IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.
Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.
Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.
Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.
Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.
Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.
Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.
ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.
souhlasim, take jsem na to hresil, kdyz jsem to implementoval. co je mi platne ze pouzivam hotovy xml parser, kdyz si tenhle balast musim rozparsovat sam, a to navic ne ze by to melo nejakou primitivni gramatiku, nebudeme prece omezovat uzivatele kery to pise od ruky.
uplne nejlepsi by samozrejme bylo
<path> <moveto x=... y=... /> ...
uplne nejhustsi je specifikace a prepocet eliptickeho oblouku
(Btw. Co mi to jen připomíná? Jakobych už o podobně (asi ještě o dost víc) zmršeném XML někde slyšel... =D)Kdyz v OOXML bylo v jako value nebo c jako cell, to bylo revu, jak je to strasne proti XML a necitelne. Ale ze se v HTML uz 10 let pouziva a, i a b nebo ze tady maji nejake d, to nikoho moc nevzrusuje Jinak ano, tvurci Inkscape si SVG pekne upravili. A nikoho krome nich to moc nevzrusuje. Interoperabilita Inkscape s ostatnim vektorovym SW ze sveta linuxu je prakticky nulova. Akorat s GIMPem si celkem rozumi. Ale udelat v Inkscape grafiku a chtit ji importovat do Scribu?...
pokud budeme brát ohled na lidi, kteří se odvažují psát SVG ručně, je tento stručný textový formát podle mého nejvhodnější.Moje zkušenost s ručním psaním cesty je přesně opačná. Kolikrát jsem si vzpomněl na Perl a nějaký pěkný regulární výraz přes celý řádek. V obou případech to bylo téměř write-only a najít v tom nějakou konkrétní část „kódu“ bylo takřka nemožné. A to bych do regulárních výrazů v Perlu teoreticky mohl psát komentáře, u XML atributu mám s komentáři smůlu.
Víš o lepším řešení než XML? nejsem proti skoušení nečeho novýho...Tak třeba... kulaté závorky... hranaté závorky... složené závorky... ;) nebo třeba i špičaté závorky, proč ne :D. To všechno je dobře čitelné jak strojově, tak očima a plní to stejný účel (popis stromu). Neříkám, že je XML špatné, jen že si s sebou nese nějaké zbytečné komplikace z historie jako každý systém, který se snaží být zpětně kompatibilní s něčím. Největší výhoda XML je to, že se všude používá (ne to jak je navržené) a za to můžete děkovat i třeba společnostem jako je Microsoft. A taky že se XML obvykle kurví jenom nešikovným použitím, ale za dodržení standardu. Ještě jsou důležitá namespaces, bez toho by to byl jen další stromový formát. Díky nim má smysl používat XML pro různé internetové technologie.
No, já "písmeno argument argument" nepovažuju ani za složitou gramatiku ani za černou magii.Já taky ne! Ale urpsotřed jinak pěknýho XML to černá magie je. Ať má teda SVG vlastní formát úplně oproštěný od XML, ať si tam má jakoukoli gramatiku, ale jesi to chce být XML, tak ať to teda XML je. Ale hlavně nic mezi vlastním formátem a XML.
Zkus si imlementovat SVG prohlížeč... a uvidíš, že těch několik málo řádků kódu parseru bude ta největší prkotina, kterou budeš řešit (samozřejmě se ti může stát, že použiješ hotový kód/knihovnu, ale to nic o složitosti neříká).Jo, je to ta největší blbá prokotina, kterou musím řešit. Kdyby SVG korektně dodržovalo XML, nemusel bych se s tím naprosto zbytečně patlat a moh bych se soustředit na ty důežitější věci. A mimochodem, blbuvzdorný, rychlý a přesný parser gramatiky cesty taky není tak úplně na "několik málo řádků"
Tak třeba... kulaté závorky... hranaté závorky... složené závorky... ;) nebo třeba i špičaté závorky, proč ne :D. To všechno je dobře čitelné jak strojově, tak očima a plní to stejný účel (popis stromu).Myslel jsem konkrétní obecný formát, na který existuje svobodný parser fungující podobně elegantně jako TinyXML, no ale to je jedno...
Kdyby SVG korektně dodržovalo XMLNemám jediný důvod si myslet, že nedodržuje.
Myslel jsem konkrétní obecný formátVznikla jich za posledních několik desetiletí celá řada, hledej :). A parserů podobných formátů je spousta.
A co teda ta gramatika path? Ta ti připadá XML?Kdyby SVG korektně dodržovalo XMLNemám jediný důvod si myslet, že nedodržuje.
<path>
<moveto x=... y=... />
<lineto x=... y=... />
...
</path>
d
u <path>
je cokoli, jen né XML. Můžeš uvést jediný rozumný důvod, proč by neměl být XML např. tak, jak jsem napsal v předchozím příspěvku.
d
tagu <path>
rozepsán do podtagů místo nahečmání do jednoho stringu, ok Sheldone?
<path id="path1" d="M 100,100 L 200,200 ..." />a my pre toto:
<path id="path1"> <v kind="M" x=100 y=100 /> <v kind="L" x=100 y=100 /> ... </path>fakt netusim, kam touto diskusiou mieris - mne teda pride vcelku zrejme, ze ten prvy pristup je konina, ktoru evidentne vymyslel niekto, komu sa nechcelo napisat o 3 riadky navyse na vytvorenie podstromu XML... tak radsej vrazil tu blbost celu do atributu - a fest by ma zaujimalo, ako velmi je odolna na vlozenie whitespace-ov a pod...
inkscapeovsky svgOdpovídáš mimo téma, bavili jsme se o SVG.
kam touto diskusiou mierisReaguju na něco, co bylo řečeno, nebyla to pravda a mohlo by to zmást další lidi. Nehodnotil jsem který postup z dvou možných (a obou korektních a zřejmě i odůvodněných!) je lepší. Rozdíl mezi námi je v tom, že já se snažím reagovat na to, k čemu mám co říct a na co mám znalosti. Ty víš jistě, že pánové od SVG jsou ignoranti a nevědí, k čemu je XML. Já nemám dost informací, abych věděl, jestli jejich rozhodnutí bylo odůvodněné a správné nebo nebylo. Ty máš potřebu mě přesvědčit o tom, že autoři SVG jsou hloupí. Já ještě neviděl žádný výsledek práce od tebe, takže ani netuším, jestli na takové soudy vůbec máš!
d
parametr je úplně to samý. Inscape si akorát přidá nějaké ty svoje sodipodi
. A pak má některé svoje vlastní objeky, jako hvězdice nebo spirály, ale ty už se SVG nemaj moc co dělat, a protože plain-SVG je v tomhle ohledu obecnější než Inskscape-SVG, je také větší, ale velikost souboru jinak Inkscape-SVG nezlepšuje, naopak (sodipodi
).
Mimochodem, proč je svgz ošklivé? Kvůli zlib licenci? Proč teda nepoužít gz?
<xml> BlaBlaKoren:atribut1=123:atribut2=abc BlaBlaList:atributN=yes text BlaBlaList text </xml>a to by som povedal, ze sice bude validne xml, ale co z toho, ked vacsinu prace nespravi xml kniznica/parser, ale clovek si to musi fakticky 2. krat rozprarsovat sam.. a (aj) o tom je ta 1NF, a v tom je uvedenie nejakych suradnic v atribute vcelku blby napad (ked sa da pekne pouzit nativna 'featura' xml, a snad aj specifikacie svn...) - v sql je napr. uvedenie viacerych atributov v jednom stlpci tiez nie tak uplne OK... no.. ale mam pocit ze nosim drevo do lesa, hm?
1) Čím bys nahradil SVG, pokud bys ho nahradil?EPS, PDF
2) Čím potom Inkscape?Adobe Illustrator (a to v každém případě)
1) Čím bys nahradil SVG, pokud bys ho nahradil?Změnil bych ho tak, aby respektoval zásady XML. Protože stávající SVG je XML jen napůl a XML parser mi tedy zdaleka nestačí.
2) Čím potom Inkscape?Inkscape je mi celkem ukradený, ale když je to svobodný editor vektorové grafiky, mohl by plně implementovat stávající SVG formát, místo neúplné implementace & přidání vlastních featur.
3) Co je tak složitého na gramatice zápisu cest?Nic! Nechápeš - nestěžuju si na složitost zápisu cest, stěžuju si na návrh jeho tvaru. Z pozice programátora totiž musím jednak parsnout XML jako takové, ale kromě toho ještě napsat další parser, který navíc není obecně použitelný, ba naopak, naprosto specializovaný. Je to zbytečné a přidělává to akorát lidem práci. Ideály jako znovupoužitelnost kódu a harmonie návrhu úložného formátu se pak propadají kamsy do hlubin ingorance...
ad 1) XML parser ti nikdy na zpracování vektorové grafiky stačit nebude.To jsem nikdy netvrdil, jenže:
ad 2) A nějaké bližší info, co neimplementuje... a co při exportu do "čistého" SVG dělá špatně?Čistě namátkou např.
<polygon>
, zobrazí ho, ale nemůžu měnit polohu vrcholů. Přitom dle standardu SVG to je jedno z grafických primitiv.
ad 1) K tomu už jsem napsal všecko, co jsem chtěl, snad jen že pojem "SVG parser" používáš nesmyslně. Co víc, jsem si téměř jistý, že jsi to ani nezkoušel naprogramovat.Nezkoušel jsem naprogramovat co? SVG parser mám, sice parsuje jen celkovou strukturu plus ty cesty, žádný velký podrobnosti, ale mě to stačí... no transformace neparsuju, ale taky nedělám SVG editor...
ad 2) Pošli odkaz na bugreport.No je to stršná námaha ale asi to udělám no ... i když myslím že, pánové za Inkscape vo tom věděj, akorát se jim to nechce řešit
Tiskni Sdílej: