Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).
Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
Samsung představil svůj nejnovější chytrý telefon Galaxy Z TriFold (YouTube). Skládačka se nerozkládá jednou, ale hned dvakrát, a nabízí displej s úhlopříčkou 10 palců. V České republice nebude tento model dostupný.
Ale, no teď už leda jedině tak
Jenom nechápu myšlení člověka co si něco koupí z itálie -- a to dokonce vlaky za miliardy korun… (tipuju, nevím kolik to je)
)))
Někde (teď nevím kde) vyšel článeček s kalkulací, že kdyby se místo každého Pendolina nakoupilo 100 Fábií (každé tři roky kompletní výměna za nová auta), tak by to vyšlo levněji.Podobně již v řadě měst (mimo ČR) zjistili, že když místo nočních městských busů budou jezdit v rámci MHD (za cenu jízdenky) taxíky, tak to bude výrazně levnější. To jen u nás je možné, aby se tu běžně proháněly vlaky a autobusy s jediným pasažérem na palubě. My na to prostě máme, můžeme si poskočit, můžeme si vyskočit, juchůůů
Podobně již v řadě měst (mimo ČR) zjistili, že když místo nočních městských busů budou jezdit v rámci MHD (za cenu jízdenky) taxíky, tak to bude výrazně levnější.To se asi netýkalo velkých měst, že?
to se tedy Taliáni prohnuli, jen co je pravda…Já bych je zas tak nepodceňoval. Pokud dávali úplatky, mohli dát řádově víc. Myšleno v desítkové soustavě
Podle italských specialistů jde ovšem o nepatrné závady. „Rychlovlak ukončil svou jízdu kvůli drobné závadě na softwaru. Ten díky necitlivě nastavenému algoritmu vyhodnotil rovné koleje jako fatální překážku a zastavil vlak. Kdyby si strojvůdce stáhl nový firmware z netu, mohlo být už v Kolíně všechno v pořádku,“ vysvětluje jednu ze závad zástupce italského konsorcia Sergio Leone. „Víte, ono stačí používat mozek a Google,“ neodpustil si poznámku na závěr.Na tom serveru strach.cz jsou docela vtipní..
Nejdůležitější pro Českou republiku je asi ta pasáž, ve které se zavazuje k postoupení jižní Moravy a Vysočiny Itálii v případě odstoupení od smlouvy. „To snad podepisoval ještě Hácha,“ kroutil hlavou nevěřícně Šimonovský.Doufám, že to vrátí, chci být Ital
Co naděláme. V každé slušnější diktatuře by byl za takový kauf zastřelen ministr dopravy a jeho náměstci, ředitel drah a jeho náměstci, dále pak jejich manželky, děti, sourozenci a jejich děti. Pravděpodobně by také došlo k desinfekci budovy ministerstva a budovy vedení drah, nejlépe napalmem.
To akorát u nás stávající vedoucí pracovníci jenom lomí rukama, že oni za nic nemůžou, a že vlastně nikdo neví, kdo z bývalých vedoucích pracovníků mohl něco takového podepsat.
Nemluvě o tom, že správný Ital v létě nepracuje a v zimě tančí. Výrobu vlaků v tomto harmonogramu nemá, takže je zjevné, že to místo talijánů bastlí na koleni nelegální přistěhovalci. Výsledek - skvost 
Nejak mi to pripomina muj oblibeny kousek z Monty Pythonu - How not to be seen...Co naděláme. V každé slušnější diktatuře by byl za takový kauf zastřelen ministr dopravy a jeho náměstci, ředitel drah a jeho náměstci, dále pak jejich manželky, děti, sourozenci a jejich děti. Pravděpodobně by také došlo k desinfekci budovy ministerstva a budovy vedení drah, nejlépe napalmem.
th
Tiskni
Sdílej: