abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 744 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    "Nové" sklo

    12.12.2008 17:00 | Přečteno: 1571× | poslední úprava: 12.12.2008 17:00

    Před pár týdny jsem uzavřel svůj první obchod na ýbeji a koupil jsem si pro svou Minoltu X-300s nové sklo. Tento foťák jsem dostal s jediným objektivem: MD zoom 35-70 1:3,5-4,8 téže značky. S jeho výsledky jsem byl spokojen, ale chtěl jsem i něco světlejšího, jednak kvůli hloubce ostrosti a druhak kvůli udržitelnějším časům při focení ve slabém světle.

    Nové sklo je pevná 50, která se standardně dodávala s MF Minoltami: MD 50 mm 1:1.7. Oproti zoomu má dvakrát delší chod zaostřovacího kroužku (zhruba přímý vs. pravý úhel), lépe se nasazuje a sundává díky pár vystouplým místům, o něco menší průměr závitu (49 vs. 55 mm), který se neotáčí při zaostřování. Tento týden jsem si byl pro fotky a potěšilo mě, že objektiv beze zbytku splnil očekávání - narozdíl od Fotexu, kde si své další filmy nechávat skenovat určitě nebudu...

    Zajímavé bylo, když jsem vzal foťák poprvé do ruky a po dlouhé době jsem musel opět zoomovat nohama - to je věc, kterou jsem naposledy dělal asi před 5 lety s fixed-focus kompaktem. :-) Chvíli mi trvalo, než jsem se do toho opět dostal...

    První tři fotky jsou focené s novým objektivem, čtvrtá s 12mm makrokroužkem a zbytek jsou starší fotky se zoomovým objektivem (a vyvolané a skenované v AZ foto).

    Pozn: fotky byly focené na starší filmy, proto jsou na některých záběrech barvy úplně mimo.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Používáte objektivy s pevnými ohnisky?
     (64 %)
     (36 %)
    Celkem 25 hlasů

    Obrázky

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.12.2008 17:27 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Asi to bude skenerem, ale ty fotky se mi na pevnou padesatku zdaji byt malo ostre ...

    12.12.2008 17:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    To může být i dodatečným zpracováním. Spíš je mi divné, že u té první to působí dojmem, jako by byla uprostřed fotka méně ostrá než na krajích, dobře patrné je to třeba na vodorovné linii procházející obojkem psa. Podobný efekt je i u druhé fotky, ale tam těžko odhadnout skutečnou vzdálenost jednotlivých stromů, takže to je možná v pořádku.
    12.12.2008 17:39 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Jenze ten obojek neni ve stejne vzdalenosti od objektivu jako trava na stejne vodorovne linii. Pokud pouzil nizkou clonu (jakoze asi ano), tak je to normalni ... (coz by mohlo vysvetlovat i ten mou poznamku, na nizke clony nebyva objektiv moc ostry).

    12.12.2008 17:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Nemyslím přímo ten obojek, ten je samozřejmě blíž. Mám na mysli trávu, která je na stejné vodorovné linii. Ta by měla být všude ve stejné vzdálenosti od roviny ostrosti. Na okrajích ale působí výrazně ostřejším dojmem než uprostřed.
    12.12.2008 20:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    To je docela prosté - ten trávník je všechno, jen ne rovný, a veprostřed je zrovna jedno z nižších míst. Tím pádem je trávník na stejné linii veprostřed dál, než na krajích.
    12.12.2008 17:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Zatím ne, ale jestli ve víru vyskokých výdajů souvisejících s koncem roku a začátkem nového zbyde trochu peněz, chystám se na Canon EF 50 f/1.8. Na APS-C z něj bude takový mírně širší portréťák, což by pro mne mohlo být tak akorát.
    12.12.2008 17:49 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    aaaaa... X-300.. moj vysnivany :-) nevadi, mam Pentax K1000 s 50/2 smc - a s kvalitou som spokojny, chyba len nieco siroke (pod 28)

    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    12.12.2008 20:49 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Co tě na X-300 přitahovalo tak, že to byl tvůj vysněný? :)
    13.12.2008 10:13 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    ani neviem..

    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    12.12.2008 18:50 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Základní sadu mám 24/2.8, 50/1.8, 80/2.8 a 180/2.8 (+TC1.5x), na procházky které nemají primárně fotografické zaměření mám zoom 17-50/2.8 (foťák má APS-C švába). Docela pokukuji po nějaké 30, ale zatím se mi do toho nechtějí cpát peníze.

    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    12.12.2008 19:36 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    K tematu: mam jedine pevne sklo - Nikkor 50mm f/1.4 a ze vsech mych skel je mym nejoblibenejsim ... skoda ale toho cropu, radsi bych ho trochu sirsi (35mm f/1.4 je ale strasne drahe).

    frEon avatar 12.12.2008 20:18 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    kdyz uz se tu vsichni chlubi pevnyma sklama, taky pridam do mlynku.... fotim na super takumar 50/1.4 a supertakumar 28/3.5
    Talking about music is like dancing to architecture.
    12.12.2008 23:39 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX Zoom-Nikkor a od te doby jsou vsechny ostatni objektivy ve skrince :-D. Jsem proste prakticky prase. Plus jeste Hoya PRO1 Digital CPL, nic jineho nenosim.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    13.12.2008 08:20 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Pevný sklo je super v tom, že tě "omezuje". Když máš proměnný ohnisko a uvidít nějaký téma, tak prostě zazůmuješ, najdeš si jakýs takýs výřez a cvak. Kdežto pevný sklo tě přinutí nejdřív téma chvíli obcházet a hledat ten správný úhel záběru. Výsledkem je většinou mnohem lepší fotka.

    Osobně používám téměř výhradně pevnou 28/2.8 (na APS-C), občas nasadím manuální 50/1.7. Zoom 18-55 jsem kromě pár cvaků nepoužil ani nepamatuju.

    A teď si tak říkám, že už jsem dlouho neprovětral Moskvu s Leningradem. Pro nezasvěcené: Moskva 4 je středoformátový dálkoměrný měcháček 6x9 cm s objektivem 11 cm f/4.5 a Leningrad 4 je expozimetr. Moc sympatická dvojka. Budu to muset napravit a chvíli jim věnovat.

    13.12.2008 11:34 vagojan | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Před rokem se mi dostal do ruky Flexaret IV. Za ten rok padlo do vyvolávání fílmů už dost velké množství peněz... spolu se 120tkovými filmy Fuji Superia 400 je to blbuvzdorné zařízení. Letní fotky z dovolené vyšly v poměru 40 dobrých k 48 exponovaným, bez expozimetru.

    Holt ta digitální doba ;-).

    14.12.2008 17:31 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Film je správná cesta, jen tak dál.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.12.2008 17:50 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Kam je to cesta? Predpokladam, ze ten clovek predlozil svuj repre vzorek. Jestli ano, tak takovou cestou jit nechci. Lepsi fotky udela i digital v mobilu, tohle je hnus velebnosti. Za takovy vysledek bych se stydel. Kdyz uz nema talent, at si aspon koupi lepsi techniku. Kdybych udelal takovy fotky z dovoleny, moje draha polovicka me vykastruje.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    14.12.2008 18:07 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Co je konkrétně "hnus velebnosti" na druhé nebo páté fotce? Znovu připomínám, že první čtyři jsou vyvolané & oskenované v nepříliš kvalitním fotolabu...
    14.12.2008 18:13 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    A jaky bonus je ziskan oproti kvalitni digitalni zrcadlovce? To pseudoumelecke zrno nebo ujete barvy? Kazdemu se asi libi neco jineho.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    14.12.2008 19:14 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Možná sis nevšiml, že já jsem se o film vs digi nehádal. ;-) Bonus oproti DSLR pro mě je, že si to můžu dovolit, protože má celý systém řádově nižší TCO. A to i přes vysokou cenu jednoho snímku. Za ujeté barvy může starý film a v případě prvních čtyř vzorků i nekvalitní fotolab, kde prdí nejenom na korekci barev, ale i na pouhé očištění scanneru od prachu... :-/ Kde konkrétně tě to "pseudoumělecké" zrno ruší? Já si ho všímám jen v plném rozlišení a odhaduju, že při tisku by rušilo až od A2 výš.
    14.12.2008 19:34 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Spocitej si sam, za kolik se ti i nejaka obyc D40 od Nikonu z bazace vrati. DSLR jsem zacal pouzivat prave kvuli nizke provozni cene. Fotky uz dneska prohlizis casto na pocitaci, vidis detaily, ktere v albumu na 10x15 nevidis. Klasicke album je spis pro navstevy. Ten opruz s tim skenovanim bych si proste dneska asi odpustil. Proste to pohodli, ze muzu udelat na vylete par set fotek a pak si vybrat ty opravdu skvele, to je pro me k nezaplaceni. A neverim, ze s kvalitnim filmem, kvalitnimi papiry, kvalitnim fotolabem se ti vyplati fotit jako zaklad na analog. Analog je prave podle me luxus, ktery si nemohu dovolit :-D.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    14.12.2008 22:34 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    No... Bazarová DSLR by se mi "zaplatila" až po nějakých 800-1200 fotkách, a to při mém tempu focení není zrovna málo. Kór když jsem si přebíral své digifotky a zjistil jsem, že mi jsou "stovky fotek z jednoho výletu" stejně k ničemu, protože mi pak po vytřídění duplicit, nepodarků a nicneříkajících snímků mi zbyde zhruba stejně zveřejnitelných fotek, jako nafotím na analog. Tam mám totiž mnohem větší podíl dobrých fotek. :-)

    Časem samozřejmě taky přejdu na digitál. Líbilo by se mi, kdyby se objevila nějaká "neprofi" full-frame zrcadlovka, jednak kvůli kvalitě, která je dnes srovnatelná se středoformátovými filmovými foťáky (viz), a druhak díky velkému světlému hledáčku - největší to bolesti zrcadlovek s menšími čipy.

    A té konkrétní kritiky snímků se někdy dočkám? ;-)
    Luk avatar 15.12.2008 00:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Bazarová DSLR by se mi "zaplatila" až po nějakých 800-1200 fotkách, a to při mém tempu focení není zrovna málo.
    Chachá, s digitálem člověk naseká fotek, že se tomu sám diví. Včera jsem během pár desítek minut nafotil cca 300 fotek, mívám běžně 500-600 (i víc) za večer. To jsem si s filmem nemohl nikdy dovolit, jen zřídka jsem nafotil víc než dva filmy za sebou (tj. 72 snímků).
    stovky fotek z jednoho výletu" stejně k ničemu, protože mi pak po vytřídění duplicit, nepodarků a nicneříkajících snímků mi zbyde zhruba stejně zveřejnitelných fotek, jako nafotím na analog. Tam mám totiž mnohem větší podíl dobrých fotek.
    Jenže ty nervy! Každá fotka "musí vyjít" (každé cvaknutí stojí peníze), člověk navíc do vyvolání neví, jestli se mu to povedlo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.12.2008 00:59 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Chachá, s digitálem člověk naseká fotek, že se tomu sám diví. Včera jsem během pár desítek minut nafotil cca 300 fotek, mívám běžně 500-600 (i víc) za večer.
    Znám to, taky jsem si to s digitální "krabičkou od mýdla" zkusil. ;-) Ale pak je otázka, k čemu je takové množství fotek dobré, neboli na kolik z nich se někdo podívá víc, než jednou. ;-)
    15.12.2008 01:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    V lepším případě k tomu, aby z nich člověk vybral těch 20-30, které bude někomu ukazovat. V horším případě k mučení kamarádů nebo příbuzných (podle typu akce). :-)
    Luk avatar 15.12.2008 06:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    V horším případě k mučení kamarádů nebo příbuzných (podle typu akce).
    O tomhle už tu nejméně jednou byla řeč. Samozřejmě, že lidé, kteří neměli soudnost dřív (kdy fotili na film), ji nemají ani dnes (kdy fotí digitálem). Proto je to v jejich podání mnohem horší než dříve - tehdy ukazovali hodně nudných fotek, dnes ukazují podstatně více ještě nudnějších fotek.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.12.2008 01:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Tenhle způsob počítání ale trochu zavání supermarketovou logikou. Zákazník si koupí zboží za 12 korun místo za 17 a libuje si, jak ušetřil pět korun. Ale když by si ho za těch 17 nekoupil, ušetřil pět korun nebo vyhodil dvanáct za něco, co vlastně ani nepotřeboval? :-) Takže samozřejmě nesmíte počítat s těmi 500-600 fotkami za večer, ale s tím výběrem, který má smysl prezentovat, což bude tak 20-50.

    Každá fotka "musí vyjít" (každé cvaknutí stojí peníze),

    To bych řekl že je nejdůležitější: ten psychologický efekt. Fotka z digitálního foťáku ve skutečnosti zase až tak levná není; když jsem si dělal bilanci šestiletého používání Olympusu C-4000, vyšlo to asi na 3 Kč za snímek, i když počítám jen pořizovací cenu foťáku (bez dalšího vybavení) a všechny snímky, které jsem nacvakal. Podstatné je ale, že cenový rozdíl mezi tím, jestli fotku udělám nebo ne, je prakticky nulový. Kdybych měl fotit na film, nikdy bych se třeba nepouštěl do focení odtrhávající se kapky s jednoprocentní "výtěžností".

    Ono ale záleží i na tom, co člověk fotí. Takový sport nebo reportáže obecně se nedají fotit na "jednu dobrou". Na druhou stranu krajinkář nebo portrétista (teď myslím aranžované portréty) musí mít jasnou představu, nemůže na to jít stylem "když jich udělám dost, něco vyjde".

    Luk avatar 15.12.2008 06:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Takže samozřejmě nesmíte počítat s těmi 500-600 fotkami za večer, ale s tím výběrem, který má smysl prezentovat, což bude tak 20-50.
    Říká se, že nejlepší přítel fotografa je odpadkový koš a že dobrá je přinejlepším jedna fotka ze sta ;-)
    Podstatné je ale, že cenový rozdíl mezi tím, jestli fotku udělám nebo ne, je prakticky nulový. Kdybych měl fotit na film, nikdy bych se třeba nepouštěl do focení odtrhávající se kapky s jednoprocentní "výtěžností".
    Tohle je to, co jsem měl na mysli (když nepočítám přímé psychologické dopady). Je to trochu podobné tomu, jako když se počítá cena jízdy dopravními prostředky. Je nesmysl počítat cenu jízdenky proti ceně benzinu (jak to lidé obvykle dělají), ale podobným nesmyslem je vzít u auta průměrnou cenu za kilometr a s ní násobit délku cesty (protože značná část nákladů je fixní a zaplatila by se v každém případě).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.12.2008 10:45 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

     

    Chachá, s digitálem člověk naseká fotek, že se tomu sám diví. Včera jsem během pár desítek minut nafotil cca 300 fotek, mívám běžně 500-600 (i víc) za večer. To jsem si s filmem nemohl nikdy dovolit, jen zřídka jsem nafotil víc než dva filmy za sebou (tj. 72 snímků).

    A to se chlubíš, nebo si stěžuješ??? :-D

     

    Zkus si někdy fotit na 6×9 - 8 políček na filmu tě naučí si fotku nejdřív dobře rozmyslet a pak teprve smáčknout spoušť. ;-)

    Luk avatar 23.12.2008 11:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    A to se chlubíš, nebo si stěžuješ???
    Ani jedno, jak je z kontextu zřejmé. Jen jsem hovořil o počtu fotek, toť vše. Pořád nechápu, že někteří lidé rozlišují jen dva druhy výroků, chlubení a stížnost :-D
    Zkus si někdy fotit na 6×9 - 8 políček na filmu tě naučí si fotku nejdřív dobře rozmyslet a pak teprve smáčknout spoušť.
    Kdysi jsem tak fotil. Začínal jsem s foťákem Corina 2 na 6x4,5 (16 políček, obyčejný ČB film stál 5 Kčs), který měl blesk na jednorázové žárovky (krabička s 10 kusy - výrobek firmy OSRAM, tedy dovoz ze západní ciziny - stála 20 Kčs!). S jedním starým foťákem jsem fotil i na těch 6x9. Proto vím moc dobře, co to znamená pořádně si stisk spouště promyslet.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.12.2008 00:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Líbilo by se mi, kdyby se objevila nějaká "neprofi" full-frame zrcadlovka

    IMHO je to jen otázka času. Zaváděcí cena současné Canon 50D je nižší, než kde před 5-6 lety (nebo tak nějak) začínala 300D, o třídu výš je to podobné. Takže jsem nakloněn věřit, že až si za dalších 5-6 let budu kupovat nové tělo, bude to už fullframe.

