abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Nová verze

    HollowByte je zranitelnost typu Denial of Service (DoS) v kryptografické knihovně OpenSSL. Útočník může odesíláním škodlivého payloadu o velikosti pouhých 11 bajtů zaplnit paměť serveru. OpenSSL před ověřením dat vyhradí nepřiměřený blok paměti (až 131 KB). Server pak čeká na data, která nepřišla. Zranitelnost je opravena ve verzích OpenSSL 4.0.1, 3.6.3, 3.5.7, 3.4.6 a 3.0.21.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:44 | Komunita

    Ve španělské A Coruñě probíhá GUADEC 2026, tj. letošní konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí GNOME. Videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Komunita

    Společnost Collabora ve spolupráci s Valve vyvíjí Holo Core, tj. port Arch Linuxu pro ARM64 procesory (AArch64), který bude pohánět VR headset Steam Frame. Pro testování Arch Linuxu pro AArch64 jsou k dispozici binární balíčky, zdrojové kódy i kontejner pro Docker nebo Podman.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:00 | IT novinky

    Mikroprocesor Zilog Z80 byl oficiálně uveden na trh před 50 lety, tj. v červenci 1976. Výroba mikroprocesoru skončila v roce 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:55 | Bezpečnostní upozornění

    Výzkumníci ze společnosti ESET objevili 11 zapomenutých UEFI shim zavaděčů, které byly podepsány společností Microsoft, a které umožňují útočníkům obejít ochranu UEFI Secure Boot na většině zařízení. Microsoft je zneplatnil (přidal jejich hash do databáze dbx) v rámci aktualizace Patch Tuesday dne 9. června 2026. Uživatelé Linuxu mohou databází aktualizovat pomocí LVFS. Ověřit zneplatnění zavaděčů lze pomocí skriptu uefi-dbx-audit. Jedná se o CVE-2026-8863 a CVE-2026-10797.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:55 | Zajímavý software

    pico-usb-wifi je open source firmware pro Raspberry Pi Pico W, který jej promění v USB Wi-Fi adaptér. Po připojení k počítači se objeví jako zařízení USB CDC-NCM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:00 | IT novinky

    Americká společnost Google ze skupiny Alphabet bude muset podle nových požadavků Evropské unie umožnit společnosti OpenAI i dalším konkurentům v oblasti umělé inteligence (AI) a internetových vyhledávačů přístup ke svým službám. Ve svém rozhodnutí o tom včera informovala Evropská komise (EK). Opatření má zajistit dodržování pravidel, jejichž cílem je omezit v EU tržní sílu velkých technologických firem. Google s tím nesouhlasí.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Komunita

    Nové verze webových prohlížečů Chrome a Firefox jsou vydávány každé 4 týdny. Aktuální verze Chrome je 150. Aktuální verze Firefoxu je 152. V březnu bylo oznámeno, že od září přejde Chrome na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. To by znamenalo, že Chrome v číslování verzí Firefox brzy přeskočí. Vývojáři Firefoxu proto také od září přecházejí na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. :-)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 00:22 | Zajímavý software

    Microsoft Comic Chat (Wikipedie), tj. grafický IRC klient z devadesátek, který převáděl konverzace na IRC do podoby komiksových panelů, a který zpopularizoval font Comic Sans, je dnešním dnem open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.7. 19:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 26.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 26.7 je Xenial Xenops. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (24%)
    Celkem 2160 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Linux Desktop, Everyday

    "freely ye have received, freely give"

     

    Ako nainštalovať ChromeOS Flex: budeš potrebovať
    Chrome prehliadač do ktorého
    nahodíš Chromebook Recovery Utility,
    cez ktorú vytvoríš si USB kľúč.

    Plasma KDE Mobile - Plasma vo vašom mobile: https://plasma-mobile.org/

    For all scenarios, why not use something old, but stable and nice? https://trinitydesktop.org/

    "Ia_Ora_Blue.kcsrc" refers to a color scheme file for the Ia Ora Blue theme, which was a default and highly popular visual style for the KDE desktop environment, specifically associated with Mandriva Linux around 2008.

    Obľubujem používanie open source aplikácii ako je Firefox, OpenOffice, LibreOffice, Inkscape, VideoLan - VLC.

    # Linux user since 1998.

    Aktuální zápisy


    Ako som hľadal a niečo našiel.

    28.7.2011 03:29 | Přečteno: 1549× | Výběrový blog | poslední úprava: 28.7.2011 03:29

    Fedora Linux nepoznaný..

