abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 155 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 18:00
    Rozcestník

    Drobné radosti

    10.5.2012 12:42 | Přečteno: 1018× | poslední úprava: 10.5.2012 13:20

    Dělal jsem si malé radosti ve FreeBSD i v CentOS. Začal jsem tím, že jsem si vytvořil zvláštní partišnu ntfs, na kterou budu ukládat data a oba OS k ní jsem připojil, abych nepřicházel někdy o zajímavá data která si stáhnu a uložím právě na tu část disku, kam bych tedy nikdy neměl nic instalovat.Tahle partišna je veliká, tam co mám OS, je mnohem menší, Celkem co potřebuji uložit, dám na NTFS, pokud budu instalovat něco jiného, jen připojím a data tedy zbudou.

    Pak jsem vykoumal jak nemuset rozcházet ani v jednom systému Postfix, tedy především ve FreeBSD, protože jsem našel způsob ověřování. V Linuxu, specielně ve Slackware to na mě nechtělo, ve FreeBSD mě to neodesílalo, až jsem se podíval na Téhle stránce pořádně. Přečetl si ji celou a pak už to byla hračka vytvořit adresář a připojit „Using the StartTLS extension” a už to chodí jak má. No i bez Postfixu. Ten jsem sice rozchodil, ale rvalo mi srdce, že jsem nerozchodil něco, co údajně mělo být snazší, tak abych odesílal poštu z Muttu. V CentOS to na mě podobně jako ve Slackwaru nechtělo. Jen nastavit práva a už esmtp frčel.

    Další radost bylo, že jsem rozchodil Skype, když mi drze vypisoval, že nemamá audio připojení. Opět vypomohl Google a ve FreeBSD jsem nastavil

    OSS
    a už to na mě i mluvilo, když jsem na něj mluvil já. Jsem nějaký zmlsaný z toho Macu. Tam se nic takového nemusí. Podobně jsem tak učinil v CentOS, tam jsem metodou pokus omyl prozkoušel, co bude mluvit, po chvíli na to přišel a bylo. Samé drobnosti, ale psychologická pomoc to je, to jo. Tohle musím přiznat. Další drobnost, která mi udělala radost, byla ta, že jsem se zadumal, jestli v Fluxboxu jdou nastavit tapety. Kouknul, nainstaloval program „Feh” zjistil jsem, že se to dá nastavit dvěma příkazy:

     feh --bg --center ~/016.jpg 
    a nebo:
    fbsetbg -a 016.jpg 

    Když jsem si předtím stáhnul několik tučňáků a démonů FreeBSD. Malá radost, ale taky radost. Tolik radosti najednou No zítra jdu do blázince, tak mě to přejde. Jinak mě zítra přijde navštívit vnuk z Londýna, tedy přiletěl letadlem, ale i tak je to od něj hezký. Jo jo.

           

    Hodnocení: 27 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.5.2012 13:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Jo, feh je dobrej. Neposkytuje sice komfort běžných okeních prohlížečů obrázků, ale když člověk pracuje v konzoli a potřebuje rychle zjistit nebo prohlídnout nějaký obrázky, tak je to určitě šikovnej nástroj. Plus umí nastavit tapetu, jak je zmíněno v blogu...
    10.5.2012 13:22 Komunitni komunista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Poslouchej kapitalisto - proč využívaš socialisticko-komunistické výdobytky slobodného softwaru a nepoužívaš kapitalistický software ?
    10.5.2012 13:53 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    S komunisty se nemluví, na ty se střílí.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    10.5.2012 14:20 Komunitni komunista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Vystřel si Brejviku, i tak ti to bude prd platný - Ljublanka jiz ceka...
    10.5.2012 14:58 jenda jilek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Zacal bych strelbou cely ty vasi stbacky party, ty jsou horsi nez bolsevici, menej kabaty podle luftu.
    10.5.2012 14:59 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Odkedy je slobodný software komunistický? Ako? Prečo? Začo? Načo?
    10.5.2012 15:38 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Komunisti mají všechno společný, pro naše dobro,. Ty ostatní to taky ukradnou, ale není to pro naše dobro. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    gtz avatar 10.5.2012 21:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Co je tvoje je i moje/naše. Co je moje po tom je ti howno. Tak jste to myslel?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.5.2012 15:44 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    kradez je proste vic kapitalisticka metoda nez sdileni :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    10.5.2012 20:06 blizzz | blog: Filmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    slobodný software nie je komunistický, naopak open source je kapitalizmus v tej najčistejšej podobe.
    10.5.2012 20:46 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    PLATÍ OBÉ. :-) fREE SOFTWARE vytáhnul z obého to nejlepší. :-)
    10.5.2012 22:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    PLATÍ OBÉ. :-) fREE SOFTWARE vytáhnul z obého to nejlepší. :-)
    Hezký... Mezi těmi víceméně černobílými komentáři se mi tenhle líbí ;-)
    11.5.2012 05:30 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Díky. Osobně doufám a věřím v to že se ve společnosti dříve či později najde systémový HACK a nakazí společnost ve smyslu rovnováhy, jako se to povedlo GPL licenci. Nedělám si iluzi o tom že se tak stane Ve většinové společnosti ale věřím tomu že taková věc by vytvořila lidem možnost jít třetí cestou. Společnost je tvořena ve většině případů ovečkama takže masovost si myslím nepřichází v úvahu, ale kdo chce se bude moci trhnout a vydat se onou třetí cestou a být svobodný. :-)
    11.5.2012 16:55 Minarchista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Dovoliť niekomu trhnout se? Nie si ty maskovaný libertarián?
    11.5.2012 21:14 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Ani omylem. V případě kapitalismu je hlavním cílem zisk, u svobodného softwaru už z definice ani omylem.
    11.5.2012 21:35 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Prečo by človek v kapitalizme nemohol tvoriť (primárne) len tak pre radosť? Oprosti sa od toho bohvieodkiaľzobratého materializmu.
    Dalibor Smolík avatar 11.5.2012 23:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Může, když zaplatí nájem, vodné, stočné .. ;-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.5.2012 07:20 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Ak je dosť dobrý, tak to dotyčného nebude trápiť o nič viac, ako trebárs v komunizme nutnosť zdvihnúť zadok a ísť si zobrať niečo zadarmo do potravín alebo jedálne.
    Dalibor Smolík avatar 12.5.2012 11:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Pokud je jeho práce i koníčkem, je to ideální kombinace.Většinou však člověk musí svoje zájmy podřídit tomu, aby si vydělal. Jako třeba filmař: může točit nezávislé filmy, ale k tomu si musí přibrat nějaký brak, který mu zajistí živobytí .. tohle jsem měl na mysli.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    belisarivs avatar 10.5.2012 21:23 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    komunitni software ... komunita ... komunismus ... furt nic?

    Me tahle pravo/levo paka vazne bavi. Co je na komunismu v ramci OSS spatneho? Software neni chleba. Kdyz se podelim o chleba s 50 lidma, zhebnu hlady. Kdyz dam zdrojaky 50 lidem, tak mi jeste navdavkem nahlasi chyby nebo poslou patche.

    Idea komunisu nema nic spolecneho s koncentrakama a totalitou. Ze se to do ni zvrhlo osobne sice povazuju za chybu komunismu (ktery mi prijde na tohle svinstvo nachylny), ale u OSS tohle nejde. Tam vas nikdo do lagru nezavre. Kdyz se nejakeho projektu zmocni blbec, tak se projekt proste forkne a hotovo.
    IRC is just multiplayer notepad.
    11.5.2012 07:36 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    No ak by bol komunizmus ako OSS, tak by to bolo úplne super. Ale to Tvoje prepojenie sa mi zdá ako hodinky a holínky.
    11.5.2012 17:14 Minarchista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Môžem sa forknúť aj s mojim pozemkom?
    belisarivs avatar 11.5.2012 23:01 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    WTF?
    IRC is just multiplayer notepad.
    12.5.2012 08:06 Minarchista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Poradím s niečim?
    edois avatar 10.5.2012 17:28 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    socialisticko-komunistické výdobytky slobodného softwaru

    No to je oxymoron :)) Jak vůbec někdo může dát dohromady do jednoho slovního spojení svobodu (čistě pravicovou hodnotu) se socialismem a komunismem?

    Být tu komunismus, tak žádný svobodný software není - buď by se kybernetika opět označila za buržoázní pavědu, nebo by se to všechno znárodnilo a bylo by to teď tak na úrovni Zilog Z80 (ostatně jako vše, do čeho se pustí levicová lůza).
    10.5.2012 17:49 pan Demagog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Co ma, ku*va, spolecneho svobodny soft s kybernetikou? A odkdy je svoboda ciste pravicova hodnota?
    Dalibor Smolík avatar 10.5.2012 19:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Co ma, ku*va, spolecneho svobodny soft s kybernetikou?
    Bez kybernetiky by asi nebyl žádný software, ani ten nesvobodný.
    A odkdy je svoboda ciste pravicova hodnota?
    Svoboda je obecný pojem, nedá se vázat na nějakou pravicovost, ale faktem je, že v levicových systémech jaksi svoboda chybí.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    edois avatar 10.5.2012 19:17 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Svoboda je obecný pojem, nedá se vázat na nějakou pravicovost, ale faktem je, že v levicových systémech jaksi svoboda chybí.

    Já bych řekl, že je to jasné:

    Obecně levice = velký stát, který rozhoduje o občanech od kolébky do rakve, pravice = malý stát, který řeší jen to nejdůležitější a občan si o sobě rozhoduje svobodně sám (a za své činy nese plnou odpovědnost)
    11.5.2012 00:05 olah
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Somálsko je typický pravicový stát.
    Dalibor Smolík avatar 11.5.2012 01:36 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Dá se tam svobodně podnikat?
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.5.2012 11:00 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Myslím, že zrovna tam svobodné podnikání v některých branžích docela vzkvétá a nikdo, ale opravdu nikdo je v tom neomezuje :-).

    Jinak mne ale v této diskuzi už ani nepřekvapuje to zjednodušené vidění světa, že levé je špatné a pravé je dobré, přitom často jak vy, tak autor asertivně vyzobáváte rozinky (viz užívání produktů zdarma). To pak není pravicový přístup, ale vychytralý styl, a nedivte se, že vám už někteří v těch filozofických poučkách nevěří. Já sám nemám vůbec žádný problém s využíváním všeho, co mi jakýkoliv systém umožňuje získat, ale netroufnul bych si pak tvrdit, že jsem pravičák.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Dalibor Smolík avatar 11.5.2012 11:39 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Myslím, že zrovna tam svobodné podnikání v některých branžích docela vzkvétá
    Ano, právě že v některých bražích. Například v profesi "námořní pirát". Tím chci jen říct, že vyspělost země je na velmi nízké úrovni a tomu odpovídá i styl podnikání. To nemá s pravicovostí/levicovostí co dělat. Ale levicový stát to není.
    zjednodušené vidění světa, že levé je špatné a pravé je dobré
    Nepřesně řečno: Levé je špatné a pravné může být dobré, ale také velmi hodně špatné.
    jak vy, tak autor asertivně vyzobáváte rozinky (viz užívání produktů zdarma). To pak není pravicový přístup, ale vychytralý styl, a nedivte se, že vám už někteří v těch filozofických poučkách nevěří. Jaké rozinky? Jaké produkty zdarma? Open source umožńuje za určitých podmínek používání produktů bez placení, to je pravda. Ale ve skutečnosti to není zadarmo! Člověk musel věnovat svůj čas a úsilí, aby mohl něco používat. Ale to na linuxovém serveru není třeba zdůrazňovat. Za všechno ostatní řádně platím. Takže nejde o rozinky, ale o plody, které si musel člověk sám vypěstovat. V čem je můj styl vychytralý? To jsem nějak nepochopil. Zadarmo jsem nedostal ani korunu, za vším byla tvrdá dřina.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.5.2012 11:55 Pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    vy jste teda demagog, to je síla.
    Dalibor Smolík avatar 11.5.2012 12:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Argumenty?
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.5.2012 14:37 Pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Levé je špatné a pravné může být dobré, ale také velmi hodně špatné.

    Toto je demagogie, kdy vase politicko ekonomicke presvedceni(pravé) prezentujete jako jedine spravne.

    Rozchodit open source predstavovalio urcitou namahu pred 10 lety. Dnes je to srovnatelne s komercnimi produkty. Zamlcovani teto skutecnosti je opet demagogie.
    Dalibor Smolík avatar 12.5.2012 19:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Dnes je to srovnatelne s komercnimi produkty.
    Jo, nainstalovat Ubuntu není zas až ta těžké. Ale když si člověk udělá vlastní firemní server se softwarovým raidem, poštovní server, firemní databázi s příslušným uživatelským rozhraním, tak to je pro neprofesionálního ajťáka docela slušný výkon, který chtěl přípravu - ale na druhou stranu se nic nemuselo platit.
    K tomu "lévé je špatné": Byla to jen krátká věta, která vše zjednodušuje, záleží na tom, co si člověk představuje pod tím "levé". Žádný výrazněji levicový režim však z dlouhodobého hlediska nebyl úspěšným projektem.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    gtz avatar 11.5.2012 18:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    vezmu si loď k ní pár chlapů s kalašnikovy a vydám se na moře loupit :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dalibor Smolík avatar 11.5.2012 18:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Na moře? Nestačilo by vyjet na Prygl? :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    gtz avatar 11.5.2012 23:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    :-)

    My si děláme srandu, ale v těch zemích bylo (a je) pirátsví šancí jako nějak uživit rodinu. Ale když si vezmu druhou stranu mince tedy to, že ostatní státy loví defacto i v jejich teritoriu takovým způsobem, že místní rybáři se vraceli domů s prázdnou pak se jim ani nedivím, že se snaží uživit rodinu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dalibor Smolík avatar 12.5.2012 01:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Ne, sranda to opravdu není. To pirátství je důsledkem bezvýchodné situace, která v Africe panuje. A řešení je v nedohlednu.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.5.2012 20:49 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    na to jste přišel jak? Dovolím si tvrdit že to co jste napsal o svobodě je pitomost. :-) Levicové strany totiž vznikali hlavně pro to aby osvobodily lid z tvrdých pracovních podmínek za totální vlády kapitalistů. Takže tvrdit co co jste napsal je hodně odvážné až přimitivní, bohužel pane Smolík. :-)
    Dalibor Smolík avatar 10.5.2012 23:09 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Určitě jsem to napsal zkratkovitě, ale primitivní to není. Ale v jednom máte pravdu: Boj za 8 hodinovou pracovní dobu, za snesitelné pracovní podmínky apod - tím si musela společnost projít a podílely se na tom levicové strany i odbory, postupně však na to přišli i sami kapitalisté, když zjistili, že spokojený zaměstnanec podává lepší výkon.
    To nic ale nemění na náhledu na původní problém. Samozřejmě, že každá svoboda je omezena třeba právě tím, co jsem psal výše, ale v rámci pravidel tu ta svoboda je. Ve svobodné společnosti mají místo pravicové i levicové strany právě proto, aby soutěžily systémy, které ta která strana propaguje a dává do života. Jenže v okamžiku, kdy výrazně zvítězí levice, svobody končí. V rámci kolektivního pojetí řízení jsou některé aktivity omezeny, vše se řídí komplikovanými předpisy, nutná sociální síť zbytní a stane se komplikovanou a snadno zneužitelnou, nemluvě o tom, co tu bylo do roku 1989. Takže shrnuto: někdo ty kapitalisty musí ohlídat, aby skutečně nevykořisťovali pracovní sílu. Na druhou stranu musí dostat svobodu, aby mohli realizovat své plány.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.5.2012 05:25 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    No jenže Vy vidíte to svobodné jenom v jedné straně mince. Každý vidí svobody jinak. :-) Do budoucna bude muset dojít ve společnosti k zrušení pohledu levice/pravice protože tyto pojmy jsou přežité. Existuje jenom jedno. Lidské poznání, růst společnosti v oblasti duchovní i technické a lidské svobody jako takové. Lidé, pokud chcete aby liská společnost měla budoucnost, se musí přetransformovat na vyžší úroveň vědomí. :-) Svobody v oblasti podnikání a pracovně právních vztahů musí být v rovnováze a na tom musí pracovat lidé (podnikatelé, zaměstnanci, stát) společně. Tvrdit že jenom jedna strana mince je ta "pravá" je nesmysl. :-)
    11.5.2012 07:53 vopruz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Lidé se budou vždy dělit na schopné a neschopné, a ti neschopní, co potřebují socialismus, aby jim zajistil chleba, se budou zaštitovat duchovností, aby v momentě, kdy o tu duchovnost půjde, založili gulagy a ty, co je převyšuji, zavřeli.
    11.5.2012 08:02 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Z vás je citit primitivismus nejvyžšího kalibru. Vy si neuvědomujete že Vy ty nechopné potřebujete k životu více než ty schopné. :-))) Schopnost nebo neschopnost totiž není dána nějakou hodnotou ale porovnáním s ostatními. :-))))
    11.5.2012 10:15 vopruz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Přečti si po sobě ten svůj blábol bolševiku Zimo a způsob argumentace, pak si dej pár facek a nešetři na ráně, bude to pro tvý dobro. :-) Vždycky když se nýmandi tvýho typu začnou zaštitovat duchovnostím musím se smát. "Samá prázdnota a nic svatého v ní," jak říkal Bodhidharma. :-)
    11.5.2012 11:41 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    JÍLKU JÍLKU. :-)))) Když selhává logika, matematika, tak to alespon nazakrejvejte do slov typu bolševik atd. Parazite. :-)
    11.5.2012 11:53 vopruz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Bolševiku Zimo, tvoje bolševická logika je logika lůzy, takže si ji užij lůzo.:-) Matematika mluví jasně. kapitalismus nerovnoměrně rozděluje bohatství, socialismus rovnoměrně chudobu. Bolševická lůza, nikdy neuměla zajistit vyšší životní úrověň , než vždy dokázal zajistit kapitalismus.
    11.5.2012 12:01 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Tak a tedka k tématu: vyžší, lepší, shopnější, nižší, debilnější. Co mají tyto slova společného? :-)))) JÍLEK RULEZ! :-)))
    11.5.2012 12:23 vopruz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    že neznáš význam slov a jen tu jimi operuješ, bolševiku. :-)
    11.5.2012 15:55 Adolf Visarionovič Prudič
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    hele vopruzi, dej si studený hadr na peero nebo na kebuli, což je to samý, a upaluj budovat ten svůj spravedlivej kapitališmus někam na balkon ušmudlanejma voknama
    Dalibor Smolík avatar 11.5.2012 09:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    To co píšete, mohu klidně podepsat: Hodnota života a úroveň společnosti je dána nejen hmotným bohatstvím, ale i kulturou prostředí, vztahy mezi lidmi a mnoha dalšími faktury. V tom s vámi plně souhlasím. I ta úroveň zabezpečení lidí, které se "nemohou bránit", i to k tomu patří. Jenže já jsem měl na mysli něco jiného - pokud převažuje kolektivistické vidění společnosti, neexistuje individuální aktivita a je nízká motivace k invenci, riziku a práci jako takové. To je ta část svobody, kterou já mám na mysli. Ale nepopírám, že k té svobodě patří i jiné stránky lidského života. Rozumíme si?
    Existence pravicově orientované společnosti nevylučuje i ty ostatní formy úrovně života, jen je tomu potřeba dát určitý řád - ten ale vyplývá z kulturního a společenského dědictví oblasti, které se naše diskuze týká.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.5.2012 09:55 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    No vidíte jak se shodnem! :-) Jde o to nalézt rovnováhu mezi kolektivistickým viděním světa a idividuální svobodou. Extrémy na jednu nebo druhou stranu jsou vždicky naprdlajs... :-)
    Dalibor Smolík avatar 11.5.2012 10:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Také nemám rád extrémy. Každé pravidlo, které by se mělo ze zásady dodržovat má mít pojistky proti jeho dopadům v krajních případech. Pokud to shrnu do dvou vět, znělo by to takto:
    "Každý se má postarat především sám o sobe, nespoléhat na stát a vyvinout maximální úsilí, aby si zajistil životní úroveň. Pokud to z objektivních důvodů nejde, musí existovat opatření v sociální oblasti - včetně komerčního pojištění, které umožní žít člověku v důstojných podmínkách, i když se nemůže zapojit do pracovního procesu."
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.5.2012 11:42 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Vidíte, zase nejsme ve sporu. :-)
    11.5.2012 12:10 Pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    ten spor nastane ale okamzite tehdy, kdy se zeptame, co je to 'maximalni usili', jak je definovano 'nemoznost postarat se o sebe' atd. Pan Smolik a ostatni jen za pomoci takovych 'prazdnych' vet, ktere nic neresi, jen odvadeji pozornost od te zasadni problematiky - totiz jakym zpusobem nastavit 'rovnost' ve spolecnosti.

    Dalibor Smolík avatar 11.5.2012 12:39 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Jsem si toho vědom, přesná definice maximálního úsilí není, ale můžeme se spokojit s tvrzením, že člověk by měl chodit do školy, snažit se najít svůj vhodný učební obor nebo další školu, včas si hledat zaměstnání, nebát se obtížnější práce, dále se vzdělávat ve svém oboru nebo projít nějakou rekvalifikací.
    Nastavit absolutní rovnost ve společnosti nejde. Ale znám řadu mladých lidí, kteří vyšli z dost špatných rodinných poměrů a měli snahu a sílu se z toho prostředí dostat a vystudovat. Nemohou tak učinit všichni; dostáváme se i do roviny rasových předsudků a problémů .. to jen tak nevyřešíme. Ale šance pro všechny, kteří něco chtějí dokázat, by tu být měla.
    jak je definovano 'nemoznost postarat se o sebe'
    Pokud pominu děti a staré lidi jako kategorii, tak je to především nemoc, buď vlastní nebo v rodině. Může to být živelná katastrofa, cokoliv jiného. U invalidního důchodu existují tři kategorie omezení, vše samozřejmě záleží na doktorech a úřednících, to je mi taky jasné.
    Snad jsem to trochu osvětlil, pokud máte nějakou připomínku nebo doplnění, sem s tím.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    11.5.2012 15:00 jenda jilek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    "Každý se má postarat především sám o sobe, nespoléhat na stát a vyvinout maximální úsilí, aby si zajistil životní úroveň*

    To je zase prázdný blábol a opomíjení historických souvislostí - jedinci nemají nastavené stejné podmínky na startovní čáře. Byl přeci rozdíl dostat se na elitní studia, protože jeho rodiče v tom režimu zdařile fungovali, nebo být z rodiny tím režimem perzekuované. Pak může jeden dřít jako kůň, ale maximálně v kotelně, a nikoliv na elitních školách.
    Dalibor Smolík avatar 11.5.2012 15:47 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Tohle je pořád dokola, nikdo nemluvil o elitních školách, ale třeba o dobrém výučním listu. Dneska se třeba dobrý instalatér docela slušně uživí. Ano, startovní čára nebyla stejná, o tom se už mluvilo hodně. Dnes však máme 22 let od revoluce a je tu nová generace. Má jiné podmínky, než ta předcházející.
    Jen tak mimochodem: výrobky, které vyrábíme, nemusí nikdo kupovat. Ale prasklé vodovodní potrubí v paneláku může být každodenním problémem. Instalatér má svoji práci zajištěnou. Stačí?
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 11.5.2012 15:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    PS: příklad instalatéra jsem použil proto, že mám kamaráda, který se tím živí. Na školy se nedostal, právě pro kádrové problémy. Dnes je mu přes 60 let a neví, kam dřív skočit. Svoji práci dělá kvalitně a o finance nemá nouzi. Takhle si představuji pojem "postarat se sám o sebe". Samozřejmě je ale relativně zdráv, což je základní předpoklad, ne každý má takové štěstí.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.5.2012 00:34 jenda jilek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Je to furt dokola. On se stal instalatérem, protože nemohl studovat, a teď se naštěstí uživí jako instalatér. Ale třeba chtěl být také absolvent elitní školy, třeba jako vy, jenže neměl váš rodokmen. Tenhle kádrový náskok nikdy v životě už nesrovnal. Prostě - není to o stejných podmínkách. Ani u vaší generace, ani teď, kdy ve vychvalovaném kapitalismu také nejsou rovné podmínky, a klientelismus rozhoduje.

    Výrobky od vás nemusí nikdo kupovat i z jiného důvodu, než že jste drahý a nekvalitní - třeba, že se kupuje od známých, a zisk se bratrsky rozdělí. Instalatér se může v pohodě uživit, ale většinou nemá šanci se posunout do jiné, vyšší kategorie podnikatele, protože mu to nedovolí kapitál ani vzdělání.
    Dalibor Smolík avatar 13.5.2012 00:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    nemohl studovat, a teď se naštěstí uživí jako instalatér
    Znám řadu lidí, kteří se nejdříve vyučili, školu si dodělali později, studovat při zaměstnání nebyla žádná sranda, ale zvládli to (většinou kromě skutečných disidentů tohle už většinou umožňovali). Člověk vyučený, který má navíc školy má obrovskou výhodu i dnes a to jako podnikatel, vím o čem mluvím. Jsou to většinou lidé, schopni vést odborné firmy a nikdo z podřízených techniků nebo dodavatelů jim nic nenakuká, "že to nejde".
    Ale souhlasím s tím, že rovné podmínky nejsou nikde a asi těžko někdy budou .. klientelismus a kamarádíčci - to fungovalo vždycky. Žádný režim tento nešvar nedokázal odstranit.
    A kté jiné, vyšší kategorii: To je věc názoru. Ten instalatér má nejen relativně dost peněz, ale má čistou hlavu, žádné stresy, pohodu a práci, která ho baví - je to snad málo? Co bych třeba já dal za jeho zdraví, které si nezničil na nutných pracovních cestách v orientu.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    AsciiWolf avatar 11.5.2012 16:17 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Extrémy na jednu nebo druhou stranu jsou vždicky naprdlajs... :-)
    +1
    12.5.2012 14:47 Pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Jako takova otcovska 'pravda' bych to mohl jeste akceptovat.

    Ale extremy jsou dulezite, jak ve statistice pri testovani hypotez, nebo u limit - podivejte se klidne na radu dukazu od Cauchyho, tam se to extremy jen hemzi.

    11.5.2012 17:08 Minarchista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti

    Ľavica a pravica sú pojmy poplatné dobe svojho vzniku, takže v súčasnosti akosi nemajú zmysel. Lenže aké sú to tie prostriedky pre dosiahnutie vyššieho ľudského poznania, rast spoločnosti v oblasti duchovnej alebo technickej a ľudské slobody ako také, budúcnosti ľudstva, vyššej úrovne vedomia? Libertariánske? Minarchistické? Kresťanskodemokratické? Feministické? Sociálnodemokratické? Socialistické? Komunistické? Fašistické?

    Podobné vzletné frázy považujem bez uvedenia prostriedkov za prázdne. Kľudne sa ti po ne podpíšem aj ja, ale s mojími riešeniami budeš ostro nesúhlasiť (aj keď, ak by si mi dovolil trhnout se, tak by nám to obom mohlo byť šumafuk).

    12.5.2012 17:10 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Hele je to na každém z nás. Já dělám to co dělám a co považuji za krok dobudoucna pro mne i společnost. Takže žádné vzletné fráze ale já co píšu tak se i snažím dělat. :-) Dělej to taky a bude lidem na zemi líp. :-)
    12.5.2012 23:52 Adolf Visarionovič Pičurin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    se jednou ze všech těch ideologií posereš,guláši
    12.5.2012 09:32 zahraničný pozorovateľ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    A odkdy je svoboda ciste pravicova hodnota?
    Odvtedy, odkedy si Česi po tom, ako si vybojovali komunizmus, vybojovali kapitalizmus.
    12.5.2012 09:38 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    V Českej republike je kapitalizmus? Ale no...
    12.5.2012 16:40 Wikipedia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    - Slovensko Slovensko je maličký štát severovýchodne od Viedne. Napriek tomu, že sa nachádza v centrálnej Európe, je to typický subtropický štát, kde sa bežne po uliciach povaľujú banány a výskyt goríl je častejší ako v Tanzánii, či Keni. Zvláštnosťou sú aj nebývalé horúce periódy aj počas najväčších mrazov, keď bod varu kulminuje pri -15 st. C. Obyvateľstvo je napriek tomu neskutočne trpezlivé, letargické, dôverčivé, celý život hľadajúce silné autority, ktorým potom verne slúžia za pár banánov. Politické zriadenie: Slovensko je feudálne léno, ktoré striedavo riadia dve oligarchie (Penta, JT). Ako medzičlánok riadenia menujú na 4 roky niekoľko tzv. politických strán, ktoré slovenské léno obhospodarujú až do jeho úplného vyťaženia. Slováci sa s obľubou zúčastňujú ľudových slávnosti, tzv. volieb, kde sľubujú vernosť svojmu samcovi. Najvyššou funkciou štátu je úrad prezidenta, ktorého hlavnou povinnosťou je do ničoho nezasahovať. Rozhodnutia oligarchov presadzuje 150 poslancov v tzv. parlamente. Ide o miestny folklórny prvok, kde účinkujúci predvádzajú niekedy naivné, inokedy profesionálne divadlo. Okrem hercov v parlamente je garanciou zriadenia aj prokurátor, ktorého hlavnou povinnosťou je zjemňovať a neutralizovať prípadné právne excesy a tiež na spravodlivosti nezávislá justícia. Hospodárstvo: peňažné aktíva obyvateľstva spravujú už spomenuté finančné skupiny, ktoré zbavujú tejto nepríjemnej povinnosti bežných Slovákov. V hospodárstve prevláda manufaktúrny spôsob výroby automobilov a elektrotechniky. Slováci sú vďačnou pracovnou silou. Bez reptania a za nízke mzdy pomáhajú zvyšku Európy a Ázii. Poľnohospodárstvo sa sústreďuje na chov akvárijových rybičiek, pričom tradičné produkty (mäso, zemiaky, ovocie) dovážajú zo zahraničia. Kultúra: hlavnou kultúrnou inštitúciou tamojšieho obyvateľstva je tzv. krčma (po novom aj pub, restorante a pod.). Ide o zariadenie, kde sa preberajú všetky štátotvorné otázky a problémy za súčasného konzumovania alkoholických nápojov. Treba ale povedať, že ide o nižší stupeň kultúry. Vyššiu kultúru zabezpečujú tzv. umelci a celebrity, ktorí za neľudové honoráre robia šašov a tzv. bavičov na podujatiach vyššej triedy.
    11.5.2012 00:09 olah
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    to jsi nyní ale trefil. Jílek, který jen bere a nikdy nevrací samozrejme fandí svobodnému softwéru, kdyz se najdou hlupáci, kterí neco delají zadarmo a davaji to k dispozici.
    12.5.2012 22:52 Major Haluška
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Čo bolo, to bolo - terazky som ajťákom ja!
    Agent avatar 10.5.2012 18:20 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    Silně OT. Když už jste tady :-), co si myslíte o tomto? http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/266665-genialni-skolak-srovnal-vyhody-a-nevyhody-zivota-a-spachal-sebevrazdu.html Je to normální, aby se někdo dokázal takhle chladnokrevně zabít? Vždycky jsem si myslel, že každý má nějaký pud sebezáchovy. Můj názor je, že když někdo chce něco spáchat, tak si důvody vždycky najde. A čím je ten člověk inteligentnější, tím lépe si to odůvodní. Tak trochu ho chápu. Možná viděl, že s tímto světem nic nezmůže, ale řekl bych, že člověk tu nejni od toho, aby změnil svět, ale hlavně sebe. A teprve potom se třeba změní svět. Může mít takovýto mladík dostatek životních zkušeností na to, aby se mohl rozhodnout, jestli jeho život má nebo nemá smysl? Ještě to chápu u starých lidí jako byl Brodský. Možná tímto činem chtěl na něco upozornit, jako třeba Palach. Nevím. Nejde mi to do kebule. Díky za váš fundovaný názor :-)
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Marcela* avatar 10.5.2012 20:12 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Drobné radosti
    V článku se píše hlavně o tom, jak byl ten chlapec inteligentní a nadaný. Jak byl na tom psychicky, kromě zmínky, že se nebál smrti, se mnoho nedozvíme... Jestli ho třeba netrápila melancholie a depky. Navíc období puberty samo o sobě dává dost zabrat..
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.