Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červenec (YouTube).
Konečně se ochladilo, možná i díky tomu přestaly na chvíli padat rakety jako přezrálé hrušky, díky čemuž se na Virtuální Bastlírně dostane i na jiná, přízemnější témata. Pokud si chcete jako každý měsíc popovídat s dalšími bastlíři, techniky, vědci a profesory u virtuálního pokecu u piva, Virtuální Bastlírna je tu pro Vás.
Ještě před ochlazením se drát na vedení V411 roztáhl o 17 metrů (přesné číslo není známé, ale drát nepřežil) a způsobil tak… více »Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.
Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.
Tohle je trochu offtopic zápisek, proto bych byl rád, aby někteří co mi to chtějí říct radši nic neříkaly:)
Minulý rok jsem si udělal řidičák. Táta byl štěstím bez sebe. On jako někdo kdo se proháněl motorkama a autama od svého mládí konečně vychoval syna co řídí taky:)
Máme doma Alfu Romeo GTV s třílitrovym motorem. Jel jsem s tátou a sousedem ke známejm a než jsme došly k autu, tak jsem mu vzal klíče. Táta mi ji nechce moc půjčovat a už vůbec ne, když tam není. Nicméně, u známých se táta i soused řádně opily, a když jsem moc otravoval, že bych rád domů, tak mi vrazily holku a alfu, že jí mám svýst. Poprvé jsme měl tohle auto jen pro sebe. Sed jsem za volant a už když jsem se rozjížděl a plazil se přes vesnici 50 tak se mi klepaly nohy a ruce. Vydal jsem se na místní kopec kde se jezdí závody do vrchu. Říkal jsem si, že tam policajti nebudou a nakonec ani nebyly. Hned za vesnicí jsem na to šláp. Nikdy jsem nic podobnýho nezažil. Je pravda, že mě v tom táta vezl a ne zrovna pomalu, ale teď to bylo moje. Na tachometru bylo za pár vteřin 120 a já se vydal do první zatáčky. Všechno ok, v dalších zatáčkách se s tím začal trochu seznamovat. Projel jsem několik kilometrů mezi trojkou a čtyřkou. nestačil jsem sledovat ani tachometr. Byl jsme to prostě jen já a to auto. Asi jsem se bál víc než ta holka co seděla vedle mě :) Byl to nejlepší pocit jakej jsem kdy v životě zažil :)
Tiskni
Sdílej:
Táta, soused a policajti jsou ženský ?
Je to fakt. Nenech se zblbnout pocitem radosti z rychlosti a při řízení dávej pozor a nejezdi rychle. Auto může zabíjet. Uvědom si, že neohrožuješ jen sebe.
Máš pravdu, nemůžu nesouhlasit...ať už se polepším nebo ne, stejně se můžu zabít, když to do mě někdo napálí. Auta nejsou zrovna jeden z mých nejoblíbenějších koníčků, takže těžko hovořit o výběru disciplíny.
Nepotřebuju pro rozbušení srdce skákat z okna. Jak jsem řekl, pro svoje touhy sebemrzačení používám kolo a dnešní zážitek se už patrně nikdy nebude opakovat. Vždycky najdu lepší alternativu pro 300k než je auto.
Promiň, ale kecáš. Na kole jezdím kolem 22 let. 10 let silnici a 12 MTB, spíše freeride a downhill. 80Km/hod. to jedeš maximálně z hodně velkýho a dlouhýho kopce. Nejvíc jsem jela asi 70Km/hod. Čím jsi těžší, tím je rychlost větší. Mám celoodpruženýho speciála na downhill a 80 jsem teda ještě nejela. / A že jezdím hodně /. Jinak souhlasím, člověk na kole je nebezpečný, ale může to ovlivnit. Prostě musí dávat pozor, když jede z kopce dolů. Na polních cestách mám ruce na brzdách a zatím se mi ,naštěstí, nestalo, že bych kohokoli ohrozila. Prostě dávám pozor. Radost z rychlosti a freestylu je fajn, ale ohrožovat jiné lidi svou zábavou považuju za zcestný. Prostě pochop, že lidský život má hodnotu.
Já Ti to přeju, znám to, radost z rychlosti a z toho, že sjedeš něco, co jiní ne, zcela chápu. Ale prostě musíš dávat pozor. Je fajn, jet sjezdovku na downhillu a vedět, že tam nikdo jiný není, ale i na cyklistických stezkách se pohybují lidi pomalejší, než jsi Ty.
Kde to je ??? 97/hod. co to je za kopec ???
Tady to je.Kde to je ??? 97/hod. co to je za kopec ???
Děkuju.
To se tady sešlo cyklistů najednou. Zajet si na Dlouhé stráně, dobrý nápad...
Můj rekord v rychlosti je tuším nějak kolem 68 km/h, ale už je to dávno. Mi osobně nedělá jízda velkou rychlostí takovou radost, jako když si můžu hezky technicky sjet nějakou hodně špatně přístupnou stezku v lese, to je ončo. Adrenalin, a když už se člověk vyklopí, ty pády nebývají zas tak strašné...
Ale žádný velký cyklista nejsem, dávám si své cca. 2000km ročně...no třeba to letos bude zase vícJá mám na vidli zdvih asi 150mm, než koupím Marzocchi vidli na 200 mm. V okolí Prahy se na víc, jak 75/hod. ani na hardtailu, mám ho také, nedostanu. Zdvih tam nehraje roli, spíš váha. Kde je ta sjezdovka, jak se to tam jmenuje ?