Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Spolek vpsFree.cz vydal statistiky týkající se distribucí nasazených na serverech členů. V dlouhodobém pohledu je zřejmé, že většina uživatelů z původního CentOS přechází na Rocky Linux. Pozoruhodný je také nárůst obliby distribuce NixOS, která dnes zaujímá třetí místo po Debianu a Ubuntu.
Google minulý týden představil Material 3 Expressive, tj. novou verzi svého designového jazyka Material Design pro Android 16 a Wear OS 6.
Byl vydán Debian 12.11, tj. jedenáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Makepad dospěl do verze 1.0 (𝕏). Jedná se o multiplatformní open source UI framework pro Rust napsaný v Rustu.
Tiskni
Sdílej:
kdyby se průtah Středohořím řešil tunelem a ne klikatícím se obchvatem na jílových naplavenináchMyslet si, ze problem s geologii je jen na povrchu Stredohori je hodne optimisticke. Co se tyce tunelu Kubacka, jsi si vedom, ze k jeho napajeni by blo potreba stalych 3MW? Opravdu to je takove setreni? Co se toho nevratneho poskozeni CHKO tyce... opravdu nevadi, ze par metru nad dalnici vede zeleznicni trat? A ten lom (ktery pravdepodobne cely ten sesuv zpusobil), ten do CHKO patri?
Lovosice obsahují významné chemické závodydtto Litvínov, Chomutov
železniční kontejnerové překladištěStálo tam už v 90. letech? Ten kontejnerák má sympatické výsledky, nicméně vznikl by vůbec v současné podobě, pokud by se D8 až do Lovosic nedotáhla?
Na druhou stranu, kdyby se průtah Středohořím řešil tunelem a ne klikatícím se obchvatem na jílových naplaveninách, tedy kdyby poslechli varování ekologů o špatných geologických podmínkách současné trasy (kromě nevratného poškození chráněného území), tak by tam nebyly tyhle problémy.Nejen ekologů - na tohle prý upozorňovala i Česká Geologická Služba.
A jak to vypadá, stát by nakonec asi i ušetřil.Ano, když už stavět skrz kopce, tak to chce šetřit jen na těch správných místech...
Stát, starostové, úředníci si o průšvihy koledují a proč?
Například vyhlásí nějakou oblast za "chráněnou" a následně do ní naplánují nějakou stavbu, akci, ... - dále si doplňte.
Příklad. Litovel. Z evropských peněz naplánují výstavbu školy (opravdu dobré) a vzápětí za 4 či 5 let, začnou plánovat kolem školy vést průtah dopravy městem. No nekopli by jste radní do otvoru?
Určitě ve vašem okolí máte další spoustu příkladů.
Žádný eko-teror, blbost a stupidita zástupců samospráv a státu.
Douglas Adams
Stopařův průvodce po galaxii
Dálnice jsou zařízení, které umožňuje jistým lidem řítit se z bodu A do bodu B značnou rychlostí, zatímco jiní lidé se značnou rychlostí řítí z bodu B do bodu A. Lidé, co bydlí v bodě C, který leží přesně uprostřed, se občas musí divit, co je na bodě A tak úžasného, že se taková spousta lidí z bodu B jen třese na to, aby se tam dostali, a co je tak zajímavého na bodě B, že takové spousta lidí z bodu A stojí o to se tam dostat. A často si přejí, aby se lidi už jednou ksakru rozhodli, kde vlastně chtějí být.
Nejen ouřadové, ale i my jsme tupci.
Příklad: Udělá se obchvat obce a samozřejmě obec má silnici k obchvatu. Co uděláme my "chytrolíni"? Začneme si stavět rodinné domky podél silnici směrem k obchvatu. Vypozorováno, jak cestuji. Obdobně stavby v zátopových oblastech.
Ale hodně málo (vůbec) kdy o nich slyším například v tom smyslu, že: "aktivisté z hnutí Děti Země dnes byli čistit škarpy, či byli likvidovat černé skládky".Jsem si jistý, že znám minimálně několik lidí, kteří se účastnili dobrovolných akcí v oblasti čištění okolního prostředí. Ale skutečně si nejsem vědom toho, že by o tom hned šla natáčet televize. Ono totiž něco takového průměrného televizního diváka moc nezajímá.
A nejlepší byla ta jedna ekoteroristka s prohlášením, že "jadernou energii vůbec nepotřebuje, že televizi zkoukne klidně při svíčkách".To je přece starý známý vtip, to si z tebe udělal někdo dobrý den.
Jsem si jistý, že znám minimálně několik lidí, kteří se účastnili dobrovolných akcí v oblasti čištění okolního prostředí.no a jsou to "aktivisté z hnutí Děti Země"? anebo spíše myslíš kolegy z práce?
za prvé, podstatu sdělení vidím asi někde trošku jinde než tyVzhledem k tomu, že je to podstata mého sdělení, a že jsem právě kvůli tomu nepsal o jakou akci šlo, tak mám trochu podezření, že jsi to sdělení pouze nechtěl přijmout.
Jsem si jistý, že znám minimálně několik lidí, kteří se účastnili dobrovolných akcíDěti země nebo Ti co se přivazují ke stromům? Osobně bych to nedělal, jednak jsem na to již stár a nevěřím těm jejich aktivním kecům. Ty si nepamatuješ jak byl nedávno soud s jedním "eko-šmejdem", který vydíral firmy apod. s tím, že aby mu ta a ta firma zaplatila když nepodá rozpor. Eko-prdel by neměla kecat do věcí státu. Vidím na těch akcích spoustu maminek, které protestují za životní prostředí a já nevím co za co ještě a po akci sednou do nablýskaného SUV a jedou dom. Spousta těch lidí to dělá jen proto, aby byla někde vidět.
tak o nich vím z médiíí vždy jenom... Ale hodně málo (vůbec)Možná jste podlehl nějaké iluzi, ale média nemají vesměs za úkol informovat, nýbrž vydělávat. Sbírání odpadků netáhne a neprodává. Blokování výstavby je o něco lepší. Když si to uvědomíte, třeba také začnete chápat rozdíl mezi mediální a faktickou realitou. Proč myslíte, že vesměs kde kdo ví, že již není země jménem Jugoslávie, ale i v sousedním Německu mi dodnes říkají, že jsem z Československa? Nebude to tím, že válka a její hrůzu produkují mnohem poutavější čtení, než že dva páprdové si sedli ke stolu a podepsali cár papíru, kterým rozdělili zemi? Nebo je to tím, že Jugoslávie skutečně zanikla, ale Československo stále existuje?
Nejsem si zcela jist zdali například Česká televize vydělá více peněz když v Událostech z regionů...Vydělá stejně. Jenže se snaží bojovat s komerčními televizemi o sledovanost (aby si mohli honit ego) a tudíž mají stejné zprávy jako ostatní.
A média obecně by měla především informovat, a až po tom vydělávat.A politici by měli především myslet na blaho státu... A takhle by se dala najít spousta, která by měla být jinak, než je.
Nejsem si zcela jist zdali například Česká televize...Například? Myslíte ČT a ČRo a to je (v ČR vše)? a) Jednak bych si nedělal iluze, že nějaká chytrá hlava to nebude menedžovat rovněž s ohledem na metriky typu sledovanost. b) Jednak si dovedu představit, proč by kdokoliv zodpovědný chtěl v tomto případě spíše hartusit blokádou než environmentalisty čistícími les, i když mu nejde o příjmy z reklamy.
A média obecně by měla především informovat, a až po tom vydělávat.A politika by měla být veřejnou službou. A taky by se nemělo krást a v žádném případě uplácet... Ale asi se pletu. Když něco je nebo není v televizi, tak to musí/nemůže být pravda.
když se jim naslouchalo tak se pro nic za nic zdržel obchvat Svitavských tunelů.Jestli myslíš VMO Dobrovského, tak tam nadávej na: 1) debilní proces přípravy staveb, který má veřejnost šanci ovlivnit až když je vše nařádkované - tohle umí udělat "ekoteroristy" i z lidí/sdružení, kteří se chtějí zapojit konstruktivně 2) pomalé soudy, kterým trvalo vyřízení žaloby místních proti podobě dotyčné stavby 4 nebo 6 let. To se pak nediv, že se pak musí zastavit práce na rozběhlé stavbě, když soud dá za pravdu žalujícím. Něco podobného se stalo i v případě D8.
Nic, stojíme, protože šmejdi si zase něco vymysleli.Protože chtějí, aby stát dodržoval své vlastní zákony. :-P Jinak ruku na srdce, opravdu I/52 od Pohořelic na jih má tak velkou intenzitu a tak špatné parametry, že je tam potřeba stavět dálnici?
např. v Havířově na nádražíKde si pár šmoulů usmyslelo, že ten komunistickej velehnus je unikátní architektonický skvost. Ale fajn, pokud se vám ten barák líbí, složte se na jeho údržbu a vytápení a uvidíte, že vám ho tam nechají. Akorát až vám někdo ukáže účtíček za tu útratičku, tak vás to hodně rychle přejde. A ono to vypadá pěkně, když pan ministr přijede, umeje okna před televizní kamerou, pak řekne, jak to šlo snadno a že vyhlašuje stav nouze, aby se barák nezboural. Jenže jak bylo vidět, při tom mytí jaksi vynechal všechno, na co nedosáhl (a co stojí ty největší peníze, protože musí přijet někdo se pořádným žebříkem nebo spíš lanem.)
Nevim, co vam lide okolo te silnice udelali, ze jim prejete takovehle veciTohle je takové "kdyby byly v prdeli ryby ...". Spíš by to chtělo přehodnotit síť nebo konkrétní trasování tam, kde se ještě nestaví - to jde i v rámci stávajících pravidel - a přenastavit pravidla tak, aby: 1) se projasnila pravidla: jednak aby úředníci měli menší prostor pro chyby (i "chyby" způsobené politickým nebo lobbistickým tlakem), aby se speciálně u liniových staveb znemožnila salámová metoda, druhak aby případné soudy trvaly řádově měsíce a ne roky až desetiletí 2) umožnit zapojení veřejnosti od samého začátku, v době vydání územního rozhodnutí by do stavby už měly být zahrnuty všechny podstatné vstupy - aby po vydání ÚR už nebyla stavba napadnutelná skrz nějakou zásadní věc 3) pro stavbu, co si prošla takovýmhle územkem by mělo jít vykoupit pozemky v řádu měsíců, pokud by to neprošlo, tak vyvlastnit a řešit ex-post 4) když stavba projde územkem ala 1) a má vykoupené pozemky, měla by se postavit co nejrychleji, v případě etapových staveb pak v pořadí podle efektivity, ne podle toho, kde se povedlo ojebat ÚR a vykoupit pozemky nejdřív. V případě D8 už je na zásadní změnu trasy pozdě, tady už nezbývá než flikovat následky špatných rozhodnutí a nefunkčních procesů.