Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
Třeba výuka na UPOLu začíná někdy třetí, čtvrtý týden po zahájení semestru.
To je mi jich docela líto. Z dob, kdy jsem cvičil, si moc dobře pamatuji, jak zoufale krátkých je těch 12-13 týdnů semestru, a zkrátit si to o třetinu… to si nedokážu představit. Na nás tedy Ilja Černý spustil hned první den semestru (tři dny před imatrikulací) od 7:20 pěkně zostra a ani na dalších přednáškách to nebylo jiné…
Hodnotit se nedá po týdnu a obzvlášť matematika na VŠ začíná být zajímavá až ve třetím ročníku.Přesně tak, až když je pokoj od analýzy, statistiky a numerických metod.
Na CVUT FEL mame taky eduroam a k tomu se nemuze zaboha nikdo pripojit
LOL. Nemuze se k nemu pripojit banda lam, co si neumi precist navod. Jinak uznavam, ze je strasne tezky stahnout ze stranek Cesnetu certifikat ulozit si ho na disk a zadat we wpasupplicantu cestu k nemu.
Jinak priznavam, ze jsem dlouhou dobu pouzival pod linuxem eduroam-simple, kvuli problemum s wpa supplicantem. Jinak navod je na strankach eduroamu, nebo treba tady dole.
To mi připomíná moje začátky... přišinul jsem se na 7:15 na přednášku s tím, že to bude beztak jen takové přivítání a seznámení se s tím, co nás čeká, a že skutečná výuka začne až další den. Přinesl jsem si s sebou jen takový malý kapesní notýsek na poznámky a tužku.
Vzápětí se na nás vyřítil přednášející z Matematické analýzy, představil se a pak se dvě hodiny nezastavil... odcházel jsem totálně vyřízený, s úplně popsaným notýskem a tupou tužtičkou.
Zničující bylo teprve cvičení z matematické analýzy ten den večer, protože cvičící se vyznačoval schopností vyřešit jakýkoli příklad zpaměti, včetně netriviálních derivací složených funkcí a integrálů.
To je po 2-3 letech cvičení celkem normální. Zvlášť když si ty příklady dotyčný sám připravuje… :-) Dnes zase pro změnu s hrůzou zjišťuji, že si pamatuji z hlavy čísla všech RFC, o kterých se na školeních zmiňuji.
Jmenuji se Drahoš.? To mne kdysi dostalo také...
1. Definice: ...
student nema behem semestru odhad, narocnosti predmetuTo je svatá pravda, ale krom toho je tu i problém s "tempem" výuky. Především na matice na PřF se mi pravidelně stává, že o čem ten předmět byl pochopím až po zkoušce (tj. po prvním opravném termínu
Hned v pondělí v 9 ráno začínala matika. To mě vyřídilo natolik, že jsem na další dvě přednášky nešel.."Stačil mi jeden pohled na rozvrh a byl konec. Měli sme přednášky jako první věc už od půl jedný. Tak brzo nevnímáš, to ještě cejtíš chuť zubní pasty…"
Na matfyzu se traduje historka o akademiku Kořínkovi, kterému rozvrhář z neznalosti dal přednášku na devět ráno. Akademik Kořínek k němu údajně přiběhl a křičel na něj: "Mladý muži, vy si myslíte, že já přednáším v noci?!"
Pravdou ale je, že my v prváku začínali tři dny v týdnu v 7:20 (dvě přednášky z analýzy a cvičení), ve druháku nejdřív v 8:10 a ve třeťáku 9:00. V páťáku už jsem měl ale i semestr, kdy jsem neměl nic před polednem. Takže to chce vytrvat… :-)
Měli jsme v Plzni na "Počítače a programování" přednášející, co se nám zdála taky tupá, suchá a bezbarvá, pak jsme se doslechli, že prej bravurně řádí v asembleru. Neni vše vidět hned.
Mne nejvíc odrovnala na začátku algebra, než jsem se vyrovnal s tim, jak se o něřem tak jednoduchym, jako jsou lineární prostory třeba, složitě mluví.
Na "Teorii informace" jsme psali zápočtovej test asi od 19:45 ... fakt nás bylo moc.
Tiskni
Sdílej: