abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 6
    včera 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.4. 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (74%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 816 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Optimisté k uzoufání

    13.4.2010 23:48 | Přečteno: 2256× | poslední úprava: 13.4.2010 23:51

    Pustil jsem si v noci pořad „Rodina a já” o střídavé porozvodové péči o děti s dr. Klimešem. Klimeše si rád čtu a rád ho poslouchám, protože ho považuji za chytrého chlapa, který ví o čem mluví, a co se výchovy dětí týče a rodiny, mám v mnohem na věc stejný názor. Nijak mě v té debatě nepřekvapilo, že Klimeš nijak zvlášť, vlastně skoro vůbec, tento „moderní způsob” péče o děti nepodpořil. Znám několik případů a ve všech se objevují podobné problémy.

    Nezralí rodiče a děti, které nevědí kde jsou vlastně doma a jak vycházet třeba s dalším partnerem, partnerkou. Nedávno jsme dva podobné případy řešili ve skupinách. Vyšlo najevo, že tam probíhaly podobné potíže v komunikaci mezi rodiči a podobné potíže pro děti zjistit kam vlastně patří. Myslím, že režisérka Elšíková střídavou péči pojmenovala přesně. Zoufalý pokus o řešení, které má prospět možná rodičům, ale nikoliv dětem.

    Tyhle pokusy řadím do těch zoufalých pokusů, multikulturních věrozsvěstů, kdy svatí nadšenci hlásají taková práva pro menšiny, že většina má dvě práva. Dvě práva v podání těch nadšenců. Mlčet a platit daně. Financovat ze svých daní nápady ekologických prostoduchů, kteří tvrdí, že lodní doprava není tak ekonomická a ekologická, hlavně ta na Labi. Financovat různé genderové studie, co mají za každou cenu dokázat, že si ženy přechylují jména, tak jsou vlastně ponižovány a utiskovány a mnohé jiné podobné „rozumné úvahy.”

    Četl jsem si také včera jednu takovou „chytrou” ekologickou úvahu o tom jak právě ta lodní doprava je neekonomická, neekologická, tedy na Labi, jak se nevyplatí postavit dva jezy mezi Ústím a Hřenskem, vlastně ani jeden, aby byla zachována rovnováha přírody a v tekoucí vodě aby žilo 37 druhů ryb, jak je tom u dnes. Chápu, že tohle může dělat mnohým lidem starosti a taky jsem pro to aby ryb bylo v Labi co nejvíce.

    Což o to, ale další tvrzení, které se tam uvádí je mimo rozum. Labe bylo vždycky spojnice. Po vodě se nejlépe přepravují těžké náklady, lodní doprava je nejméně zatěžující životní prostředí, odlehčí silnici i železnici. Samozřejmě ekologičtí mudrci začali počítat, jenže většinou mají humanistické vzdělání na úrovni deváté třídy základní školy a matematiku buď se nikdy nenaučili, nebo ji spolehlivě zapomněli.

    Protože postavit dva jezy a udržovat vodní cestu aby byla plnosplavitelná je podstatě lacinější záležitost než postavit dálnici a nechat po dálnic jezdit desítky kamionů, které uvezou polovinu toho co jedna loď, do které se na plný ponor naloží tisíc tun a více. Pokud je řeka plnosplavná. Dnes není, protože soudruzi ekologističtí aktivisté zabrzdí spolehlivě každý rozumný nápad. Stačí vzít kalkulačku do ruky, protože předpokládám, že onen nadšenec z hlavy počítat neumí. Kdyby neuměl ani zacházet s kalkulačkou, tak na internetu je několik návodů jak se s ní zachází.

    Spočítal kolik musí být kamionů, které mají tak v kolem 20 30 tun, aby uvezly to co uveze jedna loď. Loď o tonáži 700 až tisíc a více tun. Na Labi. Snadno spočitatelné, kolik nafty atd. Ekologičtí proroci fakt neumějí počítat a ještě k tomu evidentně lžou. Třeba co se Německa a jeho starosti o vodní cesty, zvláště na Labi týče. Němci využívají vodních cest, co to jde. Lhaní ekologickým teroristům jde snáz než matematika.

    To se vždy najde nějaký dvacetiletý génius, který objeví Ameriku, plus má pocit, že do něj vstoupil duch svatý, a jme se zachraňovat lidstvo a ryby a nakonec je z toho větší ekologická katastrofa, než by si kdo uměl představit. O ekonomických průserech ani nemluvě.

    Loď viděl z rychlíku, vůbec mu nedochází výhody této dopravy. Vzpomínám jak jsem několikrát vykládal lidem, že taková říční motorová loď na Labi a kanálech uveze 700 až 1000 tun a u postrků ještě více. (Postrk=tlačný remorkér, plus tlačný člun, jinak zvaný vana.) Pokud se praktikuje tlačná a vlečná plavba je to 2x až 3x lacinější, efektivnější, protože 1000 tun motorák, a jeden člun proti proudu kolem 700 tun, po proudu klidně čluny dva. Což bylo pro většinu z nich zcela nepředstavitelné. Protože jejich fantazie končila právě u vagónů a kamionů. Jeden takový „génius” na mě řval. „Přivezu ti před dveře 100 metráku uhlí a budeš vidět jaká je to hromada.”

    Ujistil jsem ho, že deset tun v lodi udělá dva centimetry ponoru. Takový hromádky si v raumu nikdo ani nevšimne a pokud neplave lod aspoň na metr, nemá smysl nakládat. Takže plně naložená loď je ekonomicky vždy výhodnější na řece než vlak i auta. Tedy v případě velkých ale relativně lehkých nákladů to ekonomické je, protože ty se po silnici a železnici přepravují špatně. Na železnici a kamiony jsou příliš těžké. Pro lodě lehké, lehoučké.

    Lodí snadno. Žádné zvláštní opatření, prostě náklad se naloží a už se frčí. Už vidím ty opatření po silnicích, když mají tyhle náklady jet někam do přístavu. Jedou stejně dlouho jako lodí z Děčína do Hamburku a ty zácpy, objíždky, ucpané trasy atd. Jenomže soudruhům ekologickým aktivistů, nikdo nic nevysvětli. Jejich víra je pevná a neochvějná jako ta kalvínská, nebo husitská. Víra je dobrá a nutná, ale do jisté míry. Od určitého bodu je destruktivní.

    Tak mě zas ti soudruzi zelení dohřáli. A to se kasají, jak se dostanou do parlamentu. Jestli tam budou a budou zas tak „moudří” jako v tomhle jsou a tak konstruktivní, bude opět veselo. Nikdo nezpochybňuje nutnost ochrany přírody. Jistě že jsem pro aby v Labi byly ryby, pokud možno co nejvíce.

    Jsem jen přesvědčený, že jejich argumenty jsou založeny nikoliv na exaktních výpočtech, ale na prostoduchých odhadech, podobně jako byl odhad o výhodnosti biopaliva. Řeka tu je, možnost dopravy po velké části území státu taky, ale díky zeleným opět něco nefuguje. Tihle lidé mají zvláštní schopnost, schopnost podobnou komunistům, všechno je zničit, nic neudělat pořádně a to jen protože, že oni si myslí. Myslí si že to je tak jak říkají.

    Podobné té střídavé péči. Někdo si myslí a vůbec si nevšimne tradice. Tradice má ty výhody, že je dost dlouhá aby ukázala, prověřila výhody a nevýhody. V obou případech se ukazuje jedno. Ve výchově dětí je výhodnější v případě rozvodu aby dítě mělo jeden domov, u libovolného rodiče, tedy u toho, který je schopen se postarat lépe a odpovědněji a druhému rodiči umožnit neomezený styk s dítětem. Pak je škoda na duši dítěte minimální.

    V případě lodní dopravy na Labi udělat vše, aby dopravci měli možnost dopravovat na co největší ponor a tím využít nejen labskou cestu, ale evropské vodní cesty. A těch není málo. Evropská vodní síť, je hodně hustá sít. Víc než s laici umí představit. Ale stačí si na google najít mapy vodních cest a možná se i některým zeleným mozkům lehce rozjasní. Jenže spíš jsem nadměrný optimista, co se genderových, zelených, multikulturních mozků týče.

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.4.2010 00:45 Marcela
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Ono to s těmi jezy na Labi nebude možná tak jednoznačné...:

    "- Stavba je ekonomicky neodůvodněná. Dokládá to zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu (zpráva č. 01/15 publikovaná ve věstníku NKÚ) i studie Světové banky o efektivitě veřejných výdajů v ČR (březen 2000, strana 63 odstavec 2.133). Obě potvrdily, že projekt se státu finančně nevyplatí. Zkušenosti z Německa, které má podstatně lepší podmínky pro provozování říční lodní dopravy, dokládají dlouhodobý pokles zájmu o tento způsob přepravy. Stejná situace je i v celé Evropě, Spojených státech a bývalém Sovětském svazu. Po obou březích Labe vede železnice s kapacitou, která vysoko přesahuje současné i předpokládané objemy dopravy, a ve stejném přepravním koridoru je navíc připravována stavba dálnice D8. - Prognóza zvýšení přepravy, kterou je potřeba jezů zdůvodňovaná, není realistická. I v letech, kdy plavební podmínky umožňovaly celoroční plavbu s ponorem nad 140 cm, pohyboval se objem přepravy v rozmezí cca 1-2 mil. tun zboží ročně. Již v loňském roce muselo Ministerstvo dopravy ČR snížit prognózu přepravy v roce 2015 z 4,5 miliónů na 3,1 miliónu. "
    14.4.2010 00:52 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Ano Marcelo, deset let stará zpráva. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 01:19 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Navíc taková malá poznámka, vodní cesty, stejně jako silnice, které jsou méně využívány stojí za to udržovat, protože je to menší ekonomický náklad, než je v případě potřeby budovat znovu, nebo kompletně renovovat. I když používají zčásti. Jsou kdykoliv k dispozici. Prognoz už jsem slyšel, ale vodní doprava na Labi a jiných velkých řekách jako Odra, Rýn, Seina, Dunaj, které jsou spolu propojeny plavebními kanály, se používají pár století a pár století ještě budou.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 01:31 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    S tím, že se lodní doprava na řekách jako Seina nebo Dunaj bude provozovat ještě dlouho souhlasím, ale dneska je hektická doba, a jediný pro dopravce smysluplný způsob jak přepravit něco lodí je naložit na tu loď ty kamiony, a nebo alespoň kontejnery. To nejde udělat všude. Ostatně vůbec nákladní přístavy nejsou všude.. A tak to dopadne podobně jako ty německé vlakové "roly". Pro dopravce je to vlastně jen starost a často i výdaje navíc. K drtivé většině cílů to musí stejně dojet po silnici..
    14.4.2010 01:51 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Hmmm, no pár kontejnerů jsem po Labi odvozil. :-) Před víc jak třiceti lety a naposledy před devatenácti.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 07:20 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Chápu, že máte jako "starý mořský vlk" k problematice citový vztah. Já jen se poohlížím po informacích. A shledávám, že věc není zdaleka jednoznačná. To naznačuje i fakt, že se o jezích na Labi se diskutuje již od 70. let. A to se, jak víme, komunisti s přírodou moc nebabrali. Řeka není silnice. Prvotní význam řeky je někde jinde. Každý zásah do přírody by se měl velmi zvážit a promyslet, z dlouhodobého hlediska. Bývá většinou nevratný. A když proti výstavbě jezů apelovaly i hlavy zasvěcené jako např.: Prof. RNDr. Pavel Kovář, CSc., děkan Přírodovědecké fakulty University Karlovy v Praze; Prof. RNDr. Karel Prach, CSc., vedoucí katedry botaniky, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích; Prof. RNDr. Karel Šťastný, CSc., vedoucí katedry ekologie a životního prostředí, Fakulta lesnická a environmentální ČZU v Praze; Prof. RNDr. Vladimír Bejček, CSc., zástupce vedoucího katedry ekologie a životního prostředí, Fakulta lesnická a environmentální ČZU v Praze; Doc. RNDr. Zdeněk Lipský, CSc., zástupce vedoucího katedry fyzické geografie a geologie, Přírodovědecká fakulta Karlovy univerzity v Praze; RNDr. Pavel Štys, CSc., prof. zoologie, katedra zoologie, Přírodovědecká fakulta Karlovy univerzity v Praze. I když bychom vypustili ty katedry životního prostředí, neřekla bych, že jsou to ekoteroristi. Navíc, i to ekonomické hledisko jeví se jako značně nejisté...
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    14.4.2010 09:13 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Marcelo, ony ty jezy měly stát už od padesátých let. A pokud by stály, jako že nestojí, pak by z ekonomického hlediska lodní doprava nezašla na úbytě, to je odpověd i Dagovi. Pokud je dostatek vody, pak je to ekonomické ve všech směrech. Aby to nebyl tunel na to stačí legislativa a slušné antikorupční prostředí.

