Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
souhlasim, take jsem na to hresil, kdyz jsem to implementoval. co je mi platne ze pouzivam hotovy xml parser, kdyz si tenhle balast musim rozparsovat sam, a to navic ne ze by to melo nejakou primitivni gramatiku, nebudeme prece omezovat uzivatele kery to pise od ruky.
uplne nejlepsi by samozrejme bylo
<path> <moveto x=... y=... /> ...
uplne nejhustsi je specifikace a prepocet eliptickeho oblouku 
(Btw. Co mi to jen připomíná? Jakobych už o podobně (asi ještě o dost víc) zmršeném XML někde slyšel... =D)Kdyz v OOXML bylo v jako value nebo c jako cell, to bylo revu, jak je to strasne proti XML a necitelne. Ale ze se v HTML uz 10 let pouziva a, i a b nebo ze tady maji nejake d, to nikoho moc nevzrusuje
Jinak ano, tvurci Inkscape si SVG pekne upravili. A nikoho krome nich to moc nevzrusuje. Interoperabilita Inkscape s ostatnim vektorovym SW ze sveta linuxu je prakticky nulova. Akorat s GIMPem si celkem rozumi. Ale udelat v Inkscape grafiku a chtit ji importovat do Scribu?...
Buď je pro SVG velikost souboru důležitá, a pak je zvolené řešení polovičaté, nebo důležitá není, a pak je ta „komprese“ zbytečná. Jenže zvolené řešení vypadá, jako by velikost souboru pro SVG byla napůl důležitá. Navíc takhle už to není ani pořádné XML – když s tím budete chtít pracovat třeba pomocí XSLT, dělat něco s řídícími body křivky bude problém.
Mně osobně by zvětšení SVG souborů nevadilo, a jsem rád, že SVG je XML, protože se to pak dá číst a upravovat v běžném textovém editoru. Ale zápis řídících bodů křivky do jednoho atributu se mi nelíbí. Už jenom proto, že běžné editory XML nezachází s kilometr dlouhým atributem zrovna nejlépe.
pokud budeme brát ohled na lidi, kteří se odvažují psát SVG ručně, je tento stručný textový formát podle mého nejvhodnější.Moje zkušenost s ručním psaním cesty je přesně opačná. Kolikrát jsem si vzpomněl na Perl a nějaký pěkný regulární výraz přes celý řádek. V obou případech to bylo téměř write-only a najít v tom nějakou konkrétní část „kódu“ bylo takřka nemožné. A to bych do regulárních výrazů v Perlu teoreticky mohl psát komentáře, u XML atributu mám s komentáři smůlu.
Samozřejmě tvůrce XML to nesmí přehnat, je potřeba XML užívat střídmě, aby si zachovalo přehlednost, čitelnost a přenositelnost. Někteří hyperaktivní tvůrci jsou schopni vytvořit v XML neuvěřitelné struktury, ale to je jejich vina že...
Víš o lepším řešení než XML? nejsem proti skoušení nečeho novýho...
Víš o lepším řešení než XML? nejsem proti skoušení nečeho novýho...Tak třeba... kulaté závorky... hranaté závorky... složené závorky... ;) nebo třeba i špičaté závorky, proč ne :D. To všechno je dobře čitelné jak strojově, tak očima a plní to stejný účel (popis stromu). Neříkám, že je XML špatné, jen že si s sebou nese nějaké zbytečné komplikace z historie jako každý systém, který se snaží být zpětně kompatibilní s něčím. Největší výhoda XML je to, že se všude používá (ne to jak je navržené) a za to můžete děkovat i třeba společnostem jako je Microsoft. A taky že se XML obvykle kurví jenom nešikovným použitím, ale za dodržení standardu. Ještě jsou důležitá namespaces, bez toho by to byl jen další stromový formát. Díky nim má smysl používat XML pro různé internetové technologie.
No, já "písmeno argument argument" nepovažuju ani za složitou gramatiku ani za černou magii.Já taky ne! Ale urpsotřed jinak pěknýho XML to černá magie je. Ať má teda SVG vlastní formát úplně oproštěný od XML, ať si tam má jakoukoli gramatiku, ale jesi to chce být XML, tak ať to teda XML je. Ale hlavně nic mezi vlastním formátem a XML.
Zkus si imlementovat SVG prohlížeč... a uvidíš, že těch několik málo řádků kódu parseru bude ta největší prkotina, kterou budeš řešit (samozřejmě se ti může stát, že použiješ hotový kód/knihovnu, ale to nic o složitosti neříká).Jo, je to ta největší blbá prokotina, kterou musím řešit. Kdyby SVG korektně dodržovalo XML, nemusel bych se s tím naprosto zbytečně patlat a moh bych se soustředit na ty důežitější věci. A mimochodem, blbuvzdorný, rychlý a přesný parser gramatiky cesty taky není tak úplně na "několik málo řádků"
Tak třeba... kulaté závorky... hranaté závorky... složené závorky... ;) nebo třeba i špičaté závorky, proč ne :D. To všechno je dobře čitelné jak strojově, tak očima a plní to stejný účel (popis stromu).Myslel jsem konkrétní obecný formát, na který existuje svobodný parser fungující podobně elegantně jako TinyXML, no ale to je jedno...
Kdyby SVG korektně dodržovalo XMLNemám jediný důvod si myslet, že nedodržuje.
Myslel jsem konkrétní obecný formátVznikla jich za posledních několik desetiletí celá řada, hledej :). A parserů podobných formátů je spousta.
A co teda ta gramatika path? Ta ti připadá XML?Kdyby SVG korektně dodržovalo XMLNemám jediný důvod si myslet, že nedodržuje.
<path>
<moveto x=... y=... />
<lineto x=... y=... />
...
</path>
d u <path> je cokoli, jen né XML. Můžeš uvést jediný rozumný důvod, proč by neměl být XML např. tak, jak jsem napsal v předchozím příspěvku.
d tagu <path> rozepsán do podtagů místo nahečmání do jednoho stringu, ok Sheldone?
<path id="path1" d="M 100,100 L 200,200 ..." />a my pre toto:
<path id="path1"> <v kind="M" x=100 y=100 /> <v kind="L" x=100 y=100 /> ... </path>fakt netusim, kam touto diskusiou mieris - mne teda pride vcelku zrejme, ze ten prvy pristup je konina, ktoru evidentne vymyslel niekto, komu sa nechcelo napisat o 3 riadky navyse na vytvorenie podstromu XML... tak radsej vrazil tu blbost celu do atributu - a fest by ma zaujimalo, ako velmi je odolna na vlozenie whitespace-ov a pod...
inkscapeovsky svgOdpovídáš mimo téma, bavili jsme se o SVG.
kam touto diskusiou mierisReaguju na něco, co bylo řečeno, nebyla to pravda a mohlo by to zmást další lidi. Nehodnotil jsem který postup z dvou možných (a obou korektních a zřejmě i odůvodněných!) je lepší. Rozdíl mezi námi je v tom, že já se snažím reagovat na to, k čemu mám co říct a na co mám znalosti. Ty víš jistě, že pánové od SVG jsou ignoranti a nevědí, k čemu je XML. Já nemám dost informací, abych věděl, jestli jejich rozhodnutí bylo odůvodněné a správné nebo nebylo. Ty máš potřebu mě přesvědčit o tom, že autoři SVG jsou hloupí. Já ještě neviděl žádný výsledek práce od tebe, takže ani netuším, jestli na takové soudy vůbec máš!
holt by sa to do XSD asi prepisovalo tazsie (ak by to vobec slo), ako ked to napisu pomocou takejto gramatiky... sice je blbe, ze na to nestaci normalny validator - ta ale co uz, ked to takto vymysleli za nas
howgh aj tu
dparametr je úplně to samý. Inscape si akorát přidá nějaké ty svoje sodipodi. A pak má některé svoje vlastní objeky, jako hvězdice nebo spirály, ale ty už se SVG nemaj moc co dělat, a protože plain-SVG je v tomhle ohledu obecnější než Inskscape-SVG, je také větší, ale velikost souboru jinak Inkscape-SVG nezlepšuje, naopak (sodipodi).
Mimochodem, proč je svgz ošklivé? Kvůli zlib licenci? Proč teda nepoužít gz?
), stačí vybrať plain svg namiesto inkscape svg ako formát pri zápise...
<xml>
BlaBlaKoren:atribut1=123:atribut2=abc
BlaBlaList:atributN=yes
text
BlaBlaList
text
</xml>
a to by som povedal, ze sice bude validne xml, ale co z toho, ked vacsinu prace nespravi xml kniznica/parser, ale clovek si to musi fakticky 2. krat rozprarsovat sam.. a (aj) o tom je ta 1NF, a v tom je uvedenie nejakych suradnic v atribute vcelku blby napad (ked sa da pekne pouzit nativna 'featura' xml, a snad aj specifikacie svn...) - v sql je napr. uvedenie viacerych atributov v jednom stlpci tiez nie tak uplne OK...
no.. ale mam pocit ze nosim drevo do lesa, hm?
ked sa nerozumieme, tak to radsej nechajme tak... peace
ostaneme kazdy pri svojom, ako som uz pisal vyssie - nemienim sa bavit o slovickach, uz toboz nie s dalsim matfyzakom... howgh
1) Čím bys nahradil SVG, pokud bys ho nahradil?EPS, PDF
2) Čím potom Inkscape?Adobe Illustrator (a to v každém případě)
1) Čím bys nahradil SVG, pokud bys ho nahradil?Změnil bych ho tak, aby respektoval zásady XML. Protože stávající SVG je XML jen napůl a XML parser mi tedy zdaleka nestačí.
2) Čím potom Inkscape?Inkscape je mi celkem ukradený, ale když je to svobodný editor vektorové grafiky, mohl by plně implementovat stávající SVG formát, místo neúplné implementace & přidání vlastních featur.
3) Co je tak složitého na gramatice zápisu cest?Nic! Nechápeš - nestěžuju si na složitost zápisu cest, stěžuju si na návrh jeho tvaru. Z pozice programátora totiž musím jednak parsnout XML jako takové, ale kromě toho ještě napsat další parser, který navíc není obecně použitelný, ba naopak, naprosto specializovaný. Je to zbytečné a přidělává to akorát lidem práci. Ideály jako znovupoužitelnost kódu a harmonie návrhu úložného formátu se pak propadají kamsy do hlubin ingorance...
ad 1) XML parser ti nikdy na zpracování vektorové grafiky stačit nebude.To jsem nikdy netvrdil, jenže:
ad 2) A nějaké bližší info, co neimplementuje... a co při exportu do "čistého" SVG dělá špatně?Čistě namátkou např.
<polygon>, zobrazí ho, ale nemůžu měnit polohu vrcholů. Přitom dle standardu SVG to je jedno z grafických primitiv.
ad 1) K tomu už jsem napsal všecko, co jsem chtěl, snad jen že pojem "SVG parser" používáš nesmyslně. Co víc, jsem si téměř jistý, že jsi to ani nezkoušel naprogramovat.Nezkoušel jsem naprogramovat co? SVG parser mám, sice parsuje jen celkovou strukturu plus ty cesty, žádný velký podrobnosti, ale mě to stačí... no transformace neparsuju, ale taky nedělám SVG editor...
ad 2) Pošli odkaz na bugreport.No je to stršná námaha ale asi to udělám no ... i když myslím že, pánové za Inkscape vo tom věděj, akorát se jim to nechce řešit
Tiskni
Sdílej: