Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Tak takhle zacina jedna pisnicka od skupiny Katapult (mnozi jiste znaji). A kdyz uz je tento slavny rok zde, tak jsem si rekl ze to trochu srovname co se vyplnilo a co nikoliv.
Az se vsichni prestehujem do obrovskych mest... - Hnedka s prvni predpovedi se moc netrefili. Stale jeste nastesti existuji i vesnice, osady a pod. male utvary.
...az dalnici zemekouli opredem... - jo, s timto se da relativne i souhlasit. Dalnice jsou skutecne vsude po cele planete
...az budem pysni na vsechno co dovedem... - tohle neposoudim. Ja napr. jsem pysny na to co lide dokazi. I kdyz....obcas...
Az suroviny budem vozit z Mesice... - a zase trefa mimo. Na Mesic se uz vlastne ani neleta. Docela skoda, ale treba se do toho vlozi ESA nebo Cina
...az pocasi bude ridit druzice... - Nastesti veta "Porucime vetru, desti" vzala jiz za sve. Nemyslite, ze by byla nuda mit 200 dnu v roce teploucko?
...az budem letat na Venusi na vylet... - ne, dekuji. O takovyhle vylet nestojim. Ale je pravda, ze vesmirna turistika je na vzestupu a, kdyby se nekomu podarilo srazit cenu, mohl by to byt i docela zajimavy zajezd, rekneme, kolem Mesice.
...az za nas budou pocitace premyslet... - co myslite, da se soucasny stav za toto povazovat? Ja myslim ze v nekterych oborech urcite.
Az budeme mit tovarny i na stromy... - jo, rekl bych ze by se jedna nebo dve hodily do tropickych oblasti. Ono odlesnovani destych pralesu neni zrovna dvakrat prijemna zalezitost. Bohuzel zatim nic moc.
...az umela trava bude pred domy... - Nevim jestli je nekde i pred domy, ale umele travniky jsou celkem zajimava zalezitost. A hlavne nepotrebuji zadnou udrzbu, takze idelani do ruznych oblasti, kde by normalni trava nevydrzela.
...az zavladne v celem svete blahobyt... - tak s timto se bohuzel Katapulti netrefili. Stale je na teto planete mnoho mist, kde HDP statu je max. par tisic dolaru. A to se, bohuzel, hned tak nezmeni.
...az budem umet skoro vsechno vyrobit... - no, tak to uz umime. Bohuzel vyroba nekterych veci je nakladnejsi nez si mohou mnohe oblasti dovolit.
A co deti? Maji si kde hrat? - Ano, rekl bych ze stale jeste ano.
Takze secteno a podtrzeno, Katapulti vs. realita - 5:6, to je cca. 50% uspech. A to rozhodne neni sptany vysledek. Jeste si pockam na rok 2015. Kdo videl Navrat do budoucnosti 2, tak se mnou bude souhlasit, ze kdyby se i tento film trefil v 50%, tak by to bylo zajimavy. Hodne zajimavy.
Tiskni
Sdílej:
No s tím hraním dětí to zase tak slavné není. Aspoň v Praze ne. Docela dost hřišť zrušili a mnohá z nich jsou placená nebo na domluvu .-(
...dělat jakékoliv prognózy do budoucna se moc nevyplácí, a to dokonce ani v písničkách .No jim se to možná docela vyplatilo :), tedy ekonomicky, jsem poněkud mladší ročník, ale byl to docela hit i později. Btw mám v plánu udělat videoklip znázorňující budoucí přeměnu planety ve zrychleném čase, v určitém zlomovém okamžiku začnou vládnout roboti, kterých bude již víc, než veškeré organické hmoty, cokoliv organického zmizí, planeta zčerná, makroekonomické ukazatele robotů mezitím porostou geometrickou posloupností a následně dojde i na ně, v jeden okamžik se všichni roboti na celé planetě zastaví / zadřou a potopí se do dehtu a jedů...
)
A navic bydlim kousek od toho a tim mistem jak popisuje casto jezdim busem ze skoly.