abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:22 | Nová verze

    HollowByte je zranitelnost typu Denial of Service (DoS) v kryptografické knihovně OpenSSL. Útočník může odesíláním škodlivého payloadu o velikosti pouhých 11 bajtů zaplnit paměť serveru. OpenSSL před ověřením dat vyhradí nepřiměřený blok paměti (až 131 KB). Server pak čeká na data, která nepřišla. Zranitelnost je opravena ve verzích OpenSSL 4.0.1, 3.6.3, 3.5.7, 3.4.6 a 3.0.21.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Ve španělské A Coruñě probíhá GUADEC 2026, tj. letošní konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí GNOME. Videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Společnost Collabora ve spolupráci s Valve vyvíjí Holo Core, tj. port Arch Linuxu pro ARM64 procesory (AArch64), který bude pohánět VR headset Steam Frame. Pro testování Arch Linuxu pro AArch64 jsou k dispozici binární balíčky, zdrojové kódy i kontejner pro Docker nebo Podman.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:00 | IT novinky

    Mikroprocesor Zilog Z80 byl oficiálně uveden na trh před 50 lety, tj. v červenci 1976. Výroba mikroprocesoru skončila v roce 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:55 | Bezpečnostní upozornění

    Výzkumníci ze společnosti ESET objevili 11 zapomenutých UEFI shim zavaděčů, které byly podepsány společností Microsoft, a které umožňují útočníkům obejít ochranu UEFI Secure Boot na většině zařízení. Microsoft je zneplatnil (přidal jejich hash do databáze dbx) v rámci aktualizace Patch Tuesday dne 9. června 2026. Uživatelé Linuxu mohou databází aktualizovat pomocí LVFS. Ověřit zneplatnění zavaděčů lze pomocí skriptu uefi-dbx-audit. Jedná se o CVE-2026-8863 a CVE-2026-10797.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.7. 16:55 | Zajímavý software

    pico-usb-wifi je open source firmware pro Raspberry Pi Pico W, který jej promění v USB Wi-Fi adaptér. Po připojení k počítači se objeví jako zařízení USB CDC-NCM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 16:00 | IT novinky

    Americká společnost Google ze skupiny Alphabet bude muset podle nových požadavků Evropské unie umožnit společnosti OpenAI i dalším konkurentům v oblasti umělé inteligence (AI) a internetových vyhledávačů přístup ke svým službám. Ve svém rozhodnutí o tom včera informovala Evropská komise (EK). Opatření má zajistit dodržování pravidel, jejichž cílem je omezit v EU tržní sílu velkých technologických firem. Google s tím nesouhlasí.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 04:55 | Komunita

    Nové verze webových prohlížečů Chrome a Firefox jsou vydávány každé 4 týdny. Aktuální verze Chrome je 150. Aktuální verze Firefoxu je 152. V březnu bylo oznámeno, že od září přejde Chrome na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. To by znamenalo, že Chrome v číslování verzí Firefox brzy přeskočí. Vývojáři Firefoxu proto také od září přecházejí na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. :-)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    17.7. 00:22 | Zajímavý software

    Microsoft Comic Chat (Wikipedie), tj. grafický IRC klient z devadesátek, který převáděl konverzace na IRC do podoby komiksových panelů, a který zpopularizoval font Comic Sans, je dnešním dnem open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    16.7. 19:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 26.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 26.7 je Xenial Xenops. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (30%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (24%)
    Celkem 2170 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník



    Vložit další komentář
    6.10.2007 14:55 hrabe X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    ne, nemame. my totiz bezhlave nezaskrtavame hromadu use tagu. pouzivame je s rozmyslem. ne vse musi totiz byt prelozeno s podporou kupy nesmyslu.
    6.10.2007 15:38 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Ja som onoho casu tiez skusil gentoo. Nefungovalo acpi, takze nesiel vetrak. Aby sa procesor neuvaril tak to pouzilo cpu throttling nasledkom coho sa Kernel kompiloval 3 hodiny, ku kompilovaniu modulov som sa ani nedostal. Prerusil som to a na cele gentoo sa vysral.
    atan avatar 6.10.2007 15:48 atan | skóre: 21 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    lmsenors->fancontrol
    7.10.2007 12:02 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Ja som onoho casu tiez skusil gentoo. Nefungovalo acpi, takze nesiel vetrak.
    Zajisté vysoce kvalitní stroj, když si není schopen ovládat si základní životní funkce svépomocí. ;)

    Aby sa procesor neuvaril tak to pouzilo cpu throttling nasledkom coho sa Kernel kompiloval 3 hodiny, ku kompilovaniu modulov som sa ani nedostal.
    Řeknu ti tajemství. Gentoo můžeš instalovat z libovolné linuxové instalace nebo liveCD. Pokud tedy v gentím liveCD chybí něco důležitého v jádru, tak není nic snažšího, než ten chroot udělat odněkud, kde to funguje :-D
    pools avatar 6.10.2007 16:18 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    tady bych snad dodal ze u kazdeho USE flagu jsem si precetl popis...
    Vivre libre ou mourir!
    6.10.2007 15:18 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Ufff, To se mi snad těch několik let nikdy nestalo. A to toho v USE mám naflákáno zataceně dost.

    Jinak nastavování USE je jediná zdlouhavější činnost při instalaci Gentoo, která vyžaduje lidský faktor. Obvykle jsem nejdřív naklikal základ v ufedu a pak emargoval postupně pomocí -av a dolaďoval detaily.
    pools avatar 6.10.2007 15:20 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    chyba byla asi dat "emerge gnome" - objevi se tam proste par zavislosti ktere jsou tak zacyklene az hruza. staci je potom postupne doinstalovavat, ale je to zdlouhavy...
    Vivre libre ou mourir!
    Josef Kufner avatar 6.10.2007 16:08 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Debian Unstable není unstable ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pools avatar 6.10.2007 16:16 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Zajimave, a to ze ma pulka programu v nazvu beta a druha pre je co? ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    Josef Kufner avatar 6.10.2007 17:03 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    To je tam jen pro ozdobu ;-) Na server bych to nedal, ale na desktopu a notebooku s tím nemám sebemenší problém.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Watzke avatar 6.10.2007 16:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    To se mi ještě nestalo. V posledních dnech zrovna killuju všechny flagy, který nepotřebuju (ne že bych tu měl povolený flagy pro srandu, ale i flag, kterej se někde hodí, nemusí být u všeho).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    pools avatar 6.10.2007 16:34 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    No je to muj prvni pokus nainstalovat gentoo, takze asi tak. Priste uz to taky doufam bude lepsi ;-). Ale jak rikam - co sem hledal na googlu pomoc tak sem o tom nasel fakt hafo diskuzi, takze takovy problemy nemam sam...
    Vivre libre ou mourir!
    6.10.2007 20:44 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    stejny postup, pred 4 lety, kdyz jsem instaloval gentoo, tak sem tam tech flagu dal docela dost a postupem casu to ridne:-) Ale treba flagy jako 'png' 'mp3' atd nechavam globalne
    rADOn avatar 6.10.2007 16:46 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše useflagy
    zaskrtal useflagy ? jestli to znamena ze jsi pouzil graficky instalator tak se ke gentoo radsi ani nehlas a bez se stydet do kouta.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    pools avatar 6.10.2007 16:51 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: useflagy
    kdyby nechteli, aby lidi pouzivali graficky instalator, tak by ho asi ani nedelali, ne?
    Vivre libre ou mourir!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.10.2007 16:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: useflagy
    Na světě jsou i výjimky ;-)
    6.10.2007 17:08 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: useflagy
    Ty seš asi děsnej linuksovej drsňák, co?
    rADOn avatar 8.10.2007 12:08 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: useflagy
    ne, jen dlouhodoby gentooista (aka kentusak) litujici lidi kteri prechazi na gentoo protoze je v mode, stravi kvanta casu kompilacema a hranim si se systemem ktery jim stejne nic neprinese.
    ano, jsem 'purista' a povazuju graficky instalator za nejvetsi omyl v historii gentoo. nastroj ktery z hromady lidi kteri neumi nainstalovat gentoo udela hromadu lidi kteri neumi spravovat gentoo - opravdu velka zmena k lepsimu :-(
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    mirec avatar 6.10.2007 17:15 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Grafický inštalátor sa v gentoo nepoužíva, jednoducho nepoužíva (bez diskusie).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    6.10.2007 17:20 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    To jste ho ještě neodladili? :-D
    6.10.2007 17:23 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    ROFL, další takovej tvrďák. :-D
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.10.2007 17:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Nevím, o co ti jde, ale ten instalátor fakt není dobrá věc.
    David Watzke avatar 6.10.2007 17:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Je to výsměch, stačila mi instalace Mandrivy...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    pools avatar 6.10.2007 18:42 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    No nefunguje, ale tvrdit kvuli tomu ze neni dobry ;-) Jadro, grub a par systemovych programu se s tim nahodit da a zbytek uz se dorube z toho...
    Vivre libre ou mourir!
    mirec avatar 6.10.2007 17:33 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Nie "tvrďák", ale človek ktorý vie, že kvalita grafického gentoo inštalátora je ehm ... nenachádzam na to vhodné slovo ;) V každom prípade bugov tam majú dosť a väčšinou inštalátor skončí na chybe. Myslím, že pre človeka ktorý sa chce niečo naučiť je lepšie nepoužiť inštalátor, ale postupovať podľa handbooku.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    6.10.2007 17:56 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Ja si take myslim, protoze 'naklikat to dokaze kazdy' (NO-flame) ale pokud-li se chce autor neco naucit,
    musi pouzit handbook a minimal-cd:)
    kozzi avatar 6.10.2007 19:56 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Otazka jestli je mu toto "uceni" k necemu dobre. Mam pocit ze gentoo a jeho USEFLAGY vznikly jen aby si par typku mohlo nahonit sva ega jaky jsou borci, ze vseci pouzivaji graficky instalator a oni ne. Protoze oni jsou lepsi :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    David Watzke avatar 6.10.2007 20:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Tos zjistil až teď? Vždycky když změním nastavení USE flagů, jsem na sebe hrozně hrdej. Mám tu vlastního daemona, kterej to hlídá a když zaznamená změnu, tak mi skrz festival řekne, že jsem borec.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kozzi avatar 6.10.2007 20:40 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    No mozna by ten daemon mohl vest i statistyky, jako ze by delal zarezi, a podle poctu zarezu by se hodnotilo jak moc dobrej gentoo user jsi :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    tsLnox avatar 8.10.2007 17:18 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    jistě, statystiky... my víme :-D
    8.10.2007 08:27 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Jojo, cyklicky zavislosti jsem taky mel a ne pouze jednu. Musel jsem to resit taky tak. Nejdriv zkompilovat nejakej mensi program s USE="-*" a pak pokracovat v normalni kompilaci.

    Je to sice trosku neprijemny, ale zvhledem k tomu, ze mas opravdu moznost si cely system zkompilovat sam presne s tema volbama, se kteryma chces, tak se tomuhle problemu holt nevyhnes. Oni jsou cyklicky zavislosti myslim i v binarnich distrech, akorat tam kdyz balik A potrebuje B a B potrebuje A, tak balickovaci system proste oba nainstaluje. U gentoo A potrebuje mit uz nainstalovane B, aby se vubec zkompiloval, ale B nejde nainstalovat/zkompilovat protoze neni A, tak je to o trosku slozitejsi.
    8.10.2007 19:32 denix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Rad by som pripomenul to ze gentoo uz samo o sebe ma preddefinovane use flagy a to v adresari /etc/make.profile/make.defaults ktore sa daju urcit podla preddefinovaneho typu systemu. Ten si vieme urcit/zistit cez prikaz "eselect profile list". Napr.:
      [1]   default-linux/x86/2006.1
      [2]   default-linux/x86/no-nptl
      [3]   default-linux/x86/no-nptl/2.4
      [4]   default-linux/x86/2006.1/desktop
      [5]   default-linux/x86/2007.0
      [6]   default-linux/x86/2007.0/desktop *
      [7]   hardened/x86/2.6
      [8]   selinux/2007.0/x86
      [9]   selinux/2007.0/x86/hardened
    A co sa tyka globalnych use flagov v /etc/make.conf tak tie vyuzivam co najmenej a hlavne ked chcem globalne zrusit nejaku podporu napr "-gnome -esd". Ak chcem pre niektory balik nastavit konkretny use flag tak to robim v subore /etc/portage/package.use. Vzdy ked idem instalovat nejaky program tak najprv si dam "emerge -vp qt" a rozhodnem sa ci chcem nastavit/zakazat nejaky use flag. Ak danemu flagu nerozumiem tak "euse -i nas". Takto si udrzujem system dlhodobo cisty a vlastne s kazdou instalaciou/upgradom balikov ho dostavam do lepsieho stavu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.