' styl GUI (teda jedno hlavne okno a v nom nejake podokna).
    Rozhození po X oknách je photoshopovský styl, jelikož ho Gimp okopíroval právě z Photoshopu (tedy z unixové verze, samozřejmě).

    K užitečnosti se vyjadřovat nebudu, ani jeden program nepoužívám (naposledy jsem Photoshop použil před deseti lety na irixu).
    19.11.2007 22:27 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Vice oken je fajn(na monitoru s malym rozlisenim si muzu presunout okna na jinou plochu), horsi to je se samotnym gtk(zbytecne plytvani mistem-velke ikony, potvrzovaci dialogy, apod.).
    Quetzal avatar 19.11.2007 22:34 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    To je dobrý postřeh. Dalo by se tím ušetřit hodně místa.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    19.11.2007 22:45 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Velikost ikon a vůbec všeho v GTK lze nastavit v gtkrc.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    19.11.2007 22:56 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Vadi mi:

    - ze nemozem nastroju, napr. stetec, priradit presnu velkost, je tam 10 pevnych velkosti ktore este mozem updavit pomocou scale ale ja nechcem "kolecko c. 3 + scale 1.25", ja chcem priamo zadat napr. 17px

    - casto krat sa mi stava ze tie posuvnitka (slider) napr. velkosti nastrojov niesu cele vidiet

    tu je screenshot: http://img222.imageshack.us/img222/7504/obrazovkagimpda9.png

    - precistit defaultne tvary stetcov, pouzil niekto niekedy tu zelenu papriku?

    - ked pouzijem text, zostane tam nieco ako dalsia vrstva, ta sa mi potom "serie do roboty", jediny spolahlivy sposob ako sa toho zbavit je toto: ulozit (napr. png), nieco zmenit, revert, nastroj ktory by na to snad mal byt urceny (Obrazok->Do 1 vrstvy) nefunguje tak ako ma

    - asi by som pridal nastroj ciara, viem ze sa to robi cez shift ale zaciatocnikom by to pomohlo, nehovoriac o tom ze nakreslit blbu kruznicu je porod, proste nieco na elementarne geometricke tvary

    - v 2.4 je ten novy sposob posunu oblasti dost naprd (pre akykolvek posun treba na kazdy vyber stlacit Ctrl+Shift+L)

    - Farba do alfy funguje dost divne, obzvlast pri porovnani (seda-ina seda) a (zelena-ina zelena), proste ak dam nejaku sedu farbu, ovplyvni to aj bielu ale aj ine sede farby v obrazku ale ak dam napr. modrozelenu, tak trosku odlisnu modrozelenu to uz ignoruje
    Jardík avatar 20.11.2007 16:39 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    - ked pouzijem text, zostane tam nieco ako dalsia vrstva, ta sa mi potom "serie do roboty", jediny spolahlivy sposob ako sa toho zbavit je toto: ulozit (napr. png), nieco zmenit, revert, nastroj ktory by na to snad mal byt urceny (Obrazok->Do 1 vrstvy) nefunguje tak ako ma
    Kliknout pravým na vrstvu v seznamu vstev, volba "sloučit dolů".
    Věřím v jednoho Boha.
    otula avatar 19.11.2007 23:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.

    GUI mi naprosto vyhovuje :-)

    Ale kdyby se ptal vývojář GIMPu, určitě bych hned volal po vrstvách úprav (Adjustment Layers) a po efektech vrstev, jak jsou v Photoshopu (stíny a další blbinky)

