Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
formát | datový tok [bpp] | kompresní poměr |
---|---|---|
PNG | 11.461131 | 2.094034 : 1 |
JPEG 2000 | 10.620645 | 2.259749 : 1 |
WebP | 10.619910 | 2.259906 : 1 |
H.265 | 12.460111 | 1.926146 : 1 |
FLIF | 9.978515 | 2.405167 : 1 |
JPEG XR | 11.575239 | 2.073391 : 1 |
AVIF | 12.039541 | 1.993431 : 1 |
FFV1 | 10.267328 | 2.337511 : 1 |
WebP 2 | 10.007292 | 2.398251 : 1 |
formát | datový tok [bpp] | kompresní poměr |
---|---|---|
PNG | 4.628656 | 5.185090 : 1 |
JPEG 2000 | 6.094012 | 3.938292 : 1 |
WebP | 4.294325 | 5.588771 : 1 |
H.265 | 7.158238 | 3.352780 : 1 |
FLIF | 3.774639 | 6.358223 : 1 |
JPEG XR | 8.097638 | 2.963827 : 1 |
AVIF | 8.198868 | 2.927233 : 1 |
FFV1 | 5.333731 | 4.499664 : 1 |
WebP 2 | 3.621495 | 6.627097 : 1 |
Tiskni
Sdílej:
formát | datový tok [bpp] | kompresní poměr |
---|---|---|
bzip2 | 13.915411 | 1.724706 : 1 |
xz | 14.344152 | 1.673155 : 1 |
zstd | 15.619418 | 1.536548 : 1 |
brotli | 14.320850 | 1.675878 : 1 |
by bylo zajímavý vyzkoušet jak moc sou ty vobrázky v různejch formátech jakoby zranitelný proti náhodnýmu poškození nějakejch pár bitů taky :O :O voni si nejspíž vybrali formát podle tohodle taky :O ;D
to ale pak už nebude nějakej normální běžnej obrázkovej formát a bude to záviset na nějakým programu/kodecích ne?? :O :O
nejvíc nejlepší mi připadá mit různě poschovávanejch hrozně moc kopií toho samýho vobrázku a pak kdyžtak principem majority požkozenej vopravovat když se pozná chyba :O :O
optipng
), aby prošel kompletně všechny metody, tak to trvá. Ale kupodivu to zmenší velikost jen o 1% oproti "běžně" optimalizovanému png.
V rámci nějakého interního katalogu obrázků mám v toolchainu toto (python, Pillow):
from PIL import Image image.save(newfilename, 'png', optimize=True)Moc jsem nezkoumal co přesně "optimize=True" vlastně zapíná, protože vliv na rychlost (pocitově) to nemá skoro žádný, ale výsledné png je podle optipng (které trvá klidně i několik minut) cca o 1% větší než to nejlepší. Potom je docela zajímavá možnost použít nějaký skutečně bitmapový formát, třeba suckless farbfeld (který neřeší vůbec nic a je to jen pole pixelů) a použít nějakou obecnou kompresi (jak už zde byl uveden třeba bzip2 nebo zstd nebo cokoliv).
Jasným vítězem se stává formát FLIF.Mi přijde, že výsledek je až nezajímavě vyrovnaný. Nějakých zhruba +/- 10 % kolem běžného PNG. Shrnul bych to tak, že nejlepší je použít bezproblémové a rozšířené PNG, neboť alternativy jsou sice trochu lepší, ale ne o tolik, aby to stálo za námahu.
Zopflipng je ve všech případech nejlepší, ale taky trvá obludně dlouho.Já jsem zkoušel tebou doporučené parametry a jelo to hodinu. Potom jsem to stopnul. Nějakej 2MPx screenshot ze hry. To je asi dost nepoužitelné.
optipng -o7
trvá tak minuty. I obyčejný imagemagick convert -quality 100
odvede velmi dobrou práci v jednotkách sekund. (Optipng to zmenší tak o 2%, což už asi nemá smysl řešit.)
pngout má zásadní nevýhodu. Není v žádné distribuci. Ani v BSD portech. To by musel být fakt unikátní zázrak, aby si to lidi kompilovali.
tam na tý stránce nevidim nikde rgb24 :O :O
vidim jenom rgb8 a rgb16
nj to mi jako taky mohlo dojít :D
ale stejně chci svejch 72bpp :D :D ;D ;D
TIFF - historicky býval nejpouživačnější, hodně existujících archivů. Mám na CD/DVD z fotolabů hodně do TIFF naskovaných negativů.