abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bruselu konference FOSDEM 2026 (Free and Open source Software Developers’ European Meeting). Program konference je velice nabitý: 37 místností, 71 tracků, 1184 přednášejících, 1069 přednášek, prezentací a workshopů. Sledovat je lze i online. K dispozici budou jejich videozáznamy. Aktuální dění lze sledovat na sociálních sítích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 18:00 | IT novinky

    Společnost Nex Computer stojící za "notebooky bez procesorů a pamětí" NexDock představila telefon NexPhone, který může funguje jako desktop PC, stačí k němu připojit monitor, klávesnici a myš nebo NexDock. Telefon by měl být k dispozici ve třetím čtvrtletí letošního roku. Jeho cena by měla být 549 dolarů. Předobjednat jej lze s vratní zálohou 199 dolarů. V dual-bootu by měl být předinstalovaný Android s Linuxem (Debian) jako aplikací a Windows 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 softwaru pro správu elektronických knih Calibre (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnuta je podpora AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | Nová verze

    Wasmer byl vydán ve verzi 7.0. Jedná se o běhové prostředí pro programy ve WebAssembly. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | Zajímavý software

    V reakci na nepopulární plán Microsoftu ještě více ve Windows prohloubit integraci umělé inteligence Copilot, Opera na sociální síti 𝕏 oznámila, že připravuje nativní linuxovou verzi prohlížeče Opera GX. Jedná se o internetový prohlížeč zaměřený pro hráče, přičemž obsahuje všechny základní funkce běžného prohlížeče Opera. Kromě integrace sociálních sítí prohlížeč například disponuje 'omezovačem', který umožňuje uživatelům omezit využití sítě, procesoru a paměti prohlížečem, aby se tak šetřily systémové zdroje pro jinou aktivitu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 06:22 | Zajímavý software

    NVIDIA vydala nativního klienta své cloudové herní služby GeForce NOW pro Linux. Zatím v beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:33 | Zajímavý projekt

    Open Gaming Collective (OGC) si klade za cíl sdružit všechny klíčové projekty v oblasti linuxového hraní počítačových her. Zakládajícími členy jsou Universal Blue a Bazzite, ASUS Linux, ShadowBlip, PikaOS a Fyra Labs. Strategickými partnery a klíčovými přispěvateli ChimeraOS, Nobara, Playtron a další. Cílem je centralizovat úsilí, takže namísto toho, aby každá distribuce udržovala samostatné opravy systému a podporu hardwaru na

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    V kryptografické knihovně OpenSSL bylo nalezeno 12 zranitelností. Opraveny jsou v upstream verzích OpenSSL 3.6.1, 3.5.5, 3.4.4, 3.3.6 a 3.0.19. Zranitelnosti objevila společnost AISLE pomocí svého autonomního analyzátoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    29.1. 20:11 | Zajímavý software

    Desktopové prostředí Xfce bude mít vlastní kompozitor pro Wayland s názvem xfwl4. V programovacím jazyce Rust s využitím stavebních bloků z projektu Smithay jej napíše Brian Tarricone. Úprava stávajícího xfwm4 tak, aby paralelně podporoval X11 i Wayland, se ukázala jako špatná cesta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    29.1. 19:11 | Komunita

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Vývojáři, kteří s rozhodnutím nesouhlasí, vytvořili fork KDE Plasma s názvem SonicDE (Sonic Desktop Environment) s cílem zachovat a vylepšovat podporu X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (32%)
    Celkem 693 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 29.1. 23:06
    Rozcestník

    K sebeúctě nebude důvod

    28.6.2007 16:11 | Přečteno: 1574× | poslední úprava: 28.6.2007 16:14

    Postupně, bez chvatu a vypětí zařizuji věci, co mám zařídit. Vstal jsem, rozhlédl jsem se kolem sebe, zkontroloval jestli se na NetBSD nainstaloval TeX a dal si na neděli rande. Z Katkou. To je moje mladší dcera. Půjdeme na zmrzlinu. Na oběd jdu k Radimovi a Jitce. Jsem čas od času zvaný a chodím tam rád, protože se u nich dobře jí, dobře povídá a vůbec je u nich dobře. Cestovní pojištění jsem pořídil u spořitelny. Byl jsem líný už shánět něco jiného, protože si stejně nikde jinde nijak zvlášť extra nepomohu. Na pobočku jsem stejně musel, neb jsem potřeboval ještě zařídit aby mi paušál na mobil strhávali rovnou z účtu. Musel jsem podepsat souhlas. Jinak bych to vyřídil rovnou z internetu.

