Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]
Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.
Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.
Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.
… více »Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.
FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.
Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.
Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.
Tiskni Sdílej:
Možná jsem mimo mísu, ale:
Mám doma rozsah 192.168.1.0/24, volné adresy jsou 192.168.1.111 a 192.168.1.112. Včera jsem nahodil n2n tunel (vytvoří rozhraní edge0) mezi mou sítí a sítí v NTK Praha, sobě jsem dal 192.168.1.112, přítelkyni 192.168.1.111. Ping stylem ping 192.168.1.111 se nejevil zrovna dobře, ale příkaz ping -I edge0 192.168.1.111 už fungoval bez problémů. Bohužel málokterá aplikace má parametr pro výběr network interface, takže kromě pingování toho o moc víc nešlo
Ale vím že jde vnutit aby všechny požadavky na konkrétní IP adresu (tedy třeba tu 192.168.1.111) šly defaultně na rozhraní edge0 a zbytek probíhal přes eth0, jen si teď nevzpomínám jak a Google mi háže klacky pod nohy. Radí mi vytvořit bridge, ale vím že to šlo i bez něj. Našel jsem řešení s příkazem ip a LD_PRELOAD, ale určitě to šlo i jinak, myslím že přes sysctl.
Tak jsem musel chvíli googlit, ale povedlo se:
sudo ip route add 192.168.1.111 dev edge0
Díky moc za nakopnutí