Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Někde (teď nevím kde) vyšel článeček s kalkulací, že kdyby se místo každého Pendolina nakoupilo 100 Fábií (každé tři roky kompletní výměna za nová auta), tak by to vyšlo levněji.Podobně již v řadě měst (mimo ČR) zjistili, že když místo nočních městských busů budou jezdit v rámci MHD (za cenu jízdenky) taxíky, tak to bude výrazně levnější. To jen u nás je možné, aby se tu běžně proháněly vlaky a autobusy s jediným pasažérem na palubě. My na to prostě máme, můžeme si poskočit, můžeme si vyskočit, juchůůů
Podobně již v řadě měst (mimo ČR) zjistili, že když místo nočních městských busů budou jezdit v rámci MHD (za cenu jízdenky) taxíky, tak to bude výrazně levnější.To se asi netýkalo velkých měst, že?
to se tedy Taliáni prohnuli, jen co je pravda…Já bych je zas tak nepodceňoval. Pokud dávali úplatky, mohli dát řádově víc. Myšleno v desítkové soustavě
Podle italských specialistů jde ovšem o nepatrné závady. „Rychlovlak ukončil svou jízdu kvůli drobné závadě na softwaru. Ten díky necitlivě nastavenému algoritmu vyhodnotil rovné koleje jako fatální překážku a zastavil vlak. Kdyby si strojvůdce stáhl nový firmware z netu, mohlo být už v Kolíně všechno v pořádku,“ vysvětluje jednu ze závad zástupce italského konsorcia Sergio Leone. „Víte, ono stačí používat mozek a Google,“ neodpustil si poznámku na závěr.Na tom serveru strach.cz jsou docela vtipní..
Nejdůležitější pro Českou republiku je asi ta pasáž, ve které se zavazuje k postoupení jižní Moravy a Vysočiny Itálii v případě odstoupení od smlouvy. „To snad podepisoval ještě Hácha,“ kroutil hlavou nevěřícně Šimonovský.Doufám, že to vrátí, chci být Ital
Co naděláme. V každé slušnější diktatuře by byl za takový kauf zastřelen ministr dopravy a jeho náměstci, ředitel drah a jeho náměstci, dále pak jejich manželky, děti, sourozenci a jejich děti. Pravděpodobně by také došlo k desinfekci budovy ministerstva a budovy vedení drah, nejlépe napalmem.
To akorát u nás stávající vedoucí pracovníci jenom lomí rukama, že oni za nic nemůžou, a že vlastně nikdo neví, kdo z bývalých vedoucích pracovníků mohl něco takového podepsat.
Nemluvě o tom, že správný Ital v létě nepracuje a v zimě tančí. Výrobu vlaků v tomto harmonogramu nemá, takže je zjevné, že to místo talijánů bastlí na koleni nelegální přistěhovalci. Výsledek - skvost
Nejak mi to pripomina muj oblibeny kousek z Monty Pythonu - How not to be seen...Co naděláme. V každé slušnější diktatuře by byl za takový kauf zastřelen ministr dopravy a jeho náměstci, ředitel drah a jeho náměstci, dále pak jejich manželky, děti, sourozenci a jejich děti. Pravděpodobně by také došlo k desinfekci budovy ministerstva a budovy vedení drah, nejlépe napalmem.
th
Tiskni
Sdílej: