abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 699 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Linux admin - nobody I'd rather be

    24.4.2016 10:17 | Přečteno: 2530× | Novinky | poslední úprava: 1.5.2016 10:08

    Od svých zhruba 10-11 let jsem se chtěl živit IT. Tenkrát jsem chtěl být programátor, protože mě fascinovalo, že dobrý programátor může vytvořit cokoliv ho napadne - sebesložitější program je s dostatečným skillem jen otázkou času. Programovat jsem se naučil, zdaleka ne tedy na god-like úrovni, nad kterou jsem uvažoval v předchozí větě, ale vydal jsem se pak jiným směrem. Linux používám jako primární OS od svých 14 let a od chvíle, co jsem na něj přešel, netrvalo dlouho a doufal jsem, že mě to jednou bude živit... a bylo mi celkem jedno jestli budu programovat open-source anebo spravovat linuxové servery.

    Doufal jsem, že jednou budu dělat pro SUSE nebo Red Hat, protože to byly jediné relevantní firmy, o kterých jsem tenkrát věděl. Samozřejmě když člověk netrvá na tom, aby programoval open-source, tak je možností mnoho. A admin je podle mě v pohodě i když trvá na tom, aby se staral o (převážně) open-source technologie - možností je mnoho. Živit se IT byl takový můj sen, ale čím se v reálu nakonec budu živit, to jsem vážně netušil a rozhodně jsem IT nebral jako samozřejmost - netušil jsem jak to chodí.

    Když jsem v roce 2011 nastupoval do superhostingu, myslel jsem si, že už toho o linuxu vím celkem hodně, ale rychle jsem pochopil, že se mám co učit. Šudlit linux na pár kompech doma je trochu jiná pohádka než nést zodpovědnost za servery, na kterých běží služby platících zákazníků. Tato práce a primárně skvělí kolegové mě velice posunuli během těch tří let, ale byl čas jít dál. Chtělo to větší výzvu.

    V avastu jsem brzo zapadnul do týmu špičkových linux adminů, kde všichni mají rozsáhlé "common" zkušenosti, ale každý je expert na něco jiného. Od začátku jsem byl profilován jako hadoop admin, což mě poněkud děsilo, vzhledem k tomu, že jsem o tom nic nevěděl. To se velmi rychle změnilo, díky kolegovi, který je dnes můj šéf a věnoval se mi. To, v kombinaci s mým zájmem se učit novým věcem, docela rychle vyústilo v to, že jsem se stal hlavním správcem několika středně velkých výpočetních clusterů (50-150 serverů). Postupně zodpovědnost začala narůstat a dnes už se starám o řadu dalších backendů - jmenovitě o různé Kafka clustery a kopec in-house backendů, např. Streaming Updates, který obstarává "real-time" distribuci mikro-updatů virových databází.

    Svou práci mám moc rád, protože spravovat velké systémy je něco, co mě baví a když to můžu dělat s lidmi, od kterých se mám pořád co učit a kteří se, věřím, naučí i něco ode mě, tak je to paráda. Můj šéf je hardcore linux admin - co víc si přát :D Pořád si pamatuju ten pocit, kdy jsem poprvé v rámci nějaké úlohy spustil parallel přes pdsh na stovce serverů a odstartoval tím nějaký svůj šílený skript. A to byl teprv začátek. Je to každý den nová výzva. Někdy performance-tuning služby, která běžně drží 1,5 milionu navázaných TCP spojení na každém (celkem obyčejném) serveru, jindy implementace CDN-like origin/cache modelu pro distribuci našich balíčků, která pak nahradila naivní mirror model. Nebo třeba implementace nástrojů pro automatické pravidelné spouštění puppeta, které nesmí kolidovat s automatickým deploymentem našich backendů. V týmu linux adminů nás není moc, ovšem serverů je šílená kopa po celém světě, takže každý z nás má velký vliv na pořádný kus infrastruktury a člověk opravdu zřetelně vidí plody svojí práce.

    Práce je to hodně náročná, ale to a její rozmanitost jsou věci, který na ní mám rád. Pracovní doba díky tomu uteče raz dva a já nemám pocit, že jsem nahraditelnej sadou skriptů ;)

           

