Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
 
            <stour>>
Jsem hracicka a mam rad klikatka  </stour>
</stour>
<rejp>Cekal jsem ze mi nekdo napise neco jako "no to je jednoduche, napred udelas .... a pak .... a pluginy se nebudou tlouct. A zatim tu vidim jen klasicky rozjezd na flame, coze je vlastne lepsi, jestli vim nebo emacs, protoze vse ostatni jsou .... Presne tenhle pristup nekterych "guru" me na linuxove komunite zacina .... krkat a to si myslim ze nejsem zadny zacatecnik.</rejp>
 Rád bych ti poradil, ale zatím v eclipse neumím. Eclipse jsem nainstaloval asi před měsícem a pořád se ještě přemlouvám, abych ho pustil a aspoň omrknul, když už ho tolik lidí chválí. Mohlo by se hodit na javu, přeci jen je na ní vim trochu neohrabaný.
Zkus položit normální dotaz do diskuze, připadá mi, že to tam čte víc lidí než v blogu.
Rád bych ti poradil, ale zatím v eclipse neumím. Eclipse jsem nainstaloval asi před měsícem a pořád se ještě přemlouvám, abych ho pustil a aspoň omrknul, když už ho tolik lidí chválí. Mohlo by se hodit na javu, přeci jen je na ní vim trochu neohrabaný.
Zkus položit normální dotaz do diskuze, připadá mi, že to tam čte víc lidí než v blogu.
             Zakladni prostredi je plne lokalizovane, WTP je plne lokalizovane .... Jen bacha na pluginy tretich stran, pokud si je nedko nainstaluje, prijde o rozkosne ceske prostredi a jiz nainstalovane pluginy WTP apod.
 Zakladni prostredi je plne lokalizovane, WTP je plne lokalizovane .... Jen bacha na pluginy tretich stran, pokud si je nedko nainstaluje, prijde o rozkosne ceske prostredi a jiz nainstalovane pluginy WTP apod.
             20.12.2005 22:40
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
        20.12.2005 22:40
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
            
         Otevřeš jeden zdroják po druhém a přepíšeš
 Otevřeš jeden zdroják po druhém a přepíšeš  P.S.: Kupodivu jsem nikdy v životě refactoring nevyužil, a to ani tehdy, když jsem dělal v prostředích, které to umožňovaly.
P.S.S.: Eclipse není nejhorší, ale vim je vim. A když jsem dělal ve vývojovém prostředí, které jako editor mělo naintegrovaný vim, to byla radost.
P.S.: Kupodivu jsem nikdy v životě refactoring nevyužil, a to ani tehdy, když jsem dělal v prostředích, které to umožňovaly.
P.S.S.: Eclipse není nejhorší, ale vim je vim. A když jsem dělal ve vývojovém prostředí, které jako editor mělo naintegrovaný vim, to byla radost.
             20.12.2005 23:00
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
        20.12.2005 23:00
alblaho             | skóre: 17
             | blog: alblog
            
        A když jsem dělal ve vývojovém prostředí, které jako editor mělo naintegrovaný vim, to byla radost.Kludne si tu radost mozte uzit aj s Eclipse http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/vi-v-eclipse
 .
.
             21.12.2005 14:44
Daniel Kvasnička ml.             | skóre: 52
             | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak
             | Ostrava
        21.12.2005 14:44
Daniel Kvasnička ml.             | skóre: 52
             | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak
             | Ostrava
         21.12.2005 14:42
Daniel Kvasnička ml.             | skóre: 52
             | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak
             | Ostrava
        21.12.2005 14:42
Daniel Kvasnička ml.             | skóre: 52
             | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak
             | Ostrava
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                