Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Před víc jak třiceti lety a naposledy před devatenácti.
Děkan přírodovědecké fakulty je v tom výčtu jediný, u kterého neznám jeho motivaci - může být totiž odbornostně cokoliv. Pak tam máme botanika, ekologa, ekologa, geografa (nechce se jim překreslovat mapy), zoologa. Ti všichni budou z podstaty věci proti, protože taková stavba jim naruší jejich kruhy. Jinak řečeno, vaše argumentace mě prostě o ničem nepřesvědčila.
Můžete uvést názory někoho se specializací na dopravu, ekonomiku, energetiku, logistiku?
Tím samozřejmě nechci říct, že se Labe má teď hned sesplavnit, protože to je jediná šance - neumím to vůbec posoudit. Ale váš výčet expertů je, zdvořile řečeno, pro kočku. Naopak, nutí mě to s projektem souhlasit, protože pokud "argumentace" odpůrce vypadá takto, musím se vymezit proti odpůrcům, jelikož se nerad nacházím v jednom pytli s blbcama.
Zelení by tomu měli přestat bránit.
Kolik to stojí atd. Tedy někdo těm zeleným říká ekoteroristé. Včetně mě.
Prostě tak píši, všichni mě podle toho poznají a já nemám potřebu psát slohové úkoly.
, tak to dopada, kdyz clovek resi vice veci najednou.. jdu si do kotelny sypat popel na hlavu.
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&langpair=en|cs&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Boat_lift
Pustil jsem si v noci pořad „Rodina a já”No, já si odpoledne pustil script od Kralyka a v noci sem hledal harddisk

Jen je třeba podotknout, že se jedná o kontejnerovou dopravu, zatímco kamionová doprava je převážně záležitost "jednorázových transportů" a vlaková "stálých nekontejnerových dodávek" (sypké materiály, cisterny, vozidla). Všiměte si třeba vleček u fabrik, všechno je to zarostlý a nepoužívaný, proč? Trh si žádá více menších zakázek a jejich realizaci v nejkratším možném čase. Pokud potřebuju měsíčně 30 palet něčeho, nebudu si pronajímat vagón, ani kontejner, to bych udělal jen kdybych potřeboval roční zásobu. Důvody jsou čistě ekonomický, ekologie s tim nemá nic společnýho...
Já vím, ideální by bylo přesně naplánovat a hromadně navozit, bohužel svět není dokonalý.To už dneska neni snad ani možný, protože by se bylo třeba "domluvit" minimálně mezi dvěma subjekty. Dejme tomu taková Pragovka (+vzduchotechnika Motorlet) s Mitaskou z Hostivaře, jénže... Mitaska dělá gumy a Pragovka převodovky, jediný s čim by tohle klaplo, jsou pohoný látky, maziva a další ropný produkty/odpady. To se ještě nebavíme o dodavatelích, proudu, vody, plynu, médií a dalších, na to navazujících věcech, kde by se daly v rámci "kooperace nákupu služeb" ušetřit neskutečný prachy... WTF?! Je to komunistickej romantismus, nebo kapitalistická globalizace???!!!
a loď Andrea:

řek bych že tohle je jednou zapřaženýTak jak se to zapřahuje, bez couvání?
řek bych že tohle je jednou zapřaženýA co poruchy? Když budu soukromník na smlouvě a vysype se mi jeden s těch návěsů, tak to celý odstavim a zaplatim penále? Ne, vypojim ho, dám do servisu a hol pojedu jen s pěti.
...když se ti zlámalo, dej ho spravit,
nauč se PepoSFI hospodařit...
Ferda mravenec
teda vy ajťáci vidíte jen binárně.LOL!
To nebylo na mně, že ne?!
To jsem já, amigapower
Ještě mě napadlo, jestlipak mají tyhle zřejmě destítky let stará plavidla nějaký katalyzátor na výfuku. Protože čmoudí a smrdí jako čert. A když to jde přímo do vodního zdroje...!
Tiskni
Sdílej: