abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    8.1. 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (3%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (53%)
    Celkem 321 hlasů
     Komentářů: 7, poslední 8.1. 15:35
    Rozcestník

    Seznámit nebo zemřít

    11.4.2010 23:58 | Přečteno: 1585× | poslední úprava: 12.4.2010 00:13

    Byl jsem zvědavý včera na to, jak Alan nastříhal pořad „Ten kluk se neseznámí.” Jako vždy dobře. Zaznělo tam vše důležité co zaznít mělo. Marcel řekl, že se lidé musí naučit mluvit, cože je pravda, seznámení by neměl být úkol, což je také pravda, ale stále si myslím, že jestli je něco důležité? Tak především si uvědomit, že odmítnutí ne vždy, a v takových případech jen málokdy je o našich kvalitách, ale spíš o potřebách toho druhého.

    Pokud jsem kdy přimo odmítal někdy nějakou ženu, tak snad jen jednou z toho důvodu, že skutečně jsem byl přesvědčen o jejích menších morálních kvalitách. Opravdu nemusím mít ženskou, která je skoro pro všechny snadno dostupná. Jinak vždy odmítnutí bylo z toho důvodu, že preferuji určitý typ. Což není o jejich nižší nebo vyšší kvalitě, ale jen o mé preferenci. Preferenci žen vyšší postavy, modrých očí a brunetek. Mám-li si vybrat mezi krásnou vysokou brunetkou a krásnou blondýnkou, vítězí brunetka.

    Lidé, muži i ženy se domnívají, že potřebují nějakou zvláštní výřečnost a dovednost při seznamování. Já bych řekl, že potřebují především všímavost a schopnost odhadnout, jestli ta dáma, či muž projevují zájem. Jak se to dá naučit? Pozorováním druhých dvojic, sledováním toho jak se třeba žena přibližuje k muži. Uvědomit si, že jsme si jako lidé podobní, používáme stejné nebo podobné strategie. Rád sleduji ženy jakéhokoliv věku při jejich pokusech se přiblížit k muži.

    Stejně jako muži, i ženy si vybírají partnery a používají při tom zcela odlišné strategie. Nezkušení muži, většinou neodhadnou, že jsou loveni a to slovo nepoužívám nijak v pejorativním smyslu, neboť léčky žen jsou velmi důmyslné, dobře ukryté před nezkušeným okem. Jenže stopařské oko, cvičené ve sledování stop, velmi snadno odhalí léčku. Ony ženy se zas až tolik neskrývají. Jen se myslím bojí víc neúspěchu a odmítnutí, než muži.

    Jejich strach je pochopitelnější. Na dobrém výběru jim záleží více než mužům. Takže používají rafinovanější taktiky, více skrývají, více si hlídají konkurenci. Proto má nejzákladnější dovednost při seznamování nespočívá ani tak v tom, že to ukecám, jak tvrdí Marcelův kamarád, ale v tom, že se dívám jestli je ona dáma vstřícná, jestli hodí očko víc jak jednou mým směrem, jestli na můj následný pokus se přiblížit, reaguje pozitivně. Třeba úsměvem. Atd.

    Takhle a podobně se chovají ženy, které dávají najevo svůj zájem. Zájem, který sice nezaručuje hned postel, jak se někteří nedočkavci domnívají, ale zájem o kontakt, kdy jí i jemu umožní jakýsi průzkum zblízka. Až při něm je dobrá ona ukecávací vlastnost. Muž, který vzbudil zájem a chová se přiměřeně, nemusí vypouštět nijak zvlášť sofistikované věty, stačí, když dává přiměřeným způsobem zájem o ženu i nadále a pak nic nebrání seznámení.

    Je to krásná hra, kde se oba dva předvádějí v tom nejlepším světle, ale pokud ono předvádění udrží v mezích mají tu hru na hezky dlouhou dobu. Zpočátku je strašně nebezpečné ono:„Jen vážně!” protože to blokuje onu nutnou hru, při níž se lidé seznamují, ukazují si svoje dobré stránky, slovně i beze slov předvádějí svoje priority, a hra na „Vážně, tomuhle zabrání a vyvolá jen úzkost ze závazku k někomu, koho vůbec neznám a mám mu sdělit, že můj zájem je na věky. Seznamujeme se, sledujeme, jak se druhý chová, vážíme zda nám vyhovuje. Máme v tu chvíli oba stejnou cenu. Samozřejmě ti co ukryjí více svůj zájem, dostávají se do výhody. Zároveň dost často tím ukrýváním zájmu, ukazují svůj strach. Strach z odmítnutí, strach z ovládání tím druhým.

    Určitý čas se hrají taktické hry, které postupně mizí a najednou se oba přestanou jede druhého bát, stydět a nechají jeden druhého vstoupit do svého prostoru, do svého teritoria. Tím vstoupením se vlastně vydávají jeden druhému a jeden druhého ujišťují o svém citu, o své lásce. Zde je zase dobrá ona všímavost a pozorování toho druhého, protože pak se dozvídám velmi rychle a velmi snadno, co ten druhý snáší a nesnáší. S tím je dobré se samozřejmě i zeptat a mluvit o různých zájmech, chování, nebo chuti toho druhého stejně jako vlastních zájmech, chování či chutích.

    Kdyby se mě někdo ptal na radu, řekl bych mu. „Pozoruj svoje úspěšné známé, pozoruj cizí lidí všude, kde jsou muži a ženy, pokládej si otázku z jakého důvodu ta dívka provokuje toho muže, z jakého důvodu onen muž mlčí a nereaguje na ženy kolem sebe. Nebo z jakého důvodu se chová takhle a ne tak jak by sis představoval, že by se chovat měl. Pozoruj, klaď si otázky a hledej na ně odpovědi. Zkus si uvědomit, že vždy vzbudíš něčí zájem. Pokud je onen protějšek, co zájem projevuje pro tebe přitažlivý, pak není důvod se domnívat, že máš v jeho očích menší cenu. Naopak, jsi díky jeho zájmu pro něj cenný a můžeš víc chtít, víc očekávat. Z jeho hlediska se zatím jevíš jako ten, co má jemu co nabídnout.”

    Ten chlapec v onom příběhu řekl větu. „Kdybych ji pozval a ona odmítla, tak to nedám.” Zřejmě chtěl říci, že by neunesl tíhu odmítnutí. Pokud by tohle řekl mě, zeptal bych se ho. „A co se stane, když budeš odmítnutý? Umřeš? Nebo se zhroutíš natolik, že budeš neschopný pohybu? Většinou se nestane ani jedno. Lidé se bojí svých pocitů, jedině svých pocitů. Jenže na pocit se neumírá. Takže jediné, co můžeme pro sebe udělat, je že si opět uvědomíme, že jediné, co se stane je, že se chvíli budeme cítit nepříjemně. Emoce se dají zvládat. Nedají se odstranit, ale dají se zvládat a pokud se při nich použije rozum, právě tou větou, že mimo nepříjemných emocí, na které se neumírá, a že většinou odmítnutí není o našich kvalitách, ale o prioritách odmítajícího, pak si většina lidí troufne druhý pokus někde jinde, s někým jiným.

    Jedno z pravidel, které učím svoje klienty, je pravidlo, že výběr je obrovský. Konečně na světě je zhruba tři miliardy mužů a víc než tři miliardy žen. Pak pravděpodobnost, že budu všemi odmítnut je celkem mizivá. Dokážu-li je přesvědčit, že se jedná jen o to unést něčí rozhodnutí, plus všímavost a naučit se sledovat chování lidí. Vědomě, cíleně, což se dá v klidu a postupně trénovat, pak je úspěch v této oblasti nemůže minout. Někdy je daleko větší problém se zbavit člověka projevujícího zájem, než jej získat. Protože během té seznamovací hry, dávám ještě důraz na to, abych opravdu nepřehlédl žádnou skrytou negativní vlastnost. Proto je dobré sledovat nejen co říká, co preferuje, ale také jak se neverbálně dotyčný, dotyčná chová. Jaké emoce jeho neverbální projevy ve mě vyvolávají.

