abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:30 | IT novinky

    Seznam dělá každé úterý odstávku svého datacentra a simuluje tak správnost jejich HA řešení. Dnes se ovšem něco pokazilo a má kompletní výpadek. Nejdou webové služby, mapy apod. Kdo by rád věděl něco více o tom, na čem Seznam běží, tak nelze nepřipomenout LinuxDays 2023: Podvozek Seznamu - od cloudu až po Datacentrum (Michal Toužín, Miroslav Bezdička).

    Max | Komentářů: 3
    dnes 12:00 | Komunita

    Na stránkách konference Den IPv6 2024, jež proběhla 6. června v Praze, byly zveřejněny prezentace a videozáznamy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:11 | IT novinky

    Kyberkriminální skupina LockBit se prý nabourala do Federálního rezervního systému (FED) [Security Affairs].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | IT novinky

    Zakladatel WikiLeaks Julian Assange je na svobodě (𝕏, 𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Upozornění

    V neděli 30. června skončí (EOL) podpora CentOS Linux 7.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    David Tschumperlé a Garry Osgood v obšírném článku se spoustou náhledů shrnují vývoj multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie) za poslední rok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.6. 13:22 | IT novinky

    Andrew S. Tanenbaum byl oceněn 2023 ACM Software System Award (Wikipedie) za operační systém MINIX.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.6. 10:22 | Komunita

    Celkový počet stažení aplikací z Flathubu překročil 2 miliardy. Aktuální Statistiky Flathubu: Celkový počet stažení 2 002 793 783. Celkem desktopových aplikací 2 636.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    21.6. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 23:11 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Zlatá slova

    11.9.2010 12:55 | Přečteno: 1185× | poslední úprava: 11.9.2010 16:57

    Vždycky, když někomu řeknu, že lidé jsou schopni si pomoci, jsou schopni se o sebe postarat, najde se někdo, kdo mému tvrzení oponuje. Někteří lidé tuhle starou pravdu, ověřenou tisíci generacemi prostě z nejrůznějších důvodů, nechtějí přijmout. Nacházejí pro svá tvrzení o neschopnosti jiných, své neschopnosti, nejrůznější důvody. Podíváme-li se ale za jejich důvody, objevíme motivy těchto důvodů.

    U jedněch se jedná o přesvědčení o své nadřazenosti, kterou jim skýtají jejich schopnosti, IQ. Díky tomu všemu získávají svou jistotu, že jsou schopni odhadnout, kdo má to aby se byl schopný o sebe postarat a kdo ne. Zdaří-li se jim přesvědčit, případně, a to není nedůležité, utvrdit jiné lidi, že nejsou schopni, získávají nad nimi moc, převahu a z toho plynoucí výhody. Další těží třeba ze své schopnosti se neosvědčit, že přenesou odpovědnost za svůj život, své štěstí na jiné lidi. V obou případech se dá mluvit o manipulaci.

    Každý z těchto takto přesvědčených lidí o své nadřazenosti, nedostatečnosti, zažívá velkou emoční nepohodu, jestliže jejich manipulace neprojde u druhých lidí. Ať pokud má učinit jakékoliv samostatné rozhodnutí. Nebo dosud „loajální jedinec” odmítne jeho radu, jeho názor, jeho manipulaci. Každný člověk, který třímá určitou moc, vědomost, má monopol na informace, velmi nerad zjišťuje, že jeho „klient” nabývá jisté samostatnosti. A je velkým traumatem pro toho, který ztratil toleranci svého okolí, jež přestalo věřit „jeho neschopnosti,” a začalo na takto manipulujícím vyžadovat plnění povinností. V obou případech došlo ke ztrátě moci a ztrátě kontroly nad životem toho druhého.

    Tohle chování lze pozorovat v jakémkoliv povolání, kde odborníci mající přesvědčení o své výlučnosti a nenahraditelnosti, najednou zjišťují, že amatéři zvládnou jisté penzum vědomosti, které jim umožní se osamostatnit. Dříve to bylo v řemeslech, kdy domácí kutilové zvládali řemeslné úkony, které byli vyhrazeny odborníkům. Nebo kdy zaměstnavatel začne vyžadovat dovednosti od lidí, které do té doby šetřil. Třeba z důvodu krize. Pak najednou ti „neschopní” se ukáží jen jako neochotní.

    Dnes mnoho zaměstnavatelů tuhle metodu uplatňuje v rámci úspor. Ti kterých se týká tlak, od dříve tolerantních zaměstnavatelů, nesou požadavky zaměstnavatelů jako buzeraci. Obě strany si potom ujasňují nová pravidla. Konečně, když jsem zvládl základy práce s PC a naučil se sám si administrovat svůj PC, včetně instalace jak OS, tak aplikací, přestal jsem být závislý na dobré vůli svých několika známých z oboru. A ne všichni nesli libě moji samostatnost. Moje samostatnost jim najednou nepřinášela výhody, které měli předtím.

    Je velkým uměním rodičů, lékařů, terapeutů nechat čas od času dítě, pacienta, klienta sobě samému. Nechat aby prokázali svoje schopnosti a neměli je pod stálou kontrolou. Rodiče, lékaři terapeuti, kněží, pracovní nadřízení jsou lidé z velkým vlivem na své okolí. Vliv, kterého dosáhli jim mnohdy dává právě tu „jistotu” o správnosti jejich řešení a názorů. Což vyvolává u lidí, kteří jsou přesvědčeni o své schopnosti se o sebe postarat, mít pro sebe vyhovující názory a řešení, odpor k manipulujícím lidem. Samostatní lidé dávají najevo svůj odpor a jsou za své chování trestáni poučováním, urážením, odkazy na vděčnost, tím tedy zvýšenou manipulací, která je má vrátit do původního výhodnějšího stavu.

    Vidíme tedy, že samostatnost, asertivita, ne vždy nesou hned jen příjemné ovoce. Asertivní samostatní lidé bývají líčeni a osočování jako arogantní vševědoucí sobci, kteří neberou ohledy na druhé lidi, neumějí se chovat. Vyžaduje se po nich návrat „k dohodnutému způsobu chování,” méně asertivní jedinci se jim snaží vnutit své pojetí asertivity. Mnohdy s e tak děje pod tlakem hrubých urážek. Vyhrůžek vyloučením ze společnosti. Návrhy na odchod z rodiny, z komunity. Mnohdy se tak děje i pod nátlakem anonymů, kteří anonymně je dehonestují, podsouvají jim výroky, které neřekli, nikdy neuvedou pramen, pouze svou parafrázi. Manipulanti si vyhrazují právo urážet, (v zájmu dobra toho druhého,) leč pokud jim kdokoliv pokusně manipulovaný odpoví stejným, okamžitě zapojí co nejširší koalici aby umlčeli své oponenty.

    Leč manipulanti zjistí jedno. Narazí-li na člověka, který rozumí jejich manipulacím, nemá problém čelit urážkám, protože díky svému výcviku a desentizaci, plus sebeporozumění,kterým prošel během výcviku, je onen člověk proti nim ve výhodě. Nedá se manipulovat. Netrpí strachem ze ztráty lásky, protože ví, že vždy se někdo najde, kdo mu bude nakloněn, kdo bude ochoten ho přijmout jaký je. To je věc jedna, druhá je schopný udržovat výhodné koalice, která sdružují lidi s podobnými zájmy a potřebami. Takže manipulanti se sice pokusí rozbít ony koalice, zesměšňování, urážením, leč většinou platí pravidlo, že koalice tohoto druhu uzavírají lidé, kteří jsou si charakterově podobní, Proto je velmi těžké takovéto koalice pro manipulující okolí rozbít.

    Vrátím se na začátek. Schopnost se o sebe postarat, nevylučuje vědomí, že jsou lidé, kteří potřebují pomoc. Nakonec se ukáže, že lidé, kteří potřebují pomoc, potřebují ji nejvíc v oblasti nalezení pro ně vhodných strategii, pro osobní přežití. Plus přímou pomoc, jako finanční, nebo jisté druhy asistence. Četl jsem v poslední době několik úvah na různá témata. Vždy se vytvořily dva tábory, které hájí svá stanoviska. Jeden, který více či méně pochybuje o schopnostech druhých, druhý, který je přesvědčen, že schopnosti lidí jsou sice rozdílné, leč ve velké většině dostatečné aby mohli být samostatní a nepotřebovali stálou oporu těch „moudřejších.”

    Nepopírám, že jsem ten, který je přesvědčen, že pokud je potřeba je výhodné se chovat asertivně, pak se chovám asertivně, i přesto, že se tohle chování mnohým nelíbí a interpretují ho i jako duševní chorobu, což je mimochodem podle Bible ta největší urážka, protože jak stojí psáno: Kdokoliv z vás zabije, bude souzen, ale řekneš-li bratru svému „Blázne” budeš odsouzen. Jsem rozhodnutý nebrat na sebe ruksak druhých, mít víru, že oni jsou schopni si jej nést sami. Můj přítel Lutera vždy říkal. „Nenes Jeníčku za druhé ruksak. Oni ho unesou a čím déle ho nesou, tím lépe onu činnost zvládají. Díky tomu mají totiž trénink a jsou proto silnější.” Zlatá slova, Jeníčku Lutero, bych řekl já.

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.9.2010 13:12 semiik | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    První!
    kotyz avatar 11.9.2010 13:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    a co z toho mas? cet si to vubec?
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.9.2010 13:43 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Jílkovi kejdy je hanba číst...
    kotyz avatar 11.9.2010 16:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    kecy, kecy, jezek v kleci. jak muzes vedet ze sou to nesmysly, kdyz si to necet? ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.9.2010 16:30 martan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    pozor, pasmenovi je jen hanba ...
    12.9.2010 16:37 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Zlatá slova...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    11.9.2010 18:04 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Kotyz, mám tebe a Amiga pozvat na štrůdl, prej toho navařila moc, tak něco vás zbyde. Řízky sem sežral. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    kotyz avatar 11.9.2010 18:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    ja ale pojedu do Prahy az pristi vikend (pro ty slavny trika k amigovi), takze ted z toho asi nic nebude, nicmene amiga je snad doma tak by prijit moh. jestli uz nema jiny plany na dnesni vecer ...

    jinak si toho pozvani vazim, vopravdu! ;-)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.9.2010 18:27 rita-gabriela | blog: reklamace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Kotyz, ahoj, přidám si Tě na facebooku, jsou tam fotky, dneska se mi nějak chtělo vařit, a zjišťuju, že správnou porci pro Jana dokážu odhadnout pouze u řízků, těch sní neomezené množství :-)
    Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
    kotyz avatar 11.9.2010 18:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    jo, fotky sem uz videl a komentoval. vypada to docela chutne. hlavne ze vas to vareni bavi a vsem to pak chutna ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 11.9.2010 20:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Jé, řízky .. ty na mě teprve čekají. Jako odměna za posekanou zahradu. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.9.2010 09:42 evoluce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Posledni!
    kotyz avatar 14.9.2010 21:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    omyl! predposledni! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 11.9.2010 13:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    prvni (kterej si to cely precet a napsal o tom komentar)! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.9.2010 13:54 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Zajímalo by mne, co pudí autora k sepsání traktátu takovéhoto obsahu a rozsahu. Zda jen počínající gramománie či skutečná snaha o sdělení diamantově křehkého leč posledního nezbytného dílku puzzle do popsaných knih osudu populace, zavítavší na tyto stránky.
    11.9.2010 13:54 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    opr. grafománie ...
    11.9.2010 14:43 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Woknař, díky za zájem. Můžeš hádat, dedukovat, v komentářích interpretace psát. Dokonce na tohle téma můžeš napsat samostatnou úvahu. :-) jako blog.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    11.9.2010 16:39 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Nedávno jsem viděl, jak se v Kauflandu dva geronti (každý z nich přijel vozem) servali jak koně u ochutnávky o poslední kolečko rohlíku, potřené jakýmsi margarínem. Docela jsem se nasmál. Chtěl jsem o tom napsat blogísek ale nakonec jsem to v sobě zadusil. Někdy je lépe se udělat pro čtenáře vzácným.
    Dalibor Smolík avatar 11.9.2010 20:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Souhlas. Nechť vzácná jsou slova woknaře ..:-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 11.9.2010 16:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    ja myslim, ze je kristalove jasny proc to pise, je to reakce na reakce na jeho drivejsi blogy ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 11.9.2010 16:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    pro ty min chapavy - je to vzkaz vsem odpurcum (a zvlast tem anonymnim), ze se snazi uplne zbytecne ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.9.2010 16:16 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Kotyy, kdzž voni sou tak snaživý :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    kotyz avatar 11.9.2010 16:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    to sou a tohle s nima jistojiste nepohne. jen tak mezi nama, nesledujete tim vsim nahodou nejakej dlouhodobej vyssi cil? ;-) treba aby se k sobe lidi zacali chovat jako rozumny lidi. ale predpokladam ze tady nikdo neni tak naivni aby uveril tomu, ze to je nebo v dohledny dobe bude mozny ...

    s timhle materialem se fakt nedaji cekat zadny zazraky

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.9.2010 16:51 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Kotyz, na zázraky nevěřím, ale na srandu jo, a jinak se mi dobře píše, ze života, to má dycky lepší říz. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    11.9.2010 17:37 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    A co to jako znamena? Ze by bylo optimalni, kdyby si clovek vsechno delal sam, tak jako vy jste se naucil administrovat si PC? Planujete naucit se pect housky?

    Ja uz jsem od Vas leccos cetl a ten "politicky" podtext mi je vicemene jasny, ale napsane je to tedy dost blbe.
    11.9.2010 17:41 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Tak jestli si z toho vyčet tohle, tak gratuluji. Skoro analytický talent. Housky si nepeču, ztráta času, u pekaře je uměj líp. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    11.9.2010 17:53 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    :-) Diky, ne vazne, co jste tim chtel sdelit?
    11.9.2010 17:54 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    To co sem tím sdělil, jestli si nepochopil, pak se nedá nic dělat.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    11.9.2010 17:57 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    OK, budu s tim tedy muset zit ;-)
    kotyz avatar 11.9.2010 18:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    ze lidi dokazou vic nez si mysli (nebo nez si jejich okoli o nich mysli) a ze neni nutny a ani vhodny jim porad pomahat a radit jak by meli zit, co by meli delat. aspon neco v tom smyslu sem z toho vycet ja. plus to, ze JJ si od nikoho nenecha kecat do svy prace a svyho zivota a komu se to nelibi, at si (_|_) polibi ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.9.2010 18:34 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Aha, no to by asi mohlo byt. Me tam matly (resp. porad matou) ty odstavce o manipulaci. Samozrejme ona kazda zavislost je manipulovatelna a zneuzitelna, proto jsem hned na poprve dovozoval, ze autor trochu neprehledne smeruje k Nietzscheho predstave nadcloveka. Proto jsem se taky hned ze zacatku ptal na ty housky :-)

