Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
Proč by si třeba během kompilování nemohl zapařit nějakou gamesku a k tomu mít ještě spuštěné třeba windows v emulátoru, na který je někdo připojenej po síti z terminálu a paří tam chessmastera?ale no tak, to už je extrém
Jestli dnes při hraní nevyužije 4 jádra, za rok už třeba jo.Přesně tak...
Pochybuju - podívej se, jak dlouho jsou na světě dvoujádra (v tomto případě jsem ochoten počítat pentium 9xx za dvoujádro, i když to byl jenom trik na diváci) a kolik her je umí využít - skoro žádná.Quake III a IV. Ale to přijde... A kdyby ne, tak budou (zbejvající jádra) dělat něco jinýho.
Jinak souhlasím s příspěvkem od "pvm", dodal bych jenom, že bych místo kupování C2Q počkal, až někdo vyrobí skutečné čtyřjádro a ne tenhle tak trochu podfuk.Viz comment #25.
Viz comment #25.Jo.
Vše je relativní a poměr cena/výkon/spotřeba je u C2Q prachmizerný.Podle mě je poměr cena/výkon dost dobrej. V tom x264 benchmarku na kterej odkazoval David Ježek to je hezky vidět. Víc než 180 FPS (když jsou jádra na 3.6 GHz) v 1. pass, to je fakt hukot. Spotřeba pro mě není rozhodující faktor, jelikož měsíční cena za to, že počítač běží v kuse, mi nepřijde nijak neúnosná.
Tiskni Sdílej: