abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.10. 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    7.10. 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (17%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 198 hlasů
     Komentářů: 13, poslední včera 07:41
    Rozcestník

    Jaké je reálné využití projektu Wine?

    30.1.2009 02:02 | Přečteno: 1700× | GNU/Linux

    Dnes to bude jenom takové krátké zamyšlení o použitelnosti Wine.

    Když jsem před časem hrál pod Windows XP Steamové CS 1.6, hra běžela nádherně (až na ten Steam. Zdá se mi to, nebo je opravdu po-ma-lý?)

    Po přebootování do Debianu, instalaci Wine a následném spuštění byla hra nehratelná. Jestliže jsem měl ve windows kolem 35 FPS, ve Wine to bylo stěží 15. Ono by na to člověk i zapomněl, mávnul rukou a příště bootoval rovnou do XP nebýt toho, že jsem si zakoupil v trafice FlatOuta a opět zkoušel porovnat výkon Wine vs. XP.

    Je mi jasné, že Wine nemá v současné době "rychlost" Windowsí API, ale přece není možné, aby na počítači který 3x překračuje minimální konfiguraci (CS 1.6) hra pod Wine nešla (resp. nedala se hrát).

    Rád bych totiž z PC definitivně vyndal HDD s XP. Moje podmínky- Musí mi pod Wine fungovat suprově to, co už pár let hraju :-) NFS: Underground FlatOut Morrowind.

    Prosím všechny co tyto hry pod wine hrají, aby mi napsali na jaké sestavě jim hra jede...

    -Jo a jedou už vůbec? Nějak dlouho jsem se o to nezajímal.. :-)

           

    Hodnocení: 13 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Výkon Wine?
     (35 %)
     (18 %)
     (63 %)
     (8 %)
    Celkem 91 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.1.2009 03:09 slayn | skóre: 5 | blog: Cokoliv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?
    cs mi pod wine běžel výborně, rychle. morrowind cca stejně jako na windows. underground nevim, nehraju
    To err is human, to arr is pirate!
    1.2.2009 02:18 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?

    CS som tiez hral pod wine uplne bez problemov. Nvidia 8800GT, vtedy dvojjadrac od AMD.

     

    30.1.2009 03:47 finntroll
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?

    co mas za grafiku?


    30.1.2009 13:23 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?
    Grafika je GeForce 6600 GT
    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    30.1.2009 06:18 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?
    Mně pod CrossOver funguje plynule CS 1.5 i 1.6 (i když Steam se instaloval půl dne (nekecám!) a 1.6 mi začalo zatuhávat), Warcraft 3 jede krásně, Dungeon Siege by býval byl hratelný nebýt toho černého čtverce pod kurzorem, víc her jsem asi nezkoušel.

    Mám 2,16 GHz, 1 GB RAM (no od té doby jsem upgradoval na 4 GB RAM), Mac OS X 10.5.6.

    Zkusil bych třeba srovnat FPS u nativní a windowsové verze (pod Wine) nějakého Q3, Doom 3 apod., jestli spíš není problém v ovladačích grafické karty.
    30.1.2009 07:28 dizz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?

    mam zkusenosti ze s nVIDA karatami bezi CS stejne jako na Windows s ati o mnoho mnoho hure...

    Marián Kyral avatar 30.1.2009 07:54 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?

    Na hry nemám moc čas, takže wine mám jen na aplikace, které nemají alternativu pod linuxem.

    Zoner Photo Client 3 - posílání fotek do fotolabu.

    Oracle forms builder 2000 - pořád se jej nemůžu zbavit :-(

    microcz avatar 30.1.2009 08:54 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?

    s tim halt musis pocitat, jednak je wine pomalejsi, jednak se to lisi hru od hry.

    30.1.2009 09:03 Pitel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?

    CS 1.6 nemam problem. 99 fps to stabilne nedrzi, ale pod 30 to nepada, a i k tomu se to priblizi jen malokdy. Prumer tak 50.

    Flatout 2 jede perfektne. 1 nevim.

    Sempron 2800+, 2 GB DDR RAM, GF 7600GT (AGP), Ubuntu 8.04.2

    30.1.2009 09:33 Jamp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?

    Ono to velmi zalezi za karte, zrejme mate ati, s mojou r350 WoW cez Wine bezi na najnizsim rozliseni tak, ze pohybovat sa da rozumne len vtedy ak sa pozeram do zeme, fps sa pohybuje okolo 10, v budovach vsak vyskakuje na pozeratelne hodnoty, co vyrazne poukazuje na nizky vykon ovladacov.

    Este je tu vsak nadej na zlepsenie (mozno nakaza od phoronixu :) , uvidime co spravi GEM. (kedy sa ma vlaste dat pouzit s Ati kartami? intel ho uz ze vraj pouziva)

    Kamil Páral avatar 30.1.2009 10:48 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?

    Nezapomínáš to pouštět přes OpenGL?

    30.1.2009 12:10 Jamp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?

    Raz som to cez opengl spustal, fps sa nezdvihlo, no nezobrazovali sa objekty :D

    mirec avatar 30.1.2009 09:33 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?
    Niektoré veci sú vo wine rýchlejšie, iné zase pomalšie než vo win api. Celkovo je výkon na zhruba rovnakej úrovni. A wine má zmysel (neviem či na hry, tie sú mi ukradnuté ale občas potrebujem MS Office a ten tam beží super). Vadí mi, že sa zameriavajú na hry a nie na bežný software. Programy ako rockwell arena pod wine nepustím aj keď to potrebujem do školy .. Som zvedavý na projekt ring3k, možno využijem svoj legálne zakúpený windows lepšie než vo virtualboxe.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    30.1.2009 14:47 mhmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?

    O tom teda velmi pochybujem, vo wine nie je rychlejsie nic nez vo windows API! A vykon je asi o polovicu mensi, aj to je mozno malo... Co sa tyka ring3k, tak si velmi nerob nadej, ze to bude super...h

    mirec avatar 30.1.2009 18:18 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?
    Skutočne nie je rýchlejšie nič! Ľudia, vy aj čítate po po sebe čo napíšete? Wine má možno pomalšie vykresľovanie gui ale vzhľadom na arcihtektúru akú má wine nie je dôvod aby muselo ísť pomalšie. Dokonca je možné, že niektoré veci idú rýchlejšie keďže nedochádza k žiadnej emulácii. Je prirodzené, že niečo je rýchlejšie implementované vo wine a niečo zase vo windowse. Wine je o pár % celkovo pomalšie, ale pri bežných aplikáciách je to takmer nepozorovateľné (bežné = nezneužívajú win api).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Kamil Páral avatar 30.1.2009 10:49 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?

    Já už jsem dlouho přes Wine nehrál, naposled War3, ale pamatuji si, že při standardním spuštění to bylo nepoužitelný. Stačilo ale k war3.exe přidat kouzelnou volbu -opengl a najednou to jelo plnou rychlostí. Záleží, jestli to ty tvý hry podporují.

    rADOn avatar 30.1.2009 15:11 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?
    V pripade halflife bych problem videl spis jinde - kazdy dalsi update enginu je pomalejsi i na wydlich.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    30.1.2009 19:59 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?
    Mno ja jsem treba pod wine 0.9.neco dohral half-life 2 epizode 2, hratelnost super
    vlastikroot avatar 30.1.2009 22:32 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?
    Hraju CS1.6 na intel 855GM. Je to hruza a des, ale wine za to nemuze. Hlavni problem je v ovladacich od grafarny, uz vazne cekam az zaradi DRI2 do archu. Jinak na nV FX5200 to beha pekne, wine bezvadny vykon. Myslim ze zezacatku jsem mel malo FPS kvuli problemum se zvukem, chce to skouknout vystup prikazu, obcas tam byvaj potrebny informace.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    |🇵🇸 avatar 30.1.2009 23:25 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?
    Ve Wine mi běží japonský slovník neportovaný pod GNU/Linux. Hry bych, jakožto žrouta času, raději vůbec neměl ve Wine funkční.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kyknos avatar 31.1.2009 11:54 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?
    ja wine pouzivam jen na drobne windoidni programky typu utilita pro generovani rpg charakteru, ktere zadny vykon nepotrebuji a navic je potrebuji spustit jednou za uhersky rok (takze se nevyplati napsat linuxovou verzi), takze vykonove problemy nemam a wine mi prijde velmi uzitecne :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.2.2009 11:01 Vladimír Jarý | skóre: 13 | blog: Zápisník vývojáře | Saint-Genis-Pouilly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?
    Zdravím, Morrowind GOTY hraju ve Wine na sestavě s GK GeForce 6600Go, 512MB RAM, P-M 1733MHz . Mám nainstalováno několik desítek pluginů (včetně Morrowind Comes Alive, Visual Pack, Atmospheric Sound Effects, ...); s nimi je hra hratelná na 1024x768.
    1.2.2009 11:12 Vladimír Jarý | skóre: 13 | blog: Zápisník vývojáře | Saint-Genis-Pouilly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?
    Ještě doporučuji nastudovat tipy na databázi aplikací. Velký vliv na kvalitu a rychlost zobrazení mají klíče OffscreenRenderingMode, UseGLSL a DirectDrawRenderer ve větvi HKEY_CURRENT_USER\Software\Wine\Direct3D
    2.2.2009 14:59 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké je reálné využití projektu Wine?

    Pravda. Včera jsem vyžkoušel GOTY edici co mám doma a nevěřil jsem vlastním očím... Vše se úplně bez jediného problému nainstalovalo včetně češtiny (instalačku jsem akorát musel překopírovat na HDD).. Ani NO-CD jsem nemusel aplikovat... Wine opravdu pokročilo, protože když jsem Morrowind testoval na nějaké 0.9.45 tak to nešlo ani nainstalovat.

    Undergroundy běží taky dobře! Ale ty jsem zatím nějak moc nezkoumal..

    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.