Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.
Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.
Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.
Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.
Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.
Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.
Obrovská poptávka po plynových turbínách zapříčinila, že datová centra začala používat v generátorech dodávajících energii pro provoz AI staré dobré proudové letecké motory, konvertované na plyn. Jejich výhodou je, že jsou menší, lehčí a lépe udržovatelné než jejich průmyslové protějšky. Proto jsou ideální pro dočasné nebo mobilní použití.
Typst byl vydán ve verzi 0.14. Jedná se o rozšiřitelný značkovací jazyk a překladač pro vytváření dokumentů včetně odborných textů s matematickými vzorci, diagramy či bibliografií.
Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
Tohle je trochu offtopic zápisek, proto bych byl rád, aby někteří co mi to chtějí říct radši nic neříkaly:)
Minulý rok jsem si udělal řidičák. Táta byl štěstím bez sebe. On jako někdo kdo se proháněl motorkama a autama od svého mládí konečně vychoval syna co řídí taky:)
Máme doma Alfu Romeo GTV s třílitrovym motorem. Jel jsem s tátou a sousedem ke známejm a než jsme došly k autu, tak jsem mu vzal klíče. Táta mi ji nechce moc půjčovat a už vůbec ne, když tam není. Nicméně, u známých se táta i soused řádně opily, a když jsem moc otravoval, že bych rád domů, tak mi vrazily holku a alfu, že jí mám svýst. Poprvé jsme měl tohle auto jen pro sebe. Sed jsem za volant a už když jsem se rozjížděl a plazil se přes vesnici 50 tak se mi klepaly nohy a ruce. Vydal jsem se na místní kopec kde se jezdí závody do vrchu. Říkal jsem si, že tam policajti nebudou a nakonec ani nebyly. Hned za vesnicí jsem na to šláp. Nikdy jsem nic podobnýho nezažil. Je pravda, že mě v tom táta vezl a ne zrovna pomalu, ale teď to bylo moje. Na tachometru bylo za pár vteřin 120 a já se vydal do první zatáčky. Všechno ok, v dalších zatáčkách se s tím začal trochu seznamovat. Projel jsem několik kilometrů mezi trojkou a čtyřkou. nestačil jsem sledovat ani tachometr. Byl jsme to prostě jen já a to auto. Asi jsem se bál víc než ta holka co seděla vedle mě :) Byl to nejlepší pocit jakej jsem kdy v životě zažil :)
Tiskni
Sdílej:
Táta, soused a policajti jsou ženský ?
Je to fakt. Nenech se zblbnout pocitem radosti z rychlosti a při řízení dávej pozor a nejezdi rychle. Auto může zabíjet. Uvědom si, že neohrožuješ jen sebe.
Máš pravdu, nemůžu nesouhlasit...ať už se polepším nebo ne, stejně se můžu zabít, když to do mě někdo napálí. Auta nejsou zrovna jeden z mých nejoblíbenějších koníčků, takže těžko hovořit o výběru disciplíny.
Nepotřebuju pro rozbušení srdce skákat z okna. Jak jsem řekl, pro svoje touhy sebemrzačení používám kolo a dnešní zážitek se už patrně nikdy nebude opakovat. Vždycky najdu lepší alternativu pro 300k než je auto.
Promiň, ale kecáš. Na kole jezdím kolem 22 let. 10 let silnici a 12 MTB, spíše freeride a downhill. 80Km/hod. to jedeš maximálně z hodně velkýho a dlouhýho kopce. Nejvíc jsem jela asi 70Km/hod. Čím jsi těžší, tím je rychlost větší. Mám celoodpruženýho speciála na downhill a 80 jsem teda ještě nejela. / A že jezdím hodně /. Jinak souhlasím, člověk na kole je nebezpečný, ale může to ovlivnit. Prostě musí dávat pozor, když jede z kopce dolů. Na polních cestách mám ruce na brzdách a zatím se mi ,naštěstí, nestalo, že bych kohokoli ohrozila. Prostě dávám pozor. Radost z rychlosti a freestylu je fajn, ale ohrožovat jiné lidi svou zábavou považuju za zcestný. Prostě pochop, že lidský život má hodnotu.
Já Ti to přeju, znám to, radost z rychlosti a z toho, že sjedeš něco, co jiní ne, zcela chápu. Ale prostě musíš dávat pozor. Je fajn, jet sjezdovku na downhillu a vedět, že tam nikdo jiný není, ale i na cyklistických stezkách se pohybují lidi pomalejší, než jsi Ty.
. kdyz sem pak nad tim jeste ten den premejsel, tak mi doslo, ze kdyby cokoliv na tom kole prasklo, tak bych skoncil prinejmensim velmi odrenej. a to bych jeste musel mit ku*va stesti. asi jako bill gates
Kde to je ??? 97/hod. co to je za kopec ???
Tady to je.Kde to je ??? 97/hod. co to je za kopec ???
Děkuju.
To se tady sešlo cyklistů najednou. Zajet si na Dlouhé stráně, dobrý nápad...
Můj rekord v rychlosti je tuším nějak kolem 68 km/h, ale už je to dávno. Mi osobně nedělá jízda velkou rychlostí takovou radost, jako když si můžu hezky technicky sjet nějakou hodně špatně přístupnou stezku v lese, to je ončo. Adrenalin, a když už se člověk vyklopí, ty pády nebývají zas tak strašné...
Ale žádný velký cyklista nejsem, dávám si své cca. 2000km ročně...no třeba to letos bude zase víc
Já mám na vidli zdvih asi 150mm, než koupím Marzocchi vidli na 200 mm. V okolí Prahy se na víc, jak 75/hod. ani na hardtailu, mám ho také, nedostanu. Zdvih tam nehraje roli, spíš váha. Kde je ta sjezdovka, jak se to tam jmenuje ?
Ale fakt by mě naštvalo, kdyby se zrovna dneska nějakej idiot chtěl prohánět po silnici.
Na druhou stranu je fakt, že výhodné důchodové spoření jsem zatím odmítnul...