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.4.2016 12:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Zdá se, že jsi konečně dospěl. Skvělé. 8-)
    24.4.2016 12:59 SonnyMafiaBoy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Tak držim palce nech sa ti darí. Je pekné keď niekoho baví práca. Mňa by nebavilo chodiť do práce každý deň a mať z toho pár korún.
    David Watzke avatar 24.4.2016 14:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Díky. Proč myslíš, že z toho mám pár korun? Vůbec jsem plat nezmiňoval (a nebudu).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.4.2016 14:18 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Treba je pro dotycneho "par korun" min nez 1M/mesic, nebo nejaka podobna pro typickeho zamestnance nerealna castka.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    David Watzke avatar 24.4.2016 14:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Třeba jsem atypickej zaměstnanec a za 1M/měsíc bych ani nevstal z postele.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.4.2016 14:32 vyhodny_vychodniar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Pretoze tvoja pracovna pozicia je uplne na spodu IT hierarchie. Peasant, niktos, nula a x dalsich sposobov ako to nazvat. Ale v poriadku, mat v zivote nizke ciele nie je hanba. Ak by si predsa len postupil niekam vysie (napr programatorska lopata) stale budes robit na nejakeho debila, ktoremu vymenis svoje roky mladosti a dusevneho zdrava za par chechtakov.
    24.4.2016 14:40 romeo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Pretoze tvoja pracovna pozicia je uplne na spodu IT hierarchie
    Akorát že není, slováku od ovčího sekretu upatlanej..
    24.4.2016 19:30 ..
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    ma pravdu s tou vymenou za par chechtakov
    24.4.2016 19:58 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Tech 8h denne za ty prachy docela stoji :) Takhle bych zit asi nechtel.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    25.4.2016 06:31 ..
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    asi aj tým teoretikom, co chcu ist robit adminov do Liberlandu ;-)
    24.4.2016 14:46 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    a pak se někdo divte, že slovensku se říká maroko ...
    24.4.2016 22:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    To, že člověk nemá za životní cíl postupovat v nějaké hierarchii, neznamená automaticky, že má nízké cíle. Třeba má jen jiné priority.
    David Watzke avatar 25.4.2016 06:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Souhlasim, ale presto bych rad podotknul, ze to neni muj pripad, i kdyz chapu, ze z titulku to tam mohlo vyznit. Myslim, ze i jako admin mam stale dost prostoru pro zlepsovani a potom muzu teoreticky vest tym adminu (a stale jim i byt) a potom kdo vi - treba zalozit svou firmu a delat na necem svem. Pointa tohoto zapisku je ta, ze ted jsem spokojeny. Rozhodne si nepripadam jako clovek s nizkymi cily. Kdyz se podivam kolem sebe anebo na libovolnou statistiku, tak vidim, ze se vubec nemam spatne a to je teprv zacatek. Vzdyt je mi teprv 24 let. Ale pravda, Zuckerberg byl v tomhle veku uz za vodou, stejne jako mistni anonymni chytrolini :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.4.2016 10:07 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Smiř se s tím, že tím co děláš ses přehoupnul do skupiny lidí, jejichž pracovní náplň má většina lidí problém vůbec pochopit, natož ocenit. A to bohužel i na tomto webu.
    pavlix avatar 25.4.2016 10:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Já mám taky problém pochopit a ocenit náplň práce většiny lidí, takže v tom nevidím až takový problém. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.4.2016 10:29 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Jistě. Ale jsou jedinci a myslím, že je ani není nutné jmenovat, co tento problém mají. A jejich diskuzní příspěvky nejsou ani k věci a bohužel ani nepobaví - jenom vyprudí. A když se k tomu přidají existence, jejichž výskyt na tomto webu už vůbec nechápu, tak je výsledem diskuze kterou ani nemám chuť číst - byť by byla k jinak celkem zajímavému blogpostu.
    25.4.2016 11:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Snad mi něco ušlo, ale Vaše příspěvky se taky nesetkávají s nadšením.
    25.4.2016 11:49 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Zato nad vašimi davy jásají.
    25.4.2016 15:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    :-P já tu nejsem kvůli tomu, aby jste nade mnou jásal, Vy jeden dave ;-)
    25.4.2016 15:34 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Asi mi něco uniklo, ale mně váš příspěvek k popukání nepřipadal.
    Bystroushaak avatar 25.4.2016 16:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Někdy si říkám, že by nebylo od věci prostě zavést diskuzi jen pro registrované uživatele. Tahle retardace by sice nezmizela, ale alespoň by člověk už podle nicku věděl kdy nemá smysl plýtvat čas další diskuzí.
    25.4.2016 16:30 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Tak pokud vím, tenhle nápad se tady už několikrát objevil, ale nikdy nebyl realizován. Škoda.
    26.4.2016 01:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Byl. Nejsem si jistý, jestli pod blogy, ale pod zprávičkami určitě. Pak se to zrušilo, protože si blbci prostě zakládali účty a nikomu se asi nechtělo to dál řešit třeba přidáním omezení podle skóre. (A kdoví, jakou roli v tom hrály příjmy z reklam, protože se zobrazují i trollům.)

    Quando omni flunkus moritati
    Bedňa avatar 25.4.2016 19:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Ja som podobnú fjučúra nahlásil pred rokmi ako bug, teda aby som nevidel neregistrovaných a pokiaľ si pamätám vyzíval som tunajšiu komunitu aby hlasovali za bug.

    Na druhej strane som tu roky chodil ako neregistrovaný a registrácia by sa minimálne nemala dotknúť poradne, pretože to je linka prvej pomoci a spravidla tam nebýva HATE, hoci niekedy ... ale to sú známe výnimky a poznáme ich.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 25.4.2016 20:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Mě v principu nevadí neregistrovaní uživatelé, vadí mi že prostě nevím, s kým se bavím a druhá strana toho pak zneužívá. Kdyby tam alespoň byla vidět IP adresa, nebo její hash, tak by mi to pomohlo prostě některé příspěvky filtrovat rovnou, bez toho abych je musel číst.
    Fluttershy, yay! avatar 25.4.2016 20:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    4chan hadra.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.4.2016 22:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    To je naivní představa. Ze zkušenosti (jeden chat jsem dost dlouho provozoval) vás mohu ujistit, že dostatečně umíněného trolla (a obávám se, že pár takových tu je) to akorát přiměje začít používat anonymizéry.
    Bystroushaak avatar 25.4.2016 22:36 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Tak samozřejmě. Bavím se o tom abych ty sračky nemusel číst, ne o dokonalém systému.
    25.4.2016 22:44 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Protože založit si víc účtů nejde... ty jsi koumák
    Bystroushaak avatar 25.4.2016 22:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Nic takového jsem ani nepsal, ani neočekával. Zkus vytáhnout hlavu z prdele a číst co vlastně píšu. Třeba pak přestaneš mít problém se čtením nesmyslů mezi řádky, na které tak idiotsky reaguješ.
    25.4.2016 23:00 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Jak se čertí, blbeček :-D
    Bystroushaak avatar 26.4.2016 01:48 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Ano, děkuji. Teď když máme praktickou ukázku za sebou bych se rád vrátil zpět k původní myšlence;

    Osobně mi přijde nejrozumnější nechat moderaci přímo na autorech blogů, protože jsou to ostatně oni, kdo tu generuje prostor pro diskuze ostatních.
    26.4.2016 08:27 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Jo, ukazuje to, jak chce uražený nedomrdlý fašoun s mlékem na bradě nadávat ostatním tak, aby neviděl jejich reakce. Zbabělé, tohle tu ale neprojde.
    Bedňa avatar 26.4.2016 18:18 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Neviem či ti to dochádza, ale sám potrdzuješ anonymnú lúzu. Sám by som bol za úplnú demokraciu bez obmedzení, ale vidíš ako to dopadne keď sa prostý ľud dostane k technológiam ktorých význam nechápe.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.4.2016 19:39 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Jako známý představitel registrované lůzy naopak celou svou myšlenku redukuješ na mokrý sen
    Bedňa avatar 26.4.2016 20:04 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Vždy sme si nakoniec tie rozpory nejak vydiskutovali. S mnohými som časom naviazal aj kontak mimo portál. Jako niesom anielik, samozrejme to dobré mi nikto do oči hádzať nebude. Jaké je jednoduché si na mňa kliknúť a prelustrovať si ma že?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.4.2016 20:39 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Pointa je, že registrovaní tu nejsou žádní svatoušci, vždyť je to tu jeden psychopat vedle druhého. Navíc, kdo si jako myslíš, že tu vystupuje pod neregistrovanými nicky?
    Bedňa avatar 26.4.2016 21:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Tak nejak už prehliadam to zlé a už si z toho vlasy netrhám.

    Rád by som si s Bystroushaakom, alebo tebou len tak sadol cez víkend na chate, otvoril slivku a na papier by sme si písali prečo nejaký jazyk stojí za hovno, alebo že v tých jazykoch až také rozdiely niesú ako sa to bežne hejtuje. Tak to by som fakt rád. Hoci pri s....md sa niekedy neudržím, ale aj to už minimalizujem.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.4.2016 18:36 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Skrývání příspěvků funguje i na neregistrované.
    Bystroushaak avatar 26.4.2016 20:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Jenže je to k ničemu, když můžou libovolně měnit nick. Nehledě na to, že občas sem někteří registrovaní členové píší pod neregistrovaným nickem a pak se za ně trolové vydávají.
    Bystroushaak avatar 25.4.2016 15:04 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    vidim, ze se vubec nemam spatne a to je teprv zacatek. Vzdyt je mi teprv 24 let
    +1 za odvahu tohle říct veřejně.

    Poslední dobou mám podobný pocit. Chvíli jsem taky přemýšlel, že bych si na tohle téma zablogoval, ale nakonec jsem na to nenašel odvahu. Přijde mi, že tohle lidi neradi vidí. Jakože .. třeba na základce jsem se naučil, že je lepší říkat, že je všechno a všichni nahovno, od učitelů po politiku. Říct, že mám hromadu peněz k utracení, jsem zdravý, mladý a mám se skvěle, to mi přijde, že prostě nejde, i když je to třeba zrovna pravda.
    David Watzke avatar 25.4.2016 17:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Jakmile napíšeš, že jsi spokojenej, tak se spustí lavina, protože to nespokojený lidi rozčiluje. To mě ale na abclinuxu už nezaskočí. Ale všimni si, že můj zápisek má 100% hodnocení (21 upvotes), přičemž hodnotit můžou pouze registrovaní. A závistiví anonymní trollové nemůžou hodnotit, takže žádné downvotes. Je tedy stále vidět, že to není tak zlý, akorát ti negativní jsou vždycky nejvíc slyšet :-)

    Já si představuju co asi musí být zač člověk, který trolluje 24letýho kluka za to, že je admin a spokojí se s málem. V žádný z mých představ to není někdo úspěšný. Už vidím třeba Kellnera, jak má podobný starosti :-D Trollovat adminy ve fórech. Haha.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.4.2016 09:43 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Nebrec, to prejde
    25.4.2016 20:27 vyhodny_vychodniar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Ine priority? To by som bral, keby pracu robil len kvoli penazom a inak sa venoval napr. rodine. Lenze on tu doslova strieka od stastia ,ze robi admina. A preto MA nizke ciele. Ja sa nikoho nechcem dotknut, nepisem ,ze na lepsie nema. Len nechapem preco niekomu vyhovuje ostat dole ,ked sa moze pohnut vyssie.
    Josef Kufner avatar 25.4.2016 20:31 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Ono ne pro každého je korporátní RPG kdoví jak lákavé. Pokud chce dělat, co ho baví, tak nemá smysl lézt v hierarchii nahoru, neboť na vyšších pozicích bude řešit administrativní blbosti a ne to, co ho baví. Navíc tahle hierarchie není jediná možnost, jak se rozvíjet a růst.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    25.4.2016 20:44 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Prispevek postrada pouze nekolik drobnosti, po jejichz doplneni zacne byt alespon okrajove (*1) relevantni:
    • kdo jsi
    • co delas
    • proc to delas
    • co je ti kurva do toho, co dela on
    *1: Bez ohledu na to kdo jsi, co delas, proc to delas a co je ti do toho, si on muze delat co chce, proc chce a ze je s tim spokojeny je jen dobre pro nej.
    25.4.2016 20:58 vyhodny_vychodniar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    To by si chcel vediet STBacik co? Na ten druhy bod si odpovedaj s tym svojim stvrtym bodom. Na miestny plankton ako ty uz nebudem reagovat.
    25.4.2016 21:30 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Proc si myslis ze byt admin je nejaka nizka pozice?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    25.4.2016 22:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    To si většinou myslí ten kdo to nedělá. A většinou do chvíle než se něco posere. Takže nic nového pod sluncem.
    25.4.2016 22:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be

    Pro někoho, pro koho je jedinou představou kariérního růstu šplhání v hierarchii, to může být obtížně pochopitelné, ale někdo prostě nechce vést tým, ať už proto, že by ho to nebavilo, proto, že si uvědomuje, že se na to nehodí, nebo z obou důvodů současně.

    Nikde není psáno, že za pár let se na to nebude dívat jinak a nezačne ho zajímat něco trochu jiného. A i kdyby ne, i jako systémák se může pořád odborně vzdělávat a učit nové věci (nebo by spíš měl, bez toho se ta práce pořádně dělat nedá).