    Jinak mam spise opacny dojem - rada lidi dokaze mnohem mene, nez o sobe trdi a nez si o sobe mysli.
    kotyz avatar 11.9.2010 19:11 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    to je jasny, protoze pro nektery lidi je to jejich nadrazeny nebo podrizeny postaveni nejakym zpusobem vyhodny a tak manipulujou ostatni aby si ho udrzeli. to je pak samy "musis", "nesmis", "takhle by to neslo", "vsichni to tak delaji, jenom ty musis mit porad neco extra", "musis na nas brat ohledy", "my to s tebou myslime dobre a ty si toho ani nevazis", ... typicky manipulujici vety. ja v tom zadnyho nadcloveka (ten byl nezavislej na vsem vcetne boha a dodrzoval jenom pravidla jaky si sam stvoril, nezatezovanej soucitem a jinyma zbytecnyma citama) nevidim, jenom samostatnost a odpovednost sam za sebe (aby se clovek umel o sebe postarat, uzivit a nevisel az do smrti nekomu na krku). to s tim pecenim vlastnich housek to je jenom rozvinuti do extremu, ale to neni nutny (zatim se jeste civilizace nezhroutila, jinak by to bylo rozhodne dobry ne-li primo nutny umet (driv si taky lidi na vsi pekli chleba doma sami a meli ho treba az na dva tejdny, muj deda by moh vypravet jak to tenkrat u nich na tom sumavskym statku chodilo)). no sem se nak rozepsal a uz sem ztratil nit, tak to radsi utnu a kdyztak se dovymacknu k tematu v dalsim komentari, bude-li treba. jinak to manipulovani se taky asi vztahovalo na ty ruzny provokatery v diskuzi (vsechny ty voidy, krotitele, osvc, fantomy a ja nevim koho vseho jeste), ktery se vytrvale snazi JJ nebo jeho "fanklub" presvedcovat o tom jak je k nicemu a jak v zivote nic nedokazal a mel by se jit zahrabat, ze nema pravo delat terapii a jeste navic i v televizi! nevim proc to delaji, jestli mu zavidi, cejti se ohrozeny tim ze nekdo dokaze co oni ne a ani m to vlastne nezajima, ale manipulujou a lzou ze to musi bejt videt na kilometry. vsadim se ze kdybych ja neco velkyho dokazal a zacal tady o tom pravidelne psat, tak se na me hned tahle banda taky nalepi! :-D a bude me presvedcovat o tom jak sem neschopnej a mel bych si od nich nechat poradit jak bych TO mel delat, protoze oni TO vi lip jak ja a mysli to se mnou (uprimne) dobre! to bych je taky posilal doprdele dokud by me bavilo jim odepisovat, ale asi bych to nedelal tak sofistikovane a dlouhodobe a urcite bych toho tolik nenapsal. uz sem si kolikrat zacal psat denik ale nevydrzelo mi to nikdy vic jak dva mesice, taky sem si tu zalozil blog ale nepisu do nej skoro vubec, nemam moc o cem. vystacim si s komentarema a kdyz me to chytnu, napisu delsi (a mozna i nekdy hodnotnejsi) komentar nez lecktery jiny dokazou napsat blog! :-D ale ted uz si dam pauzu, jeste nemam vyluxovano a zalito ... :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.9.2010 19:55 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Aha, tak to jo, ja tyhle osobni nevrazivosti moc nesleduju. Mne je celkem jedno, kdo je Jan Jilek, co dela, jak to dela, proc to dela atd., pro me je to proste jeden z blogeru na abc a s jeho dalsi cinnosti jsem zatim neprisel do styku. Proto taky asi nejspis moc nechapu, o co v tomto zapisku jde.

    Jinak ta Vase nezavislost je naprosta iluze. Clovek je z podstaty spolecnosti a vlastni osobnosti zavisly na jinych materialne, citove, intelektualne i nazorove. Samozrejme rozhodovat o sobe muzete (do jiste miry) i sam, ale zase jenom v ramci nejake zavislosti (napr. zebricek hodnot). A odpovednost za se a za svuj zivot samozrejme nesete jenom vy sam, to neni nic, ceho byste musel dosahovat, to tak proste je.
    11.9.2010 20:20 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Plná nezávislost je asi nemožná, ale existuje něco jako míra osobní svobody a schopnost spolupráce a mít možnost vybrat si koho chci ke spolupráci.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    kotyz avatar 11.9.2010 21:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Jinak ta Vase nezavislost je naprosta iluze. Clovek je z podstaty spolecnosti a vlastni osobnosti zavisly na jinych materialne, citove, intelektualne i nazorove. Samozrejme rozhodovat o sobe muzete (do jiste miry) i sam, ale zase jenom v ramci nejake zavislosti (napr. zebricek hodnot). A odpovednost za se a za svuj zivot samozrejme nesete jenom vy sam, to neni nic, ceho byste musel dosahovat, to tak proste je.

