abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:33 | Zajímavý software

    Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.10. 21:00 | Nová verze

    Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 20:11 | Komunita

    Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (45%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (17%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 195 hlasů
     Komentářů: 13, poslední dnes 07:41
    Rozcestník

    For Honour and Glory

    6.9.2006 16:06 | Přečteno: 1213× | Linux | Výběrový blog

    S blížícím se dokončením nové freewarové (uvažuje se i o otevření zdrojových souborů, ale konečné stanovisko ještě nepadlo) multiplatformní 3D RTS s názvem 0AD od teamu Wildfire Games jsem se rozhodl ohlásit začátek vývoje modifikace, která oděje původní hru do středověkého hávu.

    Ačkoliv hra ještě není hotová, usoudil jsem, že nebude na škodu mít potřebné věci připravené předem.
    Sháním tedy všechny, kteří jsou ochotní podílet se na tvorbě této modifikace, která se jmenuje (jak nadpis napovídá) For Honour and Glory.
    Vítání jsou všichni ochotní přispět svými znalostmi, dovednostmi a v neposlední řadě také časem.

    Hledám:
    Historiky - hledání informací o různých národech středověku, jejich architektuře, vojenství, námořnictvu apod.
    3D grafiky - tvorba 3D modelů různých jednotek (aktuálně je podporováno pouze 3D Studio Max, ale vyvíjí se plugin i pro Blendera)
    2D grafiky - tvorba textur pro modely
    Tvůrce různých zvuků do hry
    Pythonisty - pomoc s vývojem zmíněného pluginu (já nejsem jeho tvůrce, ale mohl bych jej kontaktovat).
    Lidi ochotné se výše zmíněným věcem naučit - jak již bylo zmíněno, hra ještě není hotová a je tedy čas naučit se modelovat ve 3D. Není to až tak složité. Model obsahuje asi 300 polygonů a já byl schopen, ač nováček, vytvořit takovýto model po dvou dnech v Blenderu (no, pár hodin čistého času). Tvorba textur mi přišla spožitější. Je to v podstatě kreslení 2D obrázku v GIMPu apod. což principielně moc dložité není, ale praxe je o něco drsnější.
    Taky uvítám kohokoliv s dobrými nápady.

    Taky se v Blenderu sám učím něco dělat a rád bych uvítal pomoc či radu nějakého schopného Blenderisty (ano, četl jsem několik průvodců a návodů, ale i tak radu uvítám).

    Zde je FAQ o hře, fórum a něco screenshotů.

    Pokud máte zájem, napište mi na mail, nebo ještě lépe na jabber. Můj JID je belisarivs@njs.netlab.cz (chodím na brigádu, tak budu k disposici od čtvrtka večer až do neděle, pak od středy do soboty a pak se uvidí, okolo 20. mi začne škola).

    Děkuji za váš zájem a ochotu pomoci.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.9.2006 16:31 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: For Honour and Glory
    No uvidíme až to bude venku a otevřený kod...
    belisarivs avatar 6.9.2006 16:36 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: For Honour and Glory
    Tak jim napis, ze o to stojis. Zatim se jich na to moc lidi neptalo. Mozna prave proto se to moc neresi. Kdyz bude mit tento pozadavek 5 lidi, tak se nic dit nebude. Ale kdyz to budou desitky ci stovky lidi ...
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 6.9.2006 16:42 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: For Honour and Glory
    Taky me napada par otazek. Co se zmeni tim, ze vydaji tuto hru jako OS? Bude to vyhoda? Pro kolik lidi? Objevi se komunita ochotna dale tu hru udrzovat a dale rozvijet?

    Nebude lepsi jim ukazat zajem vytvorenim nejake namakane modifikace at vidi, ze je zajem venovat te hre nejake usili i zvenku mimo team vyvojaru a ze je tedy otevreni zdrojaku dobra vec?
    IRC is just multiplayer notepad.
    Mikos avatar 6.9.2006 17:29 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: For Honour and Glory
    Dokud ta hra nebude opensource, tak bych se na žádném rozšíření rozhodně nepodílel. Mám své zásady ;-)

    Pokud bude opensource (a budu mít čas), tak bych v něčem mohl pomoci, vypadá to moc hezky (umím Python, s grafikou moc nepomůžu, na to sem levej ;-)).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 6.9.2006 18:16 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: For Honour and Glory
    Tak sem jim napsal maila s dotazem zda plánují hru opensourcovat, že pokud by byla vydána jako opensource (pod Free Software kompatibilní licencí), tak bych rád pomohl s prací na nějakém modu (nechci totiž investovat svůj čas do closedsource projektu) a znám i další lidi kdo by rádi v takovém případě pomohli. Snad brzy odpoví ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    belisarivs avatar 6.9.2006 20:23 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: For Honour and Glory
    OK. Tak pak dej vedet.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Mikos avatar 8.9.2006 13:35 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: For Honour and Glory
    Tak už jsem dostal odpověď. Není tam nic tajného ani osobního, tak si to dovolím zveřejnit, snad to dotyčnému vadit nebude ;-)
    Michal,

    This might not be the project for you. We are at the moment planning to release the game as closed sourced. In the future that might change, we have looked into open sourcing the code once we feel the game is 'complete', proven, and tested a year or two after it's release. The game however will be highly modable, enough to the point where I believe one could create an entirely different genere of an RTS game (space, WWII, ninjas and pirates, etc...). Perhaps a better question to ask would be, what capabilities do you need from a mod?

    Jason Bishop (aka Wijitmaker)

    Producer of 0 A.D.
    Takže zatím pro mě to že bych se na tom modu podílel rozhodně padá, škoda... snad někdy v budoucnosti, až (jestli) to opensourcujou...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    6.9.2006 17:42 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: For Honour and Glory
    Přinejmenším bych věděl jak do toho přidat nějaké rozšíření. Ale jinak viz Mikos.
    6.9.2006 18:42 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: For Honour and Glory
    Je to lepší technicky a pokud není důvod to nedělat (což tedy předpokládám není), tak proč by zdrojáky neměly být. Ničemu to neuškodí.

    Vývoj je druhá věc, zveřejněním zdrojáků to automaticky fungovat nezačne.
    6.9.2006 22:32 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: For Honour and Glory
    i ja dam rad svou pythonyrskou trosku do mlyna, az budes vedet neco blizsiho tak dej vedet na jabberu rajcze[at]njs.netlab.cz
    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.