abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 7
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    17.4. 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    17.4. 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.4. 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 36
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1356 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Stabilita

    17.6.2006 15:16 | Přečteno: 1635× | Problémy | poslední úprava: 17.6.2006 16:59

    Donedávna se mi často stávalo, že mi vytuhával počítač a musel jsem často HW resetovat, což mě občas opravdu štvalo... Dal jsem to do pucu a zjistil jsem, že v tom měl prsty jen a pouze hardware, ale pozor, hardware, který nebyl vadný, ale jen...

    ... přetaktovaný

    Na to se musí dávat bacha. Můj Athlon64 3000+ sice 1900 MHz hravě zvládne, nicméně pamětem (RAM) 422 MHz zřejmě nepřišlo moc k chuti. Nejsou značkové, a tak mě to ani moc nepřekvapuje. Prostě jsem vrátil takt FSB na původních 200 MHz a bylo. Kompilace přestaly padat z hardwarových důvodů, což bylo dost často.

    ... špatně chlazený

    V mém případě šlo o chipset - k mé smůle nForce4 :D Zastavil a spálil se mi ten originální větrák, tak jsem koupil takovej větší - pasivní blok a uvnitř větráček, poměrně hlučnej - jenže po příchodu domů jsem zjistil, že nemám potřebný očka pro přichycení k desce. Čtyři měsíce tam byl podepřenej na takový krabičce a o chipset jen opřenej. Takže samozřejmě chladil úplně minimálně, jestli ne vůbec. No a samozřejmě to vytuhávalo, později už i na loginu do KDE. Koupil jsem si pasiv od Primecooleru (PC-NB1) a do zační části velkého case jsem přidal větráček, kterej byl původně u disků, aby po celém case proudil vzduch, protože se pasiv dost rychle ohřál. Bylo to fajn až na to, že teplota jednoho disku vylezla nad 50°C a tak jsem utíkal koupit ještě jeden větráček.


    Teď už to opět chladí fajn, teplotu chipsetu sice nemůžu nijak zjistit, protože tam zřejmě není sensor, ale ruku na pasivu v klidu udržím, nevytuhává to, tak co ;) Na discích je 30-35°C, tak je to OK. Svítá na lepší uptimy :)        

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.6.2006 15:22 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Klasickej problém :-)
    17.6.2006 15:22 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Když jsem řešil chlazení u svojí skříně, tak jsem se trochu inspiroval u apple a sem maximálně spokojenej :) Téměř nulová hlučnost, teplota procesoru srovnatelná s pokojovou (20~30˚C) a ostatní komponenty úplně v klidu. Občas dokonce ze zdroje lítá chladivý vítr :)
    David Watzke avatar 17.6.2006 15:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Můžeš se o tom trochu rozepsat? Nebo ještě líp - vyfotit tu skříň? :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.6.2006 15:43 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Řekl bych, že dal pryč kryty ;o)
    David Watzke avatar 17.6.2006 15:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Jo, ale jak by s tím souvisela téměř nulová hlučnost? ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.6.2006 15:54 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    dal pryč i větráky? :-D
    17.6.2006 15:57 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    No popravdě v tom není žádný trik. Jen jsem uspořádal proudění vzduchu tak, aby šlo všechno plynule (proudy) a nikde se nic nekumulovalo a tak. Odstranil jsem všechny kabely a komponenty dal dál od sebe. Hlavním důvodem nízké teploty je zastaralý HW, který tolik nehřeje. Na durona jsem dal pasiv pro 3ghz athlona a k tomu větrák (svítící ;) s 2000rpm. Zepředu jsem nandal obyčejný 2krpm větrák, aby nasával, přičemž mu dolní a horní hdd s montovacími stěnami dělají tunel (a zároveň se tak chladí hdd). Uprostřed case se mísí s horkým vzduchem z pasivu a jde ven výfukovým větrákem (2krmp). Zvláštnosí je, že oba větráky (přední a zadní) jsou na jednom obvodu, tzn. každý dostává jen půlku štávy a jede pomaleji, ale po sepnutí spínače (turbo;)) se na základě pravidla "proud jde cestou nejmenšího odporu" všechna šťáva nahrne do předního větráku a zadní se deaktivuje viz schéma:
    |---X---|
    |       |
    |___/ __|
    -       |
    -       |
    |       |
    |___X___|
    
    Pro tok vzduchu to úplně stačí a větráky nejsou absolutně slyšet. Hůř je na tom ale grafika, jenže ta taky nijak moc nehřeje, stačí jí jenom pasiv. Větrák ze zdroje jsem vyhodil a dal jsem místo něj stejný jako je na pasivu cpu, svítící s 2krpm.
    David Watzke avatar 17.6.2006 16:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Zajímavé... odstranit kabely říkáš... skočím si pro nůžky.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.6.2006 16:02 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Jen to moc nepřeháněj ;) S nůžkama jsem stříhal kšandy pro hdd a je to težší než s řezákem ;)
    17.6.2006 15:53 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    já nevim, že to lidem za to stojí. nakoupit krámy a pak se divit, že to nefunguje. je to jako koupit předraženou ojetou škodovku a pak se každý měsíc radovat nad tím, kolik se ušetřilo za polský náhradní díly. já teda od hardware požaduji naprostou stabilitu, taktování stejně nepřichází v úvahu, protože kdybych chtěl víc výkonu, tak si prostě koupím lepší sestavu. naposledy mě hardware zklamal asi před třemi lety a to jen díky tomu, že vypadl proud. tak sem si koupil ups a od tý doby svýmu hw naprosto důvěřuji.
    David Watzke avatar 17.6.2006 15:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    A pak jsou lidi, co na to prostě nemaj peníze ;-) Já jsem čtrnáctiletej kluk, nekradu a tak si těžko koupím lepší sestavu, co říkáš?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.6.2006 16:01 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    i tak bych si nikdy nekoupil desku s větrníkem - jakmile vidim na desce fukar, okamzite vypadava ze soutěže i kdyby měla 100x vyšší výkon než ostatní
    David Watzke avatar 17.6.2006 16:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Tak ho nahradíš za pasiv, no bóže... ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 17.6.2006 16:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Protože originál co tam je, je stejně většinou k ničemu.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.6.2006 20:11 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Tak ho nahradím za pasiv, který se mi bude přehřívat?!
    David Watzke avatar 17.6.2006 20:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Když někdo chce používat pasivy, měl by mít po bedně taky pár větráků ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.6.2006 16:44 tom112233 | skóre: 21 | blog: tpikalek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    No, to by sis moc nevybral... Dneska má skoro každá normální deska větrák, i když u některých se to už začíná nahrazovat heatpipe a velkým pasivem vedle procesoru (tak, aby ho v ideálním případě chladič procesoru ofukoval).
    17.6.2006 20:09 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    VIA chipsety bývají bez větráku.
    18.6.2006 08:22 tom112233 | skóre: 21 | blog: tpikalek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    To je divný, že já mám hodně starou desku (Soltek SL-75DRV2) zrovna v VIA chipsetem a větráček měla, než jsem vyměnil celý chladič za velký pasiv. Možná ty nový už ho nemají, ale do novýho PC bych VIA chipset nechtěl...
    17.6.2006 16:37 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Mít takovýhle problémy tak to celý vemu a hodim z vokna.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    David Watzke avatar 17.6.2006 16:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Vidím, že jsi vůbec nějak výbušnej, jeden neúspěch s Gentoo a hned taková zuřivá (a ještě k tomu nesmyslná - Gentoo je operační systém?) patička :-D Mít tvou trpělivost, tak jdu sázet brambory.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.6.2006 17:09 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    sázel si nekdy brambory? to bys byl nasranej hnedka :-D
    David Watzke avatar 17.6.2006 17:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Nesázel, ale... věřím ti :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.6.2006 17:15 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    a ještě k tomu nesmyslná - Gentoo je operační systém?
    Gentoo není operační systém? To by opravdu hodně vysvětlovalo :-) (na stránkách /What is Gentoo?/ maj teda evidentně chybu, vlastně gentoo je jedna velká chyba)
    Mít tvou trpělivost, tak jdu sázet brambory.
    Trpělivost prý přináší růže. Že by netrpělivost přinášela brambory? :-D Já mám brambory radši...
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    David Watzke avatar 17.6.2006 17:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    a ještě k tomu nesmyslná - Gentoo je operační systém?
    Gentoo není operační systém? To by opravdu hodně vysvětlovalo :-) (na stránkách /What is Gentoo?/ maj teda evidentně chybu, vlastně gentoo je jedna velká chyba)
    Linuxová distribuce... no, ono záleží na tom, jak se to vezme. Gentoo není jen Linux, ale i FreeBSD, Darwin a já nevím co ještě ;-) Takže se to asi jako operační systém označit dá, v tom případě moje chyba.

    Co se ti s Gentoo tak strašně nepovedlo, že je podle tebe jedna velká chyba?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.6.2006 18:00 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Mít takovýhle problémy tak to celý vemu a hodim z vokna.

    A já budu pod woknem chytat ;-)

    17.6.2006 18:03 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    A já počkám, až tě to trefí a tím bezpečně ztlumí svůj pád, pak to zvednu a rychle s tím uteču ;o)
    David Watzke avatar 17.6.2006 18:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Ano, "česká vychcanost" je pojem světoznámý a tohle jsou případy, které mu dávají obsah!
    -- roj.bloguje.cz
    :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.6.2006 19:52 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Hehe :o)
    17.6.2006 19:39 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Na to jsem nemyslel :-D LooL
    17.6.2006 20:02 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    "Jirko?"

    "No?"

    "Seš tam ještě?"

    "Jo!"

    "Víš co se říká u nás na vsi?"

    "No?"

    "Jirko?"

    "No?"

    "Že silnější pes mrdá."

    :o)))
    17.6.2006 20:41 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stabilita
    Ale tak co. Třeba bys to i přežil ;o) Po pravdě řečeno jsem chtěl napsat to co ty hned co to Ignor odeslal ;o) Ještě že jsem to neudělal :o)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.