Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Při prvních jízdách s automatem si dejte levou nohu pod sedadlo nebo někam úplně bokem.Stejne mi podvedome vystrelila ke spojce
Celkem super je, že můžu za jízdy bez problému jíst, ovládat rádio, pohlavkovat spolujezdce a kdyby to nebylo zákonem zakázáno, dalo by se bez problému telefonovatAno, to je oblibeny omyl. V tom lepsim pripade to dopadne tak, ze dotycneho pak tahaji ze skarpy a jeste par let si z nej utahujou. V tom horsim mu pribejvaj kytky ke sloupu o kterej se rozstrelil. Cim dal ridceji a od min lidi. Pritom na takove pripady by se nemelo zapominat! (rejp)Co ale chtit od cloveka, kterej se necha vyfotit vedle auta s burcakem
(/rejp)
Nikdy jsem nepochopil, že si někdo dokáže stěžovat život telefonováním za volantem bez handsfree :-| (asi šetřílci)
ps: taky nejdříve vychlastáš tři piva a jedeš?
Jinak nic proti tobě, to dělá ta každodenní zkušenost
asi jako kdyby mě někdo nutil při koukání na TV neustále držet v ruce ovladač...Spatny priklad. Radici paku te nenuti nikdo drzet, sahnes na ni jen kdyz radis. Stejne jako vezmes ovladac kdyz chces prepnout. A propos, prepinas si programy sam nebo ti je vybira nejaky automat?
. Když ho odložím, tak ho buď nemůžu najít, nebo je moc daleko a nedosáhnu na něj z polohy v leže
. Ne že bych byl línej se zvednout, ale většinou na mě leží náš kocour a mně se ho nechce budit nějakým natahováním se po ovladači
.
Jinak automat jsem nikdy neřídil, ale taky se řadím k té skupině "zaslepenců", kterým přijde lepší normální převodovka. S automatem bych si tu jízdu asi tak neužil, těžko říct, třeba se pletu
.
...Ne že bych byl línej se zvednout, ale většinou na mě leží náš kocour a mně se ho nechce budit nějakým natahováním se po ovladačirovná energie.. při tom je opravdu lepší ho nebudit...
.. problém začíná , když mě zalehnou 3/4 našeho "komanda"... asi potřebuju hodně srovnat
. Jo a ten zákon je zbytečnou buzerací všech.
...co za volantem SMSkuji...Pořád lepší než psát mail v emacsu
.
.
Někdy před patnácti lety bylo ve zprávách jak si chlapík na volant dal telefon, chtěl mít "handsfree" a nakonec měl "headfree"
nejlepsi jsou borci, co za volantem SMSkuji.Nejlepší jsou ti, co SMSkují za rajčákem.
Od tý doby vždycky když zase jedu zhulenej, odkládám si pivo do stojánku od McDonalds, takže už se mi nevyleje, neboj.
A ještě když se spojí automat s odpovídajícím motorem ...
Pokud vim, tak i u novejsich aut s manualem se doporucuje jezdit z kopce se zarazenou rychlostito bylo v manualech vsech starsich aut, co jsem videl, polsky Fiaty, skodovky, trabanty (tam s upozornenim na volnobezku).
Skoda, ze ty knizky uz nemam. A mas pravdu, ten duvod bude spis kvuli brzdam, nez k mazani ci chlazeni.
Auris ma mody "R", "N", "M" (tusim jako Multidrive - nazev toho automatickyho razeni) a manual "M". V modu "M" se da zapnout "sport" mod, pak radi automa pozdeji, mod manual "M" umoznuje manualne radit, bud packama pod volantem nebo radici pakou pozunem dopredu a dozadu. Pokud jde motor moc dolu s otackama, automat podradi i v manualu. Pri vysokych otackach mi ale nepreradil, ale nezkousel jsem motor znicit:) Auris se startuje nebo vypina tlacitkem "Start/Stop Engine", muze byt v modech "R", "N" nebo "M" se seslapnutou brzdou (bez brzdy jenom zapina elektriku - radio, okynka). Parkovat bez rucni brzdy se da pouze v "R" nebo "M".Sakra a já si myslel, že automat je pro ty, kteří nezvládnou manuální řazení a ono je to přesně obráceně, jak to tak čtu.
. Levou se brzdí jen ve formuli jestli se nepletu. Jistou dobu jsem to zkoušel natrénovat, ale asi jsem už starý, šlo to špatně. Teď je ale k prodeji, potřebuji více sedadel.
, ale opravdu není moc důvod to používat. Situace kdy je třeba zároveň brzdit a přidávat plyn moc časté nejsou. Potenciální úspora času, kdy při brzdění není nutné přendavat nohu z pedálu na pedál se v praxi pravděpodobně moc neprojeví.
Protože jsem zažil i situaci kdy mě téměř přestaly fungovat brzdy, musel jsem řešit i jak nouzově brzdit s automatem. Experimentálně jsem ověřil, že i při 70 MPH lze na automatu zařadit 1 (ze 3 rychlostí) a auto pak brzdí motorem dost intenzivně. Motoru to sice asi nedělá moc dobře, ale lepší než se zbourat.
A to je jen jeden z důvodů proč bych automat nechtěl, třeba dneska: jedu si takhle do práce a nějakej cucák s volvem mi najede až na kufr a začne blikat ať mu uhnu, v těch á130ti tam vražim čtyřku a s klidem mu zmyzym (i/y?) protože má 2t, nedovedu si to představit s automatem...
A to je jen jeden z důvodů proč bych automat nechtěl, třeba dneska: jedu si takhle do práce a nějakej cucák s volvem mi najede až na kufr a začne blikat ať mu uhnu, v těch á130ti tam vražim čtyřku a s klidem mu zmyzym (i/y?) protože má 2t, nedovedu si to představit s automatem...Až příště pojedeš s automatem, zkus prošlápnout plyn. To myslím doslova, až budeš cítit podlahu, tak ještě přitlač.
automat je pro holky!
kdyz neni motor primo pripojen na kola, ale je mezi nimi gumova hydra, tak je to auto hned kultivovanejsi.to je pravda, kdyz je clovek drevo, tak je automat resenim
Od nějakých 40kW výkonu už nejde s manuálem řadit tak, aby si toho osazenstvo prostě nevšimlo...hohoho, a tu o smolíčkovi znáte?
i automat pri prerazeni musi prerusit tok energie na kolaPrávěže nemusí. Civic přerušoval tok energie jenom při změně režimu, a to je převodovka z roku 85. Vzhledem k tomu, že každá rychlost má vlastní spojku, to není potřeba.
jako kdyz ozrala ridi MHDviz: městský Karosy s automatem, kde se umí půl minuty hádat trojka ze čtyřkou...
3 se dava, kdyz tachometer ukazuje 70 km/hA ne snad? Aspoň v mém autě je jízda 60 km/h nebo míň na 4 spíš utrpení :)
Tiskni
Sdílej: