Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).
V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.
Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.
Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.
Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.
Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).
Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.
Dnes naše rodina vstoupila do digitální éry. Přišel technik a zapojil další krabičku, čímž jsme přešli z kabelové analogové televize na kabelovou digitální. Bylo to potřeba, protože UPC poskytuje v analogu už jen základní nabídku, "prémiové" programy jsou od nynějška jen na digitálu (pozn.: ty uvozovky jsem tam napsal proto, že osobně na těchto kanálech nespatřuji nic prémiového, leda snad občasnou kulturní vložku v podobě reklam v maďarštině).
Dnes tuto novou technologii testujeme. Zážitky? No... asi jsem čekal víc. Tedy, nečekal, protože jsem nad tím valně nepřemýšlel - na televizi se stejně skoro nedívám. Ale kdybych přemýšlel, čekal bych víc.
Především to není digitál. Tedy - je a není.
Proč to není digitál? Inu, podíval jsem se na tu novou krabičku. Je to obyčejný set-top box, do kterého z jedné strany plyne digitální signál a z druhé strany vylézá analog, a to ve dvou formách - jako modulovaný televizní signál a přes SCART. Optimální řešení pro starší analogové přijímače. My máme ovšem televizi novou, s digitálním vstupem, který je nám tím pádem na pendrek. Zapojit digitální vstup do televize přímo nelze, resp. lze, ale pak funguje jen pár základních programů, protože zbytek je kódovaný a dekódovací karta je natvrdo součástí set-top boxu. Box sám digitální výstup nemá - oni by totiž zlí piráti poškozovali autorská práva (UPC to má přímo ve svých otázkách a odpovědích).
Suma sumárum, měli jsme analog a analog máme i dál, což je trošičku zklamání.
Signál je snad o malinko kvalitnější, ale skutečně jen o malinko. Zmizel analogový šum, ale objevil se nový nešvar: v akčních scénách výrazně klesá framerate - vidí to i laické oko, takže to odhaduji na nějakých 6-10 fps. V některých případech to působí umělecky, ale bohužel většinou ne.
Repertoár přijímaných kanálů se trochu rozšířil - nyní už 70 kanálů, ale obsah jaksi zřídl. Ono se není ani co divit, dobrých filmů je jen konečné množství - na tolik kanálů prostě není dost materiálu. Výsledek: různé kanály vyplňují prázdný čas, jak se dá. Reklamy a upoutávky na filmy jsou samozřejmý zdroj, ale jsou tu i pokusy o tvořivost. Tak třeba kanál AXN Sci-fi vyplňuje hluchá místa přehráváním renderovaných animací ze světové demoscény. Což teoreticky není tak špatný nápad, ovšem bohužel jsou to animace poměrně nudné, a ta hudba... tuc tuc tuc tuc tuc... chápejte, já jsem velkým příznivcem techna, ale co je moc... konečně vím, proč to tolik lidí nenávidí. Pokud pustíte tento kanál v televizi a odejdete do vedlejšího pokoje, budete mít dojem, že někdo pustil v abecedním pořadí katalog efektů pro ozvučení počítačových her.
Neprodělali jsme na tom - za digitální příjem platíme prakticky stejně jako za analog, plus minus pár korun. Programů je víc, i když dobrých filmů nepřibylo - to nepřekvapí a za to nikdo nemůže. Ale musím přiznat, že dojem velkého pokroku z toho nemám. Technologie ano, ale věci vlastně zůstaly při starém. Nemohu si pomoci, jsem z toho trochu... jak bych to... depresivní.
Tiskni Sdílej:
Tak se hlavně dívej, kolik má tok jeden stream, zda to bude lepší nebo nee