Je třetí sobota v září a proto vše nejlepší k dnešnímu Software Freedom Day (SFD, Wikipedie).
Bogdan Ionescu rozběhl webový server na jednorázové elektronické cigaretě.
Byla vydána beta verze Ubuntu 25.10 s kódovým názvem Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 25.10 mělo vyjít 9. října 2025.
Bola vydaná nová verzia 4.13 security platformy Wazuh. Prináša nový IT hygiene dashboard, hot reload dekodérov a pravidiel. Podrobnosti v poznámkách k vydaniu.
Americký výrobce čipů Nvidia investuje pět miliard dolarů (přes 100 miliard Kč) do konkurenta Intel, který se v poslední době potýká s vážnými problémy. Firmy to včera oznámily ve společné tiskové zprávě. Dohoda o investici zahrnuje spolupráci při vývoji čipů pro osobní počítače a datová centra. Akcie společnosti Intel na zprávu reagovaly výrazným růstem.
Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).
V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Při prvních jízdách s automatem si dejte levou nohu pod sedadlo nebo někam úplně bokem.Stejne mi podvedome vystrelila ke spojce
Celkem super je, že můžu za jízdy bez problému jíst, ovládat rádio, pohlavkovat spolujezdce a kdyby to nebylo zákonem zakázáno, dalo by se bez problému telefonovatAno, to je oblibeny omyl. V tom lepsim pripade to dopadne tak, ze dotycneho pak tahaji ze skarpy a jeste par let si z nej utahujou. V tom horsim mu pribejvaj kytky ke sloupu o kterej se rozstrelil. Cim dal ridceji a od min lidi. Pritom na takove pripady by se nemelo zapominat! (rejp)Co ale chtit od cloveka, kterej se necha vyfotit vedle auta s burcakem
asi jako kdyby mě někdo nutil při koukání na TV neustále držet v ruce ovladač...Spatny priklad. Radici paku te nenuti nikdo drzet, sahnes na ni jen kdyz radis. Stejne jako vezmes ovladac kdyz chces prepnout. A propos, prepinas si programy sam nebo ti je vybira nejaky automat?
...Ne že bych byl línej se zvednout, ale většinou na mě leží náš kocour a mně se ho nechce budit nějakým natahováním se po ovladačirovná energie.. při tom je opravdu lepší ho nebudit...
...co za volantem SMSkuji...Pořád lepší než psát mail v emacsu
nejlepsi jsou borci, co za volantem SMSkuji.Nejlepší jsou ti, co SMSkují za rajčákem.
Pokud vim, tak i u novejsich aut s manualem se doporucuje jezdit z kopce se zarazenou rychlostito bylo v manualech vsech starsich aut, co jsem videl, polsky Fiaty, skodovky, trabanty (tam s upozornenim na volnobezku).
Auris ma mody "R", "N", "M" (tusim jako Multidrive - nazev toho automatickyho razeni) a manual "M". V modu "M" se da zapnout "sport" mod, pak radi automa pozdeji, mod manual "M" umoznuje manualne radit, bud packama pod volantem nebo radici pakou pozunem dopredu a dozadu. Pokud jde motor moc dolu s otackama, automat podradi i v manualu. Pri vysokych otackach mi ale nepreradil, ale nezkousel jsem motor znicit:) Auris se startuje nebo vypina tlacitkem "Start/Stop Engine", muze byt v modech "R", "N" nebo "M" se seslapnutou brzdou (bez brzdy jenom zapina elektriku - radio, okynka). Parkovat bez rucni brzdy se da pouze v "R" nebo "M".Sakra a já si myslel, že automat je pro ty, kteří nezvládnou manuální řazení a ono je to přesně obráceně, jak to tak čtu.
A to je jen jeden z důvodů proč bych automat nechtěl, třeba dneska: jedu si takhle do práce a nějakej cucák s volvem mi najede až na kufr a začne blikat ať mu uhnu, v těch á130ti tam vražim čtyřku a s klidem mu zmyzym (i/y?) protože má 2t, nedovedu si to představit s automatem...Až příště pojedeš s automatem, zkus prošlápnout plyn. To myslím doslova, až budeš cítit podlahu, tak ještě přitlač.
kdyz neni motor primo pripojen na kola, ale je mezi nimi gumova hydra, tak je to auto hned kultivovanejsi.to je pravda, kdyz je clovek drevo, tak je automat resenim
Od nějakých 40kW výkonu už nejde s manuálem řadit tak, aby si toho osazenstvo prostě nevšimlo...hohoho, a tu o smolíčkovi znáte?
i automat pri prerazeni musi prerusit tok energie na kolaPrávěže nemusí. Civic přerušoval tok energie jenom při změně režimu, a to je převodovka z roku 85. Vzhledem k tomu, že každá rychlost má vlastní spojku, to není potřeba.
jako kdyz ozrala ridi MHDviz: městský Karosy s automatem, kde se umí půl minuty hádat trojka ze čtyřkou...
3 se dava, kdyz tachometer ukazuje 70 km/hA ne snad? Aspoň v mém autě je jízda 60 km/h nebo míň na 4 spíš utrpení :)
Tiskni
Sdílej: