abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (36%)
     (17%)
     (29%)
     (19%)
    Celkem 42 hlasů
     Komentářů: 8, poslední dnes 08:25
    Rozcestník

    Sobota, Debian a jiné

    28.8.2010 23:17 | Přečteno: 1407× | poslední úprava: 28.8.2010 23:31

    Od rána jsem v jednom kole. V deset přišla klientka, poslouchal jsem ji hodinu, během hodiny jsem měl šanci asi třikrát promluvit. Pak přišli další klienti, matka a syn a totéž. Tam jsem k tomu musel několikrát zabrzdit oba, protože se začali mezi sebou hádat. Nemluvil jsem, rozkřikl jsem se abych se prosadil. Neurazili se a objednali se i na příští týden. Už se těším.

    Pak přišel elektrikář aby mi vyměnil hlavní jistič, leč nevyměnil, neboť dotazem na info lince, když chtěl nahlásit, že trhá plomby, zjistil, že Praha má výjimku, a ta výjimka spočívá v tom, že jistič mi smí vyměnit jen jedna asi ze tří firem k tomu sjednaných. Bezva. Sportovec jel ke mě na kole asi 40 km, tak sice nic celkem neudělal, ale pěkně se projel. Po něm dorazil Smolík a to bylo o mnoho zábavnější, protože jsem ho na chvíli pustil na iMac, aby si mohl vyzkoušet pohodlí iMaca a pak jsme instalovali Debian/Squeeze. Smolík je debianista a vlastně prvně v životě jsem viděl živýho debianistu v akci.

    Musím říct, že jsem sice párkrát instaloval Debiana, ale debianista je debianista. Smolík má Debiana v prackách. Naučil mě pár triků a tím jsem opět pochopil starou pravdu, že když se to umí, je to hračka. Pro Smolíka. Instalace se nám povedla hned na poprvé, pouze jsme museli dát jiný jádro, protože x-server řádně nenastavoval rozlišení monitoru. Tuhle vadu jsem zachytil už předtím a i když jsem se pokusil ručně nastavit rozlišení v xorg.conf, tak nic. Až novější jádro zafungovalo.

    Debian je dobré distro a řadím ho hned za Slackwera. Takže se budu muset ještě skamarádit s nějakým Slackwaristou, který mi ukáže jiné triky. Osobní setkání a posezení u PC je nad všechny internetové diskuse. Bohužel linuxoví fanoušci jsou řídce roztroušeni na velkém prostoru. Něco jako obyvatelé Sibiře, Severní Kanady nebo centrální Austrálie. Smolíkovi jsem konkuroval jen v ovládání VIM, a to jen z toho důvodu, že ho nepoužívá. Prý používá Nano. Obdivuji lidi, kteří používají tyhle jednoduché editory, které jsou poměrně proti VIM chudé na funkce.

    Zítra nebudu dělat nic, jen ležet, číst dobrodružnou literaturu, dívat s e na akční filmy a půjdu se projít abych vyzkoušel koleno. Mám ještě pár válečných filmů z Anglie, ale pouštím je pomalu a z rozmyslem. Onehdy jsem si pustil francouzský film s anglickými titulky pod anglickým názvem Days of glory. Arabové bojující za Francii ve druhé světové válce. Kupodivu, brali tu válku a Francii vážně. Francie si to u nich pokazila, jak s nimi nakonec zacházela. Koloniální velmoci se ne vždy chytře chovaly. Francie jak v Maroku, tak v Alžíru měla dlouho dobré renomé. No nebudu se zde zabývat politikou, ale ten film mě překvapil.

    Mám známé, co v Alžíru dlouho žili, od roku 1967 do roku 1994, lékaři. Myslím, že jsou slušnými znalci tamních poměrů. Potvrdili mi, že i za Alžírské války, bylo mnoho Arabů, co bojovaly za Francii a nakonec velká část muslimů žijících dnes ve Francii, jsou potomci těchto vojáků. Ti co neuprchli po válce do Francie s těmi se zase nemilosrdně vypořádali Arabové. Jo 130 let společných dějin Francouzů a Arabů má něco do sebe. Asi by to stálo za prostudování.

    Si tak uvědomuji, že jsme se Smolíkem natáčeli v červnu, nebo v květnu pořad „Rodina a já.” Pozval jsem si ho tehdy jako hosta a nelitoval jsem. Vysílat by to měli v pátek třetího na ČT 2 kolem 16.30. Takže i Smolík bude televizní hvězda. Aby Rita, Marcela v tom nebyly sami. Já si zvu lidi, o kterých si myslím, že mají co říct. Jak už se mi ty pořady pletou, tak tenhle by měl být o dětech, co je rodiče nenechají dospět. No ale dopadne to dobře, synáček vezme čápa a osamostatní se. Paní Rychlá, která hrála jak matku, tak pak v diskusi jako matka se svým synem, který v hraných scénkách také hrál, perlila. Vytočil jsem ji naprosto neuvěřitelně. Taková ta matka, co by synáčka nepustila z dohledu. Ale i její synáček ji zdrhnul.

    Tohle mě vždy mate u některých dětí, že se tak drží zoufale doma. Myslím, že děti, když dospějí by se měli sebrat, vyrazit na pár let na zkušenou do světa, konečně toghle bývala praxe mnoha století předtím, že děti aby dospěli, něco se naučili pro život odcházeli z domova, bud na vandr, nebo na výměnu do rodin jiných národností aby se naučili jazyk, jiné dovednosti, poznaly jiné mravy a zvyky. Samozřejmě neodcházeli všichni, ale mnozí a bylo jich mám pocit víc než dnes. Konečně hospodářství všechny neuživilo, holky se vdaly, kluci se vyučili, někteří vystudovali a doma zbyl nejstarší, který podělil hospodářství a do smrti dřel a ti mladší mu záviděli, že má něco jistého. No někdy to byla jen ta dřina, co byla jistá. Ale byli samostatní, protože věděli, že rodiče jsou smrtelní a nikdo se o ně nepostará, pokud se nepostarají sami.

    Dnes jich mraky fňuká, že nemají kde bydlet, že odchodem z domova se musí hodně uskrovnit a jít se životní úrovní dolů. Soudruzi pak mají šanci ke svým kecům, že jsme si všichni rovni, a vykládají, že každý má právo na práci, stejnou životní úroveň, protože prý to přikazují lidská práva. Což je nesmysl, ale krásně to říká Joch v rozhovoru co jsem si přečetl v Lidových novinách

    Lidí. Práva nemáme jako členové skupin. Neexistují žádná homosexuální práva ani žádná heterosexuuální práva. Žádná ženská práva ani mužská práva, žádná práva bělochů ani černochů. Existují práva všech lidských bytostí, především na život, na osobní volnost a na legitimně nabytý majetek. Myslím, že tohle uplně stačí. Jinak celý ten rozhovor je zde Mluví mi ten člověk z duše.

    Jo jsem také zvědavý jak dopadne ten dvojrozhovor pro lidovky, který jsem dělal ve čtvrtek. Onen gentleman, co mi dělal oponenta, mě pobavil tvrzením, že je potřeba děti učit pít kultivovaně alkohol, protože potom to budou umět a nebudou se zpíjet do němoty. Jo jo, nedal si vysvětlit, že každý člověk má jiné dispozice, jinou tělesnou stavbu, jinou genetickou zátěž a že nácvik kultivovaného požívání alkoholu má mnohdy stejný efekt jako učit alkoholika kontrolovaně pít. Neshodli jsme se. Ale o tom ten rozhovor měl být.

    Já sice nejsem bojovník za prohibici ani za všeobecnou abstinenci, pouze si myslím, že je dost lidí, kteří s alkoholem problém nemají, pak je dost lidí, kterým při navrhovaném způsobu kultivovaného trénování problémy hrozí víc než je nutné a potom je skupina lidí, kteří se jednoduše z nejrůznějších důvodů pít alkohol nikdy nenaučí. Tedy tak aby je totálně nedevastoval. Protže mají dispozici k závislosti a pokud u nich závislost propukne mají na výběr dvě možnosti. Totální abstinenci, nebo totální debakl. Pouze je otázkou času jak jim dlouho bude trvat, než do toho debaklu spadnou. To jen tak v náznaku. Více bude v tom rozhovoru. Trval víc než hodinu.

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 00:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Instalace se nám povedla hned na poprvé, pouze jsme museli dát jiný jádro, protože x-server řádně nenastavoval rozlišení monitoru. Tuhle vadu jsem zachytil už předtím a i když jsem se pokusil ručně nastavit rozlišení v xorg.conf, tak nic. Až novější jádro zafungovalo.
    Kdo že jí to zachytil? :-D (Bavíme se o vašem TroubleMate a výstupu na externí monitor? ;-))
    29.8.2010 00:18 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Jsme instalovali Jene na PC, nikoliv na notebook
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 00:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Jen jestli nekecáte :-D A co jste měl teda za problém s editací konfiguráku?
    29.8.2010 01:07 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    s editací nic, ale s obrazením grafiky. Se starým jádrem šlo nastavit jen v malým rozlšení 1280x1024, kdežto ten monitor je schopný 1680x1050, takže jsme dali nový jádro a pak si to dalo říct, když jsem v xorg.conf dopsal Modes "1680x1050" a jde to jedna malina.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 01:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    To nebylo jádrem, ale spíš rukama, 4:3 se vám na 16:9/10 horizontálně rozpadne vždycky, kvůli frekvenci vykreslování. To na vás chtěl určitě pan mediální hvězda jen zamachrovat, nenapadá mně důvod, proč by to jinak nešlo po přepsání konfiguráku i tam na tom starym jádře.
    29.8.2010 02:11 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    No hele starý Slackware to dělal taky, ale 13.1 už to nedělá taky mi nešlo na Slackware na tom širokouhlém monitoru pořádně nastavit. Tak jsem to obcházel xorg.conf z mandrivy, pak to šlo. No tak se někdy stav a ukážeš mi jak na to. Jo?
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 02:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Vdyť to musí bejt stejnej konfigurák :-O
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 02:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
        Subsection "Display"
            Depth 24
            Modes "1920x1440" "1600x1200" "1400x1050" "1280x1024" "1280x960" "1152x864" "1024x768" "832x624" "800x600" "640x480" "480x360" "320x240"
        EndSubsection
    kotyz avatar 29.8.2010 10:36 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    ja uz ani xorg.conf nemel, jel sem jen na autodetekci a fungovalo to out-of-the-box, pak sem ho musel ale vygenerovat, abych tam pridal nastaveni pro compiz a tv out (pritom to stejne ani nepouzivam). jinak v mym xorg.conf tahle sekce vubec neni a taky ziju :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    29.8.2010 11:42 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    No nemuselo, protože jsem na Slackware 12.2 a 13 používal xorg.conf z Mandriva 2009 a chodilo to jak z praku. Myslím, že Kotyz má v pravdu s těmi změnami.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 11:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Pane Jílek, to je jen konfigurační soubor, to neni o kompatibilitě, nebo tak něco. O Linuxu vím velmi málo, až smradlavé hovno, ale konfigurační soubory jsem se učil psát už na začátku devadesátejch let, formu to mělo jinou, ale účel je furt stejnej. Otevřete si xorg.conf, podívejte se na to, jak to funguje a bude vám jasný, že verze jádra by na funkci neměla mít vliv. (zvlášť na funkci živočicháře :-D) Jakej proboha?
    29.8.2010 12:21 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Já s tebou moc nepolemizuji, jen ti říkám praktickou zkušenost. Hele já je také umím psát, ale xorg.conf, jenže prostě os jisté doby v jistých distrech částečně přestalo fungovat, třeba přepínání klávesnic. Takže se už ani nenamáhám a pokud chci českou qwerty, napíšu do terminálu setxkbmap cz_qwerty a hotovo.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 12:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Špatný distra, Mandriva prostě funguje! :-D
    AsciiWolf avatar 29.8.2010 16:11 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    zatím... :-D
    29.8.2010 16:16 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Si to ty mandríváci nedajía nedají vysvětlit. Slackware, Debian a možná ještě něco dalšího, ale Ubuntu, Mandriva, hmmmmmmmmmm
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 17:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Nenechám si vysvětlit, že je něco lepší dělat složitě, než to dělat jednoduše a v případě nastavení monitoru to nedělat vůbec, to se na mně nezlobte... :-D
    kotyz avatar 29.8.2010 17:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    v mym pripade nebylo treba delat nic, protoze mi to nastavilo spravny rozliseni samo. 1280x1024 je docela standardni, tak se tomu ani nedivim. kdyby to mela bejt nejaka sirokouhla zhuverilost, asi by byl nejakej zasah od uzivatele potreba, protoze mam jisty pochybnosti ze by to automatika nastavila sprvane ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 29.8.2010 17:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Mám tu asi šest strojů, stejný systém. Problém je jen u jednoho - a to u konkrétního monitoru, tak to asi distribucí nebude ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 29.8.2010 17:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    bud se ten monitor neidentifikuje (pres EDID) a nebo se identifikuje ale X ani ovladac ho neznaji, takze ho nemuzou spravne nastavit
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 29.8.2010 17:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    a jeste neco o tech modelinach by se mohlo hodit ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 29.8.2010 17:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Jo, tohle je možné, monitor je relativně nový, mohu ho vyzkoušet na jiném stroji. Nicméně to není problém kardinální, holt se to musí nastavit před prohlížením fotek, je to na pár kliknutí. Jen mě zajímal důvod. ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 29.8.2010 18:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    jestli je sirokouhlej, muze to bejt tim. tu wikipedii sem jen zbezne prolit, ale pise se tam ze ta identifikace ma svy limity a hlavne u sirokouhlejch monitoru to muze vypocitat rozliseni nepresne a pak to nastavi spatny rozliseni. asi nebude nutny zapisovat do xorg.conf rovnou modelines (to sem nedelal bud nikdy a nebo nekdy hodne davno kdyz sem zacinal a jeste se pouzivalo xfree86 misto x.org (a taky oss misto alsy a jadra rady 2.4)), ale prosty udani rozliseni typu 800x600 1024x768 1280x1024 by melo stacit. vem si priklad z amigy a jeho konfiguraku.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 29.8.2010 18:23 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Ano, je to širokoúhlý 22" monitor, může to být tím. Jen je zajímavé, že se správné rozlišení nastavit dá. Jen ho nemohu uložit.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 29.8.2010 10:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    tak oni se v nedavny dobe delali docela rozsahly zmeny v jadre, Xkach i ovladacich (hlavne intelu se to myslim tykalo, mozna i ati) kvuli grafice. KMS, GEM a ja nevim co jeste. a nez to bylo hotovy, tak to nikomu poradne nefungovalo. a protoze nenapsal jakej debian tam instaloval (stable, testing, unstable), tak ani nevime, jestli tam mel dva roky stary jadro nebo jenom rok stary ...

    nerikam ze to nutne timhle, ale je to moznost. ja mam nastesti nvidii s binarnima ovladacema, tak se me to nedotklo, ale kdyz se kdysi (to sem mel jeste ubuntu) prepisovali nejaky firewire a usb ovladace v jadre, tak mi to taky poradne asi pul roku nefungovalo ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 11:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    No, nevim kámo... Vydechni si, soustřeď se, otevři si svůj xorg.conf, podívej se do něj a pořádně se zamysli, od čeho vlastně v systemu ten konfigurák je a jestli by vypadal nějak jinak, pro nějaký jiný jádro... :-D
    kotyz avatar 29.8.2010 11:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    konfigurak vypada furt stejne, ale kvuli tem probihajicim zmenam v grafickym subsystemu nemuselo neco fungovat ikdyz to bylo spravne nastaveny (jen tady na abicku si kolem verze jadra 2.6.28 tolik lidi stezovalo ze jim nejde 3d, 2d, ze jim to blika a ja nevim co jeste a resili jak do novyho ubuntu s novym jadrem dostat stary verze ovladacu na grafiku). zrovna treba ten kms ma za ukol prepinat graficky mody primo v jadre. KMS (moc tam toho neni) GEM GEM (polsky)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 29.8.2010 12:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    a to je celkem zasadni zmena, protoze jadro driv s grafikou nemelo nic spolecnyho.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 29.8.2010 12:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    a celej ten problem byl v tom, ze jadro, Xka a ovladace museli na sebe cekat, protoze treba ty ovladace vyzadovali nejaky funkce ktery byly az v jadre o verzi vyssi nebo to nebylo jeste dodelany, jenze distribuce uz tu verzi nasadili a lidi byly nasrany ze jim to nefunguje bud vubec nebo castecne. to je jako s kde 4.0, taky ho nasadili predcasne a lidi nadavali ze tam nic nefunguje. mame jasno? konfiguraky za to nemuzou, za to muzou vyvojari, ze vydavaji polofunkcni a nedodelany veci a distribuce, ze to zacnou pouzivat ikdyz jim musi bejt jasny, ze to jeste neni na nasazeni zraly. tomu se rika pokrok.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 12:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Na 2.6.28 jsem si ničeho takovýho nevšim a připomínám, že se bavíme o čerstvý instalaci systemu. Podívej se, jak takovej konfigurák asi tak funguje:
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 12:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    do prdele :-D musim to přepsat... :-(
    # File generated by XFdrake (rev )
    
    # **********************************************************************
    # Refer to the xorg.conf man page for details about the format of
    # this file.
    # **********************************************************************
    
    Section "ServerFlags"
        Option "DontZap" "False" # disable <Ctrl><Alt><BS> (server abort)
        #DontZoom # disable <Ctrl>><Alt><KP_+>/<KP_-> (resolution switching)
        AllowMouseOpenFail # allows the server to start up even if the mouse does not work
    EndSection
    
    Section "Module"
        Load "dbe" # Double-Buffering Extension
        Load "v4l" # Video for Linux
        Load "extmod"
        Load "glx" # 3D layer
        Load "dri" # direct rendering
    EndSection
    
    Section "Monitor"
        Identifier "monitor1"
        VendorName "Plug'n Play"
        ModelName "21P4"
        HorizSync 30-118
        VertRefresh 50-160
        Option "PreferredMode" "1600x1200"
        
        # TV fullscreen mode or DVD fullscreen output.
        # 768x576 @ 79 Hz, 50 kHz hsync
        ModeLine "768x576"     50.00  768  832  846 1000   576  590  595  630
        
        # 768x576 @ 100 Hz, 61.6 kHz hsync
        ModeLine "768x576"     63.07  768  800  960 1024   576  578  590  616
    EndSection
    
    Section "Device"
        Identifier "device1"
        VendorName "ATI Technologies Inc"
        BoardName "ATI Radeon X1950 and earlier"
        Driver "ati"
        Option "DPMS"
        Option "AccelMethod" "EXA"
    EndSection
    
    Section "Screen"
        Identifier "screen1"
        Device "device1"
        Monitor "monitor1"
        DefaultColorDepth 24
        
        Subsection "Display"
            Depth 8
            Modes "1600x1200" "1400x1050" "1280x1024" "1280x960" "1152x864" "1024x768" "832x624" "800x600" "640x480" "480x360" "320x240"
        EndSubsection
        
        Subsection "Display"
            Depth 15
            Modes "1600x1200" "1400x1050" "1280x1024" "1280x960" "1152x864" "1024x768" "832x624" "800x600" "640x480" "480x360" "320x240"
        EndSubsection
        
        Subsection "Display"
            Depth 16
            Modes "1600x1200" "1400x1050" "1280x1024" "1280x960" "1152x864" "1024x768" "832x624" "800x600" "640x480" "480x360" "320x240"
        EndSubsection
        
        Subsection "Display"
            Depth 24
            Modes "1600x1200" "1400x1050" "1280x1024" "1280x960" "1152x864" "1024x768" "832x624" "800x600" "640x480" "480x360" "320x240"
        EndSubsection
    EndSection
    
    Section "ServerLayout"
        Identifier "layout1"
        Screen "screen1"
    EndSection
    posraný < a > :-D ani <!-- / !--> nepomohlo :-D
    29.8.2010 12:41 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    já mám 2.6.30
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 12:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Já mam 2.6.31 a i to už je kapku archaický, ale podobný problémy jsem nikdy (od 2.6.17) neměl... :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 12:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Mimochodem, všimněte si kolik lidí tady diskutuje, kdybyste všem hned nenadával do čůráků a podobně, možná by nám tu už třeba dávno někdo vysvětlil, jak to s tím vlastně je... :-D
    29.8.2010 13:28 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Tak do kokotů tu nadával maximálně Phantom alien já jen do dementů, no tak holt se nedozvím jak to je. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    29.8.2010 13:56 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Jinak všimni si, přišel i woknař aby nám řek jak je to na woknech jednoduchý. To potěší, taková bezelstná informace. Navíc, když diskutuje moc lidí je to nepřehledný.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 14:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Navíc, když diskutuje moc lidí je to nepřehledný.
    LOL! :-D +1
    kotyz avatar 29.8.2010 14:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    krokodyli reka s dvema tisicema komentaru :-D :-D :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 29.8.2010 13:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    jestli si mel celou dobu nvidia grafiku (a to si asi mel, ja si pamatuju ze si tu psal neco o tom ze mas geforce 2 nebo 4) a nejlip s binarnima ovladacema, tak to se ti nedivim, ja taky zadny takovy problemy nemel. to jen intel a ati sou kazdou chvili nejaky rozbity :-D

    a tenhle automaticky generovanej xorg.conf mam uz dlouho (a predtim sem dlouho fungoval uplne bez nej) a taky to funguje (a to tam zadny mody ani nenmam)! ;-)

    
    # nvidia-xconfig: X configuration file generated by nvidia-xconfig
    # nvidia-xconfig:  version 1.0  (buildmeister@builder63)  Mon Mar 23 15:33:27 PST 2009
    
    Section "ServerFlags"
        Option         "AutoAddDevices" "False"
    EndSection
    
    Section "ServerLayout"
        Identifier     "Layout0"
        Screen      0  "Screen0" 0 0
        InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
        InputDevice    "Mouse0" "CorePointer"
    EndSection
    
    Section "Files"
    EndSection
    
    Section "Module"
        Load           "dbe"
        Load           "extmod"
        Load           "type1"
        Load           "freetype"
        Load           "glx"
    EndSection
    
    Section "InputDevice"
    
        # generated from default
        Identifier     "Mouse0"
        Driver         "mouse"
        Option         "Protocol" "auto"
        Option         "Device" "/dev/psaux"
        Option         "Emulate3Buttons" "no"
        Option         "ZAxisMapping" "4 5"
    EndSection
    
    Section "InputDevice"
    
        # generated from default
        Identifier     "Keyboard0"
        Driver         "kbd"
    EndSection
    
    Section "Monitor"
        Identifier     "Monitor0"
        VendorName     "Unknown"
        ModelName      "Unknown"
        HorizSync       30.0 - 110.0
        VertRefresh     50.0 - 150.0
        Option         "DPMS"
    EndSection
    
    Section "Device"
        Identifier     "Device0"
        Driver         "nvidia"
        VendorName     "NVIDIA Corporation"
    EndSection
    
    Section "Screen"
        Identifier     "Screen0"
        Device         "Device0"
        Monitor        "Monitor0"
        DefaultDepth    24
        SubSection     "Display"
            Depth       24
        EndSubSection
    EndSection
    
    

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 13:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    No první Mandriva na tý ATI byla 2009.1 alfa2, nebo beta2 (už nevim), to je někde okolo 2.6.27 tušim, jinej nosič jsem tehdy doma nenašel. :-D
    kotyz avatar 29.8.2010 13:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    ja mel ati a mandrivu naposledy nekdy kolem verze 2005 nebo 2006 a taky to bylo celkem v cajku, jen tv out sem nikdy nerozchodil. pozdejc sem na ten samej komp daval nejaky ubuntu a to bylo peklo rozjet grafiku aby aspon nejak fungovala, musel sem v textovym rezimu instalovat ovladac z webu a kompilovat modul do jadra. pak to konecne bezelo slusne a ten tv out uz sem pak ani nezkousel ...

