Na blogu programovacího jazyka Swift byl publikován příspěvek Psaní aplikací pro GNOME v programovacím jazyce Swift. Používá se Adwaita pro Swift.
egui je GUI knihovna pro programovací jazyk Rust běžící na webu i nativně. Vydána byla verze 0.27.0.
Byla vydána nová verze 6.1 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.13. Thunderbird na verzi 115.9.0.
Linka STOPonline.cz v roce 2023 přijala 3700 hlášení závadného obsahu na internetu, 22 bylo předáno PČR, 23 bylo předáno ISP a 944 závadových domén zobrazujících dětskou nahotu či pornografii bylo nahráno do mezinárodního systému ICCAM, který je spravován asociací INHOPE.
Byla publikována podrobná analýza v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby CVE-2024-1086 v Linuxu v nf_tables.
Byla vydána nová verze 4.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání.
Úkolníček Taskwarrior (Wikipedie) pro správu úkolů z příkazového řádku byl vydán ve verzi 3.0.0.
Společnost Canva stojící za stejnojmenným webovým grafickým editorem koupila společnost Serif stojící za grafickým editorem Affinity.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 40, tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 16. dubna. Z novinek (ChangeSet) lze vypíchnout podporu frameworku pro strojové učení PyTorch. Fedora KDE Plasma Desktop přichází s Plasmou 6 a běží nad Waylandem. Fedora Workstation přichází s GNOME 46.
Před měsícem společnost OpenAI představila AI model Sora pro generování realistických videí z textového popisu. Včera zveřejnila 7 videí od umělců, kterým umožnila přístup k tomuto modelu.
Tak jsem konečně dorenderoval i druhou verzi své zápočtové animace do PB009 – základy grafiky. Jelikož jsem nad tím seděl docela dlouho (jsem lama a tohle byla má první animace) a její součástí je i obligátní tučňák (pokud byste to nepoznali, tak je to ta tlustá tmavá potvůrka, co tam máchá křídly ), řekl jsem si, že sem hodím link, abyste mohli zkritizovat, jak se mi to nepovedlo...
Příznivce OSS zklamu, dělali jsme v Cinema 4D na WinXP, ale musím konstatovat, že Cinema je výrazně pohodlnější nástroj než Blender (z mých nepříliš bohatých zkušeností, pohledem začátečníka) i přes mou snahu blenderu trochu nadržovat za jeho trochu "vimařské ovládání".
Jinak zvědavci si mohou kliknout na video v MPEG4 640 na 480 (cca 3,7 MB), které je asi o třetinu zrychlené a i tak se mi renderovalo 15 hodin, 16 minut a 26 vteřin. Nebo na video v MPEG4 320 na 240 (cca 5 MB), které má sice menší rozměry, ale je v zamýšlené rychlosti. Renderovalo se 9 hodin, 59 minut a 16 vteřin. Děkuji pánům správcům z windowsové sekce našeho CVT, že mi dovolili zamknout počítač na celý víkend a dnešní noc, aniž bych měl blokaci účtu .
(Pokud má někdo problém s mpeg4, nechť si změní koncovku mpeg na avi a stáhne si to v avíčku, které je ovšem "trochu" větší )
Update: grrr, v anketě se vyfiltroval text v uvozovkách. Mělo tam být: chybí tam cedulka "powered by tučňák".
Tiskni Sdílej: