abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (62%)
     (23%)
     (8%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 52 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Novell&Microsoft collaborate

    11.11.2006 10:29 | All

    Cestou domů autobusem mi kamarád řekl o velice zajímavém článku na www.novinky.cz, pote co jsme rozebrali ženský, pivo, jídlo atd... Hned jak jsem přijel domů, tak jsem naběhl na net a příslušný článek vyhledal. http://www.novinky.cz/internet/microsoft-umozni-linuxu-pracovat-v-prostredi-windows_100398_e22o0.html Zajímavé, ale docela mě to dostalo. Začal jsem pátrat dále a ejhle hned na úvodní stránce Novellu: Novell&Microsoft collaborate Customers win. HAHAHAHA

    Je to švindl, jeden obrovský švindl. Vždyť Novell se s Mrkvosoftem soudí už kolik let. Že by se Tom a Jerry začali kamarádit? Pochybuju. Je to zrada nejtěžšího kalibru. Ano Customers win. Ale zákazníci MS. My všichni - uživatelé, vývojáři, testeři linuxu - jsme byli zrazeni. O to horší je to, že nepřítel se na nás nemohl dostat z venku, tak použil Trojského koně a Novell podlehl svodům. Měl jsem Novell za seriózní firmu, ale jak je vidět peníze jsou peníze. O to hůř, že se sčuchla s Mrkvosoftem

           

    Hodnocení: 21 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.11.2006 11:12 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Typicke. Dokud Novell delal pro linuxaky, vse OK, vivat Novell. Jen taky z toho neco chce mit a to bylo jasne hned na zacatku, fuj Novell. No uvidime, kolik % SuSE proda a kolik lidi odinstaluje veci co pro komunitu udelal Novell. Ja teda nic, protoze ja vidim i to dobre a moji kamaradi na SuSE jsou kamaradi stale.

    Proc uz davno tu lidi nekricis fuj Googlu? Taky vydelava a taky dela ruzne "smlouvy"...

    Standa

    p.s. doporucuju udelat fork, to je klasicke linuxove reseni, stepeni sily nam jde :(
    Heron avatar 11.11.2006 11:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Přesně tak. Už mi ten fanatický antiMS přístup některých linuxáků docela vadí. Co je na tom, že dvě velké soft firmy na něčem jednají?
    11.11.2006 11:31 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    A co ze je na te smlouve vlastne spatne? :-) Mate vubec tuseni, o co v ni jde, nebo jste zacal videt rude uz pri precteni nadpisu "Novell a Microsoft"? :-)

    Kdybyste se snad chtel vzpamatovat a nejdriv si neco precist, doporucuju treba Lubosuv blogspot prolezly odkazy na zdroje informaci.
    ^D
    11.11.2006 11:49 červ | skóre: 10 | blog: cerveny_cerv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Přečetl jsem toho dost. např. http://www.suseportal.cz/spolecnosti_microsoft_a_novell_uzavrely_rozsahlou_smlouvu_o_spolupraci_mezi_systemy_windows_a_linux_a_na_jejich_podpore Chci jen trochu rejpnout do vosího hnízda a slyšet, jaké názory na to máte vy, další. Co třeba přinese tato spolupráce linuxové komunite. Možnost jet win na linuxu a obráceně. Nebyla právě tato alternativnost, otevřenost, multiplatformost (hardwarová, softwarová-wine) sílou linuxu? Pomůže nám to nebo ublíží?
    KISS - Keep it simply, stupid.
    11.11.2006 19:09 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Mozna jedina vec - umozneni protlacit paskvil, zvany Open XML, jako dalsi MS opet vladnouci dokumentovy format? Umozneni MS vratit se do tendru ruznych vlad? Vzdyt prece bude "podporovan" konkurenci.

    Mozna to chapu spatne, ale bude to Novell, kdo bude implementovat plugin pro ODF do MS Office (a ten bude s MS Office bundlovan?) a bude to Novell, ktery bude tlacit Open XML format do OOooooooo, aby s nim byl defaultne k dispozici.

    Zbytek te smlouvy verejne radsi nekomentuji, uz jen to "nejsou to licencni poplatky, jsou to poplatky za ochranu" vyzniva docela podivne :-)
    Luk avatar 11.11.2006 22:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    nejsou to licencni poplatky, jsou to poplatky za ochranu
    "Poplatkům za ochranu" se česky říká "výpalné" :-D Ovšem netvrdím, že tohle je ten správný případ...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.11.2006 23:35 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Mozna jedina vec - umozneni protlacit paskvil, zvany Open XML, jako dalsi MS opet vladnouci dokumentovy format? Umozneni MS vratit se do tendru ruznych vlad? Vzdyt prece bude "podporovan" konkurenci.

    Ech. Kdyz si Microsoft bude prat mit podporu pro OpenXML v OpenOffice.org, tak ji tam mit bude.

    Kdyz by to pro nej nechtel napsat Novell, tak by to pro nej napsal nekdo jiny (ostatne, v Indii by to mozna Microsoft poridil levneji) - a jakmile ten kod jednou bude existovat, tak se stejne ve vsech distribucnich verzich OOo objevi, i kdyby ho upstream z nejakeho absurdniho duvodu neprijal (jakoze se toho nebojim).

    Ono pokud by mel byt uspech ODF zalozen na tom, ze OOo nepodporuji OpenXML, tak je asi vazne neco spatne - snazit se, aby open source projekt pod GPL neobsahoval nejaky kod je nesmysl.
    ^D
    12.11.2006 10:51 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    On je tu ale ten podstatny rozdil, ktery jsem naznacil - pribundlovani. MS Office nebude dodavan primo s podporou ODF, ta pujde pekne stahnout, ale uz treba neverim tomu, ze pujde nastavit jako defaultni ukladaci format. V pripade OOoooo to bude jinak, tam Novell Open XML protlaci. Takze opet - v tom je ten rozdil. Ja nerikam, ze by to neslo jinak (i kdyz, prozatim se MS developeri moc nevytahli, kdyz se o neco snazili), mne jen fascinuje, ze Novell dal do rukou MS tak krasnou zbran. Pravni oddeleni MS musi ted neskutecne plesat stestim.

    No a vinen za to, ze:

    1) MS Office spatne podporuje ODF

    a

    2) OOoooo spatne podporuje Open XML

    bude Novell, vzdyt prece budou mit veskerou potrebnou dokumentaci a prevzal zodpovednost za prislusne implementace. Cele to smeruje proste k tomu, ze pravni oddeleni MS rozmeta argumenty vlad na padrt, nehlede na realitu.
    12.11.2006 15:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Moc tomu nerozumím. Vehementně tady protestujete proti podpoře formátu Open XML (cituji: paskvil) v OpenOffice, protestujete stejně vehementně i proti tomu, aby OpenOffice podporoval původní formáty MS Office, které osobně považuji za nesrovnatelně horší paskvil než Open XML?
    12.11.2006 15:53 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Ne, nejde mi o to, zda OOooooo bude ci nebude podporovat Open XML (ono bude nejak, tak jako nejak podporuje "nesrovnatelne horsi paskvil" DOC/XLS/PPT etc.). Jde mi o to, ze MS ma v ruce smlouvu s jednim z velkych prispevatelu do OOoooooo (druhym nejvetsim, mam ten dojem), ze se ten prispevatel postara o podporu. Takze at bude jakakoliv, tak ma argument pro vsechny potencialni odpurce. A ta sama smlouva posiluje nerovnovahu mezi standardem ODF a MS formatem Open XML, protoze za oboji implementaci nese zodpovednost Novell, kdezto MS podporu ODF jen muze deklarovat, ale nemusi ji sam nijak aktivne sirit. Stale nevidite, co se mi na dane casti smlouvy nepozdava? Kdo bude mit nadale kontrolu nad majoritnim formatem pro dokumenty?

    Kde vidite v mych prispevcich, ze protestuji proti podpore formatu Open XML v OOoooooo? To snad ani nejde tomu zabranit a byla by to blbost. Ja jen rikam, ze se mi nelibi ta cast smlouvy, skrze kterou Novell umozni protlacit Open XML jako majoritni format. A to diky tomu obousmernemu, ale nevyvazenemu zpusobu. MS se nadherne zbavil odpovednosti a jeste se mu za to tleska.
    Luk avatar 12.11.2006 16:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    no bude nejak, tak jako nejak podporuje "nesrovnatelne horsi paskvil" DOC/XLS/PPT etc.
    Ono to nebude "tak nějak". Podpora OpenXML bude určitě na lepší úrovni, protože se bude dělat podle specifikace. A bude v zájmu Novellu to udělat co nejlépe, aby to v rámci SuSE Linuxu protlačil do firem.
    Ja jen rikam, ze se mi nelibi ta cast smlouvy, skrze kterou Novell umozni protlacit Open XML jako majoritni format.
    Nechci nikomu brát iluze, ale za současného rozložení sil (bez ohledu na smlouvu MS a Novellu) se OpenXML stane majoritním formátem v každém případě. Třeba ne v oblasti státní správy a komunikace s ní (i když tam si myslím, že bude pouze možnost posílat dokumenty v ODF, ale státní správa bude přijímat i dokumenty v OpenXML), ale mezi firemními a domácími uživateli zcela jistě.

    Snažit se nějak trucovat nemá smysl, je to přímo kontraproduktivní - mnohem lepší je nabídnout OpenOffice v takové podobě, aby uživatel neměl chuť si kupovat MS Office (nebo - v případě domácích uživatelů - spíš užívat nelegálně).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.11.2006 23:39 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Zbytek te smlouvy verejne radsi nekomentuji, uz jen to "nejsou to licencni poplatky, jsou to poplatky za ochranu" vyzniva docela podivne

    Proste marketing. Sice zadne nebezpeci nehrozi, ale od te doby, co se objevil ten patentovy FUD, tomu nekteri zakaznici neveri. Je to lehce stupidni a hluboce emocionalni chovani - plny ekvivalent toho, co se ted deje tady v diskuzi o Novellu a Microsoftu, jen z druhe strany.

    Neni potom prirozene, ze se Novell snazi ujistit je o tom, ze jim nic nehrozi, ze vsech sil, vsemi moznymi zpusoby a na nekolikrat?

    Pokud je k tomu, aby se lidi nebali pouzivat Linux, treba mit smlouvu s Microsoftem, je spatne si ji poridit? Je spatne vyuzit Microsoftu pro sireni Linuxu?
    ^D
    12.11.2006 11:18 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Ale ja vim, ze je to marketing. Cele to je o marketingu (z pohledu obou stran, ac to kazda potrebuje jinak), vcetne toho "vypalneho", diky, Luku :-) Ovsem mnohem ferovejsi (kdyz to prece nema pravni zaklad) by bylo, kdyby si Novell a MS dohodli to, co zvladnou mnozi jini, tedy vzajemne hajeni bez "vypalneho" ci licencnich poplatu, ci co to vlastne je.

    A pozor, ne veskera diskuze o Novellu a MS je hluboce emocionalni, sem tam se v tehle debatach objevuji docela zajimave racionalni myslenky (nerikam, ze zrovna ty me).

    No nic, ac jsem se puvodne zarekl to verejne komentovat, pokuseni bylo vetsi. Jdu dal trenovat sebekontrolu :-)
    11.11.2006 12:29 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    11.11.2006 12:30 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Ten odkaz je výše, promiň :o) Chtěl jsem na něj upozornit, neboť v komentářích je můj názor na věc.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Josef Kufner avatar 11.11.2006 12:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Ehm, co s tím všichni máte? Co to kdysi psal Linus o tom, že Linux je alternativou ke komerčním unixům a zničení Microsoftu je jen nepodstatný vedlejší efekt?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.11.2006 12:47 červ | skóre: 10 | blog: cerveny_cerv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Vím o tom blogu. ale i přesto. :-)
    KISS - Keep it simply, stupid.
    eXces avatar 11.11.2006 13:32 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Myslím, že to je situace, která prospěje všem, jen ne těm, kteří mají linux proto, aby mohli machrovat.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    msk avatar 11.11.2006 13:39 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Neprospeje to nikomu, mozno tak microsoftu. Vzajomna dohoda o patentovom primeri sposobi, ze sa vyvojari inych distribucii budu bat prevziat kod vyvijany pre suse, pretoze hrozi, ze microsoft pouzije novell ako trojskeho kona na infiltraciu linuxoveho kodu patentovo chranenym obsahom a po dostatocnej miere infiltracie zautoci. Partnerstvo s microsoftom zatial pre kazdu firmu znamenalo skazu, teraz je to o to horsie, ze to moze vyustit v problemy siahajuce mimo novell/suse. Implementacia ms openxml v oo.org sposobi, ze klesne tlak vyvijany na urady, aby zacali pouzivat nestranny, otvoreny format dokumentov. Jednoducho a proste, microsoft velmi dobre vie, preco to robi a o blaho linuxovej komunity mu urcite neide. Kto na to doplati je prave linux.
    11.11.2006 15:37 červ | skóre: 10 | blog: cerveny_cerv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Ano. Přesně tak. Teď jde ještě o to, zda je Novell skutečně natolik silný, aby nepodlehl svodům Microsoftu. Díky tomu, že bude možné provozovat platformu linux pod Windows, otevře se uživatelům Win druhá strana softwarové mince. Linuxářům to nepřinese nic. Naopak ztratí. Léta práce pro zpřístupnění ntfs, wine, a co teprve taková cedega (ačkoli je komerční)??? Uživatelé windows dost často argumentují proti linuxu tím, že tam skoro nic neběží. My víme, že běží. A zpřístupní se jim obrovské množství zdarma dostupného kvalitního softwaru. A i přesto. Pokud bude SuSE kompletně podporovat win, nainstalujete si tam třeba MS Office???? Pochopil bych upřímné gesto od MS. Něco za něco. Pokud tedy budou chtít využívat linuxové otevřené kódy ve win, tak ať otevřou například kódy win jádra. Ale to je dost značná utopie....
    KISS - Keep it simply, stupid.
    11.11.2006 16:58 koty | skóre: 22 | blog: Koty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Pokud linuxáři myslíte uživatele Linuxu na domácím desktopu, pak máte pravdu. Smlouva jim v zásadě nic nepřinese, protože je celá o virtualizaci a síťování.

    Pro linuxáře, kteří mají tu čest nimrat se ve smíšených sítích, by ale mohla přinést spoustu užitečných věcí. A prohlášení typu, že ta spolupráce s Windows už funguje, takže je ta smlouva na nic, pro spoustu lidí bude znít jako skvělý vtip. Stačí se poptat, jak velkou zábavu představuje integrace linuxového serveru do domény Windows ;-).

    Podpora NTFS je a bude i nadále problematická věc, ale vývoj bude prostě dál šlapat. Proč přesně by neměl? Přestává se NTFS používat? Nebo kvůli nějaké smlouvě MS s Novellem?

    Wine bude mít i nadále důvod k dalšímu vývoji. Tedy za předpokladu, že tu stále bude spousta lidí, co chtějí, aby jim běželo pár prográmků z Win (třeba MS Office), ale nebude jim to stát za koupi celých Windows. Co má říkat takový VMware ;-).

    Cedega je na tom ještě lépe. Je tu právě pro uživatele, kteří nechtějí Windows, ale chtějí si zapařit :-). Když jich bude i nadále dost, uživí se bez problémů.
    11.11.2006 19:19 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Muzes tedy vysvetlit, kdyz uz mluvis o integraci linuxoveho serveru do domeny Win, jak tohle chce Novell zaridit ve prospech komunity? MS mu informace bez NDA neda a Samba tym kohokoliv s NDA s MS posle do ..., pokud tedy nezmeni svou policy.

    Jde prave o ty zalezitosti okolo interoperability, dokumentaci MS bez NDA nevyda a komunitni projekt, ktery by prijal kod od cloveka s NDA s MS, si koleduje vyhledove o zasadni maler, i kdyby se dany jedinec petkrat pokrizoval.

    P.S.: Ta smlouve neni jen o heterogennim prostredi na urovni sluzeb, ale tyka se i tech desktopu.
    11.11.2006 16:27 koty | skóre: 22 | blog: Koty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Novell uzavřel smlouvu o tom, že nebude soudit zákazníky MS, kvůli používání produktů MS, které by mohly porušovat patenty Novellu, a naopak. To má k patentovému příměří celkem dost daleko, protože přímo se obě společnosti mohou kvůli patentům soudit i nadále.

    Co si takhle místo vytváření šílených teoriích o ďábelských plánech MS přečíst alespoň tohle?
    11.11.2006 23:23 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    pretoze hrozi, ze microsoft pouzije novell ako trojskeho kona na infiltraciu linuxoveho kodu patentovo chranenym obsahom a po dostatocnej miere infiltracie zautoci.

    To vypada, jako kdyby mel Novell co mluvit do toho, jaky kod se dostane do Linuxu, vic nez kdokoliv jiny :-) Ja myslim, ze dokud o osudu vsech patchu do Linuxu rozhoduje Linus osobne, maji na nej smlouvy Novellu s Microsoftem asi takovy vliv jako pocasi v Ugande.
    ^D
    12.11.2006 10:11 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Přesně, Linuse spíše zajímá, jestli vývojář toho patche nepoužívá Gnome, to by ho pak nevzal. :-))))
    msk avatar 13.11.2006 09:20 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Dobre, tak do GNU/Linuxu, ked sa hrame na slovicka. A kedze novell contribuje do roznych OS projektov, netyka sa to len jadra.
    11.11.2006 17:11 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Když najednou uzavírají dohody o spolupráci přímí konkurenti a odvěcí rivalové, tak to vždycky něčím zavání. Záměrem bývá samozřejmě oslabení/likvidace konkurence a vyřešení dalších společných problému na trhu. Mě osobně nejvíc smrdí ten "pakt o vzájemném neútočení" ohledně možných práv k duševnnímu vlastnictví, který se znovu snaží nastolovat pochybnosti ohledně možných budoucích licenčích problémů při nasazování Linuxu. Antimonopolní úředníci by si měli mnout ruce.

    Nechci malovat čerty na zeď a mluvit o Pandořině skříňce a jenom čas ukáže, kdo je dnes prozíravější, ale ať na to koukám ze všech stran, utrpět může jen trh linuxových business řešení.

    problemy(Novel + Microsoft) > problemy(SCO)
    MS FUDs like SCO, Red Hat Responds. and MS/Novell Transcript Available
    Microsoft and Novell: Fox marries chicken, both move into henhouse

    In the garden sleeps a messenger ·
    11.11.2006 21:25 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Byl jsem stejného názoru a stále jsem.

    Věřte tomu nebo ne, obdivuji některé zaměstnance Novellu, kteří takto pomáhají odstraňovat chybné interpretace této smlouvy. Nicméně i když zůstanu jen u fakt, špatný pocit zůstává: Novell (pro blaho své i Microsoftu) napomáhá rozšiřovat FUD (nepřímé výhružky Microsoftu, že bude žalovat "ostatní" velké zákazníky Linuxových distribucí) a to mu rozhodně nezapomenu.

    PS pro rýpaly: Jo, tohle není nádherný svět, ale to neznamená, že budu přehlížet nefér praktiky.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    12.11.2006 15:27 Pepek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Já to vidím asi takhle. Ano mám strach, ale na druhou stranu pokud bude umožněno pracovat s paltformou Windows pod Linuxem a naopak, může to vyřešit spoustu věcí. Koukněme se na to z pohledu widlaře. Uživatelé win jsou takové trochu slepé ovce jdoucí se stádem. Jedou si tím svým směrem a mají radost pokud s kamarády ve škole, nebo u piva mohou mluvit o tom, jak jim zase spadly wokna, jak to museli formátovat, instalovat. Nebo jak jsou nové offfice 2007 skvělý apod. Pro ně možnost spouštět programy pro linux na "jejich" systému moc nepřinese. Stejně většina zná ty svoje profláknutý programy jako Nero, Corel Draw, Adobe Photoshop a další. Ale to, že existuje spousta dalších programů mj. linuxových jako K3B, Inkscape, Gimp, nemají moc ponětí. A navíc, většina hodně známých linuxových programů je stejně multiplatformních. A už vidím, jak někdo na Windows kompiluje ze zdrojáků :-) :-) Tomu se musím jen zasmát. Ale teď z pohledu Linuxáře. Většina ryzích linuxářů, věrných open-sourcařů v tom může vidět obrovské nebezpečí. A nedivím se. I já mám strach. Od Microsoftu se nedá čekat nic dobrého. Na druhou stranu, otevře se poměrně elegantně a bez nadměrné práce komunity svět MS. A ulehčí si i výrobci ovladačů, tak i my. Víme jaké jsou problémy s výrobci hardware a ovladačů pro linux. Pokud například umožní tato smlouva vyřešit tuto záležitost jen lépe. Další věc. Spousta programů nemá své ekvivalenty pro linux. A zprovoznit třeba AutoCAD přes wine, to je zatím v nedohlednu. Další důvod. Pokud skutečně Novell nezradí a bude dál otevřeně spolupracovat s komunitou, umožnit tyto vzájemné technologie i pro jiné distribuce. Pokud by všechny distribuce byly obohaceny o win emulátor (nebo jak to nazvat) a drželi by se dál svých open-source standardů, tj. zdarma. Pak to velice prospěje. Předpokládá se, že Windows asi stále bude za peníze. Tak proč utrácet tisíce za Windows a provozovat zdarma linuxové programy, když mohu mít zdarma linux, zdarma programy pro linux a pokud tedy budu potřebovat např. AutoCAD, nebo Flash MX, tak si koupím jen tyto programy. A o usnadnění a skloubení jednotlivých systémů na serverech a sítích už ani nemluvím. Tam to bude revoluce.
    12.11.2006 22:35 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novell&Microsoft collaborate
    Pokračování spanilé diskuzní jízdy: Copak na to říká Samba tým?
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.