abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 545 hlasů
     Komentářů: 23, poslední dnes 07:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    14.4.2010 00:45 Marcela
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Ono to s těmi jezy na Labi nebude možná tak jednoznačné...:

    "- Stavba je ekonomicky neodůvodněná. Dokládá to zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu (zpráva č. 01/15 publikovaná ve věstníku NKÚ) i studie Světové banky o efektivitě veřejných výdajů v ČR (březen 2000, strana 63 odstavec 2.133). Obě potvrdily, že projekt se státu finančně nevyplatí. Zkušenosti z Německa, které má podstatně lepší podmínky pro provozování říční lodní dopravy, dokládají dlouhodobý pokles zájmu o tento způsob přepravy. Stejná situace je i v celé Evropě, Spojených státech a bývalém Sovětském svazu. Po obou březích Labe vede železnice s kapacitou, která vysoko přesahuje současné i předpokládané objemy dopravy, a ve stejném přepravním koridoru je navíc připravována stavba dálnice D8. - Prognóza zvýšení přepravy, kterou je potřeba jezů zdůvodňovaná, není realistická. I v letech, kdy plavební podmínky umožňovaly celoroční plavbu s ponorem nad 140 cm, pohyboval se objem přepravy v rozmezí cca 1-2 mil. tun zboží ročně. Již v loňském roce muselo Ministerstvo dopravy ČR snížit prognózu přepravy v roce 2015 z 4,5 miliónů na 3,1 miliónu. "
    14.4.2010 00:52 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Ano Marcelo, deset let stará zpráva. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 01:19 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Navíc taková malá poznámka, vodní cesty, stejně jako silnice, které jsou méně využívány stojí za to udržovat, protože je to menší ekonomický náklad, než je v případě potřeby budovat znovu, nebo kompletně renovovat. I když používají zčásti. Jsou kdykoliv k dispozici. Prognoz už jsem slyšel, ale vodní doprava na Labi a jiných velkých řekách jako Odra, Rýn, Seina, Dunaj, které jsou spolu propojeny plavebními kanály, se používají pár století a pár století ještě budou.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 01:31 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    S tím, že se lodní doprava na řekách jako Seina nebo Dunaj bude provozovat ještě dlouho souhlasím, ale dneska je hektická doba, a jediný pro dopravce smysluplný způsob jak přepravit něco lodí je naložit na tu loď ty kamiony, a nebo alespoň kontejnery. To nejde udělat všude. Ostatně vůbec nákladní přístavy nejsou všude.. A tak to dopadne podobně jako ty německé vlakové "roly". Pro dopravce je to vlastně jen starost a často i výdaje navíc. K drtivé většině cílů to musí stejně dojet po silnici..
    14.4.2010 01:51 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Hmmm, no pár kontejnerů jsem po Labi odvozil. :-) Před víc jak třiceti lety a naposledy před devatenácti.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 07:20 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Chápu, že máte jako "starý mořský vlk" k problematice citový vztah. Já jen se poohlížím po informacích. A shledávám, že věc není zdaleka jednoznačná. To naznačuje i fakt, že se o jezích na Labi se diskutuje již od 70. let. A to se, jak víme, komunisti s přírodou moc nebabrali. Řeka není silnice. Prvotní význam řeky je někde jinde. Každý zásah do přírody by se měl velmi zvážit a promyslet, z dlouhodobého hlediska. Bývá většinou nevratný. A když proti výstavbě jezů apelovaly i hlavy zasvěcené jako např.: Prof. RNDr. Pavel Kovář, CSc., děkan Přírodovědecké fakulty University Karlovy v Praze; Prof. RNDr. Karel Prach, CSc., vedoucí katedry botaniky, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích; Prof. RNDr. Karel Šťastný, CSc., vedoucí katedry ekologie a životního prostředí, Fakulta lesnická a environmentální ČZU v Praze; Prof. RNDr. Vladimír Bejček, CSc., zástupce vedoucího katedry ekologie a životního prostředí, Fakulta lesnická a environmentální ČZU v Praze; Doc. RNDr. Zdeněk Lipský, CSc., zástupce vedoucího katedry fyzické geografie a geologie, Přírodovědecká fakulta Karlovy univerzity v Praze; RNDr. Pavel Štys, CSc., prof. zoologie, katedra zoologie, Přírodovědecká fakulta Karlovy univerzity v Praze. I když bychom vypustili ty katedry životního prostředí, neřekla bych, že jsou to ekoteroristi. Navíc, i to ekonomické hledisko jeví se jako značně nejisté...
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    14.4.2010 09:13 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Marcelo, ony ty jezy měly stát už od padesátých let. A pokud by stály, jako že nestojí, pak by z ekonomického hlediska lodní doprava nezašla na úbytě, to je odpověd i Dagovi. Pokud je dostatek vody, pak je to ekonomické ve všech směrech. Aby to nebyl tunel na to stačí legislativa a slušné antikorupční prostředí.

    Jinak kanály napříkla v Anglii v osnáctém století stavěli a vyměřovali odborníci, protože ti to uměli. Stavělije na žádost neodborníků, kteří je ekonomomicky využili. To už tak bývá, že trh si vyžádá efektivní řešení, ale odborníci ho až následně zrealizují. Takže žádné nápady univerzit, ale potřeba lidí. Trh se tomu říká.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 17:48 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání

    Děkan přírodovědecké fakulty je v tom výčtu jediný, u kterého neznám jeho motivaci - může být totiž odbornostně cokoliv. Pak tam máme botanika, ekologa, ekologa, geografa (nechce se jim překreslovat mapy), zoologa. Ti všichni budou z podstaty věci proti, protože taková stavba jim naruší jejich kruhy. Jinak řečeno, vaše argumentace mě prostě o ničem nepřesvědčila.

    Můžete uvést názory někoho se specializací na dopravu, ekonomiku, energetiku, logistiku?

    Tím samozřejmě nechci říct, že se Labe má teď hned sesplavnit, protože to je jediná šance - neumím to vůbec posoudit. Ale váš výčet expertů je, zdvořile řečeno, pro kočku. Naopak, nutí mě to s projektem souhlasit, protože pokud "argumentace" odpůrce vypadá takto, musím se vymezit proti odpůrcům, jelikož se nerad nacházím v jednom pytli s blbcama.

    14.4.2010 21:45 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Já nemám potřebu se jakkoli vymezovat proti komukoliv. Nejsem ani odpůrce, ani zastánce. Nepřesvědčuji nikoho, jen se zamýšlím. Beru v úvahu hlediska jak místního vzácného ekosystému, tak ev. globálnější ekologický přínos lodní dopravy oproti kamionové, a také ekonomické hledisko. Veškeré údaje a argumenty si můžete vyhledat na internetu, zrovna tak jako já.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    16.4.2010 00:05 CD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Někdy mám pocit, že vymezování je přesně vaše dominantní vlastnost. Obdivuji, že dokážete s takovou vervou a tak neuvěřitelně pravidelně kecat úplně do všeho. Chodím sem občas, asi nemám tolik času, který můžu a hlavně chci věnovat krafání na blozích, ale vždycky najdu nějaké vaše moudro. Je taky něco, v čem máte nejasno? Manžel musí být buď génius nebo světec, aby s vámi vydržel. Ale možná se takhle vybíjíte jen písemnou anonymní formou (registrace je stejně jen formalita) a v normálním životě jste chápavá domácí puťka??!!
    14.4.2010 07:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Bohužel, lodní doprava a železniční je na úbytě, zničila ji konkurence kamionové silniční dobravy. Naložit, dovézt do přístavu, přeložit, naložit... k tomu zdržení, závislost na dalším dopravci...

    Takže kamiony budou dál blokovat silnice, smrdět. Leda to dát dopravcům befelem a trh takhle korigovat, ale to nechceme. Nebo ano?

    Jezy na Labi jsou tedy s obrovskou pravděpodobností tunel na prachy. Obhajovaný pomocí "boje se zelenými za prosperitu lidstva", na to se lidi chytnou, i když je to někdy jen průhlený trik. Ekologické hledisko nevím, nejsem odborník na všechno, tak, jak je u nás zvykem. Ale původní varianta zvýšení hladiny byla dost "hnusná". A navíc zbytečná.

    Jezy podporovali i politici, něktří. O dalších možných důvodech (k těm firmám měli hodně blízko) lze jen spekulovat, ale stavba by dala zamněstnání lidem v kraji, tedy do dalších voleb by měli čárku a co pak je jim to fuk.
    14.4.2010 09:21 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Befelem? Ne to není třeba, stačí jen nechat aby se ty jezy postavily, stejně jako s epostavily v Anglii, Německu, Holandsku, Francii jezy, kanály a lodní doprava jen frčí. :-) Zelení by tomu měli přestat bránit.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 16:33 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Optimista k uzoufání. :-) Jen na jiným břehu.
    14.4.2010 08:12 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    A neni to nahodou tak, pane Jilek, ze ty kamiony ridi trh, takze jsou spravne reseni vzdy a vsude? Zatimco pouzivat misto nich lodni a (hlavne) zeleznicni dopravu by byl "statni zasah do trhu"? (A to uz jsme tu prece podle vas meli.)