    ale presne o tom pise, akorat ne temahle slovama, ale je to tam. absolutni nezavislosti na okolnim svete dosahnout nemuzeme (tak jako nemuzeme dosahnout rychlosti svetla nebo absolutni nuly), ale muzeme se ji porad priblizovat. a vo tom to cely je ;-)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    11.9.2010 21:38 rita-gabriela | blog: reklamace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    to slovo "závislost" a "nezávislost", to je hodně široký pojem, jsme lidé sociální, takže na vzájemné spolupráci závisí naše přežití. Nevadí mi, že jsem sociálně závislá - odkázaná na to být členem ve společnosti, brát z ní a vracet, ale co mi vadí být manipulovaná. Myslím že zde mluvíme o tom samém, ale upřesňujeme pojmy a jejich obsah.
    Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
    kotyz avatar 11.9.2010 21:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    to mate pravdu, ten pojem je taaakhle sirokej a pod to slovicko se toho da hooodne schovat ;-)

    tady to je spis vo tom aby clovek jenom nebral, ale taky tem ostatnim i neco daval zpatky. kdyz muze. a aby se nevymlouval ze nemuze, kdyz muze ale jenom nechce.

    takhle nejak ste to asi mysleli, zejo? jednoduchy jako facka, ale kazdej to v tom taky hned nevidi ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 11.9.2010 23:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Nezávislost - to beru jako možnost volby, rozhodnout se. Člověk závislý nemůže dělat nic, než to, co mu poroučí jeho závislost-.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.9.2010 10:24 rita-gabriela | blog: reklamace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    to jo, Dalibore, to je závislost v patologickém vztahu, ale sociálně závislí jsme všichni. Vzpomeňme na Robinsona :-) Ale mohl se svobodně rozhodnout, na jakou stranu ostrova se vydá, to jo:-)
    Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
    Dalibor Smolík avatar 12.9.2010 16:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Tak toje pravda. Člověk izolovaný od ostatní společnosti žít dobře nemůže ..Robinson dokonce neměl ani internet a facebook :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.9.2010 23:20 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    +1
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    11.9.2010 21:44 rita-gabriela | blog: reklamace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    trochu mimo téma, ale dneska byl zajímavý dokument na ČT 2 Gulášek za 750 miliónů , zajímavé jsou názory voličů levice "no oni ti živnostníci zaměstnávají svojí rodinu a mají majetky, to mají dva, tři baráky, a oni si i pořídí zbraň, legálně, no zkuste mu na ty majetky sáhnout, to oni by se bránili" (volně tlumočeno) "proč mají mít někdo deset tisíc a někdo pětset tisíc, mají mít přece všichni stejně, ne, absolutní rovnost"
    Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
    11.9.2010 21:57 Jenn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Souhlasím s vámi. Je skutečně potřeba sem v rámci vyváženosti vložit také nějaké hlouposti pocházející od voličů levice.
    kotyz avatar 11.9.2010 21:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    to byla uz repriza ze vcerejska, ale nevidel sem to ani jednou, ikdyz sem se na to chtel podivat, ale nakonec sem se rozhod delat neco jinyho. asi se na to podivam v archivu, jestli to tam je, podle toho co naznacujete to musi stat za to!

    nemyslim si ze to je mimo tema, naopak se to sem hodi. vhodne to doplni to tema kterym se tu aktualne zabejvame. taky se to hodi k tomu mymu nazoru co sem tu psal, jestlize mame ve state takovyhle lidi (a vono jich jiste nebude malo), pak muzem na nejaky svetly zitrky zapomenout. jednou si mozna reknou dost, vemou z pudy starou flintu jeste po dedovy z druhy valky a pudou ven zaridit aby "meli vsichni stejne" ... ale treba budem mist stesti a nedozijem se toho ;-)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.9.2010 00:32 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zlatá slova
    Vy nejste buržoust! Vy jste scientolog! :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.