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    20.11.2007 00:40 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Preco KURVA vo verzi 2.4 poprehadzovali buttony v dialogoch a pomenili klavesove skratky?
    Quetzal avatar 20.11.2007 03:41 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Mám za to, že po tomto volala většina uživatelů a chtějí-li mít vývojáři co nejvíce spokojených uživáků, tak co jiného jim zbývalo?
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    juraj-bit avatar 20.11.2007 04:58 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Tak im treba - tým užívatelom, hlavne začínajúcim. Teraz nech sa vysomária v tutoriáloch určených pre staršie verzie Gimpu.
    Black.Bandit avatar 20.11.2007 06:15 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Klasika. Na GIMPu mi vadí dvě podstatné věci. X - oken, prase aby se v tom vyznalo, a pro me naprosto chaotické a nepouzitelné GTK+. Z těchto důvodů raději sáhnu po Kritě, pokud musím udělat něco jednoduchého v grafice.
    Nemo propheta in patria sua
    20.11.2007 09:58 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Co je chaotického na GTK, pane Bandito? Není to spíš chaos ve vaší hlavě?
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Black.Bandit avatar 20.11.2007 10:36 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Pozor pozor. Jestliže vám vadí, že je "pro mě GTK+ chaotické" - názor zcela zřetelně subjektivní, jak pak chcete cokoli hodnotit? Není teda chaos ve vaši hlave, že se vám nelíbí Qt? Že nemáte rád Jablka? Že nevolíte komunisty? Že nečtete blesk? atd... Co se vám proboha nelíbí na tom, že někomu něco nesedí? Označíte snad sám sebe za člověka s chaosem v hlavě za každou věc ve vašem životě, ke které nemáte kladný vztah?

    A teď k tomu GTK+. Ze všeho nejvíc mi pije krev GTK+ file-save dialog. Navíc se stotožňuji s kontroverním názorem, že GTK+ aplikace často následují GNOME v přistupu k uživateli jako k idiotovi. Takže mi vadí, že nemám co nastavit, na co kliknout, chybí mi tlačítko "Zrušit" "použít" "OK" místo kterých je tlačitko jenom jedno, zřídka kdy aspoň dvě. Tohle vadí mě. Neříkám nic o tom, že to musí vadit vám. Každému podle jeho potřeb. Proto mě zaráží vaše zpochybňování mého duševního zdraví jen proto, že mi GTK+ nesedí.
    Nemo propheta in patria sua
    20.11.2007 10:45 henrichg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    A uz je to tu zas :-D
    20.11.2007 10:50 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    No ať je váš názor subjektivní nebo objektivní (jestli to jde), určitě k němu bude nějaký důvod, který jste předtím neuvedl. GTK je hodně užívaný toolkit, takže asi nebude zas takový špatný. Většina vašich výtek pramení z neznalosti problematiky. Například to že máte na dialozích pouze jedno tlačítko na zavření má nějaký důvod.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    otula avatar 20.11.2007 10:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Hele kluci, nechcete se s touto debatou přestěhovat na pískoviště k tomu určené? A nebo se zhluboka nadechnout, vydechnout…
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Black.Bandit avatar 20.11.2007 11:19 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    Uvedu příklad. Dialog pro nastavení vlastnosti XYZ. (za XYZ dosaďte si třeba téma vzhledu prostředí, ale pasuje tam kde co) Typická GNOME/GTK+ aplikace tam má sloupeček s výběrem a OK. V našem případě například témata vzhledu. Chci vyzkoušet nějaké jiné. V KDE/Qt kliknu na nové téma, zobrazí se mi náhled. Pokud souhlasím, dám "Použít". v GTK+ dám "OK" Pokud nesouhlasím, V Qt dám jiné téma, nebo "Cancel", v GTK+ musím vrátit kurzor na výchozí položku. Může se mi ale stát, že neznám výchozí položku. Pak můžu v KDE/Qt dát "cancel" a zůstane vše při starém. V GTK+ mám jenom tlačítko OK a jsem v prdeli, protože původní stav můžu dicílit jenom metodou pokus omyl a hledáním. Příklad toho, jak je pro mě jedno tlačítko kontraproduktivní.
    Nemo propheta in patria sua
    frEon avatar 20.11.2007 11:43 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    jojo to vymyslela nejaka nemocna hlava dubova.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    frEon avatar 20.11.2007 11:42 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    me velmi vadi ty nastavovatka a horizontalni posouvatka (ted si nemuzu vzpomenout jak se tomu zpravne rika) v levem panelu nastroju. musim ho mit kvuli num zbytecne (tak 3x vic nez bych potreboval) siroky. Proste to plytvani mistem. Ne vsichni mame rozliseni > 1600x1200.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    frEon avatar 20.11.2007 14:08 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vadí vám GUI gimpu? Co přesně.
    aha tak ted jsem si precetl uvodni blog do gimpu od Quetzala a dozvedel jsem se, ze se da ten panel vytahnout a da dat nekam jinam... Takze beru zpet
    Talking about music is like dancing to architecture.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.