abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    15.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.3. 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1096 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    Závod v číslování verzí programů

    6.12.2010 08:49 | Přečteno: 2195× | gnu_linux | poslední úprava: 6.12.2010 08:49

    Připadá mi, že se někteří vývojáři pomátli. Google chce s Chromem evidentně předehnat IE v číslování, což se mu za pár měsíců povede (aktuální vývojové verze jsou Chrome 9 a IE 9), dnes jsem narazil na další pěkný příklad, který mě aspoň po ránu trochu pobavil. Jedná se o známý komprimační program 7-zip. Ve Woknech v práci jsem si po roce řekl, že se zkusím podívat po aktuálnější verzi a zní to až neuvěřitelně, ale opravdu se to stalo (viz výpis dole).
     
    7-Zip 4.65  Copyright (c) 1999-2009 Igor Pavlov  2009-02-03
    
    ...
    
    7-Zip 9.20  Copyright (c) 1999-2010 Igor Pavlov  2010-11-18
    
           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.12.2010 09:51 AlastorM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    jo, to je dobrej skok :D - ze 4.65 na 9.xx. Přitom počet oprav z oficiálního webu by odpovídal skoku tak na verzi 5.xx nebo 6.xx - ale podrobně jsem to nezkoumal. Možná je ale číslo 9 v módě
    6.12.2010 11:42 kip | skóre: 8 | blog: kip | Nový Jičín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Kdepak módní devítka. Podle FAQ je to s verzováním takhle:
    7-Zip 9.20 - it's revision 20 of 7-Zip 9 (started in 2009)
    7-Zip 4.65 - it's revision 65 of 7-Zip 4 (started in 2004)
    Amarok avatar 6.12.2010 12:24 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Tim autor podle me stejne neobhaji ten velky skok. Stara vetev (4.xx) uz se na homepage neda stahnout, je tam jenom 9.xx. Stara verze je jen na sourceforge. V tom FAQ to ale dela dojem, jako by se na obou vetvich pracovalo dal paralelne, coz ale neni pravda (posledni verze 4.xx je z 2009-02-03). Cili porad nechapu, proc 9.xx nema cislovani od 5.xx. Kdyby to bylo podle roku, tak by autor verzi 4.58 ze zacatku roku 2008 uz ocisloval jako 8.xx.
    GNUniverse - May the source be with you...
    6.12.2010 12:37 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Autor hlavne nema zadnou povinnost sve cislovani verzi sveho programu nijak obhajovat.
    6.12.2010 13:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Amarok avatar 6.12.2010 13:57 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    To je zase diskuze... Tady nejsme v soudni sini.
    GNUniverse - May the source be with you...
    6.12.2010 18:06 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    ok, potom zdarma napis lepsi komprimacni program a kazdy milenium zvedni verzi o 0.0000000000001 třeba.
    Amarok avatar 6.12.2010 20:51 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Bezva. Tady nekdo nepochopil, jak jsem to cele myslel.
    GNUniverse - May the source be with you...
    6.12.2010 21:02 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    co jako, proste si myslis, ze cislovani nekterych programu proste neni vhodne. to je pekny, ale kdybych ja mel sepsat to co mi vadi a myslim, ze by to slo udelat 100x lip tak je to na celou knihovnu :/ lepsi neresit.
    Amarok avatar 6.12.2010 21:13 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    No jasne, jenze ja o tom proste napsal zapis do blogu :) Proc ne. Tady se jinak resi casto voloviny... tak aspon je o cem diskutovat.
    GNUniverse - May the source be with you...
    7.12.2010 10:16 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů

    +1, a proste zvolil cislovani zalozene na roku kdy zacal praci na te verzi

    USE="-gnome -kde";turris
    Marián Kyral avatar 6.12.2010 12:46 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    A příští rok se můžeme dočkat verze 1.10 :-D
    6.12.2010 10:19 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Ach jo.

    Google zvolil svuj aktualni vyvojovy model prave kvuli tomu, aby ciselne predehnal IE. Za par let tu bude Chrome 50 a IE bude jen 11 a vsem bude naprosto jasne, ze Chrome musi byt 50/11 krat lepsi nez IE, protoze to rika verze.

    To fakt pripada jen mne tak absurdni srovnavat verze napric projekty? Vzdyt je uplne jedno, jestli je to 1.253 a nebo 253!

