Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.
Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 156 (pdf).
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.8.1. Přehled novinek v Changelogu.
Včera večer měl na YouTube premiéru dokumentární film Python: The Documentary | An origin story.
Společnost comma.ai po třech letech od vydání verze 0.9 vydala novou verzi 0.10 open source pokročilého asistenčního systému pro řidiče openpilot (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 4. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Řada vestavěných počítačových desek a vývojových platforem NVIDIA Jetson se rozrostla o NVIDIA Jetson Thor. Ve srovnání se svým předchůdcem NVIDIA Jetson Orin nabízí 7,5krát vyšší výpočetní výkon umělé inteligence a 3,5krát vyšší energetickou účinnost. Softwarový stack NVIDIA JetPack 7 je založen na Ubuntu 24.04 LTS.
Při prvních jízdách s automatem si dejte levou nohu pod sedadlo nebo někam úplně bokem.Stejne mi podvedome vystrelila ke spojce
Celkem super je, že můžu za jízdy bez problému jíst, ovládat rádio, pohlavkovat spolujezdce a kdyby to nebylo zákonem zakázáno, dalo by se bez problému telefonovatAno, to je oblibeny omyl. V tom lepsim pripade to dopadne tak, ze dotycneho pak tahaji ze skarpy a jeste par let si z nej utahujou. V tom horsim mu pribejvaj kytky ke sloupu o kterej se rozstrelil. Cim dal ridceji a od min lidi. Pritom na takove pripady by se nemelo zapominat! (rejp)Co ale chtit od cloveka, kterej se necha vyfotit vedle auta s burcakem
asi jako kdyby mě někdo nutil při koukání na TV neustále držet v ruce ovladač...Spatny priklad. Radici paku te nenuti nikdo drzet, sahnes na ni jen kdyz radis. Stejne jako vezmes ovladac kdyz chces prepnout. A propos, prepinas si programy sam nebo ti je vybira nejaky automat?
...Ne že bych byl línej se zvednout, ale většinou na mě leží náš kocour a mně se ho nechce budit nějakým natahováním se po ovladačirovná energie.. při tom je opravdu lepší ho nebudit...
...co za volantem SMSkuji...Pořád lepší než psát mail v emacsu
nejlepsi jsou borci, co za volantem SMSkuji.Nejlepší jsou ti, co SMSkují za rajčákem.
Pokud vim, tak i u novejsich aut s manualem se doporucuje jezdit z kopce se zarazenou rychlostito bylo v manualech vsech starsich aut, co jsem videl, polsky Fiaty, skodovky, trabanty (tam s upozornenim na volnobezku).
Auris ma mody "R", "N", "M" (tusim jako Multidrive - nazev toho automatickyho razeni) a manual "M". V modu "M" se da zapnout "sport" mod, pak radi automa pozdeji, mod manual "M" umoznuje manualne radit, bud packama pod volantem nebo radici pakou pozunem dopredu a dozadu. Pokud jde motor moc dolu s otackama, automat podradi i v manualu. Pri vysokych otackach mi ale nepreradil, ale nezkousel jsem motor znicit:) Auris se startuje nebo vypina tlacitkem "Start/Stop Engine", muze byt v modech "R", "N" nebo "M" se seslapnutou brzdou (bez brzdy jenom zapina elektriku - radio, okynka). Parkovat bez rucni brzdy se da pouze v "R" nebo "M".Sakra a já si myslel, že automat je pro ty, kteří nezvládnou manuální řazení a ono je to přesně obráceně, jak to tak čtu.
A to je jen jeden z důvodů proč bych automat nechtěl, třeba dneska: jedu si takhle do práce a nějakej cucák s volvem mi najede až na kufr a začne blikat ať mu uhnu, v těch á130ti tam vražim čtyřku a s klidem mu zmyzym (i/y?) protože má 2t, nedovedu si to představit s automatem...Až příště pojedeš s automatem, zkus prošlápnout plyn. To myslím doslova, až budeš cítit podlahu, tak ještě přitlač.
kdyz neni motor primo pripojen na kola, ale je mezi nimi gumova hydra, tak je to auto hned kultivovanejsi.to je pravda, kdyz je clovek drevo, tak je automat resenim
Od nějakých 40kW výkonu už nejde s manuálem řadit tak, aby si toho osazenstvo prostě nevšimlo...hohoho, a tu o smolíčkovi znáte?
i automat pri prerazeni musi prerusit tok energie na kolaPrávěže nemusí. Civic přerušoval tok energie jenom při změně režimu, a to je převodovka z roku 85. Vzhledem k tomu, že každá rychlost má vlastní spojku, to není potřeba.
jako kdyz ozrala ridi MHDviz: městský Karosy s automatem, kde se umí půl minuty hádat trojka ze čtyřkou...
3 se dava, kdyz tachometer ukazuje 70 km/hA ne snad? Aspoň v mém autě je jízda 60 km/h nebo míň na 4 spíš utrpení :)
Tiskni
Sdílej: