abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 486 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    Ilfirin avatar 22.5.2012 17:43 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Autonaladění funguje jen mě?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.5.2012 17:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Přesně, w_scan.
    David Šmíd avatar 23.5.2012 07:42 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu

    Mně w_scan nefungoval (nedal žádné výsledky).

    I kdyby fungoval, nemyslím, že jeho použití je pro BFU triviální. Ač je to k nevíře, existují lidi, kteří
    1. mají nainstalovaný linux
    2. si netykají s příkazovou řádkou
    3. si chtějí na dovolené naladit televizi

    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    Bedňa avatar 23.5.2012 10:00 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Na dovolené TV? No možno ešte ten hokej :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.5.2012 10:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    si chtějí na dovolené naladit televizi
    No, vzhledem k tomu, že obvykle nejsem úplně zběhlý v místním jazyce, si raději streamuji TV z domova :-)

    Ale určitě by to chtělo nějaký w_scan přímo v TV aplikacích.
    David Šmíd avatar 23.5.2012 10:47 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Asi by nebylo složité zapracovat přímo w_scan (AFAIK je licencován pod GPL2).

    Pak by bylo ladění konečně jednoduché i pro BFU (i když možná zbytečně zdlouhavé).

     


    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    22.5.2012 18:38 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Funguje mi jenom v MS Windows.
    Saljack avatar 22.5.2012 21:27 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Mě to funguje Leadtek Winfast DTV (v kaffeine)
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    David Šmíd avatar 23.5.2012 07:49 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    V Kaffeine to funguje proto, že jsi šťastný člověk a vysílač, který potřebuješ naladit, je přítomen v onom zmíněném zastaralém seznamu scanfile.dvb. Což je automaticky generovaná obměna cz-All z dvb-apps. Nebo ti funguje nějaký generický způsob vyhledávání kanálů ?

     


    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    23.5.2012 20:55 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Ve VLC mi ladění funguje. Sice to dlouho trvá, ale vždy naladil všechno i případně zahraniční multiplexy.
    22.5.2012 18:11 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Kdo ví jaké jsou problémy s DVB-T pod Windows tak si na Linux nestěžuje :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    AsciiWolf avatar 22.5.2012 18:20 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    +1 :-D
    22.5.2012 19:16 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Přesně tak, měl jsem několik karet, které v linuxu fungovaly úplně bez problémů, ale ve windows jsem je nikdy nerozchodil.
    Saljack avatar 22.5.2012 21:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Co DVB, ale analogová televize to bylo teprve peklo ;-). Ještě, že už DVB je.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    AsciiWolf avatar 23.5.2012 12:02 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Jo, v Linuxu byla analogová TV naprosto bez problémů (přes tvtime), ale ve Windows to bylo opravdu něco "úžasného"...

    Neexistence jednotného rozhraní/standardu (jako je např. BDA u DVB), každý výrobce si bastlil svůj vlastní SW, který byl většinou zabugovaný bloatware, apod.

    gtz avatar 22.5.2012 21:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Problémy ve Woknech dělá SW nic jiného. Ten SW co je k nim nainstaluje totální a zbytečný balast. V podtstatě stačí drivery a ProgDVB a je to. DVBDream co byl super a byl free přešel do placené podoby. No setkal jsem se bohužel s kartami, které měly problémy pod Linuxem (pinnacle apod) a další dvou-tunerové potvory (2x DVB + 1x Analog). Prostě to šlo jen na Widlích.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    22.5.2012 20:31 Dr. Rath
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Me vsechno fungovalo jak z praku. Zastrcil sem usb, nahral firmware, pustil w_scan a nakonec vsechno spoustel ze smplayeru...
    22.5.2012 20:33 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Hlásim chyby (pravdepodobne spôsobené starými vstupnými dátami):
    1. Zbytočný Javorový vrch. Na kanáli 57 vysielala len TV Barrandov a toto vysielanie skončilo po spustení multiplexu 2 z Lysej Hory a plným výkonom z Ostravy.
    2. Multiplex 3 vysiela z Ostravy na kanáli 48.
    3. Chýba multiplex 2 z vysielačov Zlín a Valašské Klobouky (kanál 49)
    Možno tam chýbajú nejaké nedávno spustené dokrývače, ale toto mi hneď udrelo do očí.
    David Šmíd avatar 23.5.2012 08:53 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Díky za připomínky, aktualizoval na jejich základě jsem tarball. Také jsem přidal/aktualizoval některé dokrývače podle informací ze stránek http://www.digistranky.cz/dvbt/divaci/regiony/terminy-spousteni-dvb-t.html . Existuje kromě map pokrytí na digizone.cz nějaký věrohodnější zdroj informací ?

     


    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    23.5.2012 10:30 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Jo existuje. w_scan. Je 100% věrohodný a navíc aktuální i bez připojení k internetu!!!
    David Šmíd avatar 23.5.2012 10:38 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu

    Ještě mi poraď, jak pomocí w_scanu oskenuji celou republiku (pokud možno z jednoho místa).

    Nehledě na to, že v mém případě w_scan zrovna spolehlivě nezafungoval.

     


    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    23.5.2012 19:05 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Proč celou republiku? Stačí ho spustit na místě a vygenerovat si konfigurační soubor, je to otázka maximálně pár minut. I kdyby byla nějaká centrální databáze všech vysílačů a všech jimi poskytovaných multiplexů, tak stejně záleží na konkétních podmínkách (terén, budovy, stromy...), typu a zisku antény a rušení z okolí.

    A pokud w_scan nefunguje, tak to bude spíš hardwarem (nebo firmwarem, případně ovladačem) a jeho neschopností vracet relevantní informace, hlavně schopnost nahlásit detekovaný signál a jeho úroveň.

    Osobně mám dva DVB-T PCI tunery a zatímco jeden z nich, Technisat SkyStar 2 (čip B2C2 FlexCopII), vrací všechny údaje korekntě a nadetekuje všechny kanály bez problémů, ten druhý, Leadtek WinFast DVB1000S (čip SAA7130), jich najde sotva polovinu a mimo toho vrací nesmyslné údaje, jak úroveň signálu (buď 99% nebo 0%), tak stav streamu (uncorrectable errors a bit error rate), nicméně s hotovým konfiguračním souborem nahrává už bez problémú (i když není tak citlivý).

    gtz avatar 23.5.2012 20:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    SkyStar 2 a DVB-T :-) ?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    23.5.2012 23:31 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Ups, mělo to být AirStar, příště si dám pozor až budu kopírovat věci z lspci :-)
    gtz avatar 24.5.2012 11:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Hlavně, že to jede, já mám doma dvoutunerovou Pinnacle a na Linux si ani neťuknu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    24.5.2012 15:21 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Já si ten první tuner vybral podle recenzí a kvalitní podpory v Linuxu, jeho jediná nevýhoda je trochu větší velikost a cena (ve své době cca. dvojnásobek ceny levných karet). Druhý (ten od Leadteku) jsem dostal (resp. vyměnil) a ze začátku mi fungovala jen analogová část (S-Video a Composite vstupy), pak bylo nutné patchovat jádro a až po roce začala být podpora i ve vanilla jádrech.

    Což, bohužel, u Pinnaclu nepadá moc v úvahu, tato firma je známá tím, že na Linux kašle ...
    gtz avatar 24.5.2012 19:34 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Já mám svůj dvoutunerový PCMCIA (Hercules Dual Analog,DVB,S-Video) a ten funguje v pohodě i na Linuxu. Ten Pinnacle jsem taky dostal od jednoho člověka. No Pinnacle je známý i tím, že za SW k němu si nechá taky zaplatit. Nakonec jsem ji rozchodil s ProgDVB, ale jen s jedním tunerem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    David Šmíd avatar 24.5.2012 07:40 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu

    Proč celou republiku ?

    Prostě proto, aby to fungovalo všude bez nutnosti používat w_scan a příkazovou řádku.