    Google to dela spravne. Proc by mel cislovat 1.6.7, jen aby uspokojil "srovnavace", kdyz jeho vyvojovemu modelu daleko sedi jednoduche inkrementalni celociselne verzovani?
    Jendа avatar 6.12.2010 18:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    253! je bohužel dost nepraktické číslo. Nejsem si jistý, jestli jsou současné balíčkovací systémy připravené na vyhodnocování výrazů a uvádění vypočítaného čísla v názvu balíčku je se současnými souborovými systémy nemožné :-(
    touch: nelze se dotknout (provést příkaz „touch“) „51734609926400789218043308997295274695423561272066399607484636163134302903130041238314437828111213744932542876617296316904840977852744354743364096544589631199800576352102197345093407901685444661637384445171444589249826159309289810622514481898739824349965672944938199095203108731528570965561754517676626034976542767771987626709597099937322577683908278497279328468806763572731103332796695726049211496386749680456221513530752014396144012492800000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000“: Příliš dlouhé jméno souboru
    6.12.2010 18:55 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    No ještě by to šlo zaokrouhlit a použít zápis AeX (A*10^x), to by balíčkovací systémy asi sežraly, nicméně se obávám, že většina z nich by považovala 3e50 za novější verzi, než 2e150 :))
    6.12.2010 20:03 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    No proto jsem jej zapsal jako 253! Dalsi verze by byla 254! a "srovnavaci verzi" by se mohli po**at vzteky.
    6.12.2010 10:21 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    asi marketingovy trik pro BFU, kteri si mysli, cim vyssi cislo tim lepsi
    u slackware se kdysy taky preskocilo nekolik cisel
    zase jsou opacne extremy, programy ktere jsou mnoho let stabilni a jeste nedosli k verzi 1 :)
    V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
    Amarok avatar 6.12.2010 10:56 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Presne takhle to taky vidim, je to kvuli BFU a mezi prohlizeci je konkurencni boj aktualne asi nejvetsi.

    Ty opacne extremy jsou hlavne u open source a to mi i docela vadi. Lidi na to proste koukaji skepticky, kdyz jim navrhuji neco, co znam z Linuxu, a je to uz par let ve verzi < 1. Woknari pak pronesou neco jako "chacha, vzdy to jeste nejaka beta verze, tak to radsi neee, podivam se po necem jinem" a stahnou si pak nejaky freeware/shareware, ktery toho ani tolik neumi. Tezko s nima o tom diskutovat.
    GNUniverse - May the source be with you...
    7.12.2010 10:18 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů

    u slackware to bylo dano delsi pauzou a prechodem z libc5 na glibc ...

    USE="-gnome -kde";turris
    6.12.2010 10:33 IT expert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Sve programy cisluji od 1 do x. Nevidim duvod, proc bych to mel drobit na mensi...
    6.12.2010 11:38 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Ja rovno pouzivam SVN revizie, tak aspon je jasne co to cislo znamena, da sa dohladat datum, changelog, atd.
    6.12.2010 17:33 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Ja pouzivam SHA hash z GITu :-)

    Asterope.03712d973bccc38baf67ea6f7aea2178eaa8cd65

    Marián Kyral avatar 6.12.2010 19:33 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    To je opravdu lehce zapamatovatelné. A navíc nepoznáš, jestli máš starou nebo novou verzi.
    Josef Kufner avatar 6.12.2010 12:11 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Ono celočíselné verzování je takové hrubé a nelze odlišit malou opravu od větší změny. Na většinu programů je optimální používat dvoučíselné verzování (x.y). Při opravách a malých vylepšování se zvyšuje y, při větších změnách x. Při troše opatrnosti pak uživatel může být v klidu, že pokud se jen změní y, tak se mu nic nerozbije a při změně x by si to radši měl zkontrolovat (hlavně pokud to má propojené s něčím dalším).

    Výborné je git-describe, které produkuje řetězce ve tvaru Tag-N-gHash, kde N je počet commitů od poslední verze a Hash je identifikátor aktuálního commitu. Takže pokud jsou v projektu tagy ve tvaru v1.2, tak pak generované označení vypadá třeba takto: "v1.2-15-g4af2d8" (= 15 commitů od verze 1.2). Samozřejmě, pokud se aktuální commit shoduje s tagem, tak tam je jen "v1.2". V případě spolupráce více lidí se ještě hodí na konec připojit iniciály autora, aby bylo jasné od koho je ten či onen balíček ubalen (v případě, že to opustí repositář).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.12.2010 11:46 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    najlepsie cislovanie je napr. 20100812 a pod proste datum vydania je to prehladne a jednoduche.
    frEon avatar 6.12.2010 13:11 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    co kdyz v jeden den vyjdou 2 verze? rano vydam verzi, nekdo nahlasi krit chybu, jeste ten den vydam opravu. mam cekat do dalsiho dne?

    Talking about music is like dancing to architecture.
    Marián Kyral avatar 6.12.2010 13:36 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    co kdyz v jeden den vyjdou 2 verze? rano vydam verzi, nekdo nahlasi krit chybu, jeste ten den vydam opravu. mam cekat do dalsiho dne?

    Ale no tak, je tady několik logických možností: 20100812-1 nebo 20100812.1 případně 20100812-15:28 ;-)
    frEon avatar 6.12.2010 13:38 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    ne me vsechny prijdou strasne nesystemove. az na ty minuty, ale tam mi prave prijde, ze uz tech cisel je tolik, ze se to bez kalkulatoru spatne porovnava...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    6.12.2010 14:07 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Když vydáš verzi, která má ještě týž den nahlášenou (kritickou!!!) chybu, tak by sis měl v prvé řadě sednout, a zamyslet se. Oprava tak zcela přirozeně může vyjít až další den.

    Já osobně přidávám do identifikace binárky unix time (s přesností na sekundu), páč nevím, co mi vyrvou z pod rukou, tak abych věděl, z jakých zdrojáků to vlastně bylo.
    6.12.2010 15:00 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Ta kriticka chyba nemusela byt sposobena poslednou upravou. Aky je vlastne dovod "může vyjít až další den"?
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    Josef Kufner avatar 6.12.2010 13:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    No vidišto. A já když v aptitude vidím nějaký balíček takto očíslovaný, tak z toho poznám prd. Kdežto klasické číslování (x.y) mi aspoň napoví, jestli mám upgrade dělat před nabo až po dodělání domácího úkolu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    tmr avatar 6.12.2010 14:00 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Vzhledem k tomu, že se Chrome updatuje automaticky, je úplně jedno jestli se hlavní číslo mění každý týden nebo každý rok. Nevidím důvod, proč by měli číslování zpomalit.
    gtz avatar 6.12.2010 14:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    jenže funkčnost také někdy je důležitá, Chrome ano to funguje, ale googleeath ve verzi 5.X je naprosto nepoužitelný - padá a někdy se ani nerozjede.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    7.12.2010 10:22 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů

    proto je google earth 6.0 :)

     

    jinak u chrome je cislovani x.0.vyz ... pricemz sou dulezita tri posledni cisla .....

    USE="-gnome -kde";turris
    Amarok avatar 6.12.2010 14:49 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Chrome se updatuje automaticky? Ve Woknech ano, ale u me v Linuxu urcite ne (mam teda Chromium a ne Chrome, ale v tom nebude rozdil).

    Jak uz se tady psalo, je dost dobre, kdyz podle cislovani mohu posoudit, zda nemam pred updatem napr. pro jistotu zazalohovat nektere soubory. Napada me ted napr. PostgreSQL, kde se doporucuje pred kazdym vetsim skokem ve verzi zaloha databaze, jelikoz vetsi skok muze znamenat, ze se zmenil zpusob pristupu k databazi a mohlo by to existujici DB rozhodit.
    GNUniverse - May the source be with you...
    gtz avatar 6.12.2010 15:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Ano, přes Yast/zypper/updater applet. Chrome po instalaci si doplní svoje repositáře a doplní do cronu i script na toto.

    Teď jsem si hrál s earthem a je nová verze 6.0 beta, která nějak funguje.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Amarok avatar 6.12.2010 20:51 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Tak to jsem fakt rad, ze Chromium takove silenosti v Archu nedela. Nemam rad, kdyz si aplikace delaji na pozadi vlastni veci, o kterych nevim. Kdyz chci update, tak ho spustim sam (samozrejme ale spoustim update vsech balicku najednou).
    GNUniverse - May the source be with you...
    Josef Kufner avatar 6.12.2010 21:21 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Tohle dělá Google Chrome, ne Chromium.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Amarok avatar 7.12.2010 07:32 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    Aha, to pak vysvetluje situaci. Ja jsem to napsal prave spatne, od zacatku pouzivam Chromium a neznal jsem, ze je tam tenhle rozdil. A to teda dela Chrome ve vsech distribucich?
    GNUniverse - May the source be with you...
    7.12.2010 10:24 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů

    ano , vsude tam kde to chrome podporuje ... -> toto je jeden z hlavnich rozdilu oproti chromiu

     

    google predpoklada ze chromium pouzivaji lide kteri vedi jak si aktualizovat sytem , applikace atd

    zatimco chrome je jejich offic baleni urcene i pro naproste BFU ....

    USE="-gnome -kde";turris
    tmr avatar 6.12.2010 15:47 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závod v číslování verzí programů
    No v Linuxu to je podobny, tam by se mel o updaty starat balickovaci system. Alespon v Chrome / Ubuntu to tak je. V PostgreSQL dejme tomu ma cislo verze smysl, ale v Chrome ne - BFUcka to nezajima. Podle me se v tomhle desktopove aplikace priblizuji webovym - tam taky verze nikoho nezajimaji.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.