abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 497 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    13.8.2009 15:18 | Přečteno: 1362× | GNU/Linux | poslední úprava: 13.8.2009 15:25

    Sestava už je doma, jenom bych chtěl dokoupit GK :-)

    Sestava: AMD Phenom X3 710, Asus M4A78T-E s int. GK HD3300, 2GB DDR3 OCZ a zdroj Xillence 400W.

    Strop pro kartu je 3500 Kč. Líbí se mi celkem tato - ATi 4870, ale raději bych volil nVidii a to tuto - nVdii 9800GT, ale nechám se přesvědčit. Všem děkuji za jejich čas při psaní odpovědi.

           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vain avatar 13.8.2009 15:25 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    Já osobně bych šel do nVidie. Pokud chceš provozovat Linux tak si myslím, že to je opravdu lepší volba. Sám si nVidii nemohu vynachválit (9800 GT a Fedora). Pokud jde o výrobce tak se držím Leadteku, ale tak to nemůžu odůvodnit, prostě od začátku =)

    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    13.8.2009 17:29 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Jednoznačně nVidii, ať už 8800 nebo 9800 a vyšší, mají více než dobrý výkon pro všechny dostupné hry na linuxu na maximální detaily, já osobně jsem s nVidii neměl nikdy na Linuxu problém.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    Václav 13.8.2009 15:30 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Podařilo se mi sehnat 8800 GTS a lítá pod Linuxem jako divá, KDE4 ani neškobrtnou a HD filmy dává levou zadní. Tak ta 9800 snad taky půjde pěkně :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    David Watzke avatar 13.8.2009 15:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Určitě nVIDIA, minimálně pokud nemáš holou hlavu a neplánuješ na tom nic měnit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.8.2009 15:33 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Rozhodl jsem se pro nVidii GTS 250... Pravděpodobně v pondělí ji objednám. Dobrá volba? Postačí ten 400W zdroj?
    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    13.8.2009 15:43 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    OBJEDNÁNO :-D
    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    David Ježek avatar 13.8.2009 15:53 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    právě sis objednal dva roky starou grafiku, aniž bys počkal na 40nm generaci, aniž bys počkal na dx11 generaci. proč?
    Václav 13.8.2009 15:57 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Ale co, na ty jeho věci to bude stačit, pak to střelí v aukru a koupí novou. Já si tu dva roky starou 8800GTS koupil taky teď. Kdyby měl člověk pořád čekat na novinku která je na spadnutí, nic si nekoupí :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    David Ježek avatar 13.8.2009 16:18 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Kdyby měl člověk pořád čekat na novinku která je na spadnutí, nic si nekoupí :)
    sorry, ale tuhle volovinu už mě fakt nebaví neustále dementovat.
    13.8.2009 16:36 kolemjdoucí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    Na co mu bude DX 11 v Linuxu? Proč by měl čekat na 40 nm? Prostě my víme,  že furt protlačuješ ATI, ale dle mě udělal dobře. Funkční drivery v Linuxu s podporou OpenGL 3.2 , funkční akcelerace videa v Linuxu via VDPAU, funkční CUDA/OpenCL. v Linuxu atd. Co proti tomu může nabídnout ATI? Papírově lepší hardware , tj DirectX 10.1 pro Widle., polofunkční drivery pro Linux, žádná akcelerace videa pro Linux. Prostě nic. Velké kulové NIC.

    Budu citovat Johna Carmacka: When I have a problem on NVIDIA drivers, I assume that it is my fault. With anyone else's drivers, I assume it is their fault.

    David Watzke avatar 13.8.2009 16:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Na co mu bude DX 11 v Linuxu?
    +1, na prd
    Prostě my víme, že furt protlačuješ ATI, ...
    Jenže David o ATi neřekl ani slovo, takže jedinej, kdo to tu protlačuje, seš ty...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Limoto avatar 13.8.2009 17:32 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

     

    Na co mu bude DX 11 v Linuxu?

    Aby zaplatil větší licenční poplatek M$...

     

    Proč by měl čekat na 40 nm?

    Aby pak mohl čekat na 22nm (nebo čím chcou vyrábět potom...)

     

    David Ježek avatar 13.8.2009 17:48 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    1) o linuxu není v zápisku ani slovo

    2) protože spotřeba

    3) o ati nic nepíšu, naopak 40nm desktopovky i DX11 bude nv ohlašovat v horizontu několika týdnů
    13.8.2009 17:58 kolemjdoucí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    1. Protože  ABCLinuxu.cz

    2.Bude rozdíl ve spotřebě víc než 15 % ?

    3. Co sleduji zprávy, tak ten horizont v řádu týdnů není jistý. Výrobci mají potíže s výtěžností. A to je vážný problém.

    13.8.2009 18:44 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    Kdyby to mel na linux, tak mu staci ta integrovana.

    13.8.2009 21:09 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    me by teda ta integrovana nestacila na neco jako ET:QW, Nexuiz, apod.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    13.8.2009 21:26 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    U FP zalezi vic na fps, nez na texturach a rozliseni.

    David Watzke avatar 13.8.2009 22:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Dejme tomu, ale proč by to mělo bejt v době dnešních grafik, který se sotva vejdou do case, hnusný? :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.8.2009 23:11 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    Jake hry hrajes na linuxu?

    14.8.2009 08:17 https
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    Ta integrovaná by mu na věci typu Doom3, Quake 4, Enemy Territory: Quake Wars (pokud berem v úvahujen komerční proprietární hry ) nestačila.

    David Watzke avatar 14.8.2009 11:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Originální tu mám namátkou Quake III a IV, GTA Vice City a San Andreas, FlatOut 1 a 2, Mafia a Unreal Tournament 2004. Všechny jsem dohrál (i) na Linuxu. Jinak jsem hrál ještě RTCW, RTCW:ET, ET:QW, Nexuiz, Doom 3 a další pod Wine (CoD 1 a 2, TrackMania United [Forever] a taky nějaký Rally a bůhví co všechno). Vlastně žádná z těch her nepotřebuje pro full HD běh nějakou supr-dupr kartu, ale stejně by se IGP na většinu z nich nechytalo.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.8.2009 11:52 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    GTA by asi fakt nedala (bohuzel to dnes nestihnu otestovat, jestli budu mit cas o vikendu, tak nejake dema zkusim).

    David Watzke avatar 14.8.2009 12:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Nedala by spoustu z těch her, třeba Quake IV nebo ETQW ani omylem.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.8.2009 14:00 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    GTA: SA si karta dá, ale škube se to. Bioshock pro změnu funguje bez sekání. ZMĚNA - KOUPIL JSEM NA AUKRU ATi HD3870 za 1600 Kč. Měl by to být ekvivalent pro nVidii řady 8800. Integrovanou spojím s tou ATInou do Crossfire a bude. Používám Ubuntu a k tomu Windows 7 RC1.
    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    David Watzke avatar 14.8.2009 14:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Integrovanou spojím s tou ATInou do Crossfire a bude
    a bude co podle tebe? :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Limoto avatar 14.8.2009 14:23 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

     

     Integrovanou spojím s tou ATInou do Crossfire a bude

    z toho hovno!

     

    Václav 14.8.2009 17:33 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    No, když myslíš že ti to stojí za ty problémy s ovladačema…
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Limoto avatar 14.8.2009 12:23 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    A plánuješ hrát i dalšho Wolfa (doufám že vyjdou linuxový binárky..)?

    David Watzke avatar 14.8.2009 12:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Vyzkouším, id Tech 4 mi to ještě utáhne :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.8.2009 18:11 kolemjdoucí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

     

    Ale co, na ty jeho věci to bude stačit, pak to střelí v aukru a koupí novou. 

    Nemusí ji prodávat Může si ji nechat jako přídavný fyzikální akcelerátor (PhysX).

     

    13.8.2009 16:55 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Tak konkrétně na DX11 nemá smysl čekat. Na co? Vždyť ani na stávající DX10 nevyšla pořádná hra. A když jsem si u 2 her co jsem hrál DX10 vypnul, ani jsem nepoznal pořádně rozdíl (Bioshock, UT3) ;-)
    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    David Ježek avatar 13.8.2009 17:49 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    kvůli VÝRAZNĚ vyššímu výkonu v double-precision.
    13.8.2009 21:13 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Na to vám v linuxu každý kašle, že mám grafiku s DX11 mi je úplně jedno, hlavně když umí pořádně OpenGL a drivery jedou jak mají. Myslím si, že tady má většina lidí Linux, pokud by chtěl autor poradit grafiku pro windows, asi by šel na zive.cz a spol.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    vlastikroot avatar 13.8.2009 21:37 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    A co CUDA a podobne moderni vydobytky? To je podle me domena hlavne linuxu a v tom pripade opravdu je lepsi pockat si na nove karty.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Limoto avatar 13.8.2009 21:59 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    A co v tomhle ty nový grafiky přinesou? Větší výkon? Taky za větší prachy...

    David Ježek avatar 13.8.2009 22:08 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    ježíšmarjá dx11 generace grafik se z hlediska architektury od dx101 nemusí příliš lišit. nejde o dx11, jde o nové grafiky, které přinesou mimd architekturu a shodou okolností se marketingově označují jako dx11. neber moje povídání o dx11 generaci jako mávání rudým microsoftím hadrem před tvým býčím obličejem. na dx11 můžeš u takové karty ÚPLNĚ SRÁT a v pohodě si ji pod linuxem užívat s opengl, opencl, cuda a čímkoli dalším co je v linuxu podporováno. sami igor staněk a simon green když cudu v plzni začátkem roku prezentovali, jeli na cent os. řekl jsem to už dostatečně jasně, aby mi tady všichni konečně přestali do huby cpát nějakou propagandu microsoftu?!
    13.8.2009 17:09 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    A jen tak mimochodem jakou kartu by sis vybral ty??
    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    David Ježek avatar 13.8.2009 17:50 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    kdybych si dnes měl vybrat, tak volím počkat na dx11. kdybych si musel vybrat z dostupného, volím 2GB HD4890. kdybych si měl vybrat kartu pro linux, volím GTX275. kdybych si měl vybrat levnou kartu, zůstanu u IGP dokud dx11 generace neshodí ceny.
    David Watzke avatar 13.8.2009 15:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Jo, to je taky decentní karta :-) Jestli postačí takovej zdroj, to záleží na tom, jestli je kvalitní a taky na množství HW, kterej bude tahat :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.8.2009 16:43 kolemjdoucí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

     

    Rozhodl jsem se pro nVidii GTS 250... Pravděpodobně v pondělí ji objednám. Dobrá volba? Postačí ten 400W zdroj?

     

    Dobrá volba, na Ježka se neohlížej, je to fanATIk. Ale ten zdroj nedokážu posoudit . Já mám přetočenou 8800GT (v podstatě je to o chlup slabší obdoba GTS 240) a 500 W zdroj.

    David Ježek avatar 14.8.2009 11:08 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    co takhle přestat plácat kraviny a podívat se co jsem zde psal? achjo, já už za chvíli budu jen jako tomeš na každýho štěkat :-S.
    msk avatar 14.8.2009 10:08 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Vybral si dobre. Ten gainward som mal v rukach v kompe, co som skladal svagrovi, je to tiche, hry na tom slapu, v linuxe neni problem. Ja som si do svojho kompu kupoval evga, ma ine chladenie ( v zatazi imho bohuzial hlucnejsie ). Priplacat za 275 nema zatial zmysel, ati nebrat kym nebudu drivery na urovni.
    mirec avatar 13.8.2009 15:32 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    No osobne by som niečo od via, sis, alebo intelu. Proste niečo s bezproblémovým výkonom a žiadnymi problémami s ovládačmi.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    13.8.2009 15:34 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    VIA SIS a Intel možná mají bezproblémové ovladače, ale World of Warcraft a CS: Source si na nich pod Linuchem a WINE nezahraju :) A věř mi, že už jsem 2x grafiku od Intelu měl.
    /--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
    mirec avatar 13.8.2009 15:44 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Nehrajem hry, ani nevidím dôvod začať. Keď sa chcem povaviť dôjdem na abclinuxu a napíšem nejakú kraviny. Inak mám PC z 60% na prácu, 35% čítanie rôznej dokumentácie a 5% zvyšok.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Václav 13.8.2009 15:45 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Ale on evidentně hraje, tak proč mu to cpeš? :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 13.8.2009 15:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Via a sis se nějak zlepšily? Co si pamatuju, 2D celkem v pohodě a 3D se člověk nedovolá. A Intel je na tom poslední dobou celkem bídně, i když je to jen přechodný stav.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    mirec avatar 13.8.2009 15:45 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Via a sis majú stále celkom dobré 2D. A neviem si predstaviť načo by som využil 3D (je to na niečo dobré okrem hrania hier?).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Václav 13.8.2009 15:46 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    A jak přehrávají HD videa?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    mirec avatar 13.8.2009 15:52 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    No na inteli to myslím ide. Mám tu zopár filmov, ale akosi som nenašiel čas pozrieť si niečo z toho (a pochybujem, že si v tomto roku nájdem čas).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    vlastikroot avatar 13.8.2009 16:10 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Ja mam SiS a muzu rict jedine ze je to nejvetsi shit co jsem kdy videl :-D 3D nejni, 2D akcelerace nejni, dualhead nemaka.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    mirec avatar 13.8.2009 16:19 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    2D funguje a 3D využije reálne niekto okrem hrania hier?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    vlastikroot avatar 13.8.2009 16:25 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    2D funguje? Vsak jsem napsal ze nejde dualhead a ze 2D neni akcelerovane. To znamena ze nefunguje (funguje to jak/hur nez vesa, az na to ze to umi nativni rozliseni LCD). 3D se velmi hodi napriklad pro gl vystup v mplayeru, kompozitniho spravce a blender.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    mirec avatar 13.8.2009 17:04 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    GL výstup mplayeru som nikdy nepoužil, xv postačuje, dokonca je lepšie. Kompozitný správca??? To je okrem zbytočného plytvania energiou načo dobré? No a blender funguje celkom dobre aj bez 3D (dokonca mi to už na sis ani nepadá).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    David Watzke avatar 13.8.2009 17:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    GL výstup mplayeru som nikdy nepoužil, xv postačuje, dokonca je lepšie.
    Aha... a tos zjistil díky tomu, žes ten GL výstup nikdy nepoužil, že? ;-) (ne že bych nesouhlasil, jen mě ta věta pobavila - nicméně vdpau ftw)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    mirec avatar 13.8.2009 17:12 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Nepoužil != nevyskúšal. Inými slovami vyskúšal som, pozrel som na záťaž, kvalitu (gl aj gl2), vyhodnotil som to ako sračky a používam ďalej xv:port=99.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    13.8.2009 17:30 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Staré videokarty měly samostatnou jednotku jen na zobrazování videa (YUV Scaller) a většina integrovaných ne-nVidia/ATI karet je odovozená právě od těchto modelů. Například v chipsetech VIA jsou grafická jádra odvozena od S3 a ty byly známé svým naprosto tragickým výkonem v 3D, ale 2D část měly perfektní. U SiS to nejspíš nebude o nic moc lepší. Na takové kartě pak půdje výstup přes XVideo mnohem lépe, než přes OpenGL.