    Bez ironie - s kamiony s vami souhlasim. I kdyz bych spis mluvil o zeleznicni doprave.
    14.4.2010 09:01 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    No, lodní doprava je lacinější, takže z ekonomického hlediska to není proti trhu ale pro trh, takže bych asi klidně nechal privátní společnosti postavit ty jezy, a pak se uvidí. Vůbec jsem mnemluvil o tom že to musí udělat stát pane. To je jen vaše socialistické uvažování, co mi tuhle myšlenku podsunulo. A jestli tomu někdo brání, tak opět ti socani. O železnici jsem vůbec nepsal, nebo psal? Jezy, stejně jakodálnice mohou stavět privátní společnosti. Nemusí to být stát, ten dá jen souhlas.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 09:05 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Jasne, rozvoji zeleznicni a lodni dopravy brani socani, nikoli fakt, ze do takove investice se zadnym podnikatelum nechce.
    14.4.2010 09:15 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Zkuste stavět, když zelení socialisti tomu brání. :-) Kolik to stojí atd. Tedy někdo těm zeleným říká ekoteroristé. Včetně mě.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    belisarivs avatar 14.4.2010 09:24 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Nebojte. Volebni pruzkumy ohledne sanci zelenych dostat se do parlamentu vypadaji zatim slibne.

    Tohle je partaj, ktera neunesla svuj uspech. Lide v nich videli nadeji na zmenu, proto jim preference rostly. Pak se ale rozutekli ke korytum, z volebnich hesel zustaly prazdne fraze nebo bolehlav, pak se mezi sebou poskubali a maji utrum. Dobre jim tak. Mne po nich smutno nebude. Cim min toho blbce Bursika uvidim, tim lepe.
    IRC is just multiplayer notepad.
    17.4.2010 10:22 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    " takže bych asi klidně nechal privátní společnosti postavit ty jezy, a pak se uvidí."

    To by o to ony musely mít zájem. Kdybyste se ale ze své "pravicové" povýšenosti snížil rozhlédnout mezi obyčejný plebs, asi byste zjistil že bez státních desítek miliard to nikdo nepostaví. Proč taky, když o návratnosti investice nelze ani mluvit.

    Klasický doublespeak: veškeré plány na dostavbu vodní sítě počítají s veřejnými penězi a nulovou návratností (tedy desítkami miliard dotací pro stavaře a vodní dopravce). Ale pomatení socialisti tomu brání, protože nějaký Jílek se vyjádřil, že by to nechal pravicově postavit za peněz vodních dopravců.

    Já jsem zásadně proti jakékoliv podpoře vodní dopravy u nás, přesto bych jim z pozice státu ten souhlas také klidně vydal.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    belisarivs avatar 14.4.2010 09:20 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Vas problem je, ze nedokazete udrzet linku.

    Zacnete psat o stridave peci, tu prirovnate k lodni doprave a uz vetsinu clanku pisete o tom.

    Pak je vysledny dojem pomerne chaoticky.
    IRC is just multiplayer notepad.
    14.4.2010 09:22 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    To je můj problém a vy se jím můžete zde zabývat, nesouhlasit, kritizovat a to je asi všechno. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    belisarivs avatar 14.4.2010 09:25 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Proc hned ta opozice?

