abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    3.12.2006 23:38 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Pro mě není podstatné, kolik si muzikanti a jejich okolí vydělalo, pro mě je podstatné, jestli se mi jejich hudba líbí. Občas projevím zájem o texty. Další věci pro mne nemají valný význam.
    4.12.2006 04:18 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    tebe bych tipoval na zarvi si oi-oi-oi, drzku mu rozbij... :-)
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    Rezza avatar 4.12.2006 07:54 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Orlik byla vynikajici kapela, jen ty usmevne texty... Ted trebas posloucham casto Ska-P a taky si staci poslechnout text a je to to same z opacne strany barikady :)
    4.12.2006 10:05 Zdeněk Materna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Jo jo, ska-p taky poslouchám... No a nad texty radši moc nepřemýšlím :o)
    Rezza avatar 4.12.2006 16:02 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Texty u nich fakt radsi neposlouchat :) Jen ty o legalizaci ;) Jinak The Locos s Pipim jsou taky dobri! Sice bych urcite radsi nerozpadle Ska-pace, ale aspon neco... No Relax co ma ted Joxemi uz nejsou tak dobri...
    karoliner avatar 4.12.2006 18:00 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Proč si všichni spojují ska z fetem?! "Spirit of '69"
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    Rezza avatar 4.12.2006 18:03 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Nechapu :) Kdo tu mluvi o SKA? :) Ja jsem proste pro legalizaci, at se zpiva, ci ne :)
    karoliner avatar 4.12.2006 18:32 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Tak to potom jo :-)
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    6.12.2006 15:41 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    V případě Ska-P zřejmě kvůli popěvkům jako "¡Legalisa-legalisa-legalisación! ¡Basta ya prohibición!". Jinak reggae a ska je holt s hulením tak nějak od začátku spjaté, co je na tom divného?
    4.12.2006 16:22 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Orlík je srandovní, ale moc jej nemusím. Texty i hudba jakž takž ujdou, ale i v této oblasti najdeme lepší kousky. ;-)
    karoliner avatar 4.12.2006 18:29 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Orlík je nepřekonaná klasika, konkurovat ji může leda Patria. Z punkových kapel pak HNF, Do řady! a SPS - tam špetka vlastenectví byla. Ze současné oi! scény (nácky sem vůbec nepočítám) pak určite Operace Artaban, The Riot,... Ale než oi! mám raději punkové kapely a ska (třeba Tleskač je parádní)
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    6.12.2006 12:41 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    O vlastenecké texty mi u muziky nejde, nicméně to potěší. Operačka a the Riot jsou dost dobří, Tleskač se mi taky dost líbí (kromě muziky parádní texty a dokonalý hlášky mezi písničkama). Občas se najde něco pěkného i u NS, jmenovitě Conflict Eighty Eight, ale to je spíš výjimka.
    3.12.2006 23:53 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    nejaky sum41 ci green day je presne ten typ komercni sracky, o kterym pises ;-)
    freshmouse avatar 3.12.2006 23:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Nevím, jestli to je komerční, nebo ne, ale osobně se mi to taky nelíbí. Je to takový ten "punk", o kt. "se říká", jak moc je nezávislý a buřičský, ale není to pravda... :-)
    Conyx avatar 4.12.2006 01:11 Conyx | skóre: 5 | blog: c-blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    jj zaradil bych to spis obecneji do alternative rock; opravdovy punk urcite nehrajou
    freshmouse avatar 5.12.2006 17:59 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Alternativní? Tak to ani omylem. :-)
    Conyx avatar 4.12.2006 01:09 Conyx | skóre: 5 | blog: c-blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba

    nesouhlasim, napr. green day jsou sice dost oblibeni a uspesni, ale aspon vedi o cem hraji a jejich texty ujdou ;-)

    sum41 je zas trosku nekde jinde

    navic nerekl jsem ze najakou tu KS neposloucham :)

    freshmouse avatar 4.12.2006 00:00 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Poslechnu si Mozarta a je mi úplně fuk, jestli byl komerční, nebo nebyl. Stejně tak kohokoli jiného.

    K poslouchání jsou uši -- použijte je a kašlete na ostatní věci.
    Marek Bernát avatar 4.12.2006 14:23 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Len uši? Tak to ja používam aj hlavu. Napríklad komerčného Mozarta by som bez hlavy počúvať nevedel :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Dalibor Smolík avatar 4.12.2006 14:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    No bodejť, vždyť uši jsou na hlavě, to dá rozum, že by to bez hlavy nešlo. :-) Jinak Mozarta poslouchám velmi rád.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Marek Bernát avatar 4.12.2006 15:15 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Ja tak isto. Nie som nejaký odborník, ale tie fantastické chorály v Requiem ma vždy dojímajú.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 4.12.2006 15:16 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Ale komerčnejšiu hudbu ako Mozartovu naozaj nepoznám, veď to robil len pre peniaze :-D
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    4.12.2006 00:42 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    zaujimavy zoznam... aspon exploited a anti-flag mi tam fakt nesedia. right on! :)

    a co tak misfits, discharge, dead kennedys, nofx, pennywise?
    4.12.2006 01:20 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Co je pro mě "komerční sračka"?? To je hudba, která vznikla čistě jako komerční (interpret si typicky užívá slávy a spolu s nahrávacím studiem se topí v pěnězích). A co je důležité, tuto hudbu vám nutí v televizi, v komerčním rádiu

    Jinými slovy, "komerční sračka" je nekomerční sračka, co se nechytla. Já vám to podle vašeho zápisu předefinuji: komerční sračka je pro vás to, co se nevejde do vaší "nekomerční" pózy. Vaše rozhodování o tom, která hudba vznikla pro zábavu a která pro výdělek je úplně irelevantní, protože o tom houby víte. A i kdybyste věděl, pro zábavu už vznikla kdejaká sračka a na objednávku za prachy kdejaká slušná věc. Rozdělte si hudbu na "líbí" x "nelíbí" a nevymejšlete si absurdní kategorie, abyste tomu dodal zdání objektivity. Bude to rozhodně působit věrohodněji ;-)
    4.12.2006 01:23 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Jinými slovy, "komerční sračka" je nekomerční sračka, co se nechytla.
    Ha, v zápalu boje se chytám za nos, co jsem to napsal :-D Takto to mělo být:

    Jinými slovy, "komerční sračka" je nekomerční sračka, co se chytla.
    Josef Kufner avatar 4.12.2006 02:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Není to až tak docela pravda. Najde se mnoho interpretů/autorů, kteří blejou jeden hnus za druhym s cílem prodat co nejvíc dokud se to aspoň trochu líbí nějakému většímu množství lidí (nebo si to ty lidi aspoň myslej). Obvykle je na CD jedna skladba, která je jakš takš poslouchatelná a ten zbytek tam je jen taková vycpávka aby to prázdný CD nevypadalo moc blbě.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    4.12.2006 03:24 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    To je otázka, někomu se i ta vycpávka líbí a album si koupí, někdo si koupí singl(to je u nováčků na český scéně problém) a někomu se to nelíbí vůbec, od začátku až do konce. A i kdyby se kdokoliv stavěl na hlavu, takhle to prostě vždycky bylo, je a bude, cílová skupina se vždycky najde a hodnotu má, jakkoliv je možný/nemožný jí vymezit a pojmenovat.

    Dělit hudbu na komerční a nekomerční je prostě blbost. Když přijdete do restaurace a chcete se dobře najíst, nezajímá vás, kolik na vás provozovatel vydělá. Když vám bude chutnat, přijdete znova, když ne, půjdete příště jinam. A pokud si nejste jistej, dáte jim třeba druhou šanci. Když se koukáte na fotbal a projev nějakýho týmu se vám nelíbí, tak se příště podívate na jinej a taky vás nebude zajímat, jestli jde o Chelsea s ruskym miliardářem za zádama, která si může koupit kohokoliv, na koho ukáže, nebo Slovácko, který se topí v dluzích, od začátku sezóny rozprodává nejlepší hráče a líže podlahu ligový tabulky. Až zejtra pojedou statisíce lidí do práce oblíbenym dopravním prostředkem tři a půl hodiny, taky jim bude ukradený, kolik na tom kdo vydělá. Ne proto, že tam musej bejt, ale proto, že je blbost kvůli takovejm kravinám chodit pěšky (navíc bystřejším jedincům dojde, že ani to neni řešení).

    P.S.: Kdyby takhle uvažoval každej, tak se taky můžeme dočkat toho, že si každej ňouma udělá web o Linuxu a celá komunita se roztrhá, protože na komerční portály typu abclinuxu.cz takový lidi ze zásady chodit nebudou.
    prometeus avatar 4.12.2006 02:24 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Hmm komercna sracka? Podla mna to je produkt cielene vytvoreny kvoli momentalnej poptavke na trhu alebo s cielom vytvorit potrebu za ucelom zisku. Ukazkovym prikladom su rozne Superstar a pod.. sracky. V pripade napr. The Exploited, Green Day ci Anti-Flag sa nejedna o komercne sracky, kedze neboli umelo vytvorene, ale o skomercionalizovane punkove kapely, ktore maju urcitu kvalitu. Zasa taky Crass, co bola anarchopunkova kapela nemohla byt komercnou, lebo svojimi politickymi aktivitami bola antisystemova. Nedelil by som preto kapely na komercne a nekomercne, ale politicke a apoliticke na jednej strane a kvalitne a nekvalitne na strane druhej. Ten biznys ide mimo mna, ktosi tu uz podotkol, mam usi na to, aby som pocuval, ak nechcem pocuvat, tak sa mi to nepaci, alebo kapela ma svojim hudobnym posolstvom neoslovuje...
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    prometeus avatar 4.12.2006 02:34 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Tu je jeden zurnal na tuto temu :D
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    4.12.2006 09:07 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    mas tam zopar, ako to nazvat - inkonzistencii :)) kedy boli exploited skomercializovani? ved o tom maju na poslednom albume aj pesnicku - "never sold out", kde nemaju pekneho slova ani pre conflict :) a co sa tyka apolitickosti - staci nadavat na konzum/spolocnost a tazko ti da zmluvu nejake vydavatelstvo. tak vidis, aj bez politiky to moze byt pre mainstream neprijatelne :)
    4.12.2006 10:26 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba

    a co sa tyka apolitickosti - staci nadavat na konzum/spolocnost a tazko ti da zmluvu nejake vydavatelstvo. tak vidis, aj bez politiky to moze byt pre mainstream neprijatelne :)

    Vydavatelství vydá jakoukoliv desku, jestliže dospěje k závěru, že na ní vydělá. Nadávat na politiku/společnost/konzum nemusí být na škodu, naopak to může být i žádoucí, protože rebelská image pomáhá prodeji. Vzpomínáš třeba na Rage Against The Machine? To byla hodně naštvaná a komunistická skupina. Přesto jim Sony bez problémů vydalo desku a rádi se na nich napakovali.

    4.12.2006 10:39 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    ano, ale urcite je to vynimka. sony zariskovalo a vyslo im to. povedal by som, ze do toho isli kvoli tomu mixu rapu a rocku. ble
    4.12.2006 12:38 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    A co Chumbawamba? Stejný případ - tvářili se jako anarchisté a komunisté, ale pak podepsali s EMI a udělali turné sponzorované Budweiserem nebo Coca-Colou. Hudební průmysl je byznys jako každý jiný a o peníze jde až v první řadě. U hudby pro mladé je téměř nezbytné jít proti proudu.
    4.12.2006 12:52 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    na to existuje vyraz - sellout. je to ta ista pakaz...
    prometeus avatar 4.12.2006 16:51 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Je rozdiel tvarit sa antisystemovo a byt antisystemovy. Taky Crass svojimi textami utocil na zakladne piliere konzumnej spolocnosti, spolitizovane krestanstvo atd. Zalozili vydavatelstvo, kde sa vydavala nezavisla hudba,na ktoru bola uplatnena cenzura po tlaku vladneho establishmentu na komercne vydavatelstva... Texty mali dobre, ale ich muzika nejako neladila mojim usiam :D
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    prometeus avatar 4.12.2006 16:40 prometeus | skóre: 9 | blog: Nielen historický blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    jj, s The Exploited som mozno trochu prestrelil, ale dost pochybujem o ich nekomercnom pozadi...
    Kto vraví pravdu, ten neumrie na chorobu. -- Džingischán
    4.12.2006 17:25 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    pozadi? vazne netusim co tym myslis...
    4.12.2006 23:03 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Vaše rozhodování o tom, která hudba vznikla pro zábavu a která pro výdělek je úplně irelevantní, protože o tom houby víte. A i kdybyste věděl, pro zábavu už vznikla kdejaká sračka a na objednávku za prachy kdejaká slušná věc. Rozdělte si hudbu na "líbí" x "nelíbí" a nevymejšlete si absurdní kategorie, abyste tomu dodal zdání objektivity. Bude to rozhodně působit věrohodněji ;-)

    Naprostý souhlas.
    4.12.2006 04:20 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    teda v tom tvém výběru bych našel taky pár komerčních sraček... :-)))
    d.f.h avatar 4.12.2006 10:09 d.f.h | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    superkomerčních. fergie vs. nirvana?? :-)
    4.12.2006 11:14 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Teď je ještě otázka, co z toho je superkomerční.