    Naopak, pokud je na desktopu aktivní 3D akcelerace, bude naopak XVideo o dost horší než OpenGL, protože se musí částečne odemulovat (nelze použít přímý výstup do framebufferu, musí se prvně kreslit do offscreen textury a teprve ta se zobrazuje přes OpenGL).
    mirec avatar 13.8.2009 17:40 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Blbosť. Mám aj intel a tam sa to vykresľuje priamo na framebuffer (žiadne trepanie videa do textúry).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    13.8.2009 17:52 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Tak to zrovna jede přímo (tj. první případ). Přes offscreen texturu to pojede až v okamžiku, kdy se nahodí Compitz nebo jiná 3D potvora a okno bude zrovna nějak tranformované (potočené, polopůhldné a pod.).
    Limoto avatar 13.8.2009 18:02 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    Ne, pojede to tak i když okno bude normální...

    mirec avatar 13.8.2009 18:14 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Načo by mi bolo polopriehľadné / pootočené okno? Tie 3D sračky z KDE hneď po štarte výpínam s ostatnými kravinami (ctrl + alt + backspace, konzola, vim, kraviny=off, effects=off, animations=off ...).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    13.8.2009 16:19 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    no ze by tohle melo bezproblemove ovladace??? to spis nvidia a ati ....

    a u ati se ted uz jedna spis o pomluvy z minulosti .....
    USE="-gnome -kde";turris
    13.8.2009 16:53 kolemjdoucí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

     

     

    a u ati se ted uz jedna spis o pomluvy z minulosti .....

    Pomluvy z minulosti? Čloěče, probuď se. Předposlední generace karet ATI dostala podporu v proprietárních riverech pro Linux ROK!!! po uvedení karet na trh. Nvidia podporuje svoje karty ještě před uvedením na trh. Jen se podívej třeba na Ježkův CDR.cz. Každou chvílí spekulují o nových Nvidiích z ovladačů.


     

    David Ježek avatar 13.8.2009 15:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    počkej 1-2měsíce.
    Fluttershy, yay! avatar 13.8.2009 16:52 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Pak další měsíc až dva, pak další měsíc až dva,...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.8.2009 16:53 kolemjdoucí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    +1

    13.8.2009 16:55 Riddick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    Ja mam NVIDIU LEADTEK WINFAST 9800GT 512GDDR3 a je to super karta ovladace tak ako win a linux no problem a vykon cez 19000fps dava glxgears len ma jeden problem strasne sa prehrieva. normalne cez 65Celzia a ked zapnem nejake 3d hoci aj glxgears ta to ide na 70celzia takze fakt neviem a aj mi odidiel zdroj 400w. poviem to takto ze som s nej znechuteny teraz bezim na Intel x4500 grafike co mam na doske (intel nobletown mainboard) a druhy zdroj co som tam dal 350W je po 2 dnoch prevadzky stale chladny.. takze urobte si obraz.

    13.8.2009 17:10 kolemjdoucí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    Mám mám NV Gigabyte 8800 GT 513 GDDR3 (což je identická karta jak  tvoje jen s jiným označením) s chladičem Arctic Cooling Accelero S1 a v zátěži má 52 stupnů Celsia A to má  výrobcem přetaktované  jádro GPU  z 600 MHz na 700 MHz.

    13.8.2009 17:19 Riddick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    ako vsak sa nehadam hovorim len to co som zistil s nvidia-control-centra

    stativ avatar 13.8.2009 17:23 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Za předpokladu, že to má pasivní chladič tak 70° C IMHO není přehřívání. A pokud to má aktivní chladič, tak už to není málo, ale řekl bych, že to nevadí. Grafiky vydrží i mnohem víc.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Nicky726 avatar 13.8.2009 18:34 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Jak funguje ta současná integrovaná? Vzhledem k tomu, že hry už moc nehraju, říkal jsem si, že bych u případného nového kompu zůstal jen u něčeho integrovaného a AMD pod AMD... hm...
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    13.8.2009 18:40 Riddick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    dnesne integrovane karty maju dostatocny vykon na utiahnutie 3d efektov ako COPMPIZ alebo tie z KDE4 ....

    ja mam intel x4500 a v pohode aj compiz aj kde4 ako tak

    Nicky726 avatar 13.8.2009 19:23 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    No to si myslím také. Proto jsem uvažoval o něčem s integrovanou GK a CPU asi od AMD, který mi je sympatičtější než intel. No a to jsou většinu desky s AMD čipsetem a AMD grafikou.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    13.8.2009 19:38 Riddick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    No poviem to takto ja som presiel na intel a postrehy mam taketo

    * doska ma 12usb, 8sata tusim, firewire a bios je celkom ok a podpora VT a XT a sa mi apci ze v biose sa da nastavit ATA Native, ATA Legacy a  AHCI mod. teda bios je bohaty na nastavenaia ale jedine co ma stve je ze bios pomaly nabieha inac ok. ked AMD tak jednoznacne AMD grafiku ak intel tak NVIDIA resp ako ja Intel

    otasomil avatar 13.8.2009 20:05 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    >>>ale jedine co ma stve je ze bios pomaly nabieha

    Tak v nem zakazte pdporu hw ktery nepouzivate.

    Ja takle znamymu odstavil FDD, IDE HDD a hned bylo 5 s k dobru rychlejsiho startu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    14.8.2009 12:50 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    Integrované grafiky jsou IMHO zcela dostačující pro veškerou normální práci. A pokud je ti náhodou líto těch pár MB které grafika ukousne z RAMky, tak existují řešení jako např.: http://www.gigabyte.cz/products/mb/specs/ga-ma785gpmt-ud2h_10.html nebo http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=3139.

    Pro samostatnou grafiku vidím opodstatnění jedině u profíků.

    Václav 14.8.2009 13:57 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    … A pařanů :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    14.8.2009 18:25 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Ne. Ti její výkon sice využijí, ale bez užitku. Opodstatnění má jenom u profíků.
    Václav 14.8.2009 18:39 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Vysvětli mi co považuješ za užitek. Pokud mi hry pomohou odpočinout si po dlouhém pracovním dni, je to pro mě prospěšné, užitečné a má to své opodstatnění :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    14.8.2009 21:03 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Dovedu si představit příjemnější relax od práce než sedět u počítače... ;-) PC mám (doma) primárně na komunikaci, udržování si rozhledu a zpracování fotek. Samozřejmě ho (a víc než je mi milo) používám i na zabití času. To nepopírám.

    Je jenom pár her, které mě kdysi dávno zaujaly: č. 1 - Settlers 2, č. 2 - Jazz Jackrabbit 2, č. 3 - s větším odstupem Carmagedon. Všechny jsem je hrál v době, kdy už byly za zenitem (odhadem 10-13 let zpátky). Už nemálo let mi hry nic neříkají. S jednou výjimkou: asi před půl rokem jsem narazil na Widelands a na necelý týden mě k nim připoutala nostalgická vzpomínka na Osadníky.
    otasomil avatar 13.8.2009 20:11 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    >>>zůstal jen u něčeho integrovaného

    Dnes ma kazda integrovana grafika naprosto dostatecny vykon i na full HD video - neni co resit.Pro kancelarske cinnosti, prohlizeni webu, fotek... je vykon integrovane grafiky giganticky predimenzovany.

    Pokud nehrajete hry (narocne)  tak jsou investice do GK vyhozeny prachy.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    13.8.2009 21:46 Riddick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    co sa tyka hier ja na svojej Intel x4500 spustim bez problemov napr. Warzone2100

    13.8.2009 18:42 Luki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    To jsou s těma atinama pořád takové problémy? Já si chcu v dohledné době pořídit notebook (cena tak do 15000 Kč) a podle toho, co tu čtu bych měl rovnou zapomenout na všechny notebooky s AMD procesorem, protože k těm dávají grafické karty ATI. Je s ATI problém i v případě, že nepoužívám žádné 3D a asi ani 2D akcelerace (jak to mám zjistit?)? Videa přehrávám, ale žádná v HD.
    pools avatar 13.8.2009 18:58 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    imho i klasické xv video JE akcelerované ale můžu se plést...

    Vivre libre ou mourir!
    14.8.2009 10:20 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Jak u kterých.
    13.8.2009 20:09 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Záleží na ovladači. Proprietární (Catalyst) by měl zvládat 2D/3D akceleraci i přehrávání videa přes Xv, ale nepodporuje KMS. Ovladač radeon zvládá u starších karet 2D/3D akceleraci i Xv, u novějších jen 2D. V nejnovější verzi zvládá KMS. Radeonhd zvládá u novějších karet jen 2D akceleraci, KMS (IMHO) ne.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    13.8.2009 22:40 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    Možná jsi měl pár stovek připlatit a jít do MSI. Ten Gainward údajně dělá hrozný kravál. Já si koupil v úterý tuhle, a je mimořádně tichá.

    13.8.2009 23:04 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    Jo, glxgears dává přes 26500 fps.

    Limoto avatar 13.8.2009 23:37 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    glxgears NENÍ benchmark!

    vlastikroot avatar 13.8.2009 23:40 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Nahodou docela jo, hlavne u nvidii to ukazuje docela porovnatelny vysledky. Samozrejme to neukazuje vykon GPU v 3D, ale spis latence v zakladni obsluze s par trojuhelnikama.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    David Ježek avatar 14.8.2009 00:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    a to vypovídá o moderních superkomplexních architekturách a optimalizacích v ovladačích resp. SLI/CF profilech pro dané enginy jako co?
    vlastikroot avatar 14.8.2009 00:25 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Nejspis nic :-D ale prece jen je to dostupne vsude a hned, da se tim overit treba ucinnost taktovani. Ale kdyz nvidia ma v glxgears 26k FPS a intelka 800 FPS, asi to neco znamenat bude.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    David Ježek avatar 14.8.2009 07:47 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    když proti sobě postavíš libovolný monopost letošní F1 a dědovo trabanta, tak samozřejmě uvidíš rozdíl v řádech.
    thingie avatar 14.8.2009 00:53 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    (Použití termínu „moderní superkomplexní architektury“ a i zbytek věty například dle mého soudu vypovídá, že autor je vůl.)
    Růžové lži.
    David Ježek avatar 14.8.2009 07:46 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    a vy jste soudní znalec v oborech psychologie a it, nebo také jen obyčejný vůl? jen se ptám, jsem totiž vůl, co se tím řadu let živí, takže bych rád, aby mi to expert vašeho kalibru vysvětlil.
    thingie avatar 14.8.2009 15:18 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty
    Kdo jiný může tak ochotně a bez mrknutí oka vyslovit tak trapný buzzword? No jistě. Kdyby to aspoň něco znamenalo.
    Růžové lži.
    14.8.2009 00:28 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poraďte prosím s výběrem grafické karty

    Šmankote, nejde přeci o nějaký benchmark, ale jen jakýsi základní orientační údaj. Až budu chtít zkoušet nějaké větší čachry, tak můžu zkusit něco jako Phoronix Test Suite.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.