    Sledovat svoje pocity, radost, úzkost, smutek, hněv a další, jež ve mě onen člověk, kterého takzvaně balím, vyvolává, je dost důležité rozeznat. Protože tyhle pocity pravděpodobně ve mě bude vyvolávat i nadále. Jestliže cítím při některých jeho automatický projevech neklid, pak je něco, na co bych si měl dát pozor. Nikoliv jen oko do duše okno, ale pohyb těla, způsob držení těla, způsob doteku, jeho chování, kdy si myslí, že není sledován atd nás poučí víc, než všechny slova a všechny příručky jež učí techniky seznamování.

    Existuje jedna technika, která je celkem účinná. Mám-li zájem o další setkání, dám dámě svou vizitku s tím, že pokud se rozhodne mi zavolat, udělá mi radost. Dost často zabere, ale a to je důležité, než se rozhodnu té dámě onu vizitku dát, sleduji jak se ke mě staví, jak se projevuje pohledem, jestli je ke mě natočená stabilně a nebo jestli se při každém mém slovu odvrací. Podle toho se rozhodnu jestli vizitku vytáhnu z kapsy a nebo jestli pozdravím a odejdu.

    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/209572230640028-rodina-a-ja/?streamtype=WM2        

    Hodnocení: 72 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.4.2010 00:49 e | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    JA RAD PORADM KDYZ VIM vic (hebmilo.cz)
    12.4.2010 08:53 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít

    Wulfmorgenthaler neeeeee.

    =^..^= AmigaPower® avatar 12.4.2010 00:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    zejtra, sem ožralej a zhulenej, přečtu si to zejtra ;-)
    Dalibor Smolík avatar 12.4.2010 01:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    A něco k tomu napiš! :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.4.2010 01:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    neboj pane! :-D
    bazil avatar 12.4.2010 03:00 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    mno na tomhle něco bude ...
    12.4.2010 14:10 fresh meat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    Samice hledají úspěšné samce. V současné lidské společnosti se úspěch měří velikostí konta v bance. Máš prachy, máš i samici.
    12.4.2010 14:33 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    Samice hledají samce, který je dokáže uspokojit nejen kontem a sexem, ale i něčím navíc. Třeba kulturou, nápadem, slovem a laskavostí. Život není 0,1,0,1... To jaksi dost lidem, některým lidem málo dochází.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    12.4.2010 15:05 fresh meat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    Jasně a pak jsou takoví ti "kulturu, nápad, slovo a laskavost nabízející" případem pro psychiatra (kolik vám jich skončilo v ordinaci?). Ne pane, dnešní doba si žádá něco jiného, slovy "neznámého klasika" "víš co je láska? Když chuj v piči mlaská" .
    12.4.2010 15:48 Dan Brown
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    víš co je láska? Když chuj v piči mlaská
    12.4.2010 16:29 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    No tak černě bych to neviděl.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Dalibor Smolík avatar 12.4.2010 17:29 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    Rozumím, že u dvacetiletých je na prvním místě sex, vždyť je to tak fyziologicky správně. Ale když mi bylo tolik, dívky ještě u mladých mužů oceňovaly i jiné vlastnosti, třeba galantnost, celkový rozhled ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 12.4.2010 17:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    no baze, i v mejch skriptech na vyvojovou psychologii to je. obdobi polygamie to nazyvaji.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.4.2010 18:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    ...ve dvaceti už jsem měl období polygamie za sebou... :-D
    kotyz avatar 12.4.2010 18:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    ja ho mam porad pred sebou. a asi dojde i na to ze kdyz to nestihnu ve dvaceti tak ve triceti uz to nedozenu (to je tam taky vypsany i s autorem) ...

    asi dojde i na maladaptaci a somnolentni odpoutani :-D

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    houska avatar 13.4.2010 08:27 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    Myslis to obdobi kdy jsi mel k dispozici dve kamaradky? Levou a Pravou? :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.4.2010 14:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    Ne, to se jmenuje "momogamie obouruč" ;-)
    12.4.2010 20:53 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    To jich docela dost ještě pořád oceňuje. Ten rozhled a galantnost.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Dalibor Smolík avatar 12.4.2010 23:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    To rád slyším. Ano, určitě takové ještě jsou.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.4.2010 10:37 tester
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Seznámit nebo zemřít
    Ano, je to fakt. A dobrá zpráva je, že se to netýká jen Ostravy a okolí, protože výstavka je putovní;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.