    Jinak kanály napříkla v Anglii v osnáctém století stavěli a vyměřovali odborníci, protože ti to uměli. Stavělije na žádost neodborníků, kteří je ekonomomicky využili. To už tak bývá, že trh si vyžádá efektivní řešení, ale odborníci ho až následně zrealizují. Takže žádné nápady univerzit, ale potřeba lidí. Trh se tomu říká.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 17:48 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání

    Děkan přírodovědecké fakulty je v tom výčtu jediný, u kterého neznám jeho motivaci - může být totiž odbornostně cokoliv. Pak tam máme botanika, ekologa, ekologa, geografa (nechce se jim překreslovat mapy), zoologa. Ti všichni budou z podstaty věci proti, protože taková stavba jim naruší jejich kruhy. Jinak řečeno, vaše argumentace mě prostě o ničem nepřesvědčila.

    Můžete uvést názory někoho se specializací na dopravu, ekonomiku, energetiku, logistiku?

    Tím samozřejmě nechci říct, že se Labe má teď hned sesplavnit, protože to je jediná šance - neumím to vůbec posoudit. Ale váš výčet expertů je, zdvořile řečeno, pro kočku. Naopak, nutí mě to s projektem souhlasit, protože pokud "argumentace" odpůrce vypadá takto, musím se vymezit proti odpůrcům, jelikož se nerad nacházím v jednom pytli s blbcama.

    14.4.2010 21:45 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Já nemám potřebu se jakkoli vymezovat proti komukoliv. Nejsem ani odpůrce, ani zastánce. Nepřesvědčuji nikoho, jen se zamýšlím. Beru v úvahu hlediska jak místního vzácného ekosystému, tak ev. globálnější ekologický přínos lodní dopravy oproti kamionové, a také ekonomické hledisko. Veškeré údaje a argumenty si můžete vyhledat na internetu, zrovna tak jako já.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    16.4.2010 00:05 CD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Někdy mám pocit, že vymezování je přesně vaše dominantní vlastnost. Obdivuji, že dokážete s takovou vervou a tak neuvěřitelně pravidelně kecat úplně do všeho. Chodím sem občas, asi nemám tolik času, který můžu a hlavně chci věnovat krafání na blozích, ale vždycky najdu nějaké vaše moudro. Je taky něco, v čem máte nejasno? Manžel musí být buď génius nebo světec, aby s vámi vydržel. Ale možná se takhle vybíjíte jen písemnou anonymní formou (registrace je stejně jen formalita) a v normálním životě jste chápavá domácí puťka??!!
    14.4.2010 07:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Bohužel, lodní doprava a železniční je na úbytě, zničila ji konkurence kamionové silniční dobravy. Naložit, dovézt do přístavu, přeložit, naložit... k tomu zdržení, závislost na dalším dopravci...

    Takže kamiony budou dál blokovat silnice, smrdět. Leda to dát dopravcům befelem a trh takhle korigovat, ale to nechceme. Nebo ano?

    Jezy na Labi jsou tedy s obrovskou pravděpodobností tunel na prachy. Obhajovaný pomocí "boje se zelenými za prosperitu lidstva", na to se lidi chytnou, i když je to někdy jen průhlený trik. Ekologické hledisko nevím, nejsem odborník na všechno, tak, jak je u nás zvykem. Ale původní varianta zvýšení hladiny byla dost "hnusná". A navíc zbytečná.

    Jezy podporovali i politici, něktří. O dalších možných důvodech (k těm firmám měli hodně blízko) lze jen spekulovat, ale stavba by dala zamněstnání lidem v kraji, tedy do dalších voleb by měli čárku a co pak je jim to fuk.
    14.4.2010 09:21 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Befelem? Ne to není třeba, stačí jen nechat aby se ty jezy postavily, stejně jako s epostavily v Anglii, Německu, Holandsku, Francii jezy, kanály a lodní doprava jen frčí. :-) Zelení by tomu měli přestat bránit.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 16:33 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Optimista k uzoufání. :-) Jen na jiným břehu.
    14.4.2010 08:12 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    A neni to nahodou tak, pane Jilek, ze ty kamiony ridi trh, takze jsou spravne reseni vzdy a vsude? Zatimco pouzivat misto nich lodni a (hlavne) zeleznicni dopravu by byl "statni zasah do trhu"? (A to uz jsme tu prece podle vas meli.)

    Bez ironie - s kamiony s vami souhlasim. I kdyz bych spis mluvil o zeleznicni doprave.
    14.4.2010 09:01 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    No, lodní doprava je lacinější, takže z ekonomického hlediska to není proti trhu ale pro trh, takže bych asi klidně nechal privátní společnosti postavit ty jezy, a pak se uvidí. Vůbec jsem mnemluvil o tom že to musí udělat stát pane. To je jen vaše socialistické uvažování, co mi tuhle myšlenku podsunulo. A jestli tomu někdo brání, tak opět ti socani. O železnici jsem vůbec nepsal, nebo psal? Jezy, stejně jakodálnice mohou stavět privátní společnosti. Nemusí to být stát, ten dá jen souhlas.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 09:05 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Jasne, rozvoji zeleznicni a lodni dopravy brani socani, nikoli fakt, ze do takove investice se zadnym podnikatelum nechce.
    14.4.2010 09:15 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Zkuste stavět, když zelení socialisti tomu brání. :-) Kolik to stojí atd. Tedy někdo těm zeleným říká ekoteroristé. Včetně mě.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    belisarivs avatar 14.4.2010 09:24 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Nebojte. Volebni pruzkumy ohledne sanci zelenych dostat se do parlamentu vypadaji zatim slibne.

    Tohle je partaj, ktera neunesla svuj uspech. Lide v nich videli nadeji na zmenu, proto jim preference rostly. Pak se ale rozutekli ke korytum, z volebnich hesel zustaly prazdne fraze nebo bolehlav, pak se mezi sebou poskubali a maji utrum. Dobre jim tak. Mne po nich smutno nebude. Cim min toho blbce Bursika uvidim, tim lepe.
    IRC is just multiplayer notepad.
    17.4.2010 10:22 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    " takže bych asi klidně nechal privátní společnosti postavit ty jezy, a pak se uvidí."

