abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 707 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Literární okénko: Ahmed má hlad

    28.2.2013 21:14 | Přečteno: 1518× | Různé

    Se svou slabostí pro staré knížky jsem doma opět zapátral a našel jsem knihu Ahmed má hlad od Jaroslava R. Vávry.

    Dnes to nebude tak optimistické, jako dřív, ale začněme popořadě. Nejdřív o autorovi. Jaroslav R. Vávra je (byl) český (narodil se tedy v Rakousku-Uhersku, nic jiného asi dělat nemohl) spisovatel, cestovatel, novinář, prostě klasická kombinace. Pokud chcete vědět, co znamená iniciála R, v celé knize, ani na přebalu, se to nedočtete. Až internet poradí, že to znamená Raimund. Jeho mladší bratr byl známý režisér Otakar Vávra. Pro úplnost, Jaroslav žil v letech 1902-1990, Otakar 1911-2011 (on se fakt dožil 100 let).

    Jaroslav několikrát navštívil Afriku (dvakrát mezi válkami a po 2. sv. válce taky nějak tak). Ve své tvorbě se věnoval chudým obyvatelům francouzských kolonií. Román Ahmed má hlad je jedním z románů na toto téma. Byl vydán v roce 1951 a z písmenek tak nějak stéká bolševická agitka. Jeho pozdější díla jsem nečetl, tak nevím, jestli vystřízlivěl.

    K jazyku knížky bych řekl, že je ještě tak o generaci starší, než u knih, které jsem tady uváděl dřív. Někdy jsem měl problém číst plynule, protože stavba věty i slovní zásoba se trošku liší od dnešního jazyka (tím mám na mysli dnešní knižní jazyk).

    Ke stylu knihu bych řekl, že je neuvěřitelně blbý. Ač jsem se trpělivě do četby nutil, dostal jsem se tak do půlky knihy. Autor nadužívá arabská slova i v případech, kdy to vůbec není nutné (existuje dostatečně výstižný český překlad, třeba vadí znamená údolí). Kniha je opatřena vysvětlivkami, take člověk má na výběr, buď se ta slova naučí zpaměti, nebo při každém neznámém slově listuje dozadu. Ale celkově je na tom čtenář líp, než nebožtík Jan Werich, který ve vysvětlivkách ve Švejkovi našel, že "Der Teufel soll den Kerl buserieren!" znamená "německá kletba".

    Ale proč o tak nezáživné knížce vlastně píšu, chci se poděli o krásný citát. Předchází mu rozhovor dvou mužů, jeden nevzdělaný dělník, druhý vzdělaný na školách ve Francii, kde čichl k Marxismu-Leninismu, načež jeden z nich (Ahmed, ten z názvu) shrnul situaci takto:

    Nebude ani hladových, ani žíznivých. Korán byl rozšířen Marxem. A Lenin je jeho prorok!

    Tak to je dnes vše a až vyštrachám něco pěkného, tak to přečtu. V diskusi se můžete vyjádřit, jak je to s tím prorokem.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.2.2013 21:52 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    existuje dostatečně výstižný český překlad, třeba vadí znamená údolí
    BTW, vádí neznamena jakekoliv udoli, ale vyschle koryto reky, ktere se pripadne docasne zaplavuje behem prudkych srazek.
    28.2.2013 22:10 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    BTW, ono to není až tak jednoznačné, jestli to je vyschlé koryto řeky, nebo údolí, kde občas teče voda. Nebo ještě jinak, vádí je (také) prostor, kde při nárazových deštích valí voda, ale nemá vždycky atribut vyschlého koryta řeky, protože při těch nárazových deštích ta voda často teře prostě všude, i do nikam, protože to údolí-vádí-koryto nikam dál nepokračuje.