    14.12.2008 19:41 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    album.jabbim.cz/thefox@jabbim.sk Takhle foti na D40 se setovym objektivem chudy student :-D. Clovicek, jehoz fotek si moc vazim.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    14.12.2008 19:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    TROLL - Prosím nerkmit.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.12.2008 19:35 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Pyčus. Ignorovat.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    14.12.2008 19:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    To jistě ano. Ale bystrý pozorovatel si jistě všimne, že pinkolin, jakkoli se chová jako blbec, ten flame vlastně nezačal…
    14.12.2008 19:50 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Dulezite je na tomhle foru KDO to napsal, ne CO napsal, to uz by clovek se skore 62 mel vedet :-D. Tomes kdyby tu napsal, ze Opera je skvely prohlizec, tak bude rozmetan v prach tak jako tak :-D.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    16.12.2008 20:20 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Rozmetán v prach tu nebývá nikdo pro to co ani kdo píše, ale jak píše. Kdyby tu Tomeš napsal, že je Opera hrozný prohlížeč, ale vydržel napsat alespoň dva komentáře po sobě bez urážek, bude se s ním diskutovat normálně.
    16.12.2008 21:10 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Ne.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    14.12.2008 19:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Pravda, flame jsem začal a jsem neřád troll, protože jsem si dovolil něco tak nestoudně provokativního jako někoho pochválit a podpořit v další snaze. Nechutné.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.12.2008 19:54 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Je pravda, ze jsem to fakt zacal ja :-D. Jen jsem napsal, jak jsem to po shlednuti tech snimku citil... Ja uz jinej nebudu.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    14.12.2008 19:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Film je, myslím, správná cesta za lepší fotkou a za radostí z ní. Toť můj názor. Copak je na tom k diskuzi? Autor zápisku je možná na začátku té cesty, ale opět myslím, že míří správným směrem a talent mu rozhodně nechybí. Příště třeba nezaloží prošlý šmejdský negativ ale špičkový diafilm, nebo nový Kodak Ektar. Díky Minoltě s padesátkou může své oko rozvinout lépe než s nejlepší DSLR na světě. Právě lidi bez talentu a oka (a profesionálové, kteří je využijí) si musí kupovat stále lepší digitální hračky a pak rozumují na fórech a ušklíbají se nad klasickými nástroji, ačkoli o fotografii jako uměleckém směru ví úplný kulový. Možná by bylo lepší, kdyby o kastraci uvažovala už teď.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.12.2008 19:36 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Ty jsi fakt pyčus, ty umelce.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    14.12.2008 20:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Film je, myslím, správná cesta za lepší fotkou a za radostí z ní.

    Zatímco ti, kdo fotí na kartu, nemohou dělat dobré fotky a radovat se z nich?

    Díky Minoltě s padesátkou může své oko rozvinout lépe než s nejlepší DSLR na světě.

    Kdyby si tu (ekvivalent) padesátku nasadil na DSLR, tak by nemohl?

    Proč by jedna z těch dvou technologií měla a priori vést k lepším fotkám? Každá má své výhody i nevýhody, jak z praktického hlediska, tak z hlediska technické kvality. Ale na vyznění fotky a na to, aby se projevilo to oko, o kterém mluvíte, to moc velký vliv nemá.

    14.12.2008 20:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Film je didaktivní a co se s ním člověk naučí, využije i při focení digitálem. Řekl jsem, že film je správná cesta za lepší fotkou a za radostí z ní. Nenapsal jsem, že je jediná. Nenapsal jsem ani nic o jiných cestách ani o jiných technologiích, ani že jsou horší nebo špatné. Jediné co jsem chtěl říct a řekl bylo, že je správné fotit na film, protože to člověka rozvine a přinese mu to radost. Co je na tom kontroverzního?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.12.2008 20:22 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Čiže, na ty otázky nemá cenu odpovídat, protože byly položeny z domýšlivosti a nepochopení toho co jsem napsal.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.12.2008 20:25 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Domýšlivosti? Aha… Takže když vy rezolutně prohlásíte "Díky Minoltě s padesátkou může své oko rozvinout lépe než s nejlepší DSLR na světě.", nic domýšlivého na tom není, zatímco když se to snažím uvést na pravou míru a tvrdím, že je úplně jedno, jestli člověk fotky zpracovává digitálně nebo chemicky, jsem domýšlivý?
    14.12.2008 20:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Protože ta Minolta nabitá filmem osazená padesátkou člověka určitým způsobem omezí, což je velice didaktické. Takže MÚŽE své oko rozvinout lépe než s Nikonem D3X, pokud bude nejdřív koukat a pak fotit a ne nejdřív fotit a pak koukat. Řekl jsem, že MUSÍ? Ne. A proč by nemohl? Záleží na něm.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.12.2008 20:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Takže přesně ve stejném duchu by se slušelo pro symetrii dodat, že člověk s 1000D a seťákem 18-55 může své oko rozvinout lépe než se sebelepším filmovým přístrojem. Sice to také absolutně nic neříká, ale - v tom smyslu, jak jste to použil vy - to bude pravda úplně stejně.
    14.12.2008 20:57 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Nó, ... nesouhlasím zcela. 1000D má tak strašný hledáček, že člověk nevidí co fotí a zjistí to až na displeji. Navíc, DSLR mají jakousi vlastnost, která lidi nutí fotit bez rozmyslu jednu fotku za druhou a říkat si, že to přece promažou a případné chyby opraví v počítači. Zoom je navíc dvojsečná zbraň, která začátečníky jen mate a často kazí jejich kompoziční návyky. Ale jinak souhlas: zkušenost s i low-end DLSR člověka taky pěkně rozvine.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.12.2008 21:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Navíc, DSLR mají jakousi vlastnost, která lidi nutí fotit bez rozmyslu jednu fotku za druhou a říkat si, že to přece promažou a případné chyby opraví v počítači.

    On člověk poměrně rychle přijde na to, že to zase tak růžové není. Dá se udělat ořez (ale pokud to má jít na větší papír, nejde to přehánět), dá se srovnat expozice (tak o ±2 EV - ale to jde vlastně i u filmu) a vyvážení bílé. Ale když je tam chyba v kompozici (kromě těch, které spraví ořez), je špatně zaostřeno, nevhodná hloubka ostrosti nebo ten záběr prostě nestojí za to, sebelepší editor je krátký. Pokud tedy není cílem fotka na web o velikosti 500x300 pixelů, tam se ztratí ledacos.

    14.12.2008 21:26 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    No, taky pravda.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.12.2008 20:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Tak až dodatečně mi došlo, že slovem domýšlivost rozumíte něco úplně jiného, než co obvykle znamená.
    14.12.2008 20:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Jó, koukám, že jsem ho použil poněkud netradičně. Hledám lepší slovo, ale nenapadá mě.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Vašek Lorenc avatar 14.12.2008 20:34 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Ale chlapi, jestli digitál je nebo není krok stranou, to už zkoušeli řešit jiní. Kopírovat jejich diskuze asi nic moc nového nepřinese. Pořád asi technicky platí, že film mívá vyšší dynamický rozsah a lidi, co fotili na film, často tušili, co si můžou dovolit.. To samé ale můžou tušit i lidi s digitálem a tomu přizpůsobit focení.

    Kombinovat diskuzi o tom, jestli je lepší digitál nebo analog s tím, kdo fotí hovadiny a kdo umění, je zbytečnost. Ty dvě věci spolu až tak nesouvisí.

    ...včetně majestátného loosa
    14.12.2008 20:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Kombinovat diskuzi o tom, jestli je lepší digitál nebo analog s tím, kdo fotí hovadiny a kdo umění, je zbytečnost.

    Dovolím si ještě více kacířskou myšlenku: ony jsou ty diskuse obě nesmyslné už samy o sobě, natož v kombinaci.

    14.12.2008 20:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Pod to bych se taky podepsal.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    14.12.2008 21:03 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Sakra, vždyť já se o žádném digitálu ani nezmínil a jestli je lepší film nebo digitál se vůbec nehádám. Říkám jen a pouze, že je lepší fotit na film než nefotit na film, bez ohledu na to jestli člověk fotí nebo nefotí i digitálně.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Vašek Lorenc avatar 14.12.2008 21:19 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo

    Doufám, že to nebylo z mé strany jako adresné obvinění. Já si tuze rád čtu v debatách o focení, ale tyhlety jsou vždycky k ničemu. Sám moc fotit neumím, ale ano -- film mě láká a nejlíp se mi v současnosti fotí s fixní padesátkou.

    ...včetně majestátného loosa
    14.12.2008 21:23 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Nové" sklo
    Né, dobrý. Jsou fakt k ničemu, protože lidi nejsou schopný se bavit věcně, takže se všechno nakonec zvrhne v bitku fanbojů. Škoda, protože vědět co je lepší na co a v čem pomáhá volit ty správné nástroje pro různé úkoly.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.