    To, že je v určitých kruzích zvykem se na některé pozice (kromě adminů to bývá třeba support nebo QA) dívat s patra, neznamená, že ta práce musí opravdu být nezajímavá, nekvalifikovaná nebo jinak podřadná. Takový pohled svědčí spíš o nedostatečném rozhledu a ignoranci toho, kdo takové odsudky hlásá.

    xkucf03 avatar 25.4.2016 23:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Pro někoho, pro koho je jedinou představou kariérního růstu šplhání v hierarchii, to může být obtížně pochopitelné, ale někdo prostě nechce vést tým, ať už proto, že by ho to nebavilo, proto, že si uvědomuje, že se na to nehodí, nebo z obou důvodů současně.

    +1 Ono většinou ani nejde dělat oboje – zvyšovat si odbornost a vést lidi. Je to sice taková hezká představa, že na nudnou práci budeš mít lidi a to ti uvolní ruce pro něco zajímavějšího… jenže pokud ti lidé nepracují sami od sebe, tak žádný volný čas nezískáš, ale naopak ztratíš, protože ho budeš trávit byrokracií, administrativou a režií spojenou s mezilidskou komunikací. Být manažerem bohužel znamená stagnaci (a dlouhodobě propad) v odborném směru.

    Fungovat to může, když jsou ti kolegové na stejné úrovni ve formální hierarchii a ty je něco naučíš a předáš jim část svojí práce, ale nemusíš je vést/řídit a nést za ně odpovědnost.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.4.2016 09:48 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    "... někdo prostě nechce vést tým, ať už proto, že by ho to nebavilo, ..."

    Presne. Vyzkousel jsem si to a hrube me to nebavilo. Administrativa, porady, lejstra, lejstra, lestra, ... :-(
    Grunt avatar 26.4.2016 18:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Pro někoho, pro koho je jedinou představou kariérního růstu šplhání v hierarchii, to může být obtížně pochopitelné, ale někdo prostě nechce vést tým, ať už proto, že by ho to nebavilo, proto, že si uvědomuje, že se na to nehodí, nebo z obou důvodů současně.
    Já taky tu fascinaci naprosté většiny mého okolí furt někomu šéfovat místo toho aby něco užitečného dělali nikdy nepochopil. Osobně bych teda tisíckrát víc ocenil kdybych mohl dělat něco co umím a co mě baví aniž by mi do toho furt někdo kecal/šéfoval (a neměl z toho profit ;-)) než abych furt ostatním říkal/ukazoval co mají dělat. Ono je to spíš prostě další z fetišů korporátního světa bez jehož existence si někteří jedinci ani svůj život představit nedovedou.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.4.2016 19:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    A to já nemám problém pochopit a ocenit užitečnost dobrého manažera (na kterékoli úrovni toho stromu) a nemám problém s tím, že někoho naplňuje tato forma kariérního růstu. Problém mám jen s tím, když někdo nechápe, že to tak nevnímají všichni.
    Bystroushaak avatar 25.4.2016 22:46 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Ine priority? To by som bral, keby pracu robil len kvoli penazom a inak sa venoval napr. rodine. Lenze on tu doslova strieka od stastia ,ze robi admina. A preto MA nizke ciele. Ja sa nikoho nechcem dotknut, nepisem ,ze na lepsie nema. Len nechapem preco niekomu vyhovuje ostat dole ,ked sa moze pohnut vyssie.
    Ona existuje nějaká lepší práce, než když ti dobře platí za to co tě baví? Co je u tebe „pohnut vissie“? Dělat manažera? CEO? Ředitele zeměkoule? Věnoval spoustu času a námahy, aby se naučil co umí a teď tu práci dělá. Pokud ho to naplňuje, těžko se můžeme bavit o existenci pro něj subjektivně lepší práce. To jsou jen tvoje projekce vlastního žebříčku priorit do někoho jiného.
    Fluttershy, yay! avatar 25.4.2016 22:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be

    To mi přijde jako lajdáctví…

    Dělat manažera? CEO? Ředitele zeměkoule?

    Konzultanta?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 25.4.2016 22:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    To je lepší než ředitel zeměkoule?
    pavlix avatar 25.4.2016 22:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Ty bys chtěl šéfovat mimojiné i všem těm trollům? :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 25.4.2016 23:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Ředitel/manažer/… jsou populární slamění panáci.

    Konzultant může být náplní zaměstnání mnohem blíž technické pozici.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.4.2016 06:57 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Před patnácti lety jsem v podstatě konzultanta dělal. Jenže placen jsem nebyl za konzultace, ale odvedenou práci. A začalo to drhnout přesně v okamžiku, kdy najali typka co práci za kterou jsem byl placen začal dohazovat svým kamarádům. Dva měsíce jsem to překlepal, protože visela ve vzduchu velká zakázka. Pak jsem je hodil k ledu.

    Na to aby někdo mohl dělat konzultanta je třeba mít odhad a také určitou míru drzosti, o jakou sumu peněz si říct. Tam co jsem byl tenkrát to fungovalo tak, že za mnou přišli s konkrétní částkou. A buď se mi zdála odpovídající, nebo ne. V takovém případě ji klientovi navýšili. Ale to bylo závislé na objemu práce kterou jsem s tím měl. Dotyčný měl pocit, že tyhle cenové odhady budu dělat dál a žít zřejmě že vzduchu.
    24.4.2016 13:48 Tomáš Vyčítal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    kdyz jsem byl maly, tak jsem cetl podobny clanek myslim v Rudem Pravu. Psala ho jakasi mlada dojicka krav z nejakeho pohranicniho JZD a bylo to jak pres kopirak s timto blogem.

    Uz tenkrat jsem vedel, ze smyslem tehdejsiho clanku byla propaganda aktualniho socialistickeho systemu.

    Smysl tohoto blogpostu mi unika.
    24.4.2016 14:03 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Mě by spíš zajímalo, jak řeší dobrý spánek při té zodpovědnosti, že se něco pokazí.
    David Watzke avatar 24.4.2016 14:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Samozřejmě děláme na tom, aby se nic pokazit nemohlo (do míry, jak to jen lze), dále na tom, že když už se to pokazí, ať se to dozvíme hned a ať to ovlivní co nejmíň věcí. A v takovým případě prostě jdeme a opravíme to. Normálka. Pořád je to "jen" IT a nejde o životy. U nás se neukazuje prstem, když se někomu něco nepovede, prostě si z toho vezmeme ponaučení a zkusíme tomu předejít pro příště. Pochopitelně jsou citlivé systémy, při jejichž údržbě je nutné být maximálně opatrný, ale to začneš dělat ráno někdy začátkem týdne a než skončí pracovní doba, tak stihneš vyřešit případný problémy a odcházíš, když je vše OK.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.4.2016 15:05 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    A když máš dovolenou?
    David Watzke avatar 24.4.2016 15:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Když mám dovolenou, tak nemám co pokazit :-) Každý projekt má někoho, kdo se o něj stará primárně a pak ještě sekundárního admina - musí tam být samozřejmě zastupitelnost, byť ne úplně 100% (např. neočekává se, že někdo bude provádět upgrade hadoop clusteru, když mám dovolenou). A pohotovost si vezme někdo jiný.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.4.2016 16:10 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Tak to máš dobrý, asi si budu muset taky sehnat sekundárního admina. :-)
    David Watzke avatar 24.4.2016 16:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Není nás sice tolik, kolik by se nám líbilo, ale fungování infrastruktury nelze založit na tom, že se o nějakou komponentu stará pouze jeden člověk - na to se dříve nebo později hodně tvrdě doplatí, to je jasný. A jak si takový člověk odpočine (vezme dovolenou), to mi není jasný. To je stejný jako single-instance vs. HA u softwaru :-) Dbáš na to, abys nikde neměl SPoF.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.4.2016 21:55 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Takový člověk odpočívá tak, že je na telefonu a každý den u bazénu na ostrově kontroluje na notebooku, jestli všechno běží OK. Problém je, když si takový člověk zapomene nabíječku na notebook. :-) Nejsou zdroje... Ještě že existuje HA.
    David Watzke avatar 24.4.2016 14:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    :-D Pobavilo. Věřím, že dojička krav měla hodně starostí s tuningem TCP stacku.

    Smyslů je několik: primárně mě baví občas se vykecat. Nikdo to číst nemusí, ale vím, že jsou lidi, co si to rádi přečtou - přinejmenším známí. Dále: v minulosti jsem napsal blogpost, který teď nejsem schopen dohledat, pojednávající o tom, zda platí programátor > admin. Teď se domnívám, že to vyústí v TypeError, protože to nelze srovnávat a obojí lze dělat pořádně anebo naopak flákat. V tomto postu popisuju, že jsem velmi spokojen s tou cestou, kterou jsem se vydal, protože to zahrnuje mnohem víc věcí než jsem si kdysi představoval. Ale jak je vidět, když se někomu daří a nenechá si to pro sebe, vždycky to někoho pobouří, znechutí anebo fascinuje a nutně za tím musí být nějaký zlý úmysl.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Fluttershy, yay! avatar 24.4.2016 15:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    :-D Pobavilo. Věřím, že dojička krav měla hodně starostí s tuningem TCP stacku.

    Buď vkládám do předřečníka příliš velká očekávání, nebo jsi vůbec nepochopil, na co narážel.

    Totéž se dá říct o komentáři (podepsaném SonnyMafiaBoy) výše: buď je to klasické povyšování se (viz „lopaty“ na Rootu), nebo naopak narážka na přeceňování kariéry.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    David Watzke avatar 24.4.2016 15:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Já vím, že tu podobnost myslel jinak, jen jsem si z toho vystřelil - právě proto, že lidi, co se podobně povyšují, neberu vážně. A kariéru nepřeceňuju, jen jsem napsal, že mám svou práci rád a to bohatě stačilo k popuzení hned několika závistivců.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Fluttershy, yay! avatar 24.4.2016 15:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Já nevím, jak to který z nich myslel, ostatně jsme na internetech, ale pokud to nebyl trolling, dovedu si představit, že by z toho tvého blogísku mohla na někoho dýchnout yuppíkovská kultura.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.4.2016 15:46 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    jsem se stal hlavním správcem několika středně velkých výpočetních clusterů (50-150 serverů)
    nechces nekdy sepsat nejake problemy, co musite resit (napr. jak se to chova pri split brainu, jestli se vam to nekdy stalo a pod.) a pripadne, pokud pouzivate i Spark, jestli je z pohledu administratora Spark vyrazne nachylnejsi k problemum nez Hadoop? Diky
    David Watzke avatar 24.4.2016 16:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    No, je fakt, že bych mohl udělat nějaký reboot svého blogu, ale podobné poznatky by asi bylo užitečnější psát v angličtině. Na druhou stranu ale nemám moc času. Už takhle nestíhám všechno, co jsem si nasázel do osobního TODO, natož kdybych po práci ještě shrnoval co jsem tam dělal :)

    Split brain jaké komponenty máš na mysli? U HDFS se to pokud vím stát nemůže, pač journalnody (JN) dohlíží na to, že pouze jedna namenode (NN) zapisuje. A JN zase fungují pouze když mají quorum, jinak smůla. A nevzpomínám si, že bych to u nějaké komponenty musel řešit. Spark (na YARNu) používáme dlouho a zezačátku trpěl řadou dětských nemocí a postupně se to zlepšuje, ale je znát, že na běh pod YARNem nebyl od začátku navrhovaný. Ještě donedávna měl dost zásadní problémy s preempcí a ani poslední verze není úplná hitparáda, co se bugů týká, ale dá se to provozovat. A rychlost (oproti Hive) se tomu upřít nedá.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xkucf03 avatar 24.4.2016 21:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Poznámky pro své budoucí já
    Na druhou stranu ale nemám moc času. Už takhle nestíhám

    Hodně lidí píše blogy i jako poznámky pro sebe – když už na něco přijdeš, tak abys to nemusel objevovat příště znovu. Navíc veřejný blog má tu výhodu, že se k němu dostaneš odkudkoli a ani se nemusíš nikam přihlašovat (což neplatí pro různé soukromé poznámky a soubory na disku). Už několikrát se mi to vyplatilo :-) (blog, zdrájáky…).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.4.2016 22:18 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Split brain jaké komponenty máš na mysli?
    cely system jako celek (teda, mel jsem na mysli hlaven ZooKepper - tam je taky quorum, takze teoreticky by to taky melo v pohode, ale chovani v praxi je druha vec:-)
    David Watzke avatar 25.4.2016 12:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Se ZooKeeperem obecně nemáme problémy (a používáme ho nejen pro Hadoop, ale i pro zmiňované Kafka clustery) - teda jednou ho rozesíral HiveServer, když neuzavíral spojení, ale to jsme nějak vyřešili a nahodili na to monitoring, abychom to zjistili dřív, kdyby se to objevilo znova.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.4.2016 13:17 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Já bych s tím problém měl. Je to javě.
    David Watzke avatar 25.4.2016 13:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Nevím nakolik trolluješ, ale já jsem na Javu takhle v minulosti taky držkoval (a myslel to docela vážně). To tě ale docela přejde, když poznáš hadoop anebo jestli si z mýho zápisku pamatuješ zmínku o 1,5 milionu TCP spojení per server - tak to handluje náš backend napsaný v javě ;-) Nepadám z javy na zadek, to ani omylem a nic svého bych v ní za normálních okolností nepsal, ale musí se nechat, že svý přednosti má (ale nebudu se teď obtěžovat s jejich vyjmenováváním, dokud nevím, jestli jsi to myslel vážně).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.4.2016 13:57 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Netrolluji. Myslím to smrtelně vážně. Uvažoval jsem o vyzkoušení zookeeperu v souvislosti s Sheepdogem, ale jak jsem viděl co všechno si to hodlá sebou přitáhnout, tak jsem to ihned zavrhnul. Corosync je mnohem subtilnější. Mimochodem z hlediska výkonu - alespoň podle různých testů na které jsem narazil je na tom hadoop v porovnání s technologiemi co používám dost bídně. A víceméně mi to potvrdily i zkušenosti bývalého kolegy co s ním byl nucen pracovat v jedné korporátní firmě.

    Slyšel jsem, že existují i pěkně napsané aplikace v javě, ale jaksi jsem se v reálu s nimi moc nesetkal. Teda.. pokud nepočítám synátorův oblíbený Minecraft ;-)
    David Watzke avatar 25.4.2016 17:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Co s sebou zookeeper tahá? Vždyť je to jedna appka, která běží v JVM.

    Oproti čemu je na tom hadoop bídně? (Neříkám, že neexistuje nic výkonnějšího.)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.4.2016 17:53 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    No tu javu přeci.

    Jen tak na první ťuk nalezené srovnání HDFS (Hadoop), GlusterFS a Ceph.
    cezz avatar 25.4.2016 18:06 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Inak v tom porovnani si hdfs nevedie az tak zle. Cele by som to bral trosku s odstupom, lebo napr. Gluster je naozaj pomerne vykonny s jednym velkym suborom, (testovali na 10GB subore v oboch pripadoch) ale vela malych suborov mu robi problemy.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    25.4.2016 18:18 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    vím ;-) Je to dané tím, jak to interně funguje.

    Co mne v tom srovnání poněkud překvapilo, byl výkon toho CephFS - čekal jsem, že bude lepší. Nakonec si říkám, jestli by nakonec nebyla z hlediska výkonu nejlepší kombinace Sheepdog (nebo Ceph) + Ocfs2. Nebo něco takového. Bohužel na nějaké testování nemám k dispozici dostatečný počet strojů.
    David Watzke avatar 25.4.2016 18:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Srovnává to tam s nějakou pravěkou verzi hadoopu a ještě se tam přiznává, že z ní nečte nativně, ale přes fuse mount. K tomu není třeba nic dodávat.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 25.4.2016 18:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    A ještě co se týče té propostnosti HDFS: pokud nemáš mezi rackama 40+ Gbit/s propoje (přesné číslo se odvíjí od vícero faktorů, např. množství dat per server, rychlost úložistě a propojů mezi servery v racku), tak tě bude omezovat vlastní infrastruktura a ne výkon HDFS. To mám vyzkoušené.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xkucf03 avatar 25.4.2016 22:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Závislosti na běhovém prostředí a knihovnách
    No tu javu přeci.

    A co aplikace psané v Pythonu, Perlu, Ruby, PHP, Erlangu…? To fakt provozuješ jen věci psané v C/C++ a s minimem knihoven?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.4.2016 22:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Závislosti na běhovém prostředí a knihovnách
    Většinou jo. A když už, tak většinou jsou jejich obslužné utility napsané v pythonu. Ovšem nejsou to žádné molochoidni aplikace. Openvswitch, corosync, pacemaker, qemu, sheepdog, glusterfs, nfs-ganesha. To je tak v kostce vše.
    25.4.2016 14:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Víš, tvůj pohled je logicky ovlivněn tím, že jsi naskočil do vlaku, který roztlačil někdo jiný. Děláš s tím dnes a denně a tak předpokládám, že moc zkušeností s něčím si ani neměl kde získat. Navíc je něco jiného provozovat distribuovaný systém na desítkách až stovkách strojů a něco jiného na pár strojích, kde ti jak sláma z bot vyleze každý blbě navržený kus kódu.
    cezz avatar 25.4.2016 17:53 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    V tomto som zajedno s Davidom. Blbo navrhnuty kus kodu sa da urobit v kazdom jazyku. Ja tiez javu moc nemusim (zvlast nie na desktope) ale na serveroch s nou nemam az taky problem. Napriklad taky Elasticsearch, alebo Logstash - vsetko bezi na jvm, ale ked je ten kod dobre napisany, tak to na vykone nepoznas.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    25.4.2016 18:10 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Chlapci já vám to neberu. Pro mne vždy znamenaly aplikace v javě jen komplikace a problémy, které bylo nutno řešit. Proto se jim snažím vyhýbat.
    cezz avatar 25.4.2016 18:27 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Za to "chlapci" ta rad pozvem na pivo. ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    25.4.2016 18:58 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Beru. Žel Žilina je pro mne aktuálně krapet z ruky. 8-/ Tak někdy v Praze - vždy připraven! ;-)
    26.4.2016 18:09 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    split brain jaké komponenty máš na mysli? U HDFS se to pokud vím stát nemůže, pač journalnody (JN) dohlíží na to, že pouze jedna namenode (NN) zapisuje. A JN zase fungují pouze když mají quorum, jinak smůla.
    Nejsem žádný expert na HDFS, ale to, co zmiňujete, IMO nepomůže, pokud quorum není nadpoloviční většina všech serverů, co máte. A takové quorum se IMO nepoužívá, neboť to vede ke špatné dostupnosti systému (pokud například máte dvě identické serverovny a jedna vám vypadne, tak jste ztratil quorum).

    A pokud je quorum polovina serverů nebo méně, tak už vás to před split brainem nezachrání - například se rozpadne spojení mezi dvěma serverovnami a namenode pojede v každé z nich zcela nezávisle.
    24.4.2016 19:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Zivis se tim, co te bavi? Jsi stastny clovek. Neni moc lidi, co to takhle maj. Pak se i stresy a nasery zvladaj lip.
    Bedňa avatar 24.4.2016 22:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Čo dodať, pekný blog a úprimne som rád že sa ti tak darí.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.4.2016 08:40 byvaly_admin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Tak to ti přeju, že děláš zajímavou práci. Važ si toho. Mě okolnosti donutily nechat se najmout jako programátor v jedné německé firmě a je to již několik let trvající tragédie :-)... Společnost, pro kterou jsem před tím pracoval, pobočku zrušila a nic jiného tady u nás není...
    Protože už mám rodinu, nemůžu se jen tak sebrat a odejít do Prahy nebo Brna. A tak dělám práci pro cvičenou opici, plnou byrokracie - to je takový německý bonus.
    No, snad to ještě někdy změním, abych se každé ráno nemusel přemáhat do té pakárny jít...Ještěže aspoň pravidelně a poměrně dobře platí :-/
    25.4.2016 09:40 Venda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    v jedné německé firmě

    Nemecko je velmi siroky pojem. Ta zeme je velika a nakonec i u nas jsou jiz znacne regionalni rozdily. Tim spise tam. S jakymi Nemci 'bojujete' konktertne.
    ⧠ A = 0 avatar 25.4.2016 12:06 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    +1
    Nevolte zmrdy.
    ⧠ A = 0 avatar 25.4.2016 12:06 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Protože už mám rodinu, nemůžu se jen tak sebrat a odejít do Prahy nebo Brna.
    To je ale hloupá racionalisace. Rodina není nemovitost.
    Nevolte zmrdy.
    25.4.2016 12:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be

    Obecně ne, ale zrovna tak není pokaždé pravda, že manželka se může (a nebo chce) jen tak sebrat, nechat práce, kterou má, a hledat novou jinde. Ani u dětí to není nic příjemného.

    Doba přeci jen trochu pokročila od starozákonního "XY s dvaceti ženami, padesáti velbloudy a sto otroky".

    ⧠ A = 0 avatar 25.4.2016 12:55 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Ano, ale vždy je to o nalezení kompromisu – pakliže se jeden cítí na daném místě nespokojen, měli by oba zkusit najít cestu, jak z toho. Děti stěhování snášejí snad ze všech nejlépe, alespoň ty předškolní. U starších to problém být může.
    Nevolte zmrdy.
    ⧠ A = 0 avatar 25.4.2016 12:56 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    (Pro mne osobně je spíš málo pochopitelné, že by se někdo chtěl stěhovat do toxické stoky jménem Praha. Ale každému, co jeho jest.)
    Nevolte zmrdy.
    25.4.2016 13:20 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Ajaj. Severní vítr je krutý. Asi ti krapet přifouknul mozkové závity. Já mám teda o pojmu "toxická stoka" trochu jinou představu.
    ⧠ A = 0 avatar 25.4.2016 14:56 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Nadsázku znáš? Nicméně naprosto vážně: kvalita ovzduší je v Praze objektivně mnohem horší. Od té doby, co jsem z Prahy pryč, nemám (s nímž jsem měl problémy celoročně; dcera podobně, nicméně u ní bylo ještě třeba omezit mléko ve stravě) a sezonní alergie je mnohem mírnější (což se dá ovšem přisuzovat i jiným vlivům, jako je skladba místního rostlinstva).
    Nevolte zmrdy.
    25.4.2016 15:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    kvalita ovzduší je v Praze objektivně mnohem horší

    Tahle věta nedává smysl. Slovo "horší" slouží k porovnání dvou hodnot, takže by bylo potřeba říct, horší než kde to má být. A určitě by se našla místa, pro která by to pravda nebyla (možná i právě to, které má Aleš Kapica napsané v profilu).

    25.4.2016 15:33 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Tak ono to je silně relativní. V Ostravě jsou oblasti, kterým vy označení "toxická stoka" plným právem náleželo (hlavně ty severně od fakriky okupované tím indickým lupičem), ale také oblasti, které by mohly směle konkurovat tomu Finsku. Pokud jde o Prahu, tak tam vytvořili takové "toxické stoky" chytráci, co je napadlo táhnout hlavní tahy středem města. Ale Praha, to není jen okolí hlavních tahů.
    ⧠ A = 0 avatar 25.4.2016 17:53 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Bydlel jsem většinu času v Bohnicích, i tam to bylo například s prašností horší než v kterékoliv části Helsinek, které znám (můj dojem, neměřil jsem).
    Nevolte zmrdy.
    ⧠ A = 0 avatar 25.4.2016 17:30 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Kdyby stála samostatně, vskutku by smysl nedávala. Nicméně z kontextu je zřejmé, že srovnávám Helsinky. :-)
    Nevolte zmrdy.
    25.4.2016 18:01 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Tak je pravda, že Helsinky na tom budou z hlediska prašnosti každopádně lépe než jakákoliv středoevropská lokalita.
    Jendа avatar 26.4.2016 01:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Pro mne osobně je spíš málo pochopitelné, že by se někdo chtěl stěhovat do toxické stoky jménem Praha.
    Za mě:
    • Je tu matfyz.
    • Je tu hackerspace.
    • Je tu práce.
    pavlix avatar 26.4.2016 08:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    A je tam relativně čistý vzduch a dobrá voda. Člověk nesmí dát na pověry, musí si to vyzkoušet.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    ⧠ A = 0 avatar 26.4.2016 09:44 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Jo, to je pochopitelně dobrý argument pro ty, kteří mají výraznější vazbu na ČR (taky jsem se stěhoval do Prahy kvůli matfyzu), ale předřečník dělá v BRD, a tam je tebou uvedené na mnoha místech.
    Nevolte zmrdy.
    25.4.2016 10:14 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Chtělo to větší výzvu
    Klkasický zmrdspík...
    cezz avatar 25.4.2016 10:51 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Chtělo to větší výzvu
    Klkasický zmrdspík...
    Klasicke krcmove reci.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    JiK avatar 25.4.2016 19:33 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    to je ten borec co dela v mekaci?
    David Watzke avatar 25.4.2016 19:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Prosím?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Bedňa avatar 25.4.2016 20:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Evidentne si ťa pomýlil s udérníkom z Mekáča.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.4.2016 19:58 Richard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    ty voe, to je od tebe prvne po 10 letech zase jedna rozumna otazka. :-)
    25.4.2016 20:18 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Rozesmalo. Ale ne, ten ma blog tady
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    26.4.2016 09:41 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Dalsi zapisek bude o tom jak se ti dva potkali v mekaci. :-)
    Petr Tomášek avatar 25.4.2016 19:44 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Kafka clustery
    To zní hrůzostrašně, ještě že nevím, o co jde :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    David Watzke avatar 25.4.2016 19:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Není to tak zlý. Je to HA fronta zpráv. Posíláš si tam zprávy (třeba z nějakého client-facing backendu - říkejme mu X) a jinde je zase vyčítáš. Např. nechceš ládovat data přímo z X na HDFS, protože když pak potřebuješ odstavit HDFS, tak ztrácíš data (anebo musíš X překonfigurovat, ať dočasně láduje data do jiného clusteru). Navíc ti to dává možnost zpracovávat data z více míst najednou - např. jeden konzument překydává data do HDFS a jiný dělá real-time analýzu. Je to celkem fajn záležitost.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xxx avatar 26.4.2016 14:56 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    No nevim. Mit pod palcem jeden z nejvetsich botnetu je asi fajn. Jenom by mne trochu mrzelo, ze jeho ucelem je distribuovat data pro takovou zbytecnost jako antivir.
    Please rise for the Futurama theme song.
    David Watzke avatar 26.4.2016 16:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Většina lidí používá Windows a tam antivirus zbytečnost není. Zrovna tak třeba detekce malicious apps na mobilech - to se pro běžný usery hodí.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xxx avatar 26.4.2016 17:48 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    No pokud si ta vetsina lidi neumi odpustit to, ze spusti kazdou picovinu co najdou, nebo jim vyskoci v browseru, pak ano.

    No a ten vas bazmek pro mobily mi ani nepripominej. Jeho samovolna a nechtena instalace diky vykradenym cookies z browesru me dovedla k nazoru, ze jediny rozdil mezi normalni malicious app a antivirem je ten, ze u antiviru clovek souhlasi s tim, ze mu bude skodit v licencnich podminkach.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Jendа avatar 26.4.2016 18:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Já vidím jediný užitek antiviru v tom, že mi nestačí vygenerovat metasploitem defaultní payload, ale musím použít trochu kreativity (přičemž na internetu se povalují příklady, kdy stačilo pro obejití antiviru i něco tak triviálního jako přexorovat konstanou atd.). Užitečnost této funkce mi přijde sporná a nezáleží na tom, na jakém OS antivir běží (kromě pár extrémů typu QubesOS). Uchází mi něco?
    26.4.2016 18:34 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Navíc se může stát, že antivirus obsahuje chyby, jenž naopak bezpečnost systému snižují.
    26.4.2016 17:38 KOLEGA | skóre: 17 | blog: odpocinuti_vecne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    Ahoj,

    Mně se tvůj blogpost líbí. Lidi jsou málo spokojený s tím, kde jsou a vlastně se trochu zbytečně stresujou ... Já jsem lama na školu jsem sral a teď studuju dálkově a dělám "hloupého" učitele + (živnostník), ale jsem šťastnej ... Nemyslím si, že ucim špatně a hrozně mě to baví ... Někdo to bere jako totální neúspěch, já jsem strašně šťastnej člověk (vím že to není na furt, ale teď jsem prostě šťastnej)
    26.4.2016 19:43 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux admin - nobody I'd rather be
    super, jsem rád, že se ti daří
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.