    Ja na nej poukazal s tim, ze se nad tim muzete zamyslet a pripadne s tim neco delat. Neni-li vam konstruktivni kritika po chuti, trhnete si nohou.
    IRC is just multiplayer notepad.
    14.4.2010 10:29 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Mě tak baví psát. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 13:21 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    To si nejde nevšimnúť. ;-)
    14.4.2010 13:26 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Já s tím, žádný problém nemám. :-) Prostě tak píši, všichni mě podle toho poznají a já nemám potřebu psát slohové úkoly.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2010 16:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Skáčete z jednoho na druhý jak Hitler, to je fakt, ale čtete se daleko líp než on... ;-)
    14.4.2010 14:00 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Mě to připadá spíš roztomilé, nevidím v tom žádný problém. Chaotické ty texty nejsou.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    14.4.2010 09:33 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Vite, ja bych chtel zase v Brne provozovat konesprezku jako konkurenci DPMB. Jenze stat/mesto nechce z vybranych ulic odklonit dopravu a tim zajistit klidne dopravni cesty, kde by se mi neplasili kone a nehodla me dotovat tak, jako DPMB, aby se mi doprava vubec vyplatila. To neni fer a proto to pozenu az do Strasburku. Rejdare plne podporuji, skoda jen, ze nepozaduji zajisteni splavnosti az k prameni Labe na Sumave (aby bylo mozne vozit turisty k prameni egologicky, po rece).
    belisarivs avatar 14.4.2010 10:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Labe az na Sumavu splavni asi tezko. Nekdo asi propadnul ze Zemepisu a ja to nebyl.
    IRC is just multiplayer notepad.
    14.4.2010 10:12 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    mate pravdu :-D, tak to dopada, kdyz clovek resi vice veci najednou.. jdu si do kotelny sypat popel na hlavu.
    14.4.2010 11:09 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Tak pokud by komunisté dokázali uvažovat, Vltava mohla být splavná skoro do Českých Budějovic. Stačilo na Vltavské kaskádě postavit komory a nebo zdvihadla. Pro nákladní plavidla. Což v Německu zvládali už ve třicátých letech minulého století. Dodnes fungují a jsou ekonomicky výhodné. Jen ti komunističtí projektanti nějak nezvládali. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    16.4.2010 00:10 CD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Ve 30.letech minulého století u nás byli komunističtí projektanti, nebo to je jen účelový výlev jedu? Někdy jste pravicový, někdy chcete chování trhu narušit direktivním rozhodnutím, nevidím to konzistentně
    16.4.2010 00:21 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Stavěla se vltavská kaskáda, a když dostavěli Slapy, tak zjistili českoslovenští soudruzi, na dotaz soudruhů ze Sovětského svazu, že ani komoru, ani lodní výtah nepostavili, tedy lodě doplují ke Slapům a končí. Jen tak komentuji. Nic víc
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 11:30 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Tady takových pár k nakouknutí lodních výtahů. Niederfinow je nejstarší v Německu. Zážitek, jak ke shlédnutí, tak při absolvování. Byl jsem na něm čtyřikrát.

    http://translate.google.cz/translate?hl=cs&langpair=en|cs&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Boat_lift
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Max avatar 14.4.2010 12:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Česká wiki je lepší, nežli google translator : Lodní výtah
    Mimochodem, díky, netušil jsem, že se vyvařují rozíly jinak, nežli komorou.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2010 16:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Pustil jsem si v noci pořad „Rodina a já”
    No, já si odpoledne pustil script od Kralyka a v noci sem hledal harddisk :-D

    Co do lodní dopravy, tahle věc je všeobecně známá. ;-) Jen je třeba podotknout, že se jedná o kontejnerovou dopravu, zatímco kamionová doprava je převážně záležitost "jednorázových transportů" a vlaková "stálých nekontejnerových dodávek" (sypké materiály, cisterny, vozidla). Všiměte si třeba vleček u fabrik, všechno je to zarostlý a nepoužívaný, proč? Trh si žádá více menších zakázek a jejich realizaci v nejkratším možném čase. Pokud potřebuju měsíčně 30 palet něčeho, nebudu si pronajímat vagón, ani kontejner, to bych udělal jen kdybych potřeboval roční zásobu. Důvody jsou čistě ekonomický, ekologie s tim nemá nic společnýho...
    14.4.2010 20:55 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    přesně tak, dnes už se neplánuje na pětiletky. U nás ve fabrice se ještě najde materiál přivezený před dvaceti roky. A to jsme malá fabrika kde se i tenkrát plánovalo v podstatně menším rozsahu než někde NHKG. Ale prostě to chodilo tak že objednané železo přišlo až za pár měsíců a tak se muselo objednat ve velkém. Přivezli vagón a pak se to dva dny vozilo liazkou z nádraží. A pak taky třeba nikdy nespotřebovalo. Dnes to trvá den nebo dva, z Ferony přivezou klidně několikakilovou tyčku. Já vím, ideální by bylo přesně naplánovat a hromadně navozit, bohužel svět není dokonalý.
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2010 22:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Já vím, ideální by bylo přesně naplánovat a hromadně navozit, bohužel svět není dokonalý.
    To už dneska neni snad ani možný, protože by se bylo třeba "domluvit" minimálně mezi dvěma subjekty. Dejme tomu taková Pragovka (+vzduchotechnika Motorlet) s Mitaskou z Hostivaře, jénže... Mitaska dělá gumy a Pragovka převodovky, jediný s čim by tohle klaplo, jsou pohoný látky, maziva a další ropný produkty/odpady. To se ještě nebavíme o dodavatelích, proudu, vody, plynu, médií a dalších, na to navazujících věcech, kde by se daly v rámci "kooperace nákupu služeb" ušetřit neskutečný prachy... WTF?! Je to komunistickej romantismus, nebo kapitalistická globalizace???!!! :-D
    14.4.2010 22:23 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Ilustrační snímky: Nahoře Čolek obecný /Triturus vulgaris/. a loď Andrea:
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2010 22:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Ilustrační snímky:

    Mack Truck Super Liner-II

    14.4.2010 22:51 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    To chci řídit :)
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2010 23:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Vidiš! To je přesně to, proč se o chlapech říká, že nedospějou nikdy.
    Já bych to chtěl taky řídit ;)
    Dalibor Smolík avatar 15.4.2010 12:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Tak tak. Nejraději mám couvání. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    houska avatar 15.4.2010 16:24 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    tohle necouva ...
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2010 16:27 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    A jak teda nabírá ty návěsy?
    15.4.2010 17:52 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    řek bych že tohle je jednou zapřažený a pak už se to jen plní pod nějakou násypkou a zas vyklápí průběžně do nějaké násypky. S tímhle se už couvat nedá, neboli jak praví přísloví- provaz neutlačíš. A jezdit bych s tím ani nechtěl. I s mnohem menším náklaďákem to není žádná sranda a jako práce to je většinou hrozná otročina.
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2010 20:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    řek bych že tohle je jednou zapřažený
    Tak jak se to zapřahuje, bez couvání?
    řek bych že tohle je jednou zapřažený
    A co poruchy? Když budu soukromník na smlouvě a vysype se mi jeden s těch návěsů, tak to celý odstavim a zaplatim penále? Ne, vypojim ho, dám do servisu a hol pojedu jen s pěti.

    ...když se ti zlámalo, dej ho spravit,
    nauč se PepoSFI hospodařit...
                 
                             Ferda mravenec
    15.4.2010 21:40 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    teda vy ajťáci vidíte jen binárně. Jasně že se při zapřahání nejspíš couvá, ale nebude to žádná sranda. Rozhodně to nebude tak že by si to přepřahali jak se jim chce. S tím už prostě nejde manévrovat. Dokonce bych považoval za pravděpodobné že to k sobě nastrkají nějakým manipulačním traktorem. Asi by to šlo i postupně odzadu. Postavit poslední návěs a nacouvat do něj předposledním. Odpřáhnout, zapřáhnout další a nacouvat s ním do těch dvou zadních. A tak dále až je vláček celej. Docela sranda na nějakou tu hodinku. S celou soupravou se couvnout nedá, tím myslím zacouvat někam, ne s tím drcnout metr zpátky když přejedu násypku. Teoreticky by šlo couvat s dvěma návěsama, to by se chovalo podobně jako čtyřkolový přívěs. Pokud jde o ty závady, z doslechu vím že australáci u těchhle vláčků moc neřeší bouchlé gumy. Mají na tom hodně náprav a spoustu poměrně malých kol. Pokud jich nebouchne moc tak se jede dál.
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2010 21:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    teda vy ajťáci vidíte jen binárně.
    LOL! :-D To nebylo na mně, že ne?! :-D To jsem já, amigapower :-D
    kotyz avatar 15.4.2010 22:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2010 22:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    A mam 6561KiloTritů RAM :-D
    15.4.2010 20:53 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    ?

    Ale raději tu loď než tu slizkou potvoru :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    15.4.2010 22:00 Marcela
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Vážně? Mně je milejší čolek než taková smradlavá Andrea. Ke všemu dělá vlny. Když jsem jako holka jezdila v kajaku na Vltavě, vlny z těhle monster nás kosily. Ale to je čistě pocitová záležitost :-) Ještě mě napadlo, jestlipak mají tyhle zřejmě destítky let stará plavidla nějaký katalyzátor na výfuku. Protože čmoudí a smrdí jako čert. A když to jde přímo do vodního zdroje...!
    17.4.2010 10:15 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Jezy na Laby jsou ekonomický nesmysl a jen vaše láska k lodím vám brání vidět holá fakta.

    Výstavba jezů by stála více než by byla cena přepraveného nákladu za deset let. Daně a poplatky vybrané od přepravců by nezaplatily ani jejich údržbu.

    Vykašlal bych se na ekologii a nechal bych to pány loďaře zaplatit a provozovat. Najednou by po jezech neštěkl ani pes.

    Další případ, kdy "ekologičtí pomatenci" šetří daňovému poplatníkovi desítky miliard, které by jinak byly dávno vytunelovány. Mají moje velké díky.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.