    Včera jsem večer na skupině rodinných příslušníků poslouchal několik vzájemně se proplétajících příběhu, z nichž mi ani jeden moc radosti neudělal. Matka syna, který si pořídil dítě z dámou, jež ho odmítá úředně uznat jako otce. Synáček občas fetuje, někdy chlastá a ve volných chvílích mezi těmito dvěma „bohulibými ” činnostmi abstinuje. Chlast a fetování mu v tuto chvíli jdou podstatně lépe. Důvodům, proč jej nechce ona dobrá žena uvést jako otce rozumím. Jí jde o to že, když se on patřičně rozchlastá a rozfetuje, neopracuje a ona matka malého dítěte, dostane jako samoživitelka od státu podporu. Otec není. Je neznámý a matka jež je jistá dostane z mých daní podporu na své dvě děti, které má každé z někým jiným. Aby jste se neradovali, že to platím sám, tak vy také. Tedy pokud neberete podporu, protože zrovna nemůžete, nebo nechcete sehnat práci.

    Tomu se říká „záchranná sít.” jednoduše jste nezodpovědní, pořídíte si děti s kýmkoliv vás napadne a společnost vám pomůže. Ani tomu chlapovi to ta ženská na krk nehodí, protože ví, že od něj nic nedostane. Nějak nemohu tyhle matky litovat. Lituji jen ty děti. Dobře se mít z takhle odpovědnými matkami nebudou, nic pěkného se asi také nenaučí. Z největší pravděpodobností se naučí podobným trikům vyžírání společnosti od svých rodičů a budou mít za to, že druzí lidé jsou na světě jen proto aby se o ně starali. Že by se mohli starat oni sami je ani nenapadne, protože jim to nikdo neřekne. Vždy se najdou naivní lidé, kteří budou hájiti bohulibými řečmi jejich právo na lepší život. Konečně jestliže jich je dost vezmou je v úvahu i politici libovolného politického ražení. Jsou to také voliči a tedy mají možnost ovlivnit politickou scénu. Demokracie je výhodná, ale někdy sakra obtížná.

    Političtí korektní zleva i zprava mi budou nadávat, ale to je mi celkem jedno. Spíš přemýšlím jak se zařídit, abych byl co nejdéle a co nejméně na obtíž státu a druhých a odkázaný na tu almužnu. Almužnu, co se jí říká důchod, protože na víc není, neb vše spotřebují v mládí ti co mohou a nepracují a nestarají se aby živili sami své děti a nechají to díky výše uvedenému příkladu na druhých. takových případů znám, pokud by někdo ze soudruhů chtěl oponovat kapitalistickou morálkou. Tohle je typicky levicové nastavení, které vůbec nenutí ani tu matku ani ony neuvedené otce k jakékoliv odpovědnosti. A ve veřejném mínění se podobné chování mnohdy považuje za schopnost se o sebe postarat. Je to stejně chytré jako chování lidí, jež znám co jsou klidně doma po skončení zaměstnání na podpoře, protože si chtějí odpočinout a zařídit si nějaké svoje věci.

    Docela chápu, že jsou unavení, to já jsem mnohdy také. Také si rád dám pauzu. Ale za svoje. Několikrát jsem měl delší pauzu od práce. Ani nevím proč? Ale nebyl jsem registrován na pracovním úřadě, nepobíral jsem žádné dávky a nepovažuji tohle chování za svou omezenost. Prostě mě nebaví jíst cizí chleba a nebaví mě se dohadovat s úřednicí o tom na co mám právo a na co ne. Smířil jsem se s tím, že důchod bude malý, a buď si do té doby na sebe opravdu vydělám abych se nemusel zabývat tím, že musím jet přes celou Prahu si koupit o dvacetník lacinější rohlíky a o dvě koruny toaletní papír. Protože čas který je mi vyměřen k životu nemám potřebu trávit v čase kdy už mám nárok na odpočinek a zábavu v městské dopravě sobě podobným. Poslouchat nářky jak se jim nevede, jak je svět k nim nevděčný a jak jsou zbyteční.

    Konečně vždy jsem byl zvyklý se starat sám o sebe a zatím nevidím jediný důvod tohle chování měnit. Poskytuje svobodu, nezávislost a zbavuje mě otravného čekání a jednání na úřadech, kde asi bud shledáván, podvodníkem a individuem práce se štítící. Aby bylo jasno, nehoruji pro workholismus a nepovažuji trávení většinu času v práci za ctnost. Starat se o své potřeby s rozumem. Docela chápu ty starší ženy, co ke mě chodí na skupinu kvůlivá svým nezdárným dětem. Rozumím že se je pokoušejí zachránit. I přesto co jim takové záchranářské chování přináší za potíže a vyčerpává je, přináší jim pocit potřebnosti, prospěšnosti a vlastně i určitý pocit sebeúcty.

    Zrovna tak rozumím těm vysokoškolsky vzdělaným jedincům, co hravě zůstanou půl roku na podpoře, dokáží si přijít i na určité na černo vydělané peníze, navíc si oddechnou. Rozumím, že mají pocit, že na tohle vše mají právo, že jim to někdo dluží. Jenže ať se divám, jak se dívám, vidím jedno. Spíš než že jim to prospívá, tohle chování je devastuje. Většinou ztratí rytmus, pracovní návyky, schopnost hledat řešení, jež poskytují možnosti, ale naučí se a nebo prohloubí svoje racionalizace, použijí svůj nemalý intelekt k udržení se ve způsobu svého života, který žijí. Čím inteligentnější, tím snadněji najdou důvodu, proč něco nedělat a do něčeho nejít. Ztratí odvahu žít sami za sebe. Jednoduše jsou krátkozrací ve své chytrosti.

    V momentě, kdy tito lidé ztratí odvahu hledat, jdou do obrovského psychického i fyzického úpadku. Tvořivé myšlení skutečně chrání alespoň částečně člověka před fyzickou a psychickou degradací. A jestli zcela nechrání, tak značně zpomaluje. Znám mnoho lidí, kteří přiměřeně svému věku berou na sebe odpovědnost za svůj život, hledají možnosti jak si zlepšit situaci. Kupodivu nacházejí, nečekají co kde dostanou a mají zaslouženou sebeúctu a sebedůvěru. A mají i úctu svého okolí. Nijak nepodávají zvláštní výkony, ale přesto jsou to výkony, jež je udrží v soběstačnosti do vysokého věku. Nikdo nezastaví biologické hodiny. U každého dojde postupně k úpadku. Ale pořád je to tom, jak velký úpadek to bude naší vinou a jak velký úpadek nastane vinou okolností.

    Ona matka, o níž jsem hovořil na začátku příspěvku je sice obětavá a slušná žena, jenže pravděpodobně pokud nedojde v jejím pohledu na svou odpovědnost ke změně, bude jen oběť okolností. A nebo oběť mužů. Tedy takhle to mohou vykládat feministické aktivistky. A ty samé feministky se mohou na tomto základě domáhat ještě větší ochrany svobodných matek, které neuvedou otce, protože mají na to právo. Mají právo sice vychovávat své děti samy bez otců, ale z mého hlediska nemají právo na nějakou zvýšenou ochranu, pokud se tak rozhodnou. Ziskem oné matky bude možná soucit feministek. Případně těch politicky korektních intelektuálů. Ona sama zároveň bude trpět pohrdáním soudného okolí a nikdy nedojde vlastní sebeúcty. Nebude k ní mít žádný důvod.

           

    Hodnocení: 63 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.6.2007 16:45 Pwep
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    Kdyby tam nebylo pomíchané "s" a "z", tak se to asi dá i číst.
    28.6.2007 16:49 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    přesně, úplně mi to rozsekává myšlénky.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    28.6.2007 22:06 nobuo | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    Taky mě to praštilo do palice :). Chtělo by si to vždy ještě přečíst..... (i dřívější zápisky). Hezké psání se školáckými chybami. Kazí to dojem a nechci si zvykat, když není důvod.
    29.6.2007 01:29 AltOS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    Panove, panove...

    Taky me to prastilo do woci, ale ze by mi to zkazilo dojem z cteni...? No to fakt ne! Zas takovy pedant nejsem.

    Proste - chybicka se vloudila.
    29.6.2007 08:25 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    subzero@powerpuff:~> python
    Python 2.5 (r25:51908, May 25 2007, 16:14:04)
    [GCC 4.1.2 20061115 (prerelease) (SUSE Linux)] on linux2
    Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
    >>> ymport sys
      File "<stdin>", line 1
        ymport sys
                 ^
    SyntaxError: invalid syntax
    ježíšu na křížku, ten interpret je ale pedant, vždyť je to jasný, ne? Naprosto stejný případ. "Šel jsem tam z okatou slečnou." A teď i kdyby bylo okolí tohoto textu napsáno kýmkoli, včetně třeba Merleho nebo Maye ;), tak je kouzlo pryč.

    Chybička se vloudí, o tom žádná, ale tohle vypadá na jakési předrátování na tvrdo. Proč se ohrazuju zrovna u Stridera? Protože ten člověk není pitomej (a píše knihy - nechtěl bych být jeho korektorem) a nebýt neustále rušen "chybami syntaxe", tak bych se i čtením potěšil, a právě proto mne to udivuje.

    kurvafix, mně se ale nechce do práce...
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    29.6.2007 17:21 AltOS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    Tak ok :)
    28.6.2007 17:11 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    ...Tohle je typicky levicové nastavení ...