    Trochu jako slepice nebo vejce :-).
    Nobody can give you as much as I can promise you
    1.3.2013 06:36 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    vádí-koryto nikam dál nepokračuje.
    symbolické:)...mohlo by to byť synonymum pre ľudskú existenciu, tiež sa valí asi do nikam
    1.3.2013 13:32 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Chcete tím říci, že život směřuje z dělohy jen o jednu dírku vedle, že :-)
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    1.3.2013 16:48 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Všetko sú len kozie kosti:)ako povedala hlavná postava v jednom slávnom románe, ktorý by dnešných preborníkov v rýchlom čítaní odradil množstvom strán.
    1.3.2013 09:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    BTW, ono to není až tak jednoznačné, jestli to je vyschlé koryto řeky, nebo údolí, kde občas teče voda.
    no, v češtině to docela jednoznačné je

    jestliže v originále je ten význam širší, obecně údolí (btw, ale vyschlé koryto řeky nemusí mít podobu klasického údolí), pak je od autora knihy opravdu pitomé si to do češtiny převzít po svém, v tom významu údolí, když už to v češtině dávno existuje ve významu jiném
    Trochu jako slepice nebo vejce :-).
    ó nikoli, vlastností vádí je to, že vzniklo činností vody, nikoli třeba vrásněním - čili prvně byla voda a potom teprv vádí, ne naopak, že by prvně bylo údolí, do něj natekla voda, a začalo se tomu říkat vádí (teda arabsky možná jo, ale v češtině jsme si to prostě definovali jinak)
    1.3.2013 10:16 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    čili prvně byla voda a potom teprv vádí

    Ano, takhle jo, já jsem tou slepicí jenom zahájil uvažování nahlas, a tys to definoval. A pokud odbočím - není nic krásnějšího, než v poušti po období dešťů najít takové místo, které se najednou překvapivě zazelená.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    1.3.2013 16:40 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    vraj - píšu vo wikipédii - vádí " často vytváří strmé stěny ohraničující údolí a dno pokryje horninovou sutí"... anapr.:"
    Vádí el-Alaqi

    Vádí el-Alaqi je horské údolí ...Rozkládá se na 30 tisících čtverečních kilometrech o šířce jednoho kilometru a délce necelých 300 km.

    ...Původně v tomto údolí protékala velká řeka, která ale vyschla a zůstaly jen mokřady, které jsou dnes význačnou biosférou a zimovištěm ptactva a dalších zvířat. Rezervace se nachází mezi Rudým mořem a Nilským údolím.
    Mne nikdy v knižkách nevadili slovníčky, poznámky a vysvetlivky, práve naopak. Zdá sa mi, že to teraz z kníh mizne. A pritom všetko sa tak rýchlo mení, jazyk, inštitúcie, zvyklosti, do zabudnutia odchádzajú rôzne osobnosti, deje a udalosti, takže by to tie vysvetlivky a slovníčky chcelo. Ale asi je to vydanie lacnejšie bez nich.

    Je ľahké kritizovať iných:). Netreba si ani prečítať to, čo sa kritizuje a urobiť si vlastný názor. A už vôbec nie pokúsiť sa napísať nejaký zaujímavý, trebárs i ten cestopis, sám. Tak aby to nebolo len o tom, kde som večeral, koľko čo kde stálo... aké majú kde pivo...
    1.3.2013 19:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    A už vôbec nie pokúsiť sa napísať nejaký zaujímavý, trebárs i ten cestopis, sám. Tak aby to nebolo len o tom, kde som večeral, koľko čo kde stálo... aké majú kde pivo...
    hokuspokus
    1.3.2013 19:50 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    cestopis to nie je... ale taký popis trasy do turistického (vodáckeho) sprievodcu...my sme náš potok (v púrílohe) s bratom splavovali v koryte na obáranie prasaťa:))... ale v lete sa už podobá skôr na to vádí:(

    pekný koníček... dokonca je to jedno z mála športových odvetví, na ktoré sa dívam niekedy v telke
    1.3.2013 23:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    cestopis to nie je...
    no holt jsem necestoval do Číny a nevečeřel s Kublaj chánem, tak nemůžu psát Milion ...
    2.3.2013 04:15 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    medzi cestopisom a turistickým sprievodcom je nepatrný rozdiel:)... a netreba večerať s Kublaj chánom ani vidieť z úctivej vzdialenosti osobnosť open source alebo inú miestnu atrakciu, stačí počúvať tých ľudí pri pive:)
    1.3.2013 19:55 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Příloha:
    aaaa... príloha

    gtz avatar 1.3.2013 20:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    1.3.2013 19:38 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Takhle to bylo ve vysvětlivkách: Vadí, údolí.

    Třeba ke slovu Súk (bazár) je tam celý odstavec. Tak ty vysvětlivky asi nejsou o tolik lepší, než ve Švejkovi.
    28.2.2013 22:29 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    doplnim link na hudebni okenko :-)
    1.3.2013 03:52 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Mě ten citát připomněl dvě věci:

    1. "Na nebi Alláh, na zemi Hitler" anebo propagandistické heslo arabských nacionalistů, spolupracujících za 2.světové války s Německem

    2. palestinského studenta, kterého jsem kdysi potkal v Káhiře, který říkal, že když poznal Marxe, tak zahodil Korán :-)
    1.3.2013 05:58 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Nebude ani hladových, ani žíznivých. Korán byl rozšířen Marxem. A Lenin je jeho prorok!
    Jedna moja babka, ktorá (pôvodne grékokatolíčka, potom z trucu rímskokatolíčka, lebo im zavreli biskupa a nútili ich prejsť na pravoslávie) tvrdila, že ich rímskokatolícky farár je komunista... možno bol v Pacem in terris a chcela tým povedať, že rímskokatolíci, aj keď nepatria k východnej cirkvi, na rozdiel od odbojných grékokatolíkov, kolaborujú s režimom... a možno mala na mysli, že komunizmus a krešťanstvo (vzídené tak ako islam z judaizmu) a marxizmus sú svojou podstatou humanizmom a že ich farár je teda skutočný komunista na rozdiel od tých bezvercov komunistov, čo v tom režime vládli a s humanizmom (a teda ani s myšlienkami komunizmu)nemali nič spoločného. V každom prípade sa asi babka snažila urobiť si poriadok v pojmoch:). Tak ako ten chudobný Arab.
    1.3.2013 17:35 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Ale keď je reč o bratovi Otakara Vávru a hneď tu v susedonom blogu resp. diskusii k nemu o médiách, tak čo ma dosť v poslednom čase rozhorčilo, je dosť tendenčný public. program o českej kinematografii za bývalého režimu, na názov si nespomínama a nechce sa mi po tom pátrať... A tam sa toho O. Vávru dosť snažili vtesnať do škatuľky kolaborantov a predajných "umelcov" a nepatrične sa vyjadrovali o jeho tvorbe v 50. rokoch - dostal na frak za Jiráska, ale tí, čo ho obviňovali z poplatnosti vládnucej ideológii (a samozrejme, Jiráska a hustiskej tradície sa treba vzdať ako div že nie hanby národa:)) sú sami poplatní tej súčasnej. Tá neúcta k osobnostiam vlastnej kultúry, to sa vypomstí, verte.
    JiK avatar 1.3.2013 18:13 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Tak ti nevim, obavam se, ze timhle blogem nastves vsechny. Levicaci, politicti korektnici a pokrokovi eurohujeri budou mit pocit, ze se o ne otiras a zesmesnujes je,... a ostatni budou mit pocit, ze je nezesmesnujes dost.
    1.3.2013 20:12 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Nevim, koho by tim mel nastvat? Misto "Koran" by klidne v tom citatu mohlo byt "Bible" a vyslo by to nastejno.
    1.3.2013 23:11 AMD Faunomas Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad

    Ty zalez, Faune, Breiviku z Kobehovnu. Tak předně, ne všichni Arabové a muslimové byli na straně Hitlera. Tam byl možná jeruzalémský muftí s jeho párem nohsledů a dobrovolnická divize SS Handžar. To je jako kdyby se řeklo, že všichni Belgičané, Francouzi, Ukrajinci a nevím kdo ještě byli na straně hitlerovského Německa, páč měli také dobrovolnické oddíly. Francouzské legie složené hlavně z Alžířanů (a tedy muslimů) byly dost vidět a mnoho jich padlo. Lend lease proudila do Sovětského svazu hlavně přes Írán. Teheránská konference taky o lecčems vypovídá. Stačí si sundat klapky z očí.

    Evropa vděčí islámu za mnohé. Antická díla byla překládána v kordobském chalífátu v Al Andalusu. Krátce poté, v době Saládina, smrděli křižáčtí rytíři na výpravách jako hovna, hygienu přinesli do tehdejší temné Evropy Maurové a právo šaría bylo nejpokrokovějším právem. Samozřejmě dnes je to jinak, šaría je už dnes poněkud "outdated" :). Pak přišel El Cid a všechno to vymlátil, tu nechutnou kulturu a vzdělanost, chtěli smrdět zase jako hovna.

    gtz avatar 2.3.2013 00:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    šaría je už dnes poněkud "outdated" :)
    stačí se podívat jaká je kriminalita v zemích kde je šaria že? Myslím skoro žádná.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.3.2013 04:05 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Vďaka Arabom nosí a snáď si aj častejšie aj viac ako raz do roka mení chlapec aj boxerky:).
    2.3.2013 04:07 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    :) ale to ste vlastne vysvetlili tiež... som mala poriadne čítať
    2.3.2013 13:05 AMD Faunomas Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad

    Hmm, ty Faunovy potroublé poznámky si dovedu vysvětlit jen tím, že Faun mohl být v minulém životě eunuchem na dvoře bagdádského chalífa, takovej ten poskok, co ovívá tim listem. Jestli je Lenin prorokem islámu a Korán byl rozšířen Marxem, tak v tom případě Ježíš Kristus bude patrně Stalin. Ježíš je jedním z nejvýznamnějších proroků islámu. Ne tedy nejvýznamnější, to je Mohamed, ale jedním z nejhlavnějších. Na rozdíl od judaismu (z kterého islám i křesťanství vychází). V judaismu nehraje Ježíš úlohu vůbec žádnou (jestli se pletu, tak mě můžete opravit).

    Že Evropa neměla nikdy nic společného s islámem je mylná představa. Koneckonců ani antická řecká kultura nemohla vzniknout jen tak z ničeho. Je tam patrné ovlivnění (hlavně co se týče architektury) starověkým Egyptem. To samozřejmě ještě nebyla doba islámu, ale prolínání a inspirace východní kulturou z Egypta byla patrná i v antickém Řecku.
    2.3.2013 18:12 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    jestli se pletu, tak mě můžete opravit
    ani náhdou, máte to ako vždy za 1, hlavne za ten slohový postup, chodím sem na Vás ako medveď na med
    2.3.2013 22:10 AMD Faunomas Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Salam alejkum, když už jsme u tich klipů. Není to teda klip "hudební", ale je pěkný. Aneb jak se křestanští rytíři naučili být rytíři. Alejkum salaam.
    3.3.2013 00:29 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    3.3.2013 00:37 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    vlastikroot avatar 1.3.2013 20:16 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    1.3.2013 20:38 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    "
    Najzaujímavejšie komentáre
    "

    tamojší diskutujúci majú zrejme poúrazovú artrózu z podobných (c)hudobných skvostov
    1.3.2013 21:09 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    ale možno majú tú hubu nakrivo po úraze mozgu
    1.3.2013 23:22 AMD Faunomas Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Ty si synku hajlhitlounek, či co?
    1.3.2013 23:24 AMD Faunomas Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    To k tomu nádhernému klipu Nikdy víc, abych to upřesnil.
    vlastikroot avatar 1.3.2013 23:41 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Ne. Proc?
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    2.3.2013 19:35 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Ne. Proc?
    Tak co tím ten básník chtěl říct? Je to vtipné, originálne, má to hlbokomyseľný text... alebo čo vlastne? Čim ťa to "oslovilo"? Zhoda názorov?
    2.3.2013 21:54 AMD Faunomas Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    To už si sem moh naservírovat Iana Stuarta a Skrewdriver, synku. To by vyšlo nastejno. Nebo se ti líbí, jak ten "zpěvák" pěkně bleje? Rozpovídej se, synku.
    3.3.2013 00:13 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    vlastikroot avatar 3.3.2013 12:48 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Literární okénko: Ahmed má hlad
    Black metal posloucham porad, takze na bliti jsem zvyklej :-D jinak nejsem ani moravak, ani fasoun. Ale v otazce islamu (a jakehokoli jineho nabozenstvi/vymyvani mozku) mam jasno. Ten text bych nebral doslova, bohuzel arabsky silenec by rovnou uriznul hlavu zaziva a polozil ji na zada kazdemu kdo nesouhlasi s jeho virou. Cest vyjimkam - slusnym arabum, kteri se nemuzou koukat na zverstva jejich vlady a kolegu muslimu a odjedou do demokraticke zeme zivit se slusnou praci. Araba, ktery jede do cizi zeme sirit islam, bych ztrestal jako v te pisni.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.