    Já vím, že ty to zvládneš, já to taky zvládnu (pokud mám štěstí na HW, což zřejmě nemám), ale třeba můj brácha už ne. Mám mu kvůli tomu instalovat Windows ?

    Používat kvůli tak jednoduché věci jako je naladění televize w_scan je prostě opruz. Komfortní to rozhodně není ani pro milovníka command line jako jsem já, natož pro BFU.

     


    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    24.5.2012 15:32 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Používat kvůli tak jednoduché věci jako je naladění televize ...
    Pokud se to bere takto, tak pro někoho není jednoduché ani to naladění televize - když nám při zavádení digitálního vysílání měnili anténu a upravovali rozvody, tak jsem několika sousedům ladil kanály na jejich televizích, i když to bylo často otázka jen pár stisknutí tlačítek na ovladači (a přečtení si návodu, což ale nikdo nedělal).
    23.5.2012 08:01 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Ja som dostal DVB-T usb prijimac a k tomu nejaku velku DVB-T antenu na vianoce od otca. Ked som to uvidel pod stromcekom tak ma zalial studeny pot lebo som vedel ze to bude jebacka rozchodit pod linuxom. (Otec je BFU a netusi o problemoch s ovladacmi pod linux, proste to uvidel v LIDLi tak to kupil). Snazil som sa to rozchodit 2 mesiace, vratane dopisovania si vyrobcom atd. On ma nejaky svoj DVB-T prijimac ktory dostal k Windows notebooku. Skusmo som ho pripojil k mojmu linuxovemu stroju a hlasil ze mu chyba firmware. Tak ma napadlo ze by som si vzal fotrov a nechal mu ten moj ktory by na windowse mohol fungovat. Stiahowl som z netu firmware, dal ho do patricnej zlozky (/lib/nieco) a pripojil ho. Skratim to, brickol som ho :D. Otcov DVB-T prestal fungovat a nefunguje uz ani vo windowse. Takze to zhrniem, foter vyhodil 20-30e za kokotinu a po 2 mesiacoch neuspesnych pokusov som brickol aj ten jeho. To potesi. Dufam ze sa poucil a tieto vianoce uz mi ziadny PC komponent nekupi. Kurva ked si spomeniem ze mi trvalo pol roka nez som vybral webkamenu aby fungovala. Linux fakt nie je pre beznych ludi, a to hovorim ako 10 rocny vyhradny pouzivatel linuxu.
    David Šmíd avatar 23.5.2012 09:00 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu

    S kamerkami by teď už neměl být problém, skoro všechny by měly podporovat UVC specifikaci (jinak by měly problém i v nových Windows).

    DVB-T tuner se ale musí kupovat s rozvahou, to je fakt. Mám celkem dobré zkušenosti s oběma variantami Genius TVGo DVB-T03 (dobrý příklad zhůvěřilosti výrobce: úplné stejné obchodní označení, avšak uvnitř úplně jiný HW).

     


    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    23.5.2012 09:35 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Me-Tv a Kaffeine možno zvládajú prehrávanie TV, ale k dokonalosti ich chýba dosť. S mythtv som si takisto moc nerozumel, každý nový štart som čakal aký nový error to vychrstne.

    Najviac sa mi osvedčila kombinácia XBMC + PVR, neviem prečo, ale prepínanie kanálov je oveľa rýchlejšie, parádne EPG, klávesové skratky, streaming, stabilita.. no skoro dokonalosť sama.
    Polívčička byla..
    24.5.2012 16:49 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Výborná práce, díky za všechny uživatele. Zrovna tohle jsou věci, které v Linuxu chybí. Ještě by to chtělo, abys to udržoval aktuální a aby se to dostalo přímo do distribucí.
    David Šmíd avatar 25.5.2012 07:44 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    Pokusil jsem se to prosadit do upstreamu - zatím bez odezvy.

     


    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    27.5.2012 15:59 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DVB-T na Linuxu
    To chce trpělivost. Některé projekty reagují obratem, u některých jsem zažil odezvu i po více jak půl roce :-(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.