VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
GCC 4.0 bylo pro mnoho lidí určitě zklamáním. Před vydáním GCC 4.0 se všude roznášelo, že GCC čtvrté řady bude generovat rychlejší kód. Nakonec se ukázalo, že 4.0.X generuje pomalejší kód a že slibované optimalizace budou přítomny až v řadě 4.1. Proto sleduju vývoj GCC 4.1 (betaverze v Portage).
Musím potěšit všechny "Gentoo Ricers" a podobné, protože GCC 4.1 (prerelease) skutečně generuje rychlejší kód než GCC 3.4.
Benchmarkoval jsem pomocí Quake 3, demo "FOUR.DM_68". Výsledky z prvního běhu jsem ignoroval, v tabulce jsou čísla až z druhého běhu.
| Kernel sestaven | Quake 3 sestaven | Avg FPS |
|---|---|---|
| GCC 3.4.5 | GCC 3.4.5 | 183,1 |
| GCC 3.4.5 | GCC 4.1 beta | 187 |
| GCC 4.1 beta | GCC 4.1 beta | 189,2 |
Ty rozdíly jsou asi směšné, ale chci trochu vylepšit současnou náladu flamewars a odchodů nečím pozitivním
Tiskni
Sdílej:
Musím to někdy zkusit znova s tou novou 4.1.
Já s tím taky nekompiluju celý systém... zatím jen kernel, glibc, xorg-server…
:-)
Ale což, co oko nevidí…
Jestli to pak půjde čtyřicet nebo šedesát je mi upřímně jedno, radši budu hrát tu hru než bych ztrácel čas snahou aby mi šla rychleji
Což mi jaksi taksi nejde a deset procent v GCC mi k tomu nenapomůže.
Ale štve mě to čím dál víc, nejspíš se přes tu míru tolerance asi záhy dostanu.