    P.S.: IMHO aktuálně oboje, ačkoliv mainstream rádia nehrajou ani jedno :-)
    4.12.2006 11:22 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Za aktualni komercnost "Nirvany" ovsem nemuze Nirvana sama, ale spis Courtney Love...
    Vykook avatar 6.12.2006 00:42 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Oblibena hlaska meho spoluzaka: "Ustrelil sem si hlavu brokovnici, kup si moje CD!"
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    herne the hunter avatar 4.12.2006 10:25 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    chacha, takovej kryptofašistickej buržoazní škvár. kdybys aspoň zařadil degena a spol. ;)
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    4.12.2006 13:27 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    oooooohm!
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    5.12.2006 00:08 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    mistr alobal ruluje :-D
    4.12.2006 14:55 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Debata naprosto o ničem. Tlachy o komerční nebo nekomerční hudbě může vést jedině ten, kdo se chce nějak odlišit a zrovna hudba se mu na to šikne. To samé je o politické a nepolitické hudbě, jak jsem tu taky někde zaslechl - a to je ještě větší nesmysl. Hudba má být především o hudbě, na politiku se můžu dívat v televizi a když ji pletu do muziky, tak to podle toho pak vypadá...

    Co lze "jakž takž" hodnotit je kvalita, ale tady narazíme, že. Jednu věc říká kritika, druhá věc se pouští v rádiích. A co se komu líbí je čistě subjektivní záležitost, každého osloví něco jiného. Teda pokud má člověkě na výběr a nemusí denně poslouchat rádio Impuls, protože pak se z něj stává doslova hudební idiot.
    4.12.2006 15:08 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    a ty si doteraz nepostrehol, ze kvalita je priamu umerna nekomercnosti? asi sa ta to dotkne, pretoze mi to vyznelo, ze chces nasilu zanedbavat tento faktor. nepocuvas tiez nejake sracky? :) a o radiach sa nebavme, tam nikdy nic dobre nehrali :/

    nejak ti tento objektivny vystup nevysiel, pretoze si protirecis - tvrdis, ze vkus je subjektivny a pritom odsudzujes hudbu, ktora ma zmysluplne texty...
    Marek Bernát avatar 4.12.2006 15:25 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Kvalita priamo úmerná nekomerčnosti? Hm, takže všetky tie kapely mojich bývalých spolužiakov boli najkvalitnejšie na svete? Hm :-)

    Mne sa skôr zdá, že tu niekto zasa zobecňuje. V skutočnosti je kvalita závislá na mnohých faktoroch, ktoré sú obvykle navyše subjektívne. Ale nie, pre pána z undergroundovej scény je umerná len počtu predaných nosičov a zahraných pesničiek v rádiu. Aká komická a zároveň smutná póza ;-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    4.12.2006 15:36 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    pokial hrali to co chceli, hrali koncerty a ludia sa zabavali - urcite. ale s tebou tazko, ked myslis, ze som pozer. nevsimaj si ma.
    Marek Bernát avatar 4.12.2006 16:48 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Hm, ak to naozaj myslíš takto, tak som sa v tebe zmýlil, soráč.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    4.12.2006 16:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Samozřejmě, ale jenom do okamžiku, kdy by chtěli za svoje vystoupení peníze (jak už tu někdo napsal, je to kryptofašisitcké) :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    4.12.2006 22:53 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    a ty si doteraz nepostrehol, ze kvalita je priamu umerna nekomercnosti?

    Bože je nesmysl! Už proto, že se nikdy nikdo neshodl na tom, co znamená komerční a nekomerční. Rozdílná definice těchto pojmů může způsobit zcela odlišný výklad a v důsledku neplatnost tvého tvrzení.

    asi sa ta to dotkne, pretoze mi to vyznelo, ze chces nasilu zanedbavat tento faktor. nepocuvas tiez nejake sracky? :) a o radiach sa nebavme, tam nikdy nic dobre nehrali :/

    Říkají Ti něco jména jako Keb'Mo, Chris Duarte, Pat Petheny. Lucifer's Friends nebo třeba Bela Fleck? Jestli znáš alespoň dvě z nich, tak klobouk dolů.

    nejak ti tento objektivny vystup nevysiel, pretoze si protirecis - tvrdis, ze vkus je subjektivny a pritom odsudzujes hudbu, ktora ma zmysluplne texty...

    Myslím si, že moje reakce je zcela dekvátní této nesmyslné debatě. Navíc je to zcela subjektivní hodnocení. A navíc ne každý politický text (o kterém byla řeč) musí být smyslupný, nebo snad chceš tvrdit opak?

    Nešlo o žádný výstup ani o protiřečení si, nýbrž o názor člověka, který aktivně hraje od mládí a měl jednu dobu ambici se hudbou živit. Hudba (tvorba i reprodukce) je především umění, je o náladách, pocitech, vyjádření autora či interpreta, o zachycení momentu nebo o jiných věcech.

    Škatulkování je výmysl teoretiků a kritiků, kteří se místo normální práce nudí poslechem desek, které se jim nelíbí, a pak o tom píší (musí). Jenže v tom je problém - hudbu můžeš milionkrát popsat, rozebrat a parametrizovat, ale ani když bude splňovat všechny potřebné parametry, nemusí se Ti líbit. Bohužel toto nesmyslné škatulkování je dnes masivně podporováno marketingem, protože kdyby měli všichni lidi vlastní názor, nebylo by tak jednoduché tlačit jim spoustu věcí, které nepotřebují. Počínaje tuctovou nezáživnou muzikou a konče oblečením a dalšíma pitomostma - proč to řešit, když je dnes tak jednoduché zařadit se mezi "rebely", "šampóny" či "pankáče"?

    Lidé, kteří vehementně obhajují komerční/nekomerční (a též další nesmyslná dělení hudby a umění obecně), nejsou většinou nic jiného, než výsledný produkt toho marketingu. Někam se zařadili a mají potřebu to všem ukazovat či v horším případě vnucovat. Normální člověk totiž nemůže mít žádný problém s tím, že jiní lidé poslouchají jinou muziku, to je totiž jejich věc, ne jeho.

    Naštěstí je to jednoduché - stačí poslouchat a udělat si vlastí názor. Čím více do hudby budeš pronikat tím více budeš zjišťovat, jak je podobné škatulkování nesmyslné. Existují sice jakési "obecné" parametry a dá se říci, že to či ono je více nebo méně {komerční, jednoduché, vyočítavé, podbízívé} a další milión možností. Ale to není tak moc důležité - důležité je poslouchat a vědět, co mi ta hudba říká. To, že ji někdo dělal za peníze, ještě neznamená, že je špatná. Chce to praxi - až si projdeš pár set koncertů tak zjistíš, že každá hudba je dobrá v jinou chvíli. Možná pak poznáš, kdy lidi hrajou "jen" pro peníze a kdy ne a taky poznáš, co to znamená. Takže do toho.

    Více se tímto zabývat nehodlám...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.12.2006 08:23 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Pat Petheny
    Pat Metheny, moc fajn muzika ...tak, klobouk dolu! ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    5.12.2006 11:13 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Nezbývá než doufat, že z podobného věku vyrostou. Sám už pár let dělím muziku na kategorie líbí-nelíbí, které jsou ryze subjektivní a navíc se časem mění.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    4.12.2006 15:12 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    denně poslouchat rádio Impuls, protože pak se z něj stává doslova hudební idiot.
    Myslím, že není třeba idiota blíže specifikovat :-D
    4.12.2006 22:24 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Souhlas, jen dodám, že neplatí kvalita != mainstream. Určitě existuje i kvalitní mainstream (nevím -- jsem electronic music addict a ukradli mi anténu na autě, což bylo jediné místo, kdy jsem krátce poslouchal rádio).
    4.12.2006 16:50 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Jen tak pro radost :-D Linkin Park apod :-D
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    4.12.2006 22:20 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    Jů jestli to je DJ Fergie / UK, tak to je moje nóta, hraju taky hard-house a Fergie mě vlastně k poslechu tohoto tanečního stylu dostal. Momentálně není žádnej můj hard-house set ke stažení (zde jsou dnb a techno sety), nicméně můžu Tě s klidným srdcem ujistit, že DJ Fergie je na hard-house scéně označován za DJe, který hraje hlavně komerční hard-house (tj. mainstream). Já mám ale jen mainstreamové desky, protože se mi to líbí :-D
    Conyx avatar 4.12.2006 23:11 Conyx | skóre: 5 | blog: c-blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    nee, je to tohle, ale jinak ta moje fergie je dost komerční, alespoň co vim, ale jeji muzika je originalni a kvalitni, me vsak komercni hudba nevadi (jak sem napsal v zapisku), hlavne dyz to neni SK,... jo a je to kus :D
    Daniel Kvasnička ml. avatar 5.12.2006 08:56 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    nejasej, myslim ze lidi zavisli na kvalitni elektronice jsou tady v mensine ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    4.12.2006 23:46 mil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    teda nikdy nepochopim co kdo na muzice ma. me zni akorat boli hlava :-( jedine co snesu je folk teda pokud text neco rika
    4.12.2006 23:55 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komerční a nekomerční hudba
    to je mi luto :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.