Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Tiskni
Sdílej:
kdyby se průtah Středohořím řešil tunelem a ne klikatícím se obchvatem na jílových naplavenináchMyslet si, ze problem s geologii je jen na povrchu Stredohori je hodne optimisticke. Co se tyce tunelu Kubacka, jsi si vedom, ze k jeho napajeni by blo potreba stalych 3MW? Opravdu to je takove setreni? Co se toho nevratneho poskozeni CHKO tyce... opravdu nevadi, ze par metru nad dalnici vede zeleznicni trat? A ten lom (ktery pravdepodobne cely ten sesuv zpusobil), ten do CHKO patri?
Lovosice obsahují významné chemické závodydtto Litvínov, Chomutov
železniční kontejnerové překladištěStálo tam už v 90. letech? Ten kontejnerák má sympatické výsledky, nicméně vznikl by vůbec v současné podobě, pokud by se D8 až do Lovosic nedotáhla?
Na druhou stranu, kdyby se průtah Středohořím řešil tunelem a ne klikatícím se obchvatem na jílových naplaveninách, tedy kdyby poslechli varování ekologů o špatných geologických podmínkách současné trasy (kromě nevratného poškození chráněného území), tak by tam nebyly tyhle problémy.Nejen ekologů - na tohle prý upozorňovala i Česká Geologická Služba.
A jak to vypadá, stát by nakonec asi i ušetřil.Ano, když už stavět skrz kopce, tak to chce šetřit jen na těch správných místech...
Stát, starostové, úředníci si o průšvihy koledují a proč?
Například vyhlásí nějakou oblast za "chráněnou" a následně do ní naplánují nějakou stavbu, akci, ... - dále si doplňte.
Příklad. Litovel. Z evropských peněz naplánují výstavbu školy (opravdu dobré) a vzápětí za 4 či 5 let, začnou plánovat kolem školy vést průtah dopravy městem. No nekopli by jste radní do otvoru?
Určitě ve vašem okolí máte další spoustu příkladů.
Žádný eko-teror, blbost a stupidita zástupců samospráv a státu.
Douglas Adams
Stopařův průvodce po galaxii
Dálnice jsou zařízení, které umožňuje jistým lidem řítit se z bodu A do bodu B značnou rychlostí, zatímco jiní lidé se značnou rychlostí řítí z bodu B do bodu A. Lidé, co bydlí v bodě C, který leží přesně uprostřed, se občas musí divit, co je na bodě A tak úžasného, že se taková spousta lidí z bodu B jen třese na to, aby se tam dostali, a co je tak zajímavého na bodě B, že takové spousta lidí z bodu A stojí o to se tam dostat. A často si přejí, aby se lidi už jednou ksakru rozhodli, kde vlastně chtějí být.
Nejen ouřadové, ale i my jsme tupci.
Příklad: Udělá se obchvat obce a samozřejmě obec má silnici k obchvatu. Co uděláme my "chytrolíni"? Začneme si stavět rodinné domky podél silnici směrem k obchvatu. Vypozorováno, jak cestuji. Obdobně stavby v zátopových oblastech.
Ale hodně málo (vůbec) kdy o nich slyším například v tom smyslu, že: "aktivisté z hnutí Děti Země dnes byli čistit škarpy, či byli likvidovat černé skládky".Jsem si jistý, že znám minimálně několik lidí, kteří se účastnili dobrovolných akcí v oblasti čištění okolního prostředí. Ale skutečně si nejsem vědom toho, že by o tom hned šla natáčet televize. Ono totiž něco takového průměrného televizního diváka moc nezajímá.
A nejlepší byla ta jedna ekoteroristka s prohlášením, že "jadernou energii vůbec nepotřebuje, že televizi zkoukne klidně při svíčkách".To je přece starý známý vtip, to si z tebe udělal někdo dobrý den.
Jsem si jistý, že znám minimálně několik lidí, kteří se účastnili dobrovolných akcí v oblasti čištění okolního prostředí.no a jsou to "aktivisté z hnutí Děti Země"? anebo spíše myslíš kolegy z práce?
za prvé, podstatu sdělení vidím asi někde trošku jinde než tyVzhledem k tomu, že je to podstata mého sdělení, a že jsem právě kvůli tomu nepsal o jakou akci šlo, tak mám trochu podezření, že jsi to sdělení pouze nechtěl přijmout.
Jsem si jistý, že znám minimálně několik lidí, kteří se účastnili dobrovolných akcíDěti země nebo Ti co se přivazují ke stromům? Osobně bych to nedělal, jednak jsem na to již stár a nevěřím těm jejich aktivním kecům. Ty si nepamatuješ jak byl nedávno soud s jedním "eko-šmejdem", který vydíral firmy apod. s tím, že aby mu ta a ta firma zaplatila když nepodá rozpor. Eko-prdel by neměla kecat do věcí státu. Vidím na těch akcích spoustu maminek, které protestují za životní prostředí a já nevím co za co ještě a po akci sednou do nablýskaného SUV a jedou dom. Spousta těch lidí to dělá jen proto, aby byla někde vidět.
tak o nich vím z médiíí vždy jenom... Ale hodně málo (vůbec)Možná jste podlehl nějaké iluzi, ale média nemají vesměs za úkol informovat, nýbrž vydělávat. Sbírání odpadků netáhne a neprodává. Blokování výstavby je o něco lepší. Když si to uvědomíte, třeba také začnete chápat rozdíl mezi mediální a faktickou realitou. Proč myslíte, že vesměs kde kdo ví, že již není země jménem Jugoslávie, ale i v sousedním Německu mi dodnes říkají, že jsem z Československa? Nebude to tím, že válka a její hrůzu produkují mnohem poutavější čtení, než že dva páprdové si sedli ke stolu a podepsali cár papíru, kterým rozdělili zemi? Nebo je to tím, že Jugoslávie skutečně zanikla, ale Československo stále existuje?
Nejsem si zcela jist zdali například Česká televize vydělá více peněz když v Událostech z regionů...Vydělá stejně. Jenže se snaží bojovat s komerčními televizemi o sledovanost (aby si mohli honit ego) a tudíž mají stejné zprávy jako ostatní.
A média obecně by měla především informovat, a až po tom vydělávat.A politici by měli především myslet na blaho státu... A takhle by se dala najít spousta, která by měla být jinak, než je.
Nejsem si zcela jist zdali například Česká televize...Například? Myslíte ČT a ČRo a to je (v ČR vše)? a) Jednak bych si nedělal iluze, že nějaká chytrá hlava to nebude menedžovat rovněž s ohledem na metriky typu sledovanost. b) Jednak si dovedu představit, proč by kdokoliv zodpovědný chtěl v tomto případě spíše hartusit blokádou než environmentalisty čistícími les, i když mu nejde o příjmy z reklamy.
A média obecně by měla především informovat, a až po tom vydělávat.A politika by měla být veřejnou službou. A taky by se nemělo krást a v žádném případě uplácet... Ale asi se pletu. Když něco je nebo není v televizi, tak to musí/nemůže být pravda.
když se jim naslouchalo tak se pro nic za nic zdržel obchvat Svitavských tunelů.Jestli myslíš VMO Dobrovského, tak tam nadávej na: 1) debilní proces přípravy staveb, který má veřejnost šanci ovlivnit až když je vše nařádkované - tohle umí udělat "ekoteroristy" i z lidí/sdružení, kteří se chtějí zapojit konstruktivně 2) pomalé soudy, kterým trvalo vyřízení žaloby místních proti podobě dotyčné stavby 4 nebo 6 let. To se pak nediv, že se pak musí zastavit práce na rozběhlé stavbě, když soud dá za pravdu žalujícím. Něco podobného se stalo i v případě D8.
Nic, stojíme, protože šmejdi si zase něco vymysleli.Protože chtějí, aby stát dodržoval své vlastní zákony. :-P Jinak ruku na srdce, opravdu I/52 od Pohořelic na jih má tak velkou intenzitu a tak špatné parametry, že je tam potřeba stavět dálnici?
např. v Havířově na nádražíKde si pár šmoulů usmyslelo, že ten komunistickej velehnus je unikátní architektonický skvost. Ale fajn, pokud se vám ten barák líbí, složte se na jeho údržbu a vytápení a uvidíte, že vám ho tam nechají. Akorát až vám někdo ukáže účtíček za tu útratičku, tak vás to hodně rychle přejde. A ono to vypadá pěkně, když pan ministr přijede, umeje okna před televizní kamerou, pak řekne, jak to šlo snadno a že vyhlašuje stav nouze, aby se barák nezboural. Jenže jak bylo vidět, při tom mytí jaksi vynechal všechno, na co nedosáhl (a co stojí ty největší peníze, protože musí přijet někdo se pořádným žebříkem nebo spíš lanem.)
Nevim, co vam lide okolo te silnice udelali, ze jim prejete takovehle veciTohle je takové "kdyby byly v prdeli ryby ...". Spíš by to chtělo přehodnotit síť nebo konkrétní trasování tam, kde se ještě nestaví - to jde i v rámci stávajících pravidel - a přenastavit pravidla tak, aby: 1) se projasnila pravidla: jednak aby úředníci měli menší prostor pro chyby (i "chyby" způsobené politickým nebo lobbistickým tlakem), aby se speciálně u liniových staveb znemožnila salámová metoda, druhak aby případné soudy trvaly řádově měsíce a ne roky až desetiletí 2) umožnit zapojení veřejnosti od samého začátku, v době vydání územního rozhodnutí by do stavby už měly být zahrnuty všechny podstatné vstupy - aby po vydání ÚR už nebyla stavba napadnutelná skrz nějakou zásadní věc 3) pro stavbu, co si prošla takovýmhle územkem by mělo jít vykoupit pozemky v řádu měsíců, pokud by to neprošlo, tak vyvlastnit a řešit ex-post 4) když stavba projde územkem ala 1) a má vykoupené pozemky, měla by se postavit co nejrychleji, v případě etapových staveb pak v pořadí podle efektivity, ne podle toho, kde se povedlo ojebat ÚR a vykoupit pozemky nejdřív. V případě D8 už je na zásadní změnu trasy pozdě, tady už nezbývá než flikovat následky špatných rozhodnutí a nefunkčních procesů.