Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Od listopadu loňského roku provozuji OpenIndiana. Vyměnil jsem ji za Solaris 11, protože z hlediska desktopu má mnohem lepší podmínky díky SFE než Solaris 11. Musím říct, že se vyznačuje stabilitou OS, celková snadností nastavení, nebo správy. Ono vlastně není co spravovat, protože stabilita je značná. Co jsem nainstaloval a nastavil, drží jak helvetská víra.
Jedinou potíž, kterou jsem nevyřešil, je potíž s VirtuaBoxem, kde nejde připojit USB. Ačkoliv jsem nainstaloval „VirtualBox 4.1.8 Oracle VM VirtualBox Extension Pack.” Pořád nelze připojit. No obejdu se celkem bez USB na Debianu, protože ho tam mám stejně jen kvůli Skype. Jinak z uživatelského hlediska mi nic nechybí. Žádné speciální aplikace neprovozuji, tedy co potřebuji mám a ve velké kvalitě. Takže OpenIndiana rulez...
Tak jsem dnes stačil odbavit dva klienty, oba alkoholici, oba začínající abstinenti. Hlavně ten druhý mě zaujal, protože s typickým sedlákem, těžce pracujícím slušným alkoholikem se hned tak jeden už nesetká. Dřina, chlast, dřina, celý jeho život, by se dalo říci. Přitom ten člověk je schopen přemýšlet, dokáže si uvědomit nevýhodnost svého počínání. Kdepak, můj obdiv k sedlákům, jak minulým, tak dnešním nemizí. Tenhle navíc miluje svoji, ženu, odešel od ní jak pravil, aby ji a děti moc neobtěžoval, trošku jsem si dovolil jeho tvrzení poopravit, že odešel, aby se mu lépe chlastalo, ale jak je vidět, stejně ho to dohonilo.
Pobavila mě diskuse na téma církevní restituce. Nedivím se mnohým lidem, že mají pocit, že by se Církvím nemělo nic vracet, že to považují za zlodějnu, protože léta masírování mozků o tom, jak Církve kradly, páteři jak manipulovali lid, Církvím šlo jen o tom ovládnout lidi. Atd. Nechci teď hájit nikoho ani Církve, ani křesťany, ani neznabohy, jen si tak uvědomuji jednu věc. V dobách krutého totáče, jsme byli oficiální propagandou přesvědčováni, že zaměstnanec na takzvaném Západě, nemá žádná práva,a jak nikdo nic nikomu na Západě nedaruje, jak jsou lidé k sobě tam na Západě nevlídní, jak se k cizincům chovají nerudně.
Běžela a ještě běží diskuse k restituci církevného majetku, kde se „znalci” na různých úrovní vzdělání pokoušejí diskutovat, ani ne tak jestlli vracet, či nikoliv. Jim je jasné, že nikoliv. Protože zdejším „znalcům” čehokoliv, je jasné, že Církev na majetek nemá z různých právních, morálních a mnoha jiných důvodů právo. .
Chápu je, jejich vidění světa díky naprosté neznalosti, se kterou se vyjadřují k libovolným otázkám, jak náboženským, majetkoprávním, psychologickým, je zcela evidentní. Takže jim poskytnu zajímavou sbírku textů, které jsem objevil na Neviditelném psu, kde je uveřejňuje zřejmě velmi erudovaný člověk v oblasti práva, Daniel Kolář
Vypadá to, že si dal docela práci aby svoje názory minimálně z právního hlediska obhájil, Soudím, že lze jeho textů pro ne tak zaslepené, jako místní „znalci” vyčíst i mnohé jiné. Třeba o Církvi i náboženství.
Koupil jsem si čtečku, měl jsem z ní radost, po několika hodinovém provozu čtečka klekla, reklamoval jsem čtečku, měl jsem z té reklamace menší radost, nakonec proběhla korektně, ani jsem nemusel být nějak extra asertivní, dohodli jsme se snadno a rychle. Dali mi jinou, jaká byla vada se asi nedovím, protože se zasekl celý systém. Má to Linux, tak by bylo zajímavé vědět, co se porouchalo.