abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl v březnu 5,33 % (Windows -4,28 %, OSX +1,19 %, Linux +3,10 %). Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 24,48 %. Procesor AMD používá 67,48 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:22 | IT novinky

    Společnost Apple slaví padesáté narozeniny. Založena byla 1. dubna 1976.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    FreeTube, desktopový klient pro YouTube využívající lokální API, byl vydán ve verzi 0.24.0. Toto velké opravné vydání implementuje SABR (Server-Based Adaptive Bit Rate), což řeší část nedávných problémů s načítáním videí z YouTube, a aktualizuje základní komponenty jako Electron nebo přehrávač Shaka Player.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    včera 16:33 | Humor

    Je tu opět apríl. O víkendu zmizel kamion s 12 tunami tyčinek KitKat. Firmy to využívají k aprílovým žertům. Groupon má super akci. Koupíte 1 tyčinku a dostanete 100 zdarma. Ryanair si přelepil letadla. Šéf Outlooku se ptá, proč mají v baráku 14 beden tyčinek KitKat (𝕏). Prusa Research představuje Prusa Pro ACU a vysvětluje proč přílišné sušení škodí vaším filamentům. Telefon Sony Xperia má miliónnásobný zoom (𝕏). PC.net představil Super Ultrabox 2600 se zajímavými parametry. Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:11 | IT novinky

    Nástroj k identifikaci občanů v on-line komunikaci s úřady byl dnes dopoledne zhruba dvě hodiny částečně nedostupný. Problém se objevil kolem 09:00 a podařilo se ho vyřešit kolem 11:00. Částečně nedostupná byla služba Národní identitní autority (NIA), problémy podle DIA (Digitální a informační agentura) ovlivňovaly přihlašování například i přes bankovní identitu. „Dostupnost NIA byla plně obnovena, přihlášení k digitálním službám

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:00 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi kvůli růstu cen pamětí a představil Raspberry Pi 4 s 3 GB RAM za 83,75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Humor

    Anthropic patrně omylem zveřejnil celý zdrojový kód svého CLI nástroje Claude Code prostřednictvím přiloženého sourcemap souboru v npm balíčku. Únik odhalil doposud nijak nezveřejněné funkce jako je například režim v utajení, autonomní agent 'KAIROS', orchestrace multi‑agentů, režim snění nebo dokonce virtuální mazlíček Buddy. Zajímavostí je detekce naštvání uživatele pomocí obyčejného regexpu. Anthropic rychle odstranil sourcemap a vydal opravu, nicméně kopie kódu se již stihly na GitHubu rozšířit mezi prostým lidem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    31.3. 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    31.3. 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1204 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 31.3. 11:17
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    4.4.2007 22:53 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    ad pseudofreehosting: Sezen nekoho, kdo do toho nacpe penize, a pak se muzem domluvit ;-)
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    4.4.2007 23:00 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    Stejně se furt těším na nějaký stabilní a výkonný MPM, který bude tohle přepínání uživatelů umět :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.4.2007 07:07 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    Myslim, ze tvuj napad je super a IMHO bys uspel i kdyby to nebylo zadarmo. Britsky Webfaction to takhle podobne ma s frameworky. Naklikas verzi Django, TurboGears, Rails a jedes...

    Navic myslim, ze tyhle informace muzou pomoci i provozovatelum beznych hostingu, kteri by radi bezpecne provozovali napr. Python a tohle zabezpeceni pro ne byla/je prekazka.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    5.4.2007 07:39 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    Mel jsem uz neco takoveho rozpracovane vcetne hostingu Turbogears atd... ale nejsou penize na zadny housing serveru nebo jeho pronajem atd. :) Navic nemam jak legalne lidi za pouzivani sluzby zkasnout atd... :) coz jsou jedine dva problemy.
    5.4.2007 07:47 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)

    No, takže pokud mi pomůžete (všichni) vyřešit ten druhý problém (já se v tom nevyznám :D), tak si myslím, že by to šlo, případně tě kontaktuju, jo?

    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.4.2007 09:53 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    Hlasim se jako klient na TG hosting! :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    5.4.2007 09:54 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)

    OK, a hlasis se taky jako pripadny konzultant pro jeho konfiguraci? Bo takove lidi ja budu potrebovat :D

    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.4.2007 10:42 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    No nejake zkusenosti s deploymentem TG mam, i s CherryPy, ale ne v prostredi virtualu/mass hostingu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    5.4.2007 11:05 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)

    No, s tím už se nějak budu muset porvat já. Potřebuju jenom nakopnout .. třeba bude stačit jenom dokumentace. Ale což, budu to řešit, až bude potřeba.

    Martin Stiborský avatar 5.4.2007 12:10 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    Hurá, naděje žije :) Pokud budeš shánět testera pro CherryPy, hlásím se do služby ...
    Kvík ..
    5.4.2007 07:45 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)

    Ano, pořád přemýšlím, jak to zajistit finančně. V současné době mám server, na kterém bych to chtěl dělat, ale na tom běží i placené stránky a pokud by to začalo být nějak více vytížené, tak bych to musel asi začít omezovat. Na nákup + housing vlastního železa zatím nemám, ale mám příslib, že jakmile se současný server uživí sám, tak se přikoupí další (příslib od toho, který si platí současný server).

    Spíš přemýšlím o tom, jak financovat ten hosting - úplně zadarmo (tzn. žádné bannery) to asi nepůjde, leda že by byl ten druhý, placený, hostingový server tak úspěšný, že by uživil oba, s čímž nemůžu počítat. No, nebo teda můžu přidávat bannery - ale s tím nemám vůbec žádnou zkušenost, nevím, co to obnáší právně/ekonomicky (musím mít živnosťák? Od kdy se mnou bude chtít nějaká ta reklamní společnost spolupracovat?) a taky třeba jak to vyřešit technicky, že ano ... už jsem našel mod_layout, ale nevím, jak třeba rozlišit, když by si někdo připlatil, aby se mu bannery nezobrazovaly ... to už mod_layout nerozliší. Respektive - on vkládá nějaký kód za nějakou značku, dá se nastavit, aby pokud ji nenajkde vložil ten kód na natvrdo definované místo. Takže můžu tu fallback volbu vypnout a svěřit se do rukou uživatelů, že si tam opravdu všichni tu značku vloží a že ti, co si připlatili, si ji odstraní. Ha ha ha :/Ale tohle už asi nějak řešitelné bude, takže ... díky za odezvu. Chtěl jsem slyšet váš názor a zatím to vypadá vcelku příznivě. Takže až budu konfigurovat ty frameworky, tak zas napíšu, protože já o tom nevím skoro nic :D Dík

    5.4.2007 07:57 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    Ja bych zadne bannery nikde nedaval... Problem je, ze aby se to vyplatilo, tak musi byt urcite nejaka cast placena.. treba davat za mesicni priplatek extra sluzby (treba ten hosting v python like vecech), ale ty penize se musi nekde zdanit.
    5.4.2007 08:07 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)

    No, já jsem to chtěl dávat všechno zadarmo .. Python, Ruby ... a ty další. Protože právě na to si tady občas někdo stěžuje - že neexistuje dobrý freehosting - a myslí tím freehosting s jejich oblíbeným frameworkem/podporující daný jazyk. Ale spíš kdyby se dalo nějak hezky pořešit to zapínání/vypínání bannerů u jednotlivých uživatelů, nevíte o tom někdo něco?

    Peníze se musí někde zdanit - takže potřebuju živnosťák, Protože to mě vcelku štve, příští rok maturuju a doslechl jsem se, že pokud bych si udělal živnosťák, ak sztrácím všechny výhody studenta :(

    5.4.2007 08:36 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    jo.. to ztratis urcite.. budes si vest ucetnictvi, podavat danove priznani a dalsi hezke veci a za vse rucit v podstate vlastnim majetkem. Jinak nevim, jestli se da na housing vydelat s temi bannery. imho treba cca 20kc mesicne nikoho nezabije a 90 lidi treba na zaplaceni housingu u masters nebo mozna u abclinuxu (coz pro zacatek podle me staci -- ale nezkoumal jsem, jaky dedicated server abclinuxu nabizi, jen jsem to videl na banneru :) ) se najde snaz nez doufat, ze nekdo na ty bannery bude klikat nebo ze vsichni zaplati za zruseni banneru. Proste jsou to jistejsi penize...
    5.4.2007 09:00 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)

    Tož blbé no. Taky to můžu dělat přes někoho jiného, kdo už živnost má, ale to zas nad tím nemám plnou kontrolu. A účetnictví .. brrr. Co se týče bannerů - asi máte pravdu, já to jen pořád beru ze svého pohledu, když bych se na to asi vykašlal - dejme tomu, že si tam chci jenom hodit tu dokuwiki, a měl bych za to platit? V mém konkrétním případě, měl bych si jít zřizovat kreditku? Učit se platit po netu? No, to radši přetrpím ten upload. Stejně tak, kdybych se chtěl učit python, tak si to asi vyřeším nějak jinak. Ale což, až to bude hotové, tak to nějak pořeším, já myslím, že pokud se to správně postaví a lidi to budou mít rádi, tak třeba něco přispějí. Pokud z toho udělám tošičku komunitní projekt, tak třeba něco dají. Mimochodem, kolem Vánoc běžel na Wikipedii fundraiser, to byl frkot! No, tak to je pro mě hudba budoucnosti, chápete :)

    5.4.2007 09:59 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)

    Taky to můžu dělat přes někoho jiného, kdo už živnost má, ale to zas nad tím nemám plnou kontrolu.

    V kontrole se da klidne domluvit, ale problem je spis v tom, ze clovek, na ktereho byste podnikal by nesl zodpovednost za vas hosting. Vemte si, ze se neco stane a vy prijdete o data... A zodpovedny je za to prakticky clovek, na ktereho je ten zivnostak (pripadne firma, pres kterou takto podnikate). Pokud nemate uzavrenou nejakou dalsi smlouvu atd. (nejsem pravnik ani podnikatel, takze spis rikam to, co mi rekli jini a nevim, jestli to je dobre, kdyztak me nekdo opravte).

    Co se týče bannerů - asi máte pravdu, já to jen pořád beru ze svého pohledu, když bych se na to asi vykašlal - dejme tomu, že si tam chci jenom hodit tu dokuwiki, a měl bych za to platit?

    Netvrdim, ze je treba platit hned za dokuwiku.. vubec vsechno v php+mysql bych dal zdarma a platit by se zacalo az treba za vetsi prostor na disku... ale to je otazka financovani, ktera je ted 'mozna' i vedlejsi. Bez penez toho stejne moc neudelate ze zacatku :) Rozjeti takoveho projektu stoji nejake penize a ty se hledaji blbe, kdyz nekomu nezarucite, ze se penize vrati. Vubec, pokud je Vam 17-18 let ;) (myslim, ze jsem cetl neco o maturite za rok).

    Financovani ze strany komunity by urcite fungovalo, ale to az ve stavu, kdyby byl projekt dost rozjety. Nicmene Vam preju vic uspechu, nez jsem mel ja :) Idealne najit sponzora :) nebo o sponzoring pozadat :) Kdo vi.. treba se i s abickem bude dat domluvit :)

    5.4.2007 10:11 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)

    No, sponzora už jsem zdá se našel, takže možná budu brzo kontaktovat komunitu ohledně toho, jak to všechno nastavit. Já mám zkušenosti s PHP, s Pythonem a Ruby mi budete asi muset pomoct :)

