Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.
V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Ve středu jsem úspěšně složil maturitu - tři jedničky (čeština, angličtina, programování) a jedna trojka z fyziky. Celá maturita probíhala trochu jinak, než jsem čekal, a mám několik postřehů.
Společně s naší třídou (oktáva) maturovala ještě jedna ze tří tříd kvartánů. Bylo zajímavé pozorovat jaké rozdíly jsou mezi maturitami u lidí, co školu navštěvovali roků osm a roky čtyři. Těžko říci, jaké skutečně jsou odlišnosti mezi schopnostmi studentů těchto dvou skupin, ale z maturitní slohové práce u nás měla výbornou drtivá většina třídy (nejhorší známka byla 3), zatímco v kvartách byly jedničky spíše výjimkou a šlo se až ke čtyřkám. Překvapení se konalo například i u fyziky - my, oktávané, jsme vykládali pouze teorii, avšak lidé ze čtvrťáků museli ještě na potítku vypotit - či alespoň předem promyslet - výsledek zadaného příkladu. Ti učitelé prostě mají studenty z osmiletého studia radši - ono je to vidět nejen během maturity.
Všeobecně jsem zjistil, že s maturitami se (jak se často říká a člověk nevěří) přehnaně straší a ve výsledku je to zkoušení mnohem méně náročné než kupříkladu zkoušení při hodině. Velice se na tom ovšem odrazí to, jak člověk k danému předmětu přistupoval v minulých letech. Předsedkyně a místopředsedkyně komise do průběhu zkoušky nezasahují a přísedící tak maximálně napovídá, a to jak během zkoušky, tak v nouzi rychle poradí i na potítku. Zůstává to tedy hlavně mezi vámi a učitelem, který vás měl po ta léta na daný předmět. Mně k výborné z češtiny stačilo vypsat si autory z čítanky a vědět, co je to to baroko, umět mluvit a učitelka mě pak celou dobu držela a vedla to jakousi formou diskuze. Pokud se ovšem po osm let chováte jako lajdák, symbol vzdoru a odporu ke všemu řádu a nic vás nezajímá, učitelka vaše znalosti prověří důkladně a dojde i na gramatiku.
Na angličtinu jsem se téměř nepřipravoval, jen jsem se musel podívat na historii Spojeného království. Vytáhl jsem si pak téma Sports, na což učitelka zanadávala, že na ty slabší pak zbydou ty těžší otázky. I když jsem sepsal celou stránku věcí, o kterých bych mohl mluvit, ani se na ně nedostalo, protože opět zavládla rozvláčná diskuze.
Programování spočívalo pouze v napsání programu, který zjišťuje vlastnosti čtvercové matice získané ze stdin nebo ze souboru. Fyzika u mě byla slabá - dlouhé vzorce jsem se nazpaměť neučil, neboť jsem spoléhal na tabulky dostupné na potítku. Nejen, že jsem si vytáhl otázku mně nepříjemnou, dokonce daná věc ani nebyla v tabulkách. Spolehl jsem se tedy jen na svou hlavu, ve které nebylo vše a byl jsem tedy "dobrý".
Během maturity funguje jedna třída jako bufet. Tam to vypadá jako na jednom velkém rautu Je tam kávovar, plná lednička a plné stoly. Studenti, kteří už mají maturitu za sebou, se starají o to, aby se tento stav zachovával.
Z třiceti lidí nakonec neudělal maturitu jen jediný a pokud bych si měl předem vsadit, kdo od nás to neudělá, vsadil bych si po pravdě právě na něj. Musím říct, že na konci oktávy probíhají věci velmi rychle. Z dokončeného základního vzdělání se stane dokončené středoškolské, svaťák uteče jako voda a než se nadějete, zkouška je za vámi a už následující den se s vámi škola oficiálně loučí.
Tiskni
Sdílej:
Ale ale, trojka, no teda, ty asi nikdy nebudeš dělat engine do her, že?No, termodynamiku nikam raději implementovat nebudu
To už by jsme tedy někam mohli zajít, co? Už si to říkáme dva roky a stále nic ... :). Jo, 5 km je nepřekonatelná vzdálenostTo jo, tak blízko, a přece tak daleko
Fyzika je nepodstatný, téměř zbytečný předmět.
LOL. Taky názor i když hloupý. V každém případě u někoho jako je pisatel je trojka velkým překvapením. Na druhou stranu, spolehl se na svou hlavu, takže může ještě být rád
Jak se správně obvodářsky připojuje zásuvka? Levá zdířka napětí, práva proud a na kolík cos(fí).
Na odvození nepravých sil vážně diferenciální počet nepotřebuješ.Napovíte, jak se to odvozuje bez něj? (Trochu pochybuji o tom, že to jde, jelikož odstředivá síla závisí na rychlosti a už na korektní definici rychlosti derivaci potřebuji.)
Nikdo by třeba nevěděl, proč v zimě zamrzá voda, proč věci padají směrem dolů, proč nemají skákat do zdi apod. Wow, to je nápad... :\Hmm, spousta generací před námi žila celkem spokojeně aniž by to věděla. Teda proč nemají skákat do zdi asi věděli... aby si neublížili.
Sice hry skoro nehraju a ty nejnovejsi uz vubec ne, ale domnivam se, ze termodynamika zrovna nepatri k vecem, co se v dnesnich hrach ve fyzikalnim engine pocitaji. Obavam se, ze dnes to ve vecine her nebude o moc slozitejsi, nez kdysi DOOM blahe pameti, kde vam lezeni po rozzhavene lave ubiralo zdraviAle ale, trojka, no teda, ty asi nikdy nebudeš dělat engine do her, že?No, termodynamiku nikam raději implementovat nebudu![]()
Také se připojuji ke gratulaci (Dolimu, ne tobě ).
jsem maturoval za 3 (ci spis maturoval zkousejici) a stejne jsem si ji hezky zvolil jak v bakalarskem tak v magisterskem studiu a nikdo se nepohorsoval.
No naštěstí nemá výuka na střední škole nic společného s výukou na škole vysoké a zatímco na střední člověk potřebuje hlavně paměť, tak na vysoké potřebuje především rozum.