V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Nicméně nepotřebuji být profesionálním řidičem na to abych poznal prasení, kterého se dopouští alarmující množství řidičů.tak nějak, člověk nemusí být v oboru mistrem, aby poznal, že je něco špatně ... miluju tyhlenty experty(*), co člověka odpálkujou, že do toho nemá co kecat, když danou věc nedělá celej život (*) pozor, teď ale nemluvím přesně o tom, co píše Radek výše! - s tím, že některé věci pochopíš až po desetitisících kilometrů a létech praxe má pravdu; samozřejmě na tvrzení, že je lepší blinkry používat než na ně kašlat, ta praxe nic nezmění, ale u spousty jinejch věcí si hodnocení, jak je která věc nebezpečná, časem asi dost poopravíš
Neviem ako je to u vas, ale u nas je zakon, ze z vedlajsej cesty moze obmedzit, ale nesmie ohrozit.
Specialny pripad su chodci. Kolkokrat idu mimo prechod a ani sa neunuvaju pozriet ci nejde auto, ale rovno vybehnu 3-4 metre pred nim. A to o uzasnom Popradskom vynaleze blikajuce svetla pred prechodom pomlcim. Nie je nic lepsie v noci, ako biele blikajuce svetlo priamo do oci. To vtedy uz vobec nie je vidiet ci tam cakaju nejaki chodci.
Neviem ako je to u vas, ale u nas je zakon, ze z vedlajsej cesty moze obmedzit, ale nesmie ohrozit.i u nás, to vychází ještě z československé legislativy - původní vyhlášky - a přežilo kupodivu všechny novelizace ... a ač je "omezení" a "ohrožení" docela dobře definováno, praktická znalost a výklad těchto ustanovení jsou žalostné (vpodstatě typicky "tady jedu já a ty mi nemáš co překážet - když jsem ti tam najel z vedlejší tak, že jsi to do mě nenapral a za kvílení brzd se vyhnul, tak jsem tě jen lehce omezil a to můžu; běda, když ti mi tam najedeš z vedlejší tak, že já bych musel byť jen uvolnit nohu na plynu, to jsi mě strašně ohrozil a jseš pirát co si zaslouží abych ti dokázal, že já jsem tu pánem, nejdřív se ti musím nalepit těsně na zadek a troubit a půl hodiny blikat, a pak tě mermomocí předjet na co nejnebezpečnějším místě, a pak zdržovat")
náhle
Spolujezdci začnou vykřikovat že to je prasič a nedání přednosti a cosi kdesi a hrozně se diví že já jsem v klidu. To auto sice vyjelo z vedlejší ale plynule se zařadilo a já nemusel vůbec změnit směr a rychlost.Hmm, tak to jděte vysvětlit těm troubům, co se neumí zařadit na dálnici: jedou vedle mě a čekaji, že uhnu, a když to neudělám a jim končí připojovák, tak mě začnou prostě vytlačovat.
Ten, kdo jede po dálnici, dokonce podle pravidel nesmí pravý jízdní pruh uvolnit,[Citation needed]
Já myslím, že je to reakce na povinnost jet v pravém pruhu po dálnici a do levého pouze při předjíždění pomaleji jedoucích vozidel. A protože tam žádné nejede, není důvod jet v levém pruhu.Asi, ale nešlo by pak hovořit o předjíždění vozidla v připojovacím pruhu? Zákon hovoří o ježdění vpravo*, kromě vyjmenovaných případů. Ale jestli předjíždím o pruh nebo dva vlevo už neřeší. ----- * A to by se mělo tesat do kamene a pak tím kamenem mlátit lidi po palici, dokud si to nezapamatují. Zejména jak jsou někde (naštěstí v ČR ne moc běžný jev) tři pruhy, tak někde cvakne mentální blok i ti, co na dálnici trvají na svých 80-100kmh (ale to je jedno, ani při 130kmh tam člověk nemá co dělat, když nepředjíždí) sveřepě drží prostřední pruh za všech okolnosti a stavů provozu, čímž vytvářejí nebezpečné situace pro ostatní.
§12 (1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.(link) se rušilo kdy?
Třeba v USA není povinnost jezdit v pravém pruhu snad nikde, zatímco v Německu je povinnost jezdit na dálnici vpravo všude a přitom se tam na některých místech (i mimo obce) odbočuje vlevo.Tohle je zajímavý postřeh, nicméně odkoukaný, ne odečtený. ;) Pravidlo jezdit vpravo mají v mnoha státech US (pravidla provozu nejsou řešena federálně) úplně stejně jako v Německu (v některých na to dokonce co pár mil mají značky, co to řidičům připomínají (nebo alespoň místní úpravou nařizují)). Akorát to tak na té silnici nevypadá. Část asi půjde na vrub disciplinovanosti a vztahu k pravidlům v podání Němce a Američana. Část bude dána výchovou k jinému stylu jízdy. Alespoň v CA Vám celkem všude vtloukají do palice: "neměň jízdní pruh, když vyloženě nemusíš, je to tak bezpečnější...," takže to pak vypadá, jako že o jízdě vpravo pravidlo není a jezdí se jak v klasických videohrách. Averze k pravému pruhu je pak ještě posílena odbočováním, připojováním, takže občas (třeba na I-580W) člověk zažije tak absurdní situaci, že celá dálnice kromě pravého pruhu stojí v koloně a kdo se pravého pruhu nebojí, bude doma dříve. ;)
A ano, pro plynulost to de facto nutné je předjet o dva pruhy. ;)Jestli tohle patří k tomu uhýbání najíždějícím vozům, tak bych se zamyslel nad tím, jeslti je připojovací pruh součástí dálnice. Mám za to, že stejně jako stoupací pruh je vlastně "jinou" silnicí a pak to napojující se auto nepředjíždíš…
jeslti je připojovací pruh součástí dálnice. Mám za to, že stejně jako stoupací pruh je vlastně "jinou" silnicí a pak to napojující se auto nepředjíždíšZřejmě ano, protože §17, odst. (1) v tomto případě výslovně povoluje v připojovacím nebo odbočovacím pruhu předjíždění vpravo. Takže jiná silnice, nebo cokoliv nesouvisejícího to není. Zákon dokonce podobnou situaci výslovně jako předjíždění řeší. ;)
A třeba na D1 na některých úsecích je pravý pruh rozumný a levý připomíná tankodrom, tam to často vypadá, že pak skoro všichni jezdí vpravo a případně uhýbají když se zezadu přiblíží někdo rychlejší.Kdybys to napsal naopak, souhlasil bych a mělo by to i logiku (proč by někdo jedoucí vpravo měl uhýbat rychlejšímu doleva?) Na dálnici také obvykle nevydržím jet v klidu v pravém pruhu (protože je to tankodrom) a přesunu se do levého, což mne zároveň nutí jet rychle, abych nemusel stále uhýbat.
Tady, bod 5,Velmi často se lze setkat se situací, kdy řidiči jedoucí v pravých pruzích na dálnici přejíždějí do levého pruhu proto, aby umožnili najetí vozidel z připojovacích pruhů, a přitom omezují nebo ohrožují řidiče, kteří je v daném okamžiku předjíždějí v levém pruhu. předpoklad nemusí být splněn, pročež to o pravdivosti "dokonce podle pravidel nesmí pravý jízdní pruh uvolnit" neříká nic ... elementární logika, pane kolego
případně § 12 odst. 1 Zákona o silničním provozu(1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování. ... již bylo rozebráno výše stručně: meleš píčoviny
Máš pravdu, tu větu bych takhle znova neformuloval, to bylo dost odvážný tvrzení. Nicméně nepotřebuji být profesionálním řidičem na to abych poznal prasení, kterého se dopouští alarmující množství řidičů.No, evidentně máš smůlu. Seš prostě nováček, tak k tomu nemůžeš mít dobrý přístup
A k těm krizovejm situacím: Je sice hezký, že zkušenej taxikář (apod.) dokáže tyhle situace s nějakou slušnou pravděpodobností zvládnout, blbý ovšem je, že oni je kolikrát způsobujou, čímž ta pointa tak nějak postrádá smyslu...A taxikáři jsou od srdce dobráci a pro zákazníka udělají vše. Takže když bereš taxíka, protože nestíháš, je lepší mu o tom vůbec neříkat :D.
Nicméně nepotřebuji být profesionálním řidičem na to abych poznal prasení, kterého se dopouští alarmující množství řidičů.Davide, mám obavu, že právě ti profesionální řidiči jsou často zdrojem toho prasení. A světe div se, možná i z neznalosti. Vysvětlím příkladem ze života: na zkoušky v autoškole jsem se vůbec neučil. Jen jedinkrát jsem si vzal zkušební testík s asi 10 otázkami, to kdy jsem se přišel přihlásit. V tom testu jsem udělal jednu chybu, dodnes si to pamatuji. Byla tam otázka: "Smí řidič zastavit a stát na přechodu pro chodce?" Odpověděl jsem NE. Správně bylo ANO. Když jsem zeptal, zda tedy mohu nechat na přechodu auto a jít si nakoupit, vyučující uznal, že předpisy neznají ani ti, kdo testy tvoří... No a pak přišel den zkoušky. Měl jsem 100% úspěšnost. Zato tam ale byli 2 profesionální řidiči, kteří to přezkoušení musí dělat pravidelně, oba to neudělali - měli stejně, a to nějakých 55 %. Chlapi, kteří sedí denně za volantem a měli by to mít v malíčku. Rozdíl mezi námi byl ten, že já jezdím na kole, tudíž chybovat v křižovatce by me stálo zdraví, možná život. Oni když chybují s náklaďákem, tak se nestane nic, protože si na ně většina řidičů dává pozor...
Věř, že i takový arogatní taxikář, který nebliká, zvládne podstatně lépe většinu krizových situací, než začátečník, který "poctivě bliká"A proto mi autoškoláci říkali, že prakticky všechny nehody mají s nedočkavými taxikáři.A řekl bych, že svojí arogancí a stylem jízdy způsobí méně problematických situací než začátečník...
Každý se to musí naučit, musí najezdit tisíce kilometrů (a to na silnci), "užít si" pár smyků, krizových brždění a td, a až pak by měl vyjadřovat soudy o tom, jak se u nás jezdí...A já ho naopak podporuju v tom, ať se vyjadřuje dle libosti. Někdo ho v diskuzi setře, někomu jinému to třeba dojde a bude taky jezdit přiměřeně ke svým schopnostem, případně bude vstřícnější vůči ostatním i ohledně toho blikání. Co za poslední roky pozoruju, tak blikání se stává alespoň v některých situacích stále větší vzácností.
už jen díky důslednýmu blikání při změně směru jízdyMám dojem, že tohle neblikání se bohužel rychle šíří
V minulém zápisku mi bylo doporučeno ať koukám po modelech 2003 a novějších, což na rozdíl od Octávek a Passatů v mojí cenový pořád můžu - Astra 1,6L 16V (r. v. 2005) se dá pořád sehnat za 70 až 80k a s míň najetýma km (já vím, nedá se tomu věřit).Tadyty rady... to je jako zeptat se, jaká distribuce je ta správná.
(pominu-li, intuitivní chování okolních řidičů, kteří předpokládají, že když oni zastaví na vzdálenosti X, tak ostatní taky zastaví ve vzdálenosti ±X.)což je samozřejmě neskutečná píčovina bez ohledu na obutí tady je tabulka brzdných drah ze stovky pro nová auta s továrním obutím ... rozpětí 33,5 - 47,2 m a což teprv náklaďáky ... prázdný kamion zastaví tak, že to nedobrzdí auta za ním, přetížený sešrotuje ještě tři osobáky před sebou
Nicméně si neodpustím, že přehřátá zimní pneumatika je prostě nevypočitatelná a k přehřátí a radikální změně chování dojde během chviličky, s čímž se mnohem hůř pracuje, než s trvale klouzajícím autem.no a já si neodpustím zopakovat myšlenku kolegy, že s tím se prostě dobrý řidič musí vyrovnat, protože nejde-li zrovna o stovky kilometrů po nové dálnici, tak vlastnosti povrchu se mění podstatně rychleji než vlastnosti pneumatik (počítám eventuální přehřátí za běžných podmínek, a ne technickou závadou typu částečně zatažená ruční brzda)
a což teprv náklaďáky ... prázdný kamion zastaví tak, že to nedobrzdí auta za ním, přetížený sešrotuje ještě tři osobáky před sebouO tomhle tu byla někdy dříve ohnivá debata, která skončila tím, že dokud náklaďák neskončí ve smyku, tak váha nehraje roli na délku brzdné dráhy. Takže je jedno, jestli přetížený nebo ne.
že dokud náklaďák neskončí ve smyku, tak váha nehraje roli na délku brzdné dráhyJakože náklaďák nemá bubnové či kotoučové brzdy, ale nějaké zařízení, které používá vesmírnou energii jakožto neviditelnou krabicovou zeď či jak?
dokud náklaďák neskončí ve smyku, tak váha nehraje roli na délku brzdné dráhyNa tohle ti doporučím malý test: nalož si do auta kubík dlažby, rozjeď se ve městě 50 km/h a zabrzdi na křižovatce za někým tak, jak jsi zvyklý s prázdným autem... Až mu zkontroluješ, co vezl v kufru, možná pochopíš, žes napsal naprostou blbost.
náklaďák neřídímNo hlavně bys to mohl pocítit při vezení těžšího nákladu v osobáku. Když jsem se kdysi obětoval, že agilou (takové malé chrastítko na galuskách od Oplu) odvezu přes Brno obkladačky, tak jsem zjistil, že při 40kmph rychlosti a s brzdou na podlaze mám brzdnou dráhu asi 20 metrů... Takže jsem zapnul výstražná světla a šoural se pomalu jak pitomec a začínal brzdit, když jsem na obzoru uviděl semafory
Spletl jsem se, zapamatoval jsem si to opačně. Ve smyku budou "brzdit" oba stejně dlouho bez ohledu na hmotnost.myslíš tuto část - Ve smyku je brzdná (třecí) síla přímo úměrná hmotnosti vozidla, stejně jako setrvačná síla a tedy deseti tunový náklaďák se zablokovanými koly se bude smýkat stejnou vzdálenost jako 400kg těžký Kaipan. ? - jenže to taky není zcela správně, když se podíváš třeba jen na Wiki, tak oproti tomu je zcela zanedbána kvalita povrchu, navíc aplikace tvrzení, že velikost tření nezávisí na velikosti plochy, předpokládá rovnoměrné rozložení hmotnosti (resp. sil na jednotlivé styčné plochy), což v reálu taky není pravda
Pokud rozložení hmotnosti není rovnoměrné, pak jedno kolo brzdí více (je více zatížené) a jiné méně, ale výsledek je pořád stejný. Změnit se ale může to, jakou stranou to auto skončí ve stroměno, to je ta zjednodušená představa ... ve skutečnosti to má vliv na tu "kvalitu povrchu"
Kvalita povrchu nějak ovlivňuje to, že brzdná dráha ve smyku není závislá na hmotnosti?viz výše; přetížená guma se chová jinak než málo zatížená
Na kluzším povrchu bude smyk delší stejně pro kamion i pro Kaipan.co myslíš tím "delší stejně"? - trošku rozdíl oproti původnímu "stejně dlouhý", ne?
no, to je ta zjednodušená představa ... ve skutečnosti to má vliv na tu "kvalitu povrchu"Ani ne, protože se ta kvalita mění lineárně se zatížením, tak se to skutečně zprůměruje.
viz výše; přetížená guma se chová jinak než málo zatíženáPři brždění to má velký vliv, ale ve smyku* už ne. * technická poznámka: smyku až do úplného zastavení se dosáhnout nedá, při dosažení určitého rozdílu rychlostí se kola „chytí” a smyk skončí a ten rozdíl závisí na všem možném, mimo jiné i na ploše a zatížení, což ve smyku ani jedno nehraje roli
co myslíš tím "delší stejně"? - trošku rozdíl oproti původnímu "stejně dlouhý", ne?Pokud bude na tom kluzčím povrchu mít kamion dvojnásobně dlouhou smykovou dráhu, bude ji tam mít dvojnásobně dlouhou i ten Kaipan, takže bude pořád stejně dlouhá.
* technická poznámka: smyku až do úplného zastavení se dosáhnout nedá, při dosažení určitého rozdílu rychlostí se kola „chytí” a smyk skončíTo bych asi uměl jednoduše vyvrátit… ve smyku lze jet i kolmo (prakticky vyzkoušeno) a při tom se kola asi nechytí, že.
řekněme, že ti toto tvrzení jednoduše nevěřímno, to je ta zjednodušená představa ... ve skutečnosti to má vliv na tu "kvalitu povrchu"Ani ne, protože se ta kvalita mění lineárně se zatížením, tak se to skutečně zprůměruje.
dittoviz výše; přetížená guma se chová jinak než málo zatíženáPři brždění to má velký vliv, ale ve smyku* už ne.
* technická poznámka: smyku až do úplného zastavení se dosáhnout nedá, při dosažení určitého rozdílu rychlostí se kola „chytí” a smyk skončí a ten rozdíl závisí na všem možném, mimo jiné i na ploše a zatížení, což ve smyku ani jedno nehraje rolijiž zodpověděl Pavlix; ostatně nevím, proč si představovat kola sunoucí se bokem, stačí si představit kola zablokovaná dupnutím na pedál bez ABS - jestliže jsou brzdy silnější nežli ostatní síly na kolo působící, tak opravdu nevím, jak toho "chycení" chceš dosáhnout
hm, dovolím si trošku věštit a usoudím, že bereš v potaz pouze jeden ze dvou povrchů, které se o sebe třou, zatímco změny na tom druhém zanedbáváš ... hm, no tak to pak v tom ideálním modelu jo, když najdeš dvojici Kaipan-náklaďák, co maj stejnou brzdnou dráhu, a teoreticky jim pod kolama vyměníš silnici, tak ti to vyjde - mně to ovšem ale tak trochu připomíná '... To je důkaz, že existuješ, a tudíž, podle tvého vlastního tvrzení, neexistuješ. Q.E.D.' 'Ach jo, to mě nenapadlo,' řekne Bůh a promptně zmizí v obláčku logiky. 'To to ale bylo snadné,' libuje si člověk, a protože ještě nemá dost, dokáže, že černé je bílé, a na nejbližším přechodu ho zajede auto.co myslíš tím "delší stejně"? - trošku rozdíl oproti původnímu "stejně dlouhý", ne?Pokud bude na tom kluzčím povrchu mít kamion dvojnásobně dlouhou smykovou dráhu, bude ji tam mít dvojnásobně dlouhou i ten Kaipan, takže bude pořád stejně dlouhá.
ostatně nevím, proč si představovat kola sunoucí se bokemProtože jsem si na cvičišti vyzkoušel smyk na pokropeném asfaltu v rychlosti cca 50 km/h, který jsem skoro celý jel právě bokem :). Tak se mi to připomnělo.
píčovina to určitě je, ale počítej s tím, že si to ostatní myslí, jinak by nemohli dělat to co se u nás běžně dělá…ano, já vím, že naprostá většina lidí má pocit, že fyzikální zákony neplatí (hlavně pro ně ...)
Ta pneumatika se přehřeje za několik sec. a až pojedeš někde serpentýnama, a najednou zatáčka, která se normálně jezdí 80 naprosto v klidu (a to tě už nějaký olympionik tlačí) a jedeš 50, protože se ti něco nezdá (třeba „změkl“ volant) a stejně jedeš krásným driftem (tedy čelem ke svodidlům), tak se o to možná začneš zajímat,a až pojedeš tytéž serpentýny na podzim, a najednou zatáčka, která se normálně jezdí naprosto v klidu, a stejně jedeš čelem ke svodidlům, tak se o to nafoukané mokré listí možná začneš zajímat ...
zajedeš si na opuštené letiště nebo jinou ne-komunkaci a třeba tě překvapí, že když na tu ne-komunikaci praží slunce při losím testu, najednou se třeba u pátého kuželu otočíš jako na ledu a to téměř bez varování a zkusíš to znovu nižší rychlostí a posuneš se třeba k sedmému, kde skončíš stejně…,až se mi to někdy reálně stane, tak ti můžná budu věřit - dosavadní zkušenosti jsou ovšem s tvým scénářem dosti v rozporu, a to posledních pár let jezdím jedny pěkné dlouhé serpentýny tak desetkrát do roka, za různého počasí a s různým obutím, a jedny ne tak dlouhé ještě častěji už asi tak deset let
pak třeba už nebudeš chtít jezdit v létě (při teplotách kolem 30°C) na zimních…já především na zimních nechci jezdit skoro vůbec, protože podmínky, za kterých bych je využil, potkám tak nanejvejš dva dny v roce plus jeden týden dovolené na horách jenže když jsou mi tlačeny povinně, tak doprdele co s nima mám dělat jinýho než jezdit na nich v daným období i když je 20+ nad nulou, no a pak je dojíždět do konce životnosti i v tom létě (než mi zatrhnou i to)? - sorry, ale nejsem typ, co si koupí čtyři rohlíky, z každýho z nich sežere půlku, a čtyři půlky vyhodí, já si radši koupim jen dva, anebo ty nadbytečný půlky aspoň hodim psovi
... ale být výrobcem tak u „zimních“ bych s 35°C nepočítal, protože jsou to protichůdné požadavky na materiál.Co jsem si zatím našel, tak zimní pneu v létě nemají rády extrémy - prudké změny směru jízdy a prudké brzdění. S tím se dokážu srovnat.
Když dojíždím k místu, kde musím zastavit (semafor, kolona), tak už brzdím motorem a tak nepotřebuji zastavit na fleku.hm, zrovna nedávno se tu o tom mluvilo, říkám, že bych za to věšel za koule do průvanu, a sotva jsem to napsal, tak se mi to stalo znova - jel jsem za nějakým kokotem, co takhle někde daleko před sebou viděl červenou, tak se soplil sotva dvacet, a vůbec ho nezajímalo, že za ním jede auto, který odbočuje a má zelenou, takže než dojel k místu, kde se odpojuje odbočovací pruh, abych ho mohl objet, tak skočila oranžová, takže jak jsem ho objel, tak jsem mohl tak akorát zastavit na právě naskočenou červenou a tvrdnout tam dvě minuty celej cyklus obzvlášť chutný to bylo, že jsem předtím potkal ve městě zácpu, takže už jsem byl v časovým skluzu ... nic proti brždění motorem, ale kdyby ten dement dojel normálně 60 km/h k tomu místu, kde se za ním dalo projet do odbočovacího pruhu, a teprve pak si brzdil jak chce ... no nic :-/
Pokud mi někdo skočí před auto, tak z mého pohledu už na pneumatikách nezáleží (nebo se někdo chová jinak podle typu pneumatiky?)samozřejmě, pokud máš zimní gumy, tak ti chodci před auto neskáčou, to jsi jako správný ovčan ještě nepochopil, že v zimě se na zimních gumách žádné nehody nestávají, za všechno že můžou letní gumy? (et vice versa, v létě dojížděné zimní - ale pozor, pouze ty dojížděné, pokud máš zimní gumy obuty měsíc před termínem preventivně, aby ses vyhnul návalu v servisech[*], tak jsi vysoce zodpovědný řidič a žádní chodci ti pod auto skákat nebudou) [*] do prdele s tím přezouváním
A jinak, kdykoliv obuji zimní tak hrabu při každém rozjezdu na asfaltu a trvá týden než si zvyknu.Zkuste kondiční jízdy nebo tak něco. Práce s plynem a spojkou se dají časem dobře naučit. ;)
Mít frantíka, třeba bych Oktávku bral.Leda by si chtel pohorsit. Flame muze zacit.
Jak už jsem zmiňoval, chci si hned koupit auto (do 80 000 Kč, ale ideálně trochu míň)To je cena, kterou dáš v bazaru, nebo i včetně oprav během následujících pár měsíců? Tohle chce mít rozmyšlené předem. Dodatečné náklady počítej tak třetinu až polovinu pořizovací ceny. Kdyby to bylo hodně špatné, tak klidně i jednou tolik nebo i víc (ale takové auto je lepší nekupovat). Provozní kapaliny jsou samozřejmost, rozvody je lepší udělat preventivně hned a na zimu potřebuješ zimní gumy (taky ne zrovna malý výdaj).
s míň najetýma km (já vím, nedá se tomu věřit)Ne, nedá, tohle prostě neřeš, číslo zvané "stav tachometru" tě bude leda rozptylovat a svádět k iracionálním rozhodnutím (koupit nějakou hrůzu se stočeným tachometrem, místo lepšího auta s poctivě uvedenými kilometry).
Jenom ještě musím sehnat automechanika, který se mnou nějaké to auto sjede omrknout a řekne mi zda to je výhodná koupě nebo ne.Přesně tak, bez toho auto nekupuj (pokud nejsi borec, co se v autech hrabe od dvanácti každý den, což asi nejsi).
A jak tedy vymenit kolo? To se fakt uci? Neverim. :)To se učí. Alespoň teoreticky. A zkouší se to taky teoreticky. Teda pokud to za těch pár let nevyhodili.
Mě na konci postrašil víc než jí, že jsem prej jel zbytečně rychle (50 km/h jsem jel jen na chvilinku z kopce, když se mi to rozjelo, jinak jsem se hlídal, abych byl dostatečně pod 50 a nemohlo dojít k omylu)Mně policista také po zkoušce říkal, že jsem chvílemi maličko překročil rychlost (necelých 60 kmph na padesátce), ale vůbec to neřešil s tím, že jedu pohodově bez zmatkování.
Jediný co to zvládalo bylo startování.hm, tak po této větě mám vážné pochybnosti, že jsi Š105 viděl jinak než na obrázku, pročež zbytek příspěvku nemá smysl brát vážně ...
Nicméně je to doma - jsem řidič!Nejezdil jsi na kole už předtím?
Oktávka (nebo dokonce ó Pašík) f naftě atd... jsou jakýmsi českým snem a etalonem auta.Rád bych se jednou dozvěděl příčiny tohoto fenoménu.
"Resenim je vystrikat dutiny tech 5. dveri a je klid"
a úplně na začátku je řešení strhnout tu plastvou pásku co ty dutiny zevnitř kryje a nepustí vlhko ven :)
a felicii jsem měl - poslední auto od škodovky na který stačil hasák a kladivo
u felicii hnijou nejdriv 5ty dvere, pak dlouho dlouho dlooooouho nic, pak lemy a pak zbytek.mno, mně teda 5. dveře shnily tak, že jsem uznal za vhodný s nima něco dělat, teprve po tom, co jsem musel vyměnit lemy
Ty 5ty dvere hnijou proto, protoze na skle kondenzuje voda a ta pak stejka dolu, zatece dovnitr a zacne to hnit. Resenim je vystrikat dutiny tech 5. dveri a je klidanebo mít ty dveře laminátový
Aby nehnili lemy a blatniky, tak se prodavali plastovy kryty do podbehu,jenže ty jsou většinou na píču a shnije to ještě rychlejš (akorát to není vidět, a pak už to jen upadne
A pokud se vystrikali dutiny celeho auta, udelal se nastrik spodku, tak to nehnije ani tedjó, tohle vědět před deseti lety ... teď se chystám nechat vyvařit pár kusů ze spoda, za rok to protáhnu ještě jednou technickou, a pak se uvidí, jestli budu mít našetřeno na něco lepšího - ale zatím se mi toho nechce zbavovat, všechny podstatný části jsou v pohodě, případný opravy jsou za hubičku, a žere mi to ochotně líh (jen kdyby tady v Brně nebyl zkripleně předraženej :-/)
Der Astra G war der erste Opel, der mit einer vollverzinkten Karosserie (bis Modelljahr 2001, danach teilverzinkt) und 12 Jahren Durchrostungsgarantie angeboten wurde. (http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_G)
Nicméně je to doma - jsem řidič!Doufam, ze se tehle iluze zbavis bezbolestne (at uz fyzicky ci financne), jako se to povedlo me
Rover hezký, ale Lumia 800? Ts, ts, ts... ;)
bluetooth je prostě k ničemunééé, sluchátko (jako jediné) to snad umí. ;)
-)))) resit jake auto s czerstvym papirem na krouceni volantem nema smysl ... kupte si prvni... ktere potkate za 1/5 ceny, za kterou to auto chcete mit ... a rok ho ojizdejte na kost ... nebude vam ho lito a jemu nebude lito Vas ono vyskoli Vas vy-se-na-nem ... a za rok jezdeni si kupte opravdove auto pro sebe -))) pratelska rada
Neříkej mi, že někdo jezdí stylem "mám bezpečný auto, tak nemusím dávat přednost" nebo tak něcoano, jezdí kamarádova žena učila na soukromý škole harántky bohatejch rodičů ... i stalo se jednou, že jeden po cestě s harántkem do školy naboural neb nedal přednost nějaký menší dodávce či čemu; co myslíš, jaké si z toho vzal ponaučení? - že by měl dávat pozor? ... ale kdeže, vzal si ponaučení, že si musí koupit větší auto, aby příště rozšmelcoval na sračky toho, s kým se srazí, a jeho harántkovi se v jejich obrněnci nic nemohlo stát
Tohle mi strašně vadí. Často musím nechávat jiné lidi řídit své auto a žilo by se mi mnohem líp, kdyby existovalo pojištění na řidiče.mno, mně by se žilo mnohem líp, kdyby nebyla obecná snaha házet odpovědnost na majitele věci, namísto jejího aktuálního uživatele pokud je nějaká činnost nějak regulována, nechť zodpovědnost majitele končí u toho, že zkontroluje, zda stát aktuálnímu uživateli danou činnost povoluje provádět, tj. v případě auta že ten, kdo si ho půjčuje, má platný řidičák, a ať mi, coby majiteli, nechodí domů pokuta za to, že jsem půjčil auto kamarádovi na stěhování, a on si ho zaparkoval co nejblíž vchodu na zákazu stání (což mimochodem teoreticky může, §2 o) 361/2000 Sb. ...)
Neříkej mi, že někdo jezdí stylem "mám bezpečný auto, tak nemusím dávat přednost" nebo tak něcoaha, že já tu diskusi prvně nedočetl ... "bych samozřejmě byl raději, kdyby začátečníci všichni jezdili ve Felicích a starých FAPijích, protože z případné srážky vyjdu líp"
Neříkej mi, že někdo jezdí stylem "mám bezpečný auto, tak nemusím dávat přednost" nebo tak něcoJó, na tohle téma jsme onehdá mohutně flejmovali s frdrxem - nadšencem do "bezpečnostních" prvků - a dalšími. Viz Risk compensation. Většinou to není až tak explicitní, jak píšeš, ačkoli u některých obvzlášťních prasat v podstatě jo. Ale i u velkého počtu "normálních" lidí to vliv má - cituji z odkazovaného článku:Nechce se mi věřit, že tohleto má vliv - nikdo si nechce rozsekat svý auto.
There are at least three studies which show that drivers' response to antilock brakes is to drive faster, follow closer and brake later, accounting for the failure of ABS to result in any measurable improvement in road safety....a podobně i s ostatními prvky. Takže souhlasil bych s PepouSFI, neexistují bezpečná auta, mohou ale existovat bezpeční řidiči.
O to novější, neskonale lepší, pěti EuroNCAPhvězdičkové, napěchované moderním ABS a ESP, špičkově obuté do letošních vítězů všech testů a dobře pojištěné se bojím, takže s ním jezdím o dost opatrněji. Sice si občas projedu nějaký úsek mírně sportovněji, ale nikdy nebezpečně.To tě šlechtí. Věřím, že v tvém případě jsou ty prvky přínosem.
A podobně jako já, myslím, uvažuje drtivá většina lidí.Statistiky ukazují, obávám se, opak. Já bych na správné uvažování lidí moc nespolíhal, známe to...
Třetí jede v jakémkoli novém, zánovním nebo aspoň pěkném autě a bojí se o něj (a tím pádem o lidi v něm a ty okolo).vs
Víc prasím, jestli se tomu tak dá říct, v tom starším, celkově horším, mnohem nebezpečnějším a nepojištěném, prostě protože mi tolik nezáleží na tom jestli se mu něco stane.... to mi sedí spíš na "Druhý jede také v pojízdné rakvi, ale je to debil a ohrožuje s ní okolí."
Tak z vět jako "nehledím na kvalitu" vozovky si dokážu celkem udělat obrázek;Jen aby to nebylo příliš bujnou fantazií.
Prostě jenom ilustruju, že lepší a bezpečnější auto nevede automaticky ke spoléhání se na vymoženosti a riskantnějšímu ježdění.automaticky ne statisticky ano, jak tu již bylo několikrát odkázáno
Neříkej mi, že někdo jezdí stylem "mám bezpečný auto, tak nemusím dávat přednost" nebo tak něcoRisk compensation
Tiskni
Sdílej: