abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:55 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucí/ho projektu Debian (DPL, Wikipedie). Poprvé povede Debian žena. Novou vedoucí je Sruthi Chandran. Letos byla jedinou kandidátkou. Kandidovala již v letech 2020, 2021, 2024 a 2025. Na konferenci DebConf19 měla přednášku Is Debian (and Free Software) gender diverse enough?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    dnes 00:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Přidána byla podpora Orange Pi 4 LTS. Přibyl balíček Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:55 | Nová verze

    Implementace VPN softwaru WireGuard (Wikipedie) pro Windows, tj. WireGuard pro Windows a WireGuardNT, dospěly do verze 1.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | IT novinky

    V Pekingu dnes proběhl 2. ročník půlmaratonu humanoidních robotů. První 3 místa obsadili roboti Honor Lightning v různých týmech. Nový rekord autonomního robota je 50 minut a 26 sekund. Operátorem řízený robot to zvládl i s pádem za 48 minut a 19 sekund. Řízení roboti měli časovou penalizaci 20 %. Před rokem nejrychlejší robot zvládl půlmaraton za 2 hodiny 40 minut a 42 sekund. Aktuální lidský rekord drží Jacob Kiplimo z Ugandy s časem 57 minut a 20 sekund [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    17.4. 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    17.4. 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.4. 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1360 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Hodnoceni nema hodnotu

    21.11.2005 03:10 | Přečteno: 1010× | poslední úprava: 22.11.2005 00:21

    Dost dobře nechápu na abičku důvody hodnocení článků, či blogu. Komu co mají vlastně ukázat. Autorům článků a autorům blogů, kteří píší své příspěvky pravděpodobně bez nároku na honorář

    Je-li tomu tak potom je dost divné sdělovat těm, kteří mají potřebu někomu něco sdělovat, nabízet, pomáhat, davat najevo jakou hodnotu má obsah jejich příspěvků. Jako psychoterapeut a jako chlap, který už dávno není mladý neberu příliš mnoho věcí v životě vážně. Kamaradi mi umírají na rakovinu, infarkt. A cítím, že je mnoho věcí, co prostě vážně brát nemůžu a nechci. Jedním z nich je takový ten spor kolem Microsoftu a zbytku světa.

    Mě Linux a BSD skutečně baví a jsem rád, že existuje. Navíc má to pro mne tu hodnotu, o které jsem psal ve svém příspěvku "Linuxová komunita a psychoterapie" Beru vážně úsilí lidí, kteří tomu věnují svůj čas, dost často bez nároku na honorář, odpovídají na dotazy a pomáhají tam kde je pomoc nutná. Líbí se mi, že na VIM je žádost o pomoc dětem v Ugandě. Líbí se mi akce kolem softwarových patentů. Líbí se mi zaměření Abíčka a nepochybuji, že je s tím obrovská dřina.

    Jak říkám, to vše mi slouží k zábavě.Je mi lhostejné jestli je na desktopu 50% uživatelů Linuxu a jiného open source. Pro mne je důležité že to existuje. Jestli většina uživatelů se dá zblbnout reklamou, nechce se učit a nebo nemá důvěru v Linux FreeBSD a dalšímu open source je to jejich problém. Mají stejnou možnost jako já, a další se kterými se tady a jinde setkávám. Proto jsem se dost divil hlaholu kolem Plešingera. Koho tím uráží, když napíše "Linuks"?. Linuxové komunitě nadává do komunistů kdekdo. Jsou ti co se citi ohrozeni

    Nikdy jsem nebyl komunista a nemám komunisty rád. Zprznili na co šáhli. Ale když někdo přirovnává Linux ke komunismu, tak mě pobaví. Protože jestli je něco daleko od komunismu je to především Linux. A už jen tím že je na rozdíl od komunismu úspěšný. Ti lidé nevědí ani co říkají. Protože kdyby se v tom narodili a prožili v tom převážnou část života, vůbec by je nenapadlo spojovat linuxovou komunitu s něčím tak beznadějně neúspěšným jako byl komunismus.

    Trochu jsem zabrousil od hodnocení ke komunismu, ale myslím že je to celkem nutné. Ve všech lidských komunitách byli lidé, kteří chápali nutnost spolupráce a nevykládali to jako hloupost. Ve všech lidských komunitách žili a žijí hlupáci, kteří nejsou schopni dohlédnout na důležitost spolupráce a z krátkodobého hlediska preferují sobectví a okamžitý zisk. Ti ale z v dlouhodobém hledisku nikdy neprosperují. Jako psychoterapeut tohle vidím dennodenně. Linux není z mého hlediska důležitý ve své kvalitě, ale ve své existenci.

    V té existenci, která má kolik tisíc členů, kteří mají zájem spolupracovat, učit se a pomáhat. To že je tu ještě kvalitní operační system, ze který je konkurence schopný je navíc. Opravdu si myslím, že není důležité hodnocení ani článků ani příspěvků. Důležitá je účast, odvaha se vydat kritice a diskusi, a učit se. Přiznám se že víc než jakou mám známku, mě zajímá jak velkou mám diskusi, jestli vubec a zda se někdo ozve.        

    Hodnocení: 85 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.11.2005 07:28 Filip Hesse | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnoceni nema hodnotu

    No já jsem hodnocení pochopil tak, že jednou budu mít ve svém profilu zaškrtnuto: "ignorovat úplně blbé". K tomu je dlouhá cesta. Myslím si, že se to nepovede, protože málo kdo bude klikat na hodnocení.

    Když už jsi nakousl komunismus. Jestli mě někdo řekne, že jsem `výraz pro mužský pohlavní úd`, je to pro mně menší urážka, než komunista. Částečně v souvislosti s blogem jednoho takového provokatéra se zozvinul spor mezi Leošem a Robertem. Když to zjednoduším, Leoš ho chtěl vyhodit a Robert hledal "demokratičtější" řešení. A to byl jeden z impulzů pro vznik hodnocení.

    21.11.2005 07:36 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnoceni nema hodnotu
    ... a já se ozvat musím. S postem souhlasím, až na to, že já význam v hodnocení docela vidím, i v diskusích jsem s nim souhlasil, ale to je vedlejší. Ano, to je správný názor, děkuji, teď jste to napsal, jak se mi to nepodařilo formulovat, snaha o rozšiřování Linuxu mi dost vadí, navíc mě štvou řeči, že mu to pomůže a jinak skončí, to je nesmysl. Uf ulevil jsem si hned po ránu. Díky!
    21.11.2005 08:36 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnoceni nema hodnotu
    Pěkný post. Poprvé jsem hodnotil. :-)

    Taky si nemyslím, že snaha propagovat Linux za každou cenu všude, je to pravé (i když jsem si to dřív myslel). Ta krása je právě v tom, že to nikdo nikomu nenutí, ale každý to může mít. A kdo používá srovnání s komunismem je minimálně omezenec, který neví o čem mluví.
    Nemám rád NVidii!
    21.11.2005 08:49 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnoceni nema hodnotu

    1)Pokud jde o komunisty a aféru, tak souhlasím. Možná je to stářím a množstvím malérů, co už jsem nějak přežil. Možná, že tím, že jsem tenhle týdnen obcházel funusy příbuzných a známých a mezitím chodil do nemocnice za tátou, který se rychle mění z chodící enciklopedie v trosku, co neví kde je. Možná situací světa. Ale přijde mi, že si nemá cenu kazit život ptákovinama . A že by si ho neměli kazit zejména lidé, co nechtějí být jen pasivní konzumenti, ale jsou tvůrčí a navíc mnozí mají i ten tvůrčí potenciál.

    BTW Linux má sice přístup ke společnému vlastnictví, který by mohl připomínat komunistické myšlenky, ale kde je tam "nutnost diktatury proletariátu? Kde poučka o nutnosti "svrhnout okovy bojem". Dyť je to konina. Prostě nadávka do komunistů je populární a šahá k ní leckdo.

    2) Hodnocení bych bral jako dobrou orientaci. A ještě si dovolím zopakovat nápad, nějak je (třeba autorem příspěvku) třídit. Je toho moc a tak aby si každý mohl vybrat blog, kde se mluví o Linuxu, kde se mluví o událostech společenských a kde si někdo vede osobní zápisky.

    21.11.2005 09:05 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnoceni nema hodnotu
    S postem v podstate souhlasim, ackoliv mi neni uplne jedno, kolik lidi Linux vyuziva, protoze cim vice jich bude, tim je pravdepodobnejsi, ze bude vice prostredku na vyvoj (ne od nich, ale od firem, ktere se rozhodnou vyvoj podporit atd., to se mi ted nechce rozebirat). Ale take je vice moznosti, ze se vyvoj zvrhne nekam, kam se mi nebude libit. No co, porad jsou v zaloze *BSD:-).

    Co mi trochu (dost) vadi, je to neustale zamenovani slova komunismus (a tedy dost pravdepodobne i cele ideologie?) s tim, co zde pred devetaosmdesatym bylo. To v zadnem pripade komunismus nebyl. To, ze vedouci strana se jmenovala Komunisticka, neznamena, ze mela, ci ma, s komunismem cokoliv spolecneho. A rikam to, ackoliv nejsem (nebo prave proto, ze nejsem?) komunista:-).

    Blaboly od lidi, kteri nekoho zde nazyvaji komunistou, me nechavaji naprosto chladnym, protoze predpokladam, ze melou o necem, o cem nic nevi. A obvykle prestavam diskusi cist, jakmile se objevi prvni slovo zacinajici "komunis":-). Zde to je vyjimka, protoze Vase posty jsou rozumne a citelne.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    21.11.2005 09:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnoceni nema hodnotu
    Hlavní smysl hodnocení je v tom, že to přináší informaci ostatním čtenářům. Když někdo uvidí, že je nějaký příspěvek vysoce hodnocený, možná si řekne, že by stálo za to si jej přečíst. Když naopak uvidí příspěvek s nízkým hodnocením, přečte si jej třeba jen tehdy, když se opravdu bude nudit.

    A nakonec je to i dlouhodobá věc. Ne všechny příspěvky jednoho autora dosáhnou vždy vysokého hodnocení - ale pokud např. uvidím, že něčí příspěvky jsou hodnoceny trvale nízce - a sám se na několika přesvědčím, že opravdu stojí za houby, pak si o tom autorovi udělám vlastní hodnocení. A příště se nebudu rozčilovat, že jsem zase pod lákavým titulkem nenašel nic zajímavého, protože ho budu rovnou ignorovat.
    21.11.2005 09:28 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnoceni nema hodnotu
    Ještě doplním, že hodnocení blogů je jedním z celé řady opatření (některá už byla zavedena), která jsem navrhl kvůli zlepšení celkového dojmu z blogů na abclinuxu. Snahou je usnadnit čtenářům/uživatelům orientaci v té spoustě zápisků, poskytnout lepší přehled o tom, co si zaslouží pozornost.
    21.11.2005 21:06 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hodnoceni nema hodnotu

    Ale jo já rozumím tomu, že to může být varování. Bohužel mám životní zkušenost, že věci kvalitní u širší veřejnosti dost často nedojdou ocenění a ohlasu.

    A to jen proto, že dost čtenářu či uživatelů není schopno ocenit v dané chvíli kvalitu příspěvku. Linux a BSD jsou toho konečně důkazem, My co je používáme víme jaký mocný nástroj máme. Široká veřejnost si toho přes naše upozorňování a oceňování zas až tolik nevšime. -)))

    Při některých diskusích jsem fakt na pochybách kdeže to vlastně jsem
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.