    To by o to ony musely mít zájem. Kdybyste se ale ze své "pravicové" povýšenosti snížil rozhlédnout mezi obyčejný plebs, asi byste zjistil že bez státních desítek miliard to nikdo nepostaví. Proč taky, když o návratnosti investice nelze ani mluvit.

    Klasický doublespeak: veškeré plány na dostavbu vodní sítě počítají s veřejnými penězi a nulovou návratností (tedy desítkami miliard dotací pro stavaře a vodní dopravce). Ale pomatení socialisti tomu brání, protože nějaký Jílek se vyjádřil, že by to nechal pravicově postavit za peněz vodních dopravců.

    Já jsem zásadně proti jakékoliv podpoře vodní dopravy u nás, přesto bych jim z pozice státu ten souhlas také klidně vydal.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    belisarivs avatar 14.4.2010 09:20 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Vas problem je, ze nedokazete udrzet linku.

    Zacnete psat o stridave peci, tu prirovnate k lodni doprave a uz vetsinu clanku pisete o tom.

    Pak je vysledny dojem pomerne chaoticky.
    IRC is just multiplayer notepad.
    14.4.2010 09:22 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    To je můj problém a vy se jím můžete zde zabývat, nesouhlasit, kritizovat a to je asi všechno. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    belisarivs avatar 14.4.2010 09:25 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Proc hned ta opozice?

    Ja na nej poukazal s tim, ze se nad tim muzete zamyslet a pripadne s tim neco delat. Neni-li vam konstruktivni kritika po chuti, trhnete si nohou.
    IRC is just multiplayer notepad.
    14.4.2010 10:29 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Mě tak baví psát. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 13:21 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    To si nejde nevšimnúť. ;-)
    14.4.2010 13:26 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Já s tím, žádný problém nemám. :-) Prostě tak píši, všichni mě podle toho poznají a já nemám potřebu psát slohové úkoly.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2010 16:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Skáčete z jednoho na druhý jak Hitler, to je fakt, ale čtete se daleko líp než on... ;-)
    14.4.2010 14:00 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Mě to připadá spíš roztomilé, nevidím v tom žádný problém. Chaotické ty texty nejsou.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    14.4.2010 09:33 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Vite, ja bych chtel zase v Brne provozovat konesprezku jako konkurenci DPMB. Jenze stat/mesto nechce z vybranych ulic odklonit dopravu a tim zajistit klidne dopravni cesty, kde by se mi neplasili kone a nehodla me dotovat tak, jako DPMB, aby se mi doprava vubec vyplatila. To neni fer a proto to pozenu az do Strasburku. Rejdare plne podporuji, skoda jen, ze nepozaduji zajisteni splavnosti az k prameni Labe na Sumave (aby bylo mozne vozit turisty k prameni egologicky, po rece).
    belisarivs avatar 14.4.2010 10:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Labe az na Sumavu splavni asi tezko. Nekdo asi propadnul ze Zemepisu a ja to nebyl.
    IRC is just multiplayer notepad.
    14.4.2010 10:12 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    mate pravdu :-D, tak to dopada, kdyz clovek resi vice veci najednou.. jdu si do kotelny sypat popel na hlavu.
    14.4.2010 11:09 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Tak pokud by komunisté dokázali uvažovat, Vltava mohla být splavná skoro do Českých Budějovic. Stačilo na Vltavské kaskádě postavit komory a nebo zdvihadla. Pro nákladní plavidla. Což v Německu zvládali už ve třicátých letech minulého století. Dodnes fungují a jsou ekonomicky výhodné. Jen ti komunističtí projektanti nějak nezvládali. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    16.4.2010 00:10 CD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Ve 30.letech minulého století u nás byli komunističtí projektanti, nebo to je jen účelový výlev jedu? Někdy jste pravicový, někdy chcete chování trhu narušit direktivním rozhodnutím, nevidím to konzistentně
    16.4.2010 00:21 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Stavěla se vltavská kaskáda, a když dostavěli Slapy, tak zjistili českoslovenští soudruzi, na dotaz soudruhů ze Sovětského svazu, že ani komoru, ani lodní výtah nepostavili, tedy lodě doplují ke Slapům a končí. Jen tak komentuji. Nic víc
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2010 11:30 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Tady takových pár k nakouknutí lodních výtahů. Niederfinow je nejstarší v Německu. Zážitek, jak ke shlédnutí, tak při absolvování. Byl jsem na něm čtyřikrát.

    http://translate.google.cz/translate?hl=cs&langpair=en|cs&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Boat_lift
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Max avatar 14.4.2010 12:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Česká wiki je lepší, nežli google translator : Lodní výtah
    Mimochodem, díky, netušil jsem, že se vyvařují rozíly jinak, nežli komorou.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2010 16:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Pustil jsem si v noci pořad „Rodina a já”
    No, já si odpoledne pustil script od Kralyka a v noci sem hledal harddisk :-D

    Co do lodní dopravy, tahle věc je všeobecně známá. ;-) Jen je třeba podotknout, že se jedná o kontejnerovou dopravu, zatímco kamionová doprava je převážně záležitost "jednorázových transportů" a vlaková "stálých nekontejnerových dodávek" (sypké materiály, cisterny, vozidla). Všiměte si třeba vleček u fabrik, všechno je to zarostlý a nepoužívaný, proč? Trh si žádá více menších zakázek a jejich realizaci v nejkratším možném čase. Pokud potřebuju měsíčně 30 palet něčeho, nebudu si pronajímat vagón, ani kontejner, to bych udělal jen kdybych potřeboval roční zásobu. Důvody jsou čistě ekonomický, ekologie s tim nemá nic společnýho...
    14.4.2010 20:55 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    přesně tak, dnes už se neplánuje na pětiletky. U nás ve fabrice se ještě najde materiál přivezený před dvaceti roky. A to jsme malá fabrika kde se i tenkrát plánovalo v podstatně menším rozsahu než někde NHKG. Ale prostě to chodilo tak že objednané železo přišlo až za pár měsíců a tak se muselo objednat ve velkém. Přivezli vagón a pak se to dva dny vozilo liazkou z nádraží. A pak taky třeba nikdy nespotřebovalo. Dnes to trvá den nebo dva, z Ferony přivezou klidně několikakilovou tyčku. Já vím, ideální by bylo přesně naplánovat a hromadně navozit, bohužel svět není dokonalý.
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2010 22:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Já vím, ideální by bylo přesně naplánovat a hromadně navozit, bohužel svět není dokonalý.
    To už dneska neni snad ani možný, protože by se bylo třeba "domluvit" minimálně mezi dvěma subjekty. Dejme tomu taková Pragovka (+vzduchotechnika Motorlet) s Mitaskou z Hostivaře, jénže... Mitaska dělá gumy a Pragovka převodovky, jediný s čim by tohle klaplo, jsou pohoný látky, maziva a další ropný produkty/odpady. To se ještě nebavíme o dodavatelích, proudu, vody, plynu, médií a dalších, na to navazujících věcech, kde by se daly v rámci "kooperace nákupu služeb" ušetřit neskutečný prachy... WTF?! Je to komunistickej romantismus, nebo kapitalistická globalizace???!!! :-D
    14.4.2010 22:23 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Ilustrační snímky: Nahoře Čolek obecný /Triturus vulgaris/. a loď Andrea:
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2010 22:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Ilustrační snímky:

    Mack Truck Super Liner-II

    14.4.2010 22:51 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    To chci řídit :)
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2010 23:05 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Vidiš! To je přesně to, proč se o chlapech říká, že nedospějou nikdy.
    Já bych to chtěl taky řídit ;)
    Dalibor Smolík avatar 15.4.2010 12:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Tak tak. Nejraději mám couvání. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    houska avatar 15.4.2010 16:24 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    tohle necouva ...
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2010 16:27 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    A jak teda nabírá ty návěsy?
    15.4.2010 17:52 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    řek bych že tohle je jednou zapřažený a pak už se to jen plní pod nějakou násypkou a zas vyklápí průběžně do nějaké násypky. S tímhle se už couvat nedá, neboli jak praví přísloví- provaz neutlačíš. A jezdit bych s tím ani nechtěl. I s mnohem menším náklaďákem to není žádná sranda a jako práce to je většinou hrozná otročina.
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2010 20:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    řek bych že tohle je jednou zapřažený
    Tak jak se to zapřahuje, bez couvání?
    řek bych že tohle je jednou zapřažený
    A co poruchy? Když budu soukromník na smlouvě a vysype se mi jeden s těch návěsů, tak to celý odstavim a zaplatim penále? Ne, vypojim ho, dám do servisu a hol pojedu jen s pěti.

    ...když se ti zlámalo, dej ho spravit,
    nauč se PepoSFI hospodařit...
                 
                             Ferda mravenec
    15.4.2010 21:40 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    teda vy ajťáci vidíte jen binárně. Jasně že se při zapřahání nejspíš couvá, ale nebude to žádná sranda. Rozhodně to nebude tak že by si to přepřahali jak se jim chce. S tím už prostě nejde manévrovat. Dokonce bych považoval za pravděpodobné že to k sobě nastrkají nějakým manipulačním traktorem. Asi by to šlo i postupně odzadu. Postavit poslední návěs a nacouvat do něj předposledním. Odpřáhnout, zapřáhnout další a nacouvat s ním do těch dvou zadních. A tak dále až je vláček celej. Docela sranda na nějakou tu hodinku. S celou soupravou se couvnout nedá, tím myslím zacouvat někam, ne s tím drcnout metr zpátky když přejedu násypku. Teoreticky by šlo couvat s dvěma návěsama, to by se chovalo podobně jako čtyřkolový přívěs. Pokud jde o ty závady, z doslechu vím že australáci u těchhle vláčků moc neřeší bouchlé gumy. Mají na tom hodně náprav a spoustu poměrně malých kol. Pokud jich nebouchne moc tak se jede dál.
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2010 21:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    teda vy ajťáci vidíte jen binárně.
    LOL! :-D To nebylo na mně, že ne?! :-D To jsem já, amigapower :-D
    kotyz avatar 15.4.2010 22:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2010 22:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    A mam 6561KiloTritů RAM :-D
    15.4.2010 20:53 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    ?

    Ale raději tu loď než tu slizkou potvoru :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    15.4.2010 22:00 Marcela
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Vážně? Mně je milejší čolek než taková smradlavá Andrea. Ke všemu dělá vlny. Když jsem jako holka jezdila v kajaku na Vltavě, vlny z těhle monster nás kosily. Ale to je čistě pocitová záležitost :-) Ještě mě napadlo, jestlipak mají tyhle zřejmě destítky let stará plavidla nějaký katalyzátor na výfuku. Protože čmoudí a smrdí jako čert. A když to jde přímo do vodního zdroje...!
    17.4.2010 10:15 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Optimisté k uzoufání
    Jezy na Laby jsou ekonomický nesmysl a jen vaše láska k lodím vám brání vidět holá fakta.

    Výstavba jezů by stála více než by byla cena přepraveného nákladu za deset let. Daně a poplatky vybrané od přepravců by nezaplatily ani jejich údržbu.

    Vykašlal bych se na ekologii a nechal bych to pány loďaře zaplatit a provozovat. Najednou by po jezech neštěkl ani pes.

    Další případ, kdy "ekologičtí pomatenci" šetří daňovému poplatníkovi desítky miliard, které by jinak byly dávno vytunelovány. Mají moje velké díky.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.