abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (62%)
     (23%)
     (8%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 52 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Stále inkonvenientné počasie

    19.1.2007 12:56 | Přečteno: 1740× | Life :-)

    Toto je veeeľmi krátky dodatok k poslednému zápisu, už sa k tomu asi do najbližšieho tornáda nebudem vracať.

    V diskusii pod mojim minulým nápisom sa pár ľudí vyjadrilo, že dávať do súvisu aktuálne počasie s globálnymi zmenami klímy je blbosť. Druhý orkán v priebehu snáď týždňa je určite toho príkladom. Je pravda, že keď som bol mladší (ehm), príliš ma také veci nezaujímali a možno si to len nepamätám - ale myslím že orkán bol dosť výnimočná vec a objavoval sa v iných ročných obdobiach ako v zime. Aby boli dva v priebehu týždňa, a aby pritom bolo von 10-15 stupňov v januári, no ako sorry...

    Sú to také bububu, ale aj podľa linkovaného článku sú podobné veselosti počasia predpoveďou na najbližšie roky pre európu. Tak to sa teším, až sa z Francúzska stane terajšia California a my tu budeme mať počasie niečo medzi terajším Anglickom a Indiou. Len by ma tak zaujímalo, či s tým ešte môže ľudstvo niečo robiť...

           

    Hodnocení: 20 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xvasek avatar 19.1.2007 13:11 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Blbost. Když jsem byl malý, tak foukalo _často_ tak, že římsy u nás v paneláku pískaly. Včera to bylo po asi deseti letech, co byl zase takový vítr - až mě z toho chytla taková ta nostalgie...
    19.1.2007 13:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    To je bez šance. Pokoušel jsem se minule těm lidem vysvětlit, že dělat statistiku ze dvou měření je hloupost, ale podle tohoto blogpostu je očividné, že zcela marně. Asi by to chtělo aspoň ten jeden semestr pravděpodobnosti a statistiky, aby získali základní představu, jak se provádí testování hypotéz… :-(
    Dalibor Smolík avatar 19.1.2007 14:40 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Jak bych to řekl: je mi přes půl století a leccos pamatuji. Všechny jevy, které se nyní vyskytují, tu vždycky byly, od krupobití, vichřice, povodně, sníh a mráz. Jenže v poslední době se všechno vyskytuje mnohem častěji a ve velkém rozsahu. Statistiky jsou na nic - máme příliš krátké období ke studiu. Jsem však přesvědčen, že globální oteplování se projevuje již velmi intenzivně, i když nevím, zda to způsobují lidé nebo je to příroda. Nejspíš obojí. Když jsem letěl v USA z východního pobřeží na středozápad, mohl jsem pozorovat z letadla obrovské množství parkovacích ploch a plochých střech na rozsáhlém území, to musí mít nesmírný dopad na změnu klimatu: betonové plochy se na rozdíl od trávníku a lesa rychle zahřívají, teplý vzduch stoupá vzhůru a a mění dost podstatně cirkulaci ovzduší.. I to může tomuto jevu napomáhat. A tak dále ..
    Jsem smutný, dnes jsme přišli o nádherný smrk na zahradě u chalupy ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    19.1.2007 14:57 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Souhlas. Asi začnu vydávat za důkaz globálního oteplování to, že jsem hodil šestku dvakrát po sobě…
    andree avatar 19.1.2007 15:14 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    jeden taky semester som absolvoval ;-) mne je jasne ze z jedneho javu sa neda nic vyvodit.. akurat ze tak isto je kratkozrake tieto "javy" ignorovat.. ked dojde napr. vyraznej zmene teploty, urcite to nebude vsetko co sa stane - myslim ze za takych predpokladov je minimalne ocakavanie vykyvov pocasia normalne.. holt ale vela ludi je optimistickych a vidia to len ako zabavnu zmenu, maximalne statisticku odchylku (tu co sa zo statistik vynechava).. tak holt mozno bude takych odchyliek viac, ked si to povie kazdy...
    kyknos avatar 19.1.2007 13:25 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    mně tento způsob ledna yhovuje, i když jsem kvůli tomu kraválu dnes v noci nemohl usnout
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    19.1.2007 13:39 MartinS | skóre: 13 | blog: F | Troubky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Nedávno jsem si pustil tohle. Nedoporučuju lidem se sklonem k depresím :-|
    --oldpackage
    David Ježek avatar 19.1.2007 14:19 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    naopak. toto by mel videt kazdy, bez ohledu na stavy depresi nebo cokoli jineho. a zejmena by to mely videt panicky, co jezdi s autem pro 5 lidi na nakup typu "vino+vlozky+nejaka_sracka_na_xicht" do 500m vzdaleneho obchodaku
    19.1.2007 14:37 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    A co teprve jak se vozí jídlo po Evropě (a nejenom po ní) sem a tam, pominu-li zisk z dopravy, úplně na hovno.
    kyknos avatar 19.1.2007 18:56 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Tak každý si nepotrpí na český nekvalitní potraviny. Tedy ne že bych se jim vyhýbal systematicky, ale občas si rád dám něco zahraničního. Nehledě na to, že většina věcí, kterých jím, naše zemědělství vyprodukovat nedokáže.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    19.1.2007 20:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    To je pěkná blbost. V mnoha případech jsou české potraviny mnohem kvalitnější než ten humus, co dovážíme... krásný příklad je česnek - českého stačí jeden stroužek a té čínské atrapy, co se dá koupit v obchoďáku, dost často nestačí ani půlka hlavičky.
    Quando omni flunkus moritati
    David Ježek avatar 20.1.2007 11:23 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    naprosty souhlas. ceske potraviny, tedy alespon takove ty klasicke, ne firmy, ktere jsou nyni vlastneny zapadnimi koncerny, jsou VELMI kvalitni. ne nadarmo sem jezdi skopcaci do pohranici na nakupy. mame to levnejsi a kvalitnejsi. jako priklad znicenych ceskych skvelych pochoutek muzu jmenovat nasledujici: detske piskoty, oplatky bebe, maslove susenky ad. kdoze to dnes vlastni nekdejsi firmu opavia?

    PS. s tim cesnekem NAPROSTY souhlas. asi jen tezko bych nasel takhle rychle zhlavy zarnejsi priklad. mozna mrkev, jeji kvalita z dovozu je taky hrozna, ale to neni jen jinym prostredim, ale hlavne technologii pestovani, tedy v pripade zahranicnich "mrkvi" bych radeji mel rici "radoby-pestovani"
    kyknos avatar 20.1.2007 18:30 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    cesnek mozna

    ovsem ceske banany, ryze, pomerance, cesky tunak a ceske olivy nebo kuskus jsou opravdu vynikajici. vzhledem k tomu ze ryby, ryze a ovoce (nejradeji mam citrusy) tvori vetsinu me stravy, cechy me muzou zivit jen stezi. brambory jim tak jednou za mesic.

    i u potravin, ktere maji ceske ekvivalenty, casto davam prednost zahranicnim. holt francouzsky syr nebo vino s ceskym moc srovnavat nelze. kdyz jsem byl v recku, byl jsem okouzlen vynikajici mistni kuchyni. protoze lidi, u kterych jsme jedl, jsou cechoreci, travici cast roku v cechach, ptal jsme se, zda vari stejne i v praze. nevari. nejde to. v cechach nejsou suroviny dostatecne kvality (a to mluvime o vecech, ktere jsou v cechach normalne k sehnani, napriklad maso). a napriklad rozdil mezi ceskym a reckym jogurtem je jako rozdil mezi gulasem z levne konzervy a gulasem domacim.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Dalibor Smolík avatar 20.1.2007 22:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    francouzsky syr nebo vino s ceskym moc srovnavat nelze.
    Nesouhlasím, pokud se týká vína. Tuzemská vína - ty kvalitní - mají srovnatelnou úroveň s čímkoliv ve světě.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kyknos avatar 20.1.2007 22:48 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Možná, víno, kvalitní. Nejsem expert. Když jsem sáhnul po víceméně náhodné dobře vypadající lahvi ve Francii nebo Řecku, byl jsem s vínem obvykle mnohem spokojenější než v Čechách. Co se týče sýrů, tak v těch přehled celkem mám, a rozhodně české výrobky neobstojí.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    20.1.2007 22:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Přesně tak, mám přesně opačnou zkušenost než kyknos. Pokud si koupím suché české víno a není to něco, co je podezřelé hned od pohledu (jako třeba že by to bylo v PET lahvi nebo že by sedmička stála třicet korun), jsem spokojen. Zato u zahraničních (a to i francouzských nebo italských) už jsem párkrát zklamán byl - většinou to ovšem byly dárky.
    21.1.2007 03:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    ovsem ceske banany, ryze, pomerance, cesky tunak a ceske olivy nebo kuskus jsou opravdu vynikajici
    Silně pochybuju, že se něco takového tady pěstuje, a nic takového jsem netvrdil. Reagoval jsem na "Tak každý si nepotrpí na český nekvalitní potraviny." Neřekl bych, že český potraviny jsou nekvalitní.
    Quando omni flunkus moritati
    kyknos avatar 21.1.2007 09:18 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    To byla samozřejmě ironie. Nepěstuje. Proto se to musí dovážet.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xvasek avatar 19.1.2007 14:59 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Teď jsem to probíral s Lenkou - ono auto je pouze malinkatý nevýznamný čtvereček mozaiky. Kdybych nejezdil autem, tak bych totiž pravděpodobně utratil ušetřené peníze za mnohem energeticky náročnější zboží - kolik se třeba vytvoří odpadu a skleníkovýc plynů při výrobě polovodičů? Taky s tím jídlem je fakt co píše Tom - když vemu svou hmotnost a hmotnost brambor, které za rok sním, tak dostanu, že ty brambory toho nacestují (a vytvoří daleko víc skleníkových plynů) než moje auto.

    Jednoduše řečeno - špatné je už to, že člověk utrácí peníze - jakým způsobem je pak už prakticky skoro jedno.
    David Ježek avatar 19.1.2007 15:12 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    no, ja bych si dovolil v necem souhlasit a v necem oponovat. ale to je zaklad na DLOUHOU debatu v hospode u piva, takze radsi mlcim ;-)
    kyknos avatar 19.1.2007 18:58 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    To bych netrvdil, poměr cena/zatizeni_prostredi bude u ruzneho zbozi ruzny (a rekl bych ze odchylky budou obrovske). Takze rozhodne zalezi na tom, za co se penize utraci.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xvasek avatar 21.1.2007 19:34 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    S tím souhlasím - jenom říkám, že nejezdění v autě problém rozhodně neřeší a může být i kontraproduktivní.
    19.1.2007 13:42 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Je pravda, že v našich končinách je počasí v posledních deseti letech docela zvláštní…
    19.1.2007 13:56 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Pamatuju, že tady proběhl vtip, že jádro bude kontrolovat jestli je program open source. Tenkrát jsme se tomu smály a říkaly jaká to je kravina:(
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    19.1.2007 13:57 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Ou... o záložku vedle... :(
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    19.1.2007 14:30 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    blok! :-)

    (nejen pro ten odporný nadpis)
    xxx avatar 19.1.2007 14:38 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Třebas pro Krkonoše je větrné počasí v Lednu naprosto normální.
    Please rise for the Futurama theme song.
    19.1.2007 14:45 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Mno, akorat s trosku jinym vetrem a trosku nizsi teplotou :-D

    Tenhle vikend jsem tam mel jet, akorat jsme to skrecovali, je tam asi o metr snehu mene a o patnact stupnu vic.
    xxx avatar 19.1.2007 14:53 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Nahodou i tak je tam hezky. Clovek alespon nemusi rano vstavat a lyzovat. Pro me je to po 15 letech prijemna zmena. Jo a navic, neni treba se starat o lyze, lyzaky a jine podobne nesmysly :).
    Please rise for the Futurama theme song.
    19.1.2007 16:19 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Ja nerikam, ze tam neni hezky. Jen je to v lednu takove... nelednove. Takhle hezky jsem tam zazil v dubnu, v rijnu... ale v lednu se mam obout, popadnout ty lyze (mekonove predtim jeste mazou :-D) a zmizet z chalupy. Jinak si clovek ttu zizzen neudela!

    Je pravda, ze podobny stav jsem uz zazil cca tech patnact let nazpet, jen bylo chladneji.
    19.1.2007 16:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Nelyžovat se dá, i když je sněhu dost… :-)
    Dalibor Smolík avatar 19.1.2007 18:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Tak to já taky říkám, že se nejlépe lyžuje v hospodě u skleničky grogu :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    19.1.2007 19:01 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    Ve Špindlerově Mlýně,
    tam překrásně je v zimě,
    když je zákaz vycházení.
    Ta zpráva horské služby
    vždy vyplní mé tužby,
    je jak něžné pohlazení.
    
    Ref.:
    Pěkně v teple pohlednice
    napíšu všem známým,
    zahraju si dámu,
    ruce, nohy u kamen
    Ve Špindlerově Mlýně,
    tam překrásně je v zimě,
    když je zákaz vycházení.
    Ta zpráva horské služby
    vždy vyplní mé tužby,
    je jak něžné pohlazení.
    
    Ref.
    
    Je to ale rána!
    Nad mojí hlavou zrána
    se stáhla mračna zlověstná.
    Je úplně už jisté,
    že dnes je nebe čisté,
    mě čeká loučka pověstná.
    
    Ref.
    
    Prožiju den ponížení,
    posměchu a modřin,
    proč večer není blíže?!
    Však při vstupu do lyžárny
    se obličej můj rozzáří: Sláva!
    Ukradli mi lyže!
    
    :-D
    xxx avatar 19.1.2007 20:07 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    to je husty
    Please rise for the Futurama theme song.
    20.1.2007 11:44 thl | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále inkonvenientné počasie
    spis drsne

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.