    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.4.2007 10:00 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    A proc by to muselo byt nutne zadarmo? Podivej se kolem, dneska existujou hostingy, ktere si berou treba jen 500 Kc za rok. Pokud to nekdo mysli s nejakou pokrocilejsi techniologii vazne, tak si nedokazu predstavit, ze nebude schopen dat dohromady pitomou petistovku za rok na hosting... Popularita Djanga stoupa pekne rychle. Udelej Django hosting za 1000/rok a pythonisti delajici komercni weby ti urvou ruce...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    5.4.2007 10:02 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    Jo. To se taky snazim rict. Ale jak ty penize legalne vydelat, pokud ti neni 18+? Pripadne chces zustat studentem :)
    5.4.2007 10:05 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    no... kdyz nad tim premyslim.. "Vydelat" neni to prave slovo.. spis jak je legalne dostat :)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.4.2007 10:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    Ja jsem student denniho studia (ok, ok...byl jsem tam naposledy pred 2 tydny :-D ) na VS, pracuju na pul uvazku a mam zivnostak... :-) A ziju :-) Nejake vyhody oproti full-time zivnostnikum mam (pokud nepretahnu urcity cisty zisk), mozna i nektere plynouci z toho, ze jsem student. Nevim ted presne, ale nemyslim si, ze by to s kombinaci studia a zivnostaku bylo tak zle... ktere vyhody konkretne by mel ztratit?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    5.4.2007 10:13 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)

    No, zas tak moc jsem to nestudoval. Spíš vím, že mi to kámoš nedoporučoval. Asi bych neměl nárok na ISIC, žákovskou slevu do ČD a podobné kravinky, nevím, jestli by taky nebyl problém s kolejemi. Ale tak já třeba napíšu zase někdy do blogu, kde si vyžádám reakci všech studentů podnikatelů a podle toho se rozhodnu, jo ;) ?

    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.4.2007 10:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    nárok na ISIC, žákovskou slevu do ČD a podobné kravinky
    No ja nevim, ale minimalne u CD nijak prijem ani zamestnani dokladat nemusis. Potrebujes potvrzeni o studiu a to ve skole dostanes bez ohledu na to, co krome skoly delas. A koleje...u nas to (stejne jako ubytovaci stipendium) zavisi na dojezdne vzdalenosti. Co nam prace/podnikani zhati, je socialni stipendium, ale to je oproti potencialnim vynosum z vlastni prace smesne male.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    5.4.2007 10:47 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)

    To zní docela nadějně. No, po prázdninách, se snad už pustím do práce, zatím to půjde přes někoho jiného a časem si třeba ten živnosťák udělám. Taky to není první věc, na kterou bych ho potřeboval. Díky za informace :)

    Luk avatar 5.4.2007 15:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    Provozování hostingu není živnost. Je to podnikání podle zvláštních předpisů, konkrétně podle zákona 127/2005 Sb. Kdo nevěří, ať si zavolá na ČTÚ ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pele avatar 5.4.2007 16:35 pele | skóre: 28 | blog: Bleabr | UH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    Zajimalo by me jak by jsi chtel resit tohle :

    predstav si, ze mas treba 100 klientu co maji Drupal ...a ted, najde se bezpecnostni chyba a ty to musis updatovat uz kvuli bezpecnosti serveru. A ted .. nova verze Drupalu nema vsechny pluginy jako mela stara a nekteri uzivatele pouzivaji nektere z tech uz nepodporovanych. Na druhe strane ... da se to jasne rict na zacatku, ze podporujeme aktualni pluginy, tyhle a tyhle a ze provadime automaticke bezpecnostni updaty a nerucime za to kdyz se neco po....

    Jen implementacne me to desi ... hlavne kvuli sprave, instalace je relativne snadna.

    Ale jinak je to super napad:-) Apropos pokud rozjedes nejaky Python tak to urcite napis sem do blogu (i s postupy, me by to treba docela zajimalo). Good luck:)
    Pravda má jednu velkou výhodu: člověk si nemusí pamatovat, co řekl.
    15.5.2007 04:29 faj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apache mass hosting, pár nápadů a názor :)
    Fajn stranka!!!! Hod si na nu google adsense. Mozes na tom fajn zarabat. Viac info na:

    http://letsmakesomemoneyonline.blogspot.com

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.