    Hľadal som optimálne distro linuxu,.. Poviem vám je to dosť ťažké. Nie je to ani tak o hľadaní ako o tom čo človeku najlepšie sadne. čo je použiteľné. Mojou srdcovkou je Haiku, ktoré ovšem nedokáže uspokojiť všetky potreby náročného uživateľa. Problemom nie je ani pokrokovosť Haiku ale nedostatok aplikácií. Na určité veci mam Windows. (nekamenujte ma za to) proste niektore aplikácie su na neho zaujimavejsie nez inde. Windows u mna sa ohreje dost dlho, nezvyknem ho reinstalovat, aspon nie tak často ako Linux. Linux zase aj sam si uvedomujem je bezpečnejší a stabilnejší než Windows ale na druhu stranu sem tam sa stane že sa vyskytnú "nedokonalosti",. Preferujem Salix, Zenwalk alebo Xubuntu. proste niečo čo ma XFCE, alebo Fluxbox, problem je že v prvých dvoch spominaných mi chýbajú v repo par aplikácii a Xubuntu ma par chýb ako je GRUB2 ktory vyslovene nemozem.. a je pomale.Dneska som skúsil Salix s KDE a nejako som si uvedomil že vývoj človek nezastaví a vyhýbať sa novotám je niekedy na škodu. Všetko som si nastavil idem dať uspať (takto zvečša vypínam pc) a tu sa to rozbylo. čo ma dosť nepotešilo tak si hovorim skúsim Fedoru..... takže reboot do windows... stiahnut iso, vypalit a skusam..

    tu su par postrehov z Fedory:

    1.. rozdelovac disku je fajn. je tu moznost pouzit volne miesto, alebo napriklad Replace Linux Partitions co som pouzil....všetko dopadlo dobre a vyskúšal som LVM co je zaujimava featura ..

    2.. inštalácia je pomerne jednoduchá a krátka narozdiel od instalacie ubuntu

    3.. boot fedory sa mi zdal pomalsi nez ubuntu

    4.. Gnome Shell sa mi zda svižný a rýchlejšie reakcie než u Ubuntu Unity

    5.. jednoduchost.. System Settings je krasa

    6.. package manager vo fedore.. v podstate to poviem takto ucel plni ale niekedy to "zasekava".. proste clovek si otvori PackageKit GUI nainstaluje balik zavrie a potom si zmyslim ze chcem nieco doinstalovat .. pripadne cez yum v konzole a ono to vypisuje ze uz pouziva databazu iny program .. takze clovek nemoze nic len cakat alebo restartnut kedze logout nepomoze.. treba pochvalit ze balickov ma fedora kopec

    7.. moznost pridavania zdrojov cez stiahnutie si RPM balicka .. napriklad. pridat si repo rpmfusion staci stoahnut rpm balicek a klik..klik...klik a uz to je... to iste je ze su oficialne balickz pre RPM aj Flashu tak ako 32 aj 64bit.. MILUJEM FLASH.. hlavne ked je na Youtube..

    8.. to koli comu som skusal Fedoru je Uspavanie... FUNGUJE bez problemov.. aj na open source Radeon drivry to je super..

    9.. ked sme pri drivroch tak predosla grafika co som mal (NVIDIA GT240) sice pekne mi kazdy linux nabiebal ale Xka nechceli nastartovat ani v jednom tak som presiel na Radeon 5450 (ak by ste dakto chceli grafiku tak ma kontaktujte na lukves@gmail.com ... cena je 40eur)

    10.. nase desatoro ukoncime ceresnickou na torte a to su rozsirenia pre Gnome Shell.... tieto netreba instalovat rucne ale staci pouzit YUM

     

    Takze ak vam treba preinstalovat linux a neviete ktory skuste Fedoru... je to fajn distro a iso obraz ma len cez 500mb (uz nevim presne kolko ale nieco cez 500)

           

    Hodnocení: 44 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.7.2011 07:57 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.
    Mam dojem, ze slovenstina ma dost podobna pravidlo ohledne pouzivani carek k rozdelovani vet. Do blogu se snazim psat pravopisne i s hackama a carkama nad ceskymi znaky, do komentaru pak bez hacku a carek a slangem.
    Poviem vám, je to dosť ťažké
    Jednoduche pravidlo: Pokud mas nekde dve slovesa, jsou to obvykle dve vety a mely by byt rozdeleny carkou Poviem a je jsou ta dve slovesa.
    Nie je to ani tak o hľadaní, ako o tom, čo človeku najlepšie sadne.
    S prvni carkou si nejsem jisty, ale druha je tam urcite.

    Fuck, tam je toho spoustu. Bud neumis svuj rodny jazyk (pokud SK neni tvuj rodny, tak pis snad radsi v rodnym nebo v anglictine, nebo se SK poradne nauc), nebo je to tou nocni hodinou a pak pis radsi pres den. Fakt je to hruza to cist, kdyz jsou tam takovyhle chyby:( Slovenstina mi nevadi, ale gramaticky chyby jo.
    Salamek avatar 28.7.2011 09:42 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.
    Gnome Shell sa mi zda svižný a rýchlejšie reakcie než u Ubuntu Unity
    To je bouzel pravda, Unity je plecka i na dobrem HW, zatim co Gnome shell bezi plynule na stejnem HW
    @yum, co takhle zabit aplikaci ktera uz neco instaluje nebo smazat lock file kdyz mas jistotu ze se nic neinstaluje ? Rebooty PC pri takovychto problemech nech widlakum
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    belisarivs avatar 28.7.2011 09:44 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.
    Restartovat kvuli visicimu procesu...

    ps aux | grep proces

    A pak jenom zastrelit. Samozrejme to nefunguje naprosto vzdy, ale tvuj problem by to resit melo spolehlive.
    IRC is just multiplayer notepad.
    vencour avatar 28.7.2011 09:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.

    Když nejde např. odmountovat, ještě může zůstat něco otevřeného, pak použít "lsof | grep aplikace", mně se to občas stává u wine.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    28.7.2011 11:56 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.
    Nějaký čas už máme v procps kouzelné příkazy pgrep, nebo dokonce pkill.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    lukve avatar 28.7.2011 12:12 lukve | skóre: 29 | blog: lukolve | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.

    ono stacilo by na to mozno aj

    kilall proces ale nevyznam sa do yumu.. ako som pisal s fedorkou sa blizsie len zoznamujem

    linux user more than 20y
    29.7.2011 13:04 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.
    A dobře děláš :-) Killovat systémový proces bez znalostí je spolehlivý způsob, jak něco rozvrtat.

    Jde o to, že rpm používá vlastní databázi a může s ní pracovat současně jen jeden program. Což je PackageKit. Stará se o automatické aktualizace a nedá pokoj, dokud není plně aktualizováno.

    Řešení: Spustit nastavení služeb (grafické udělátko) - zastavit PackageKit a vypnout mu spuštění po bootu. Pak už lze bez problému používat yum nebo yumex (grafická nástavba nad yum). Yumex po spuštení nejdříve ukáže co je možno aktualizovat. Další možnosti (hledání, skupiny ...) si osahej sám.
    Pavel Stárek avatar 10.8.2011 20:04 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.
    Ono by stačilo používat Yumex pokud chci GUI, nebo yum pokud chci pracovat v konzoli. A na PackageKit se vyprdnout.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    28.7.2011 20:18 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.
    Ja bych se chtěl zeptat jak to vypadá s verzemi programů a hlavně jejich výběrem. Fedoru jsem ještě nikdy nevyzkoušel. Myslím že výběr programů nemůže konkurovat Ubuntu. Ppa pro Fedoru existují?
    cezz avatar 28.7.2011 22:39 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.
    Tiez som Fedoru skusil (po dlhsej dobe) len nedavno. Zalezi verzie ktorych programov myslis, ale vseobecne je na tom porovnatelne s Ubuntu, obcas mas niektore veci skor vo Fedore. Co sa tyka poctu balikov, teoreticky je na tom Ubuntu lepsie, prakticky som zatial s tymto nemal problem. (vsetky aspon trochu popularne aplikacie tam najdes)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    29.7.2011 16:49 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.
    Moc díky vyzkouším tedy i Fedorku
    hajma avatar 28.7.2011 23:09 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.
    no, tak ja jsem nainstaloval Fedoru 15 pred 3 tydny a jsem hodne zklamany. KDE rozes*ane, package management tragicky, zasadni bugy v kernelu hnijici v bugzille roky, casty kernel panic (zrejme diky intelim ovladacum) bez jakekoliv zminky v logu, instalace flashe a suni javy brutalni opruz.

    Uz aby se mandriva dala zase dohromady
    21 promarněných znaků
    Pavel Stárek avatar 10.8.2011 20:06 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.
    zasadni bugy v kernelu hnijici v bugzille roky
    Jaké?
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    30.7.2011 09:33 Okoloidúci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.
    Máš rozhľad o tom nepochybujem, ale celý tvoj príspevok mi prišiel až príliš amatérsky v porovnaní s tým ako dlho so systémom GNU/Linux pracuješ (a to si aj programátor mikročipov). Nejdem robiť propagandu jednej konkrétnej distribúcii a jej slobodnému derivátu resp. klonu, ale myslím si, že obetovanie jedného dňa na vypiplanú textovú konfiguráciu určitého rolling-release distra stojí za ušetrenie podobných úvah. Raz si to nastavíš, dajme tomu aj s bleeding-edge najsamnovšími balíčkami a neoficiálnym komunitným bazárom (viď. aur.archlinux.org) a ďalej sa nestaráš, aspoň nie o pomalý grafický paskvil front-end k PackageKit-u s back-endom YUM.. reči ohľadom "rozbitých inštalácií" po masových aktualizáciách sú nepodložené a nepodstatné (vzťahuje sa to iba na tých, ktorí vyslovene aj napriek upozorneniam používajú nestabilné zdroje - a aj to neplatí hromadne, ale skôr len pre špecifické exotickejšie hardvérové konfigurácie). Chválim tvoj výber Fedory, už len kvôli tomu, že si si vybral slobodu, ktorú si však vzápätí "skriplil" s Adobe Flash-om. To je fakt, tak strašne ťažké použiť Chromium s HTML5 verziou YouTube, alebo Operu, či prinajlepšom ľubovoľný kanál FF od verzie 4+ s doplnkom FlashVideoReplacer?! Čo sa týka nádejného Haiku, absolútne s tebou súhlasím. Asi tak mal vyzerať a pracovať Windows 98 SE a ľudia by boli ušetrení drístov v podobe ME a Vista spolu s terajšou najpoužívanejšou Vista 7.

    PS: Buď prosím ťa taký ochotný a vymenuj mi 3x hlavné aplikácie, kvôli ktorým ešte presadzuješ dual resp. multi-boot aj napriek tomu, že sa vyslovene neprejavuješ v svetle náruživého hráča PC hier.

    PPS: Prečítaj si po sebe príspevok pred odoslaním aspoň raz, alebo si naštuduj slovenskú gramatiku a vetnú skladbu. Robíš už takmer takú hanbu ako nemenovaný "Laco". Chápem ak nemieni niekto používať diakritiku, ale toto..

    XYZS: Ak chceš aby všeobecná odozva desktopu bola na podobnej úrovni ako je to u BeOS príbuzného, tak si už počkaj skôr na kombináciu komponentov Wayland + OpenGL ES (samozrejme, že bez proprietárneho ovládača) + minimalistická KDE SC, bez nepotrebných "kúl" vecí typu Nepomuk, Strigi, Akonadi. No komu treba celý Kontact na správu jedného IMAP účtu, keď je tu aj krásna česká alternatíva ala Trojitá?! Podobné platí napríklad pre vzťah KTorrent a Lubošov FatRat.
    lukve avatar 31.7.2011 16:48 lukve | skóre: 29 | blog: lukolve | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako som hľadal a niečo našiel.

    rolling releases bsed distra neznasam, mozno aj koli rychlosti mojho netu.. je pre mna lepsie stiahnut vecsi iso obraz cez noc a potom ho viac krat pouzit..

     

    dalsia vec.. windows sa mi paci ovladanie.. aj ked tento system co sa tyka stability neznasam.

    tak napriklad AVR Studio, z hier napriklad teraz som nasiel jednu specialitu:

    http://www.sector.sk/recenzia/29402/battle_vs_chess.htm

    a mate pravdu hry moc nehrajem... aspon nie ktore letia v hlavnom prude medzi vecsinovou windows populaciou

    je to skor otazka zvyku ale je tu demokracia nikoho nenutim pouzivat windows.. osobne cakam na dobu kedy pre mna takzvane "blokatory" ktore su v Haiku zmyznu..

     

    co sa tyka linuxu mam rad odlahcene veci.. nestitim sa ani fluxboxu ale davam prednost komplentnemu desktopu nez len WM.. skoda ze KDE3 zapadlo prachom dejin (takmer  (trinity-desktop)), a neviem ci to je slabou konfiguraciou mojho stroja ale napriklad Xubuntu ma nejake pomale reakcie preto som si nahodil fedoru. ale mozno switchnem na fedoru s lxde

     

    osobne si myslim ze tym ze tu sem tam hodim na abicko screenshot haiku vela linuxakov tym nepohorsim. :)

    linux user more than 20y

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.