    kdyz zde pan Zima mluvil sproste, tak byli vsichni pohorseni. U takovyhle zvratku se nikdo neohrazuje, protoze na prvni pohled patrne nesmrdi. A nekterym takove fekalie dokonce voni. No nevadi, pokrok nezastavis.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    28.6.2007 17:26 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    Dobrá legrace, číst jak rozvedený pán označuje svobodné matky za "nezodpovědné".
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    freshmouse avatar 28.6.2007 17:40 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    Rozvod JE zodpovědný.
    28.6.2007 17:58 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    Kde?
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    28.6.2007 23:05 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    V 90 procentech pripadu .... uz to ze clovek uzna chybu ....
    USE="-gnome -kde";turris
    freshmouse avatar 28.6.2007 17:40 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    Dobrý zápisek. Dříve se mi to tu líbilo, pak vůbec, a teď je zase stoupající tendence. :-)
    28.6.2007 18:54 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    Par hrubek, par jinych nazoru, to se da zkousnout, ale NetBSD jen radek, mrkajici okate slecny zadne? To je konec sveta p...!
    28.6.2007 20:56 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    Sebeúcta koreluje s ochotou se postarat tam kde se postarat je v mých silách. Pro někoho možná "zvratky," ale jinak jen zkušenost.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    28.6.2007 23:25 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    Pekne vystizeny problem spolecnosti, ktery me s*e. Jde o to, ze si nekteri lidi mysli, ze patri mezi ty vyvolene, kteri nic nebudou delat a na ktere budou ostatni makat. Proste si nejakou vymluvu najdou, kterou jim musi zbastit ty slepice na uradu. A kdyby se nejaka vzpurna slepice delala problemy, zmobilizuji sve patrony, proslavene obhajce prav cekoholiv, kteri zatahaji na za spravne nite a neposlusna slepice leti z tepleho kurnika na nelitosnty mraz a nevi zda-li se dozije zitrka. Pokud-li proti tomu nebude bojovat nejaka slepice z uradu, ale vysoce postaveny politik, ktery si timto ziskava na svoji stranu cim dal tim vice spolubocanu, vytahnou na nej nejakou aferku a zvysi tlak na jeho odchod. Proste, my jse ty, ma ktere se maka a vy drzte huby, makejte a beda jestli to tak nebude.
    29.6.2007 01:41 AltOS
    Rozbalit Rozbalit vše Nezodpovedne matky
    Jen tak povrchne otuknu tohle tema. (Mozna jsem spatne pochopil zapis, cetl jsem rychle)

    S "nezodpovednymi matkami" povetsinou souhlas, ale zas - ne vse, tykajici se rozhodnuti "nechat/nechat vzit" jsou schopne si "rozhodnout" sami: naboz. vyznani, strach z potratu, strach z otce (mnoho dam se umi "zamilovat" do bad-boyz, takze racionalni uvahy plati pouze pro jejich deti, ale nekdy taky ne..., atd.).

    Ale ja zas mluvim, "jako treti strana", tak proto to sem pisu - rad bych o tomhle videl debatu a trocha se priucil. Par takovych znam a chtel bych vedet, jestli me dedukce jsou, ci nejsou spravne.

    Jinak celkove velice zajimavy postreh (hlavne si dat tu praci to psat ;).

    Predem diky za komentare!
    30.6.2007 00:54 MarzocchiDH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod

    Hmm, zajímavé je, že o odpovědnosti vůči dětem mluví bývalý alkoholik. Sorry, ale jediné co jste dětem předal je vrozený sklon k alkoholismu. Pokud si pamatuji, psal jste, že se o děti staraly jejich matky. Super otec.

    Taky by mě zajímalo KDO vám platil to léčení z alkoholismu. Letité a opakované. Odpovím sám. My všichni. Říká se tomu solidární zdravotní systém. Takže na vašem místě, bych stáhl ocas a raději mlčel.

    30.6.2007 09:32 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    Obávám se že se mýlíte, nebylo opakované a platil jsem si ho sám, pracoval jsem a pracuji dodnes, takže jsem si na něj přispěl. O děti jsem se staral a moje děti mě nikdy neviděli opilého. V tohle mám docela kliku, vyřešil jsem svůj problém dřiv než to mohli zažít. Zřejmě asi špatně čtete. Ale budiž :-) máte právo vidět veci i takhle. A výkřiky, že mám mlčet, no to zřejmě nehodlám, a nemám k tomu ani důvod. Osobně jsem proti opkovaným terapíim pro závislé. Tedy bezplatná terapie.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    30.6.2007 09:37 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K sebeúctě nebude důvod
    A ještě něco Marzocchi, jem stále alkoholik, absinující alkoholik. Což znamená, že stále se musím starat o své věci, přesně tak jak chci na druhých. a pravděpodobně jsem onu potíž zdědil. Leč se tím neoháním, beru to jako problém, který je můj a já s ním žiji a udržuji se provozu schopný přesně v tom rámci odpovědnosti o níž mluvím. Být závislý, nebo jinak nemocný neznamená být bezmocný. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.