DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Někde (teď nevím kde) vyšel článeček s kalkulací, že kdyby se místo každého Pendolina nakoupilo 100 Fábií (každé tři roky kompletní výměna za nová auta), tak by to vyšlo levněji.Podobně již v řadě měst (mimo ČR) zjistili, že když místo nočních městských busů budou jezdit v rámci MHD (za cenu jízdenky) taxíky, tak to bude výrazně levnější. To jen u nás je možné, aby se tu běžně proháněly vlaky a autobusy s jediným pasažérem na palubě. My na to prostě máme, můžeme si poskočit, můžeme si vyskočit, juchůůů
Podobně již v řadě měst (mimo ČR) zjistili, že když místo nočních městských busů budou jezdit v rámci MHD (za cenu jízdenky) taxíky, tak to bude výrazně levnější.To se asi netýkalo velkých měst, že?
to se tedy Taliáni prohnuli, jen co je pravda…Já bych je zas tak nepodceňoval. Pokud dávali úplatky, mohli dát řádově víc. Myšleno v desítkové soustavě
Podle italských specialistů jde ovšem o nepatrné závady. „Rychlovlak ukončil svou jízdu kvůli drobné závadě na softwaru. Ten díky necitlivě nastavenému algoritmu vyhodnotil rovné koleje jako fatální překážku a zastavil vlak. Kdyby si strojvůdce stáhl nový firmware z netu, mohlo být už v Kolíně všechno v pořádku,“ vysvětluje jednu ze závad zástupce italského konsorcia Sergio Leone. „Víte, ono stačí používat mozek a Google,“ neodpustil si poznámku na závěr.Na tom serveru strach.cz jsou docela vtipní..
Nejdůležitější pro Českou republiku je asi ta pasáž, ve které se zavazuje k postoupení jižní Moravy a Vysočiny Itálii v případě odstoupení od smlouvy. „To snad podepisoval ještě Hácha,“ kroutil hlavou nevěřícně Šimonovský.Doufám, že to vrátí, chci být Ital
Co naděláme. V každé slušnější diktatuře by byl za takový kauf zastřelen ministr dopravy a jeho náměstci, ředitel drah a jeho náměstci, dále pak jejich manželky, děti, sourozenci a jejich děti. Pravděpodobně by také došlo k desinfekci budovy ministerstva a budovy vedení drah, nejlépe napalmem.
To akorát u nás stávající vedoucí pracovníci jenom lomí rukama, že oni za nic nemůžou, a že vlastně nikdo neví, kdo z bývalých vedoucích pracovníků mohl něco takového podepsat.
Nemluvě o tom, že správný Ital v létě nepracuje a v zimě tančí. Výrobu vlaků v tomto harmonogramu nemá, takže je zjevné, že to místo talijánů bastlí na koleni nelegální přistěhovalci. Výsledek - skvost
Nejak mi to pripomina muj oblibeny kousek z Monty Pythonu - How not to be seen...Co naděláme. V každé slušnější diktatuře by byl za takový kauf zastřelen ministr dopravy a jeho náměstci, ředitel drah a jeho náměstci, dále pak jejich manželky, děti, sourozenci a jejich děti. Pravděpodobně by také došlo k desinfekci budovy ministerstva a budovy vedení drah, nejlépe napalmem.
th
Tiskni Sdílej: