Zeek (Wikipedie), původně Bro, byl vydán v nové major verzi 8.0.0. Jedná se o open source platformu pro analýzu síťového provozu. Vyzkoušet lze online.
Byl vydán Mozilla Firefox 142.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 142 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Python Developers Survey 2024, výsledky průzkumu mezi vývojáři v Pythonu organizovaném Python Software Foundation ve spolupráci se společností JetBrains v říjnu a listopadu loňského roku. Zúčastnilo se 30 tisíc vývojářů z 200 zemí. Linux používá 59 % z nich.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.08.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
Byla vydána nová verze 2.51.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 91 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
Po roce bylo vydáno nové číslo magazínu Phrack: Phrack 72.
OpenSSL Corporation zve na den otevřených dveří ve středu 20. srpna v Brně a konferenci OpenSSL od 7. do 9. října v Praze.
Konference LinuxDays 2025 proběhne o víkendu 4. a 5. října v Praze. Konference OpenAlt 2025 o víkendu 1. a 2. listopadu v Brně. Blíží se konec přihlašování přednášek. Přihlaste svou přednášku (LinuxDays do 31. srpna a OpenAlt do 3. října) nebo doporučte konference známým.
Raspberry Pi Touch Display 2 je nově vedle 7palcové k dispozici také v 5palcové variantě. Rozlišení stejné 720 × 1280 pixelů. Cena 40 dolarů.
Automat: "Dovolali jste se na linku pojišťovny Generali. Chcete-li nahlásit pojistnou událost, stiskněte jedničku. Potřebujete-li... -"
Já: 1
Automat: "Čekejte prosím, všichni operátoři vyřizují hovory klientů, kteří se dovolali před vámi. Jste třetí
v pořadí."
"Čekejte prosím, všichni operátoři vyřizují hovory klientů, kteří se dovolali před vámi. Jste druhý
v pořadí."
"Zanechte svůj vzkaz po zaznění signálu. Nezapomeňte uvést telefonní číslo, na kterém vás můžeme kontaktovat. PÍÍÍP."
Já: WTF?
Právě jsem deset minut visel na částečně hrazené lince, abych mohl nahlásit pojistnou událost. Podle nahrané hlášky mě nechávali viset proto, aby se mnou mohl záležitost vyřídit operátor. A pak se ukázalo, že mě nechali "vystát frontu" jen proto, abych nahrál své sdělení na záznamník... Že by to byl speciálně navržený systém pro odrazování klientů od hlášení jakýchkoliv škodných událostí? Já měl totiž několik vteřin pocit, že buď rozšlápnu sluchátko nebo se začnu nekontrolovaně chechtat. Ani v jednom případě by pojišťovna nemusela žádnou pojistnou událost řešit. Nakonec jsem nějaký ten vzkaz s cukáním v koutcích vykoktal, ale musel jsem vynaložit hodně úsilí, abych se nerozpovídal místo rozbitého skla o tom, jak debilní systém tam mají nainstalovaný...
Tiskni
Sdílej:
Tam to spíš je kvůli úzkému hrdlu na vstupu (počet současně volajících), nahrává se snad někam na disk(y)?