abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Komunita

    Michael Meeks, CEO společnosti Collabora, na apríla oznámil, nebyl to ale apríl, že nadace The Document Foundation zastřešující vývoj kancelářského balíku LibreOffice vyloučila ze svých řad všechny zaměstnance a partnery společnosti Collabora, tj. více než třicet lidí, kteří po mnoho let přispívali do LibreOffice. Nadace The Document Foundation po několika dnech publikovala oficiální vyjádření. Přiznává pochybení při zakládání

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    6.4. 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že v úterý 14. dubna (změna!!!) od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout

    … více »
    bkralik | Komentářů: 3
    5.4. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.4. 23:00 | Zajímavý projekt

    VOID (Video Object and Interaction Deletion) je nový open-source VLM model pro editaci videa, který dokáže z videí odstraňovat objekty včetně všech jejich fyzikálních interakcí v rámci scény (pády, kolize, stíny...) pomocí quadmaskingu (čtyřhodnotová maska, která člení pixely scény do čtyř kategorií: objekt určený k odstranění, překrývající se oblasti, objektem ovlivněné oblasti a pozadí scény) a dvoufázového inpaintingu. Za projektem stojí výzkumníci ze společnosti Netflix.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    5.4. 05:22 | Zajímavý software

    Design (GitHub) je 2D CAD pro GNOME. Instalovat lze i z Flathubu. Běží také ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (1%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1245 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Jak lama gentoo instalovala...

    6.10.2007 14:39 | Přečteno: 1362× | Linux | poslední úprava: 18.1.2008 19:34

    Tak jsem se po čase rozhodl změnit šystém a u té příležitosti se naučit pár nových věcí. Nějakou dobu jsem používal Unstable Debian, ale už začal být tak nestabilní, že jsem se rozhodl od něj odejít. Jak už napovídá nadpis článku, má volba padla na Gentoo.

    Inu, něco málo jsem si přečetl Gentoo hand book, stáhnul instalační Live CD, zazálohoval data a sranda mohla začít! Instalace začala normálně, zaškrtal sem si hromadu USE flagů, zkompiloval jádro, grub, x11 a spol a začínám kompilovat gnome a ouha! Erorr: circular dependencies! Trochu hledám po netu a zjišťuji, že to není chyba, ale featura Gentoo a dá se to vyřešit kouzelným příkazem:
    USE="-*" emerge *baliky* && emerge *baliky* -- *baliky*
    Přístup je to zvláštní ale funguje - momentálně píšu z twm a firefoxu...

    Takže asi tak... Jinak celková správa systému a část instalace mi přijde hodně podobná Archlinuxu, takže si jinak nestěžuju. Jen by mě zajímalo, jestli máte taky podobné problémy s cyklickými závislostmi.

    UPDATE: tak to jdu dneska nainstalovat skrz příkazovou řádku, když jinak nedáte...

           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.10.2007 14:55 hrabe X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    ne, nemame. my totiz bezhlave nezaskrtavame hromadu use tagu. pouzivame je s rozmyslem. ne vse musi totiz byt prelozeno s podporou kupy nesmyslu.
    6.10.2007 15:38 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Ja som onoho casu tiez skusil gentoo. Nefungovalo acpi, takze nesiel vetrak. Aby sa procesor neuvaril tak to pouzilo cpu throttling nasledkom coho sa Kernel kompiloval 3 hodiny, ku kompilovaniu modulov som sa ani nedostal. Prerusil som to a na cele gentoo sa vysral.
    atan avatar 6.10.2007 15:48 atan | skóre: 21 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    lmsenors->fancontrol
    7.10.2007 12:02 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Ja som onoho casu tiez skusil gentoo. Nefungovalo acpi, takze nesiel vetrak.
    Zajisté vysoce kvalitní stroj, když si není schopen ovládat si základní životní funkce svépomocí. ;)

    Aby sa procesor neuvaril tak to pouzilo cpu throttling nasledkom coho sa Kernel kompiloval 3 hodiny, ku kompilovaniu modulov som sa ani nedostal.
    Řeknu ti tajemství. Gentoo můžeš instalovat z libovolné linuxové instalace nebo liveCD. Pokud tedy v gentím liveCD chybí něco důležitého v jádru, tak není nic snažšího, než ten chroot udělat odněkud, kde to funguje :-D
    pools avatar 6.10.2007 16:18 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    tady bych snad dodal ze u kazdeho USE flagu jsem si precetl popis...
    Vivre libre ou mourir!
    6.10.2007 15:18 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Ufff, To se mi snad těch několik let nikdy nestalo. A to toho v USE mám naflákáno zataceně dost.

    Jinak nastavování USE je jediná zdlouhavější činnost při instalaci Gentoo, která vyžaduje lidský faktor. Obvykle jsem nejdřív naklikal základ v ufedu a pak emargoval postupně pomocí -av a dolaďoval detaily.
    pools avatar 6.10.2007 15:20 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    chyba byla asi dat "emerge gnome" - objevi se tam proste par zavislosti ktere jsou tak zacyklene az hruza. staci je potom postupne doinstalovavat, ale je to zdlouhavy...
    Vivre libre ou mourir!
    Josef Kufner avatar 6.10.2007 16:08 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Debian Unstable není unstable ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pools avatar 6.10.2007 16:16 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Zajimave, a to ze ma pulka programu v nazvu beta a druha pre je co? ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    Josef Kufner avatar 6.10.2007 17:03 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    To je tam jen pro ozdobu ;-) Na server bych to nedal, ale na desktopu a notebooku s tím nemám sebemenší problém.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Watzke avatar 6.10.2007 16:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    To se mi ještě nestalo. V posledních dnech zrovna killuju všechny flagy, který nepotřebuju (ne že bych tu měl povolený flagy pro srandu, ale i flag, kterej se někde hodí, nemusí být u všeho).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    pools avatar 6.10.2007 16:34 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    No je to muj prvni pokus nainstalovat gentoo, takze asi tak. Priste uz to taky doufam bude lepsi ;-). Ale jak rikam - co sem hledal na googlu pomoc tak sem o tom nasel fakt hafo diskuzi, takze takovy problemy nemam sam...
    Vivre libre ou mourir!
    6.10.2007 20:44 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    stejny postup, pred 4 lety, kdyz jsem instaloval gentoo, tak sem tam tech flagu dal docela dost a postupem casu to ridne:-) Ale treba flagy jako 'png' 'mp3' atd nechavam globalne
    rADOn avatar 6.10.2007 16:46 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše useflagy
    zaskrtal useflagy ? jestli to znamena ze jsi pouzil graficky instalator tak se ke gentoo radsi ani nehlas a bez se stydet do kouta.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    pools avatar 6.10.2007 16:51 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: useflagy
    kdyby nechteli, aby lidi pouzivali graficky instalator, tak by ho asi ani nedelali, ne?
    Vivre libre ou mourir!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.10.2007 16:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: useflagy
    Na světě jsou i výjimky ;-)
    6.10.2007 17:08 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: useflagy
    Ty seš asi děsnej linuksovej drsňák, co?
    rADOn avatar 8.10.2007 12:08 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: useflagy
    ne, jen dlouhodoby gentooista (aka kentusak) litujici lidi kteri prechazi na gentoo protoze je v mode, stravi kvanta casu kompilacema a hranim si se systemem ktery jim stejne nic neprinese.
    ano, jsem 'purista' a povazuju graficky instalator za nejvetsi omyl v historii gentoo. nastroj ktery z hromady lidi kteri neumi nainstalovat gentoo udela hromadu lidi kteri neumi spravovat gentoo - opravdu velka zmena k lepsimu :-(
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    mirec avatar 6.10.2007 17:15 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Grafický inštalátor sa v gentoo nepoužíva, jednoducho nepoužíva (bez diskusie).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    6.10.2007 17:20 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    To jste ho ještě neodladili? :-D
    6.10.2007 17:23 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    ROFL, další takovej tvrďák. :-D
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.10.2007 17:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Nevím, o co ti jde, ale ten instalátor fakt není dobrá věc.
    David Watzke avatar 6.10.2007 17:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Je to výsměch, stačila mi instalace Mandrivy...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    pools avatar 6.10.2007 18:42 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    No nefunguje, ale tvrdit kvuli tomu ze neni dobry ;-) Jadro, grub a par systemovych programu se s tim nahodit da a zbytek uz se dorube z toho...
    Vivre libre ou mourir!
    mirec avatar 6.10.2007 17:33 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Nie "tvrďák", ale človek ktorý vie, že kvalita grafického gentoo inštalátora je ehm ... nenachádzam na to vhodné slovo ;) V každom prípade bugov tam majú dosť a väčšinou inštalátor skončí na chybe. Myslím, že pre človeka ktorý sa chce niečo naučiť je lepšie nepoužiť inštalátor, ale postupovať podľa handbooku.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    6.10.2007 17:56 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Ja si take myslim, protoze 'naklikat to dokaze kazdy' (NO-flame) ale pokud-li se chce autor neco naucit,
    musi pouzit handbook a minimal-cd:)
    kozzi avatar 6.10.2007 19:56 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Otazka jestli je mu toto "uceni" k necemu dobre. Mam pocit ze gentoo a jeho USEFLAGY vznikly jen aby si par typku mohlo nahonit sva ega jaky jsou borci, ze vseci pouzivaji graficky instalator a oni ne. Protoze oni jsou lepsi :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    David Watzke avatar 6.10.2007 20:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Tos zjistil až teď? Vždycky když změním nastavení USE flagů, jsem na sebe hrozně hrdej. Mám tu vlastního daemona, kterej to hlídá a když zaznamená změnu, tak mi skrz festival řekne, že jsem borec.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kozzi avatar 6.10.2007 20:40 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    No mozna by ten daemon mohl vest i statistyky, jako ze by delal zarezi, a podle poctu zarezu by se hodnotilo jak moc dobrej gentoo user jsi :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    tsLnox avatar 8.10.2007 17:18 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    jistě, statystiky... my víme :-D
    8.10.2007 08:27 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Jojo, cyklicky zavislosti jsem taky mel a ne pouze jednu. Musel jsem to resit taky tak. Nejdriv zkompilovat nejakej mensi program s USE="-*" a pak pokracovat v normalni kompilaci.

    Je to sice trosku neprijemny, ale zvhledem k tomu, ze mas opravdu moznost si cely system zkompilovat sam presne s tema volbama, se kteryma chces, tak se tomuhle problemu holt nevyhnes. Oni jsou cyklicky zavislosti myslim i v binarnich distrech, akorat tam kdyz balik A potrebuje B a B potrebuje A, tak balickovaci system proste oba nainstaluje. U gentoo A potrebuje mit uz nainstalovane B, aby se vubec zkompiloval, ale B nejde nainstalovat/zkompilovat protoze neni A, tak je to o trosku slozitejsi.
    8.10.2007 19:32 denix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak lama gentoo instalovala...
    Rad by som pripomenul to ze gentoo uz samo o sebe ma preddefinovane use flagy a to v adresari /etc/make.profile/make.defaults ktore sa daju urcit podla preddefinovaneho typu systemu. Ten si vieme urcit/zistit cez prikaz "eselect profile list". Napr.:
      [1]   default-linux/x86/2006.1
      [2]   default-linux/x86/no-nptl
      [3]   default-linux/x86/no-nptl/2.4
      [4]   default-linux/x86/2006.1/desktop
      [5]   default-linux/x86/2007.0
      [6]   default-linux/x86/2007.0/desktop *
      [7]   hardened/x86/2.6
      [8]   selinux/2007.0/x86
      [9]   selinux/2007.0/x86/hardened
    A co sa tyka globalnych use flagov v /etc/make.conf tak tie vyuzivam co najmenej a hlavne ked chcem globalne zrusit nejaku podporu napr "-gnome -esd". Ak chcem pre niektory balik nastavit konkretny use flag tak to robim v subore /etc/portage/package.use. Vzdy ked idem instalovat nejaky program tak najprv si dam "emerge -vp qt" a rozhodnem sa ci chcem nastavit/zakazat nejaky use flag. Ak danemu flagu nerozumiem tak "euse -i nas". Takto si udrzujem system dlhodobo cisty a vlastne s kazdou instalaciou/upgradom balikov ho dostavam do lepsieho stavu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.