    od ty doby radsi vsude cpu nvidii (tam mi jde tv out zapnout/vypnout na jedno kliknuti a nemusi se vubec hrabat do xorg.conf, jenom s kvalitou vystupu nejsem uplne spokojenej)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 29.8.2010 12:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    to je minimalne rok stary, ja mam 2.6.35 ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 29.8.2010 15:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Když už jsme u toho a ty jsi odborník na konfiguráky, můžeš poradit? Na jednom stroji mám rozlišení obrazovky (22" monitor Flatron) 1400x1050. Fotky jsou příliš široké a potřeboval bych rozlišení 1680x1050. To si celkem bez problémů v KDE nastavím, jenže po restartu se nastavení vrátí zpět.
    Debian sid, jádro 2.6.32-5-686, ale to nerozhoduje. Soubor xorg.conf vůbec žádný nemám :-)
    lspci
    1:00.0 VGA compatible controller: Silicon Integrated Systems [SiS] 661/741/760 PCI/AGP or 662/761Gx PCIE VGA Display Adapter
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 15:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    hmmmmm, nějakej konfigurák se o to logicky starat musí, hledejte "*.conf" :-D Nebo by to mohlo znamenat, že vám to neutáhne grafika (případně podpora v ovladači? monitor to neumí?), takže po restartu to najede do defaultu (což je ale vlastně asi blbost). Zamyslim se nad tim a zkusim si pustit obraz třeba ve 1542x 1186 :-D Co to udělá :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 15:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Co PCI-ID grafiky? Nemáte to tam blbě nastavený? Hoďte sem log...
    Dalibor Smolík avatar 29.8.2010 16:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Přílohy:
    přikládám /var/log/Xorg.0.log a /etc/X11/xorg.conf, který jsem si na zkoušku zkopíroval odjinud, pokud tě něco napadne, uvítám to. Nechce se mi to nastavovat ručně při každém spuštění stroje nebo před prohlížením obrázků :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 17:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    (II) RADEON(0): Printing DDC gathered Modelines:
    (II) RADEON(0): Modeline "1440x900"x0.0  106.50  1440 1520 1672 1904  900 903 909 934 -hsync +vsync (55.9 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "800x600"x0.0   40.00  800 840 968 1056  600 601 605 628 +hsync +vsync (37.9 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "640x480"x0.0   31.50  640 656 720 840  480 481 484 500 -hsync -vsync (37.5 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "640x480"x0.0   25.18  640 656 752 800  480 490 492 525 -hsync -vsync (31.5 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "720x400"x0.0   28.32  720 738 846 900  400 412 414 449 -hsync +vsync (31.5 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "1280x1024"x0.0  135.00  1280 1296 1440 1688  1024 1025 1028 1066 +hsync +vsync (80.0 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "1024x768"x0.0   78.75  1024 1040 1136 1312  768 769 772 800 +hsync +vsync (60.0 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "1024x768"x0.0   65.00  1024 1048 1184 1344  768 771 777 806 -hsync -vsync (48.4 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "800x600"x0.0   49.50  800 816 896 1056  600 601 604 625 +hsync +vsync (46.9 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "1280x1024"x0.0  108.00  1280 1328 1440 1688  1024 1025 1028 1066 +hsync +vsync (64.0 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "1440x900"x0.0  136.75  1440 1536 1688 1936  900 903 909 942 -hsync +vsync (70.6 kHz)
    (II) RADEON(0): Printing probed modes for output VGA-0
    (II) RADEON(0): Modeline "1440x900"x59.9  106.50  1440 1520 1672 1904  900 903 909 934 -hsync +vsync (55.9 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "1280x1024"x75.0  135.00  1280 1296 1440 1688  1024 1025 1028 1066 +hsync +vsync (80.0 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "1280x1024"x60.0  108.00  1280 1328 1440 1688  1024 1025 1028 1066 +hsync +vsync (64.0 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "1440x900"x75.0  136.75  1440 1536 1688 1936  900 903 909 942 -hsync +vsync (70.6 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "1024x768"x75.1   78.80  1024 1040 1136 1312  768 769 772 800 +hsync +vsync (60.1 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "1024x768"x60.0   65.00  1024 1048 1184 1344  768 771 777 806 -hsync -vsync (48.4 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "800x600"x75.0   49.50  800 816 896 1056  600 601 604 625 +hsync +vsync (46.9 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "800x600"x60.3   40.00  800 840 968 1056  600 601 605 628 +hsync +vsync (37.9 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "640x480"x75.0   31.50  640 656 720 840  480 481 484 500 -hsync -vsync (37.5 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "640x480"x60.0   25.20  640 656 752 800  480 490 492 525 -hsync -vsync (31.5 kHz)
    (II) RADEON(0): Modeline "720x400"x70.1   28.32  720 738 846 900  400 412 414 449 -hsync +vsync (31.5 kHz)
    
    No nevim o co se vlastně pokoušíte, ale to vaše "podivný rozlišení" tam nevidim :-D
    Dalibor Smolík avatar 29.8.2010 17:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    No, pokud použiji konfigurátor KDE, mám na výběr možnosti: "zakázáno, 1680x1050, 1440x1050 a další, horší rozlišení. Nastavení funguje. Ovšem po restartu kdm vždy naskočí pouze 1440x1050.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 29.8.2010 17:33 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    zjevne se to neulozi aby to fungovalo i po restartu. kdyz to budes mit nastaveny v xorg.conf tak to tak zustane nastaveny dokud to nezmenis.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 17:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Podle mně to tam musíte natvrdo napsat do confu. Zkuste se odpíchnout od mýho:
    # File generated by XFdrake (rev )
    
    # **********************************************************************
    # Refer to the xorg.conf man page for details about the format of
    # this file.
    # **********************************************************************
    
    Section "ServerFlags"
        Option "DontZap" "False" # disable <Ctrl><Alt><BS> (server abort)
        #DontZoom # disable <Ctrl><Alt><KP_+>/<KP_-> (resolution switching)
        AllowMouseOpenFail # allows the server to start up even if the mouse does not work
    EndSection
    
    Section "Module"
        Load "dbe" # Double-Buffering Extension
        Load "v4l" # Video for Linux
        Load "extmod"
        Load "glx" # 3D layer
        Load "dri" # direct rendering
    EndSection
    
    Section "Monitor"
        Identifier "monitor1"
        VendorName "Plug'n Play"
        ModelName "21P4"
        HorizSync 30-118
        VertRefresh 50-160
        Option "PreferredMode" "1600x1200"
        
        # TV fullscreen mode or DVD fullscreen output.
        # 768x576 @ 79 Hz, 50 kHz hsync
        ModeLine "768x576"     50.00  768  832  846 1000   576  590  595  630
        
        # 768x576 @ 100 Hz, 61.6 kHz hsync
        ModeLine "768x576"     63.07  768  800  960 1024   576  578  590  616
    EndSection
    
    Section "Device"
        Identifier "device1"
        VendorName "ATI Technologies Inc"
        BoardName "ATI Radeon X1950 and earlier"
        Driver "ati"
        Option "DPMS"
        Option "AccelMethod" "EXA"
    EndSection
    
    Section "Screen"
        Identifier "screen1"
        Device "device1"
        Monitor "monitor1"
        DefaultColorDepth 24
        
        Subsection "Display"
            Depth 8
            Modes "1600x1200" "1400x1050" "1280x1024" "1280x960" "1152x864" "1024x768" "832x624" "800x600" "640x480" "480x360" "320x240"
        EndSubsection
        
        Subsection "Display"
            Depth 15
            Modes "1600x1200" "1400x1050" "1280x1024" "1280x960" "1152x864" "1024x768" "832x624" "800x600" "640x480" "480x360" "320x240"
        EndSubsection
        
        Subsection "Display"
            Depth 16
            Modes "1600x1200" "1400x1050" "1280x1024" "1280x960" "1152x864" "1024x768" "832x624" "800x600" "640x480" "480x360" "320x240"
        EndSubsection
        
        Subsection "Display"
            Depth 24
            Modes "1600x1200" "1400x1050" "1280x1024" "1280x960" "1152x864" "1024x768" "832x624" "800x600" "640x480" "480x360" "320x240"
        EndSubsection
    EndSection
    
    Section "ServerLayout"
        Identifier "layout1"
        Screen "screen1"
    EndSection
    Matně si vzpomínám, že jsem se ale kdysy rejpal ještě někde jinde, když jsem přemlouval 14' nebo 15' CRT na 1280x1024
    kotyz avatar 29.8.2010 17:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    dyt v tom konfiguraku nic neni, takovej kdyby tam nebyl, tak by v tom nebylo rozdilu! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 29.8.2010 16:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    nemusi, Xka maji uz nejakej ten patek autodetekci, ale kdyz se jim vytvori xorg.conf, tak se jim pak ridi. a tady to asi bude potreba, aby to rozliseni tam bylo i po restartu a necpalo si to tam automaticky to svoje ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 29.8.2010 16:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    SiS grafika? ono se to jeste vyrabi? :-O
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 29.8.2010 16:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Stroj je z roku 2005, dosud spolehlivě slouží - 1 GB RAM, procesor Intel Celeron R, 2,80 GHz, v té době to byl docela slušný stroj :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 29.8.2010 16:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    ja mam taky stroj priblizne z toho roku (nektery dily starsi, nektery novejsi). ja znal SiS spis jako vyrobce cipsetu a s tim sekli uz davno, ze by delali grafiky, o tom sem mel jen mlhavy tuseni. a nikdy sem takovou nemel, maximalne tak S3 nebo Trident, to uz se taky nejspis hodne dlouho nedela.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 29.8.2010 14:48 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    To na vás chtěl určitě pan mediální hvězda jen zamachrovat
    To jako já? Určitě by to šlo přepsat v konfiguráku, proč ale nenainstalovat novější jádro, pokud je funkční, když jeho instalace trvala dvě minuty? To je věc názoru. Na starém jádře nebylo možné v xfce (tj. v grafickém klikátku) nastavovat nic, na novém to šlo. Nicméně výsledek se dostavil.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    29.8.2010 15:20 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Ale Dalibore, nešlo, to co Jeník nabízí prostě předtím nefungovalo, ne na mém stroji, ty si navrhl nové jádro a fungovalo to.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    Dalibor Smolík avatar 29.8.2010 15:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    No to je zase moje profesionální deformace. Já jsem prostě praktik a co v praxi funguje, to se pro mě počítá. Na dlouhé teoretizování moc času ani chutě nemám. Trocha teorie neuškodí, potřeba je. Ale zase moc ne :-) Potřebuji ihned, tj. dnes funkční monitor? Vyzkouším nové jádro a problém je vyřešen. A pak někdy, v době zimního spánku (kdy se ani polštáře na zahradu nehýbou :-)) prověřím, jak to vypadá s tou konfigurací ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 15:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Já jsem prostě praktik a co v praxi funguje, to se pro mě počítá. *** Potřebuji ihned, tj. dnes funkční monitor?
    V tom případě bych doporučil změnit distro :-D
    29.8.2010 15:36 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    css, hele, když mi to distro funguje, i tímto způsobem, pak jsem na sebe hrdý, že jsem našel řešení, třeba i nestandardní. Řešení, co je funkčním nic nepoškozující je dobré řešení.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    29.8.2010 15:43 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Jinak tomu Debianu začínám přicházet víc na chuť. Možnosti repositářů. snadnost výměny jádra a další vychytávky.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 15:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Upgrade jádra je u mně záležitost automatickejch aktualizací, pak stačí kliknout, nicméně s repozitářema máte pravdu, tam je to asi bezkonkurenční (pak hned Mandriva).
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 15:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    pak jsem na sebe hrdý, že jsem našel řešení
    To já samozřejmě vždycky taky :-D ale už sem to dlouho nepotřeboval.
    Dalibor Smolík avatar 29.8.2010 15:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Už jsi dlouho nepotřeboval být na sebe hrdý? To je dobře nebo špatně? -D :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 29.8.2010 15:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Debian je dobý systém a používám ho nepřetržitě od roku 2004. (Myslím ostrou verzi, ve firmě). Proč měnit distro při nějakých málo podstatných patáliích? Kdybych měl svoji hlavní činnost prezentaci fotografií, zařídil bych se možná jinak. Moji hlavní činností (prováděnou na počítači, samozřejmě) jsou ekonomické rozbory.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 16:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Já reagoval na to, že jste chtěl hned funkční monitor, jinak si na tom kompu organizulte třeba escort servis, do toho mi je prd. ;-)
    Dalibor Smolík avatar 29.8.2010 16:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    No, samozřejmě je to sázka do loterie, ale vyměnit jádro trvá pár minut. Pokud tato změna projde (a v tomto případě prošla), je vše v pořádku. To lze považovat za "hned". Pohrát si s konfigurací může trvat o dost déle. Tohle jsem měl na mysli. Jo - a s tím escor servisem, to nemusí být špatný nápad! :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 29.8.2010 16:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    nakonec vzdycky zalezi jen na vysledku a ne na tom jak se k nemu doslo. baba nebo snih ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 29.8.2010 01:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    to mi nedelejte, dneska sem docet s namahou zneuznany genie a uz zase takovej sahodlouhej zapisek ...

    nesnidam, nesvacim, nestihnu to nestacim ... :-D

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 29.8.2010 01:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    no tak sem to nakonec precet a ani to nebolelo :-D vypada to na obrazovce delsi nez to ve skutecnosti je. navic to bylo dneska zajimavy, o to to bylo snazsi. jen tak dal ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    29.8.2010 09:47 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    nesnidam, nesvacim, nestihnu to nestacim a nechce se mi spat pri predstave co to asi bylo na ne Jan zarval.
    kotyz avatar 29.8.2010 10:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    njn, se mi vecer zase chtelo enormne diskutovat a nebylo s kym. to sem tam psal ale ptakoviny ... :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 29.8.2010 01:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    a nikdo uz nepise, asi uz sli vsickni spat ...

    asi bych mel jit taky, co jinyho taky muzu delat? reagovat na vlastni komentare je trapny. tak prani dobre noci vsem lide dobre (z)vule ... :-D :-D :-D

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    29.8.2010 13:03 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Uf... proč jen nemám tyhle problémy? Komerční OS nainstaluje i moje tříleté vnouče a šlape to i bez kontaktů na nějakého guru, a filmy mne baví tak do intelektuální úrovně typu Red Dwarf. Ale jsem spokojený.
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 13:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Tak si za to plať, já se za ty prachy rači vožeru a funguje mi to taky hned. :-D
    kotyz avatar 29.8.2010 13:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    a ja radsi prachy vrazim do disku nebo grafiky, nez do licence windows ;-)

    a pri trose stesti mi zbydou i drobny na to pivo ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 29.8.2010 13:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    ja je nemam ani na linuxu, staci vedet jak na to a nebo aspon vedet kde hledat/zeptat se. a kdyz si clovek dobre vybere hardware tak mu nejmin pulka potencialnich problemu hnedle odpadne.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 13:19 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    kdyz si clovek dobre vybere hardware tak mu nejmin pulka potencialnich problemu hnedle odpadne.
    Tak tohle sem nikdy nedělat nemusel :-D
    kotyz avatar 29.8.2010 13:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    nedelat nemusel = delat musel? ;-) povedla se ti pekna konstrukce vetna :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.8.2010 14:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    LOL! :-D
    kotyz avatar 29.8.2010 14:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    to byla vlastne negace negace :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    belisarivs avatar 31.8.2010 19:31 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Vy nas bavite.

    Snad nemluvite o Windows, ktere jsem zatim videl vsude mozne mrtve v kazde verzi.

    Widle nainstalovat je sranda, ale instalaci neceho, aby se taky daly pouzivat asi trilete vnouce nezvladne.

    A jak to vnouce dokaze napsat seriove cislo nam urcite neprozradite, co?
    IRC is just multiplayer notepad.
    kotyz avatar 1.9.2010 00:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    unattended instalaci s pripravenyho media by to trilety decko zvladlo, jenom to tam strcit a zmacknout reset, zbytek pojede sam, vcetne toho cisla. ale standardni instalaci, ktera vyzaduje od uzivatele urcitou miru spoluprace, to ne, to by nezvladlo.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    31.8.2010 17:15 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné
    Dnešní zápisek se mi líbil. Zvlášť ta pasáž o tom elektrikáři. Chudák...
    1.9.2010 10:47 Výchova dívek v Čechách
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sobota, Debian a jiné

    že i za Alžírské války, bylo mnoho Arabů, co bojovaly za Francii a nakonec velká část muslimů žijících dnes ve Francii, jsou potomci těchto vojáků. Ti co neuprchli po válce do Francie s těmi se zase nemilosrdně vypořádali Arabové. Jo 130 let společných dějin Francouzů a Arabů má něco do sebe. Asi by to stálo za prostudování.

    tohle že by byl napsal jílek? :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.