abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.4. 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    22.4. 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 697 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Začal jsem číst

    15.7.2013 20:47 | Přečteno: 2214× | Novinky

    Patrně tu sklidím výsměch, ale je mi to jedno, nestydím se za to, že jsem začal až teď :-)

    Donedávna jsem byl zastáncem názoru "kdo má čas na knihy", "filmy jsou lepší, protože [doplň bludy]", "kdo potřebuje milion podrobností, který se do filmů nevěšly". Teď mám rozčtenou knihu 1984 od Orwella a přestat číst nehodlám - je to totiž parádní kniha, která mě už dlouho zajímá, ale hlavně mě to přivádí k tomu, že na tom opravdu něco je. Kdybych to měl vysvětlit sobě v minulosti, použil bych tohle přirovnání: když někdo Honzovi popisuje děj nějakýho filmu, tak záleží na Honzovo představivosti; on sám si představí jak vypadá zmiňovaná pěkná ženská anebo jak hustej byl ten smyk, atd... Přesně tohleto je kniha, akorát to nevypráví kámoš ve zkratkách, ale profík, kterej ví jaký použít slova. A nemusí se konat následné puštění filmu a zklamání, že je vlastně všechno docela jinak - holka je škeble a ani ten smyk za moc nestál.

    Je to výborná výplň kratších časových úseků, kdy nemá smysl rozdělávat něco většího anebo když by bylo nepraktický něco začínat. Ale je dobrý číst i delší dobu v kuse; určitě lepší než spousta opičáren, který lidi jinak z nudy vymýšlej. Akorát je na to potřeba klid a je nutný se na to soustředit a nemyslet na tisíc ptákovin okolo - už jsem se načapal, jak jsem přečetl tři stránky a nedokázal bych z nich ihned po přečtení zopakovat ani slovo.

    Odjakživa mám problémy s čtením z papíru na jiném než denním světle. Večer pod lampičkou mi z toho hned slzí oči a nevidím na to. Z LCD se mi ale čte dobře i v noci. Z toho důvodu si patrně brzo pořídím Kindle Paperwhite, ale to ještě uvidím zda se mi vůbec vyplatí. Nicméně líbí se mi tam docela dost featur, už např. starý kindle 3 uměl překládat slovíčka bez nutnosti jejich rušivého vyhledávání někde bokem. Nerdy progress bar & remaining time je taky něco pro mě - podobně jako se mi líbí sledovat statistiky Endomondo při sportování, ke kterému se taky konečně vracím.

    Po 1984 bych si rád přečetl Stopařova průvodce po galaxii, abych konečně mohl sám posoudit, zda je to fakt lepší než film. Potom budu číst asi další knížky od Orwella.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Kolik přečtete zhruba měsíčně knih?
     (13 %)
     (57 %)
     (11 %)
     (13 %)
     (6 %)
    Celkem 110 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.7.2013 20:54 Míriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    No vidíš! Pozor, je to šíleně návykové a když přijde ten správný flow fenomén, tak se od knihy neodtrhneš, ani o tom nevíš. Doufám, že sem budeš psát info o knihách, zdejší knižní blogy byly vždy obohacující :-)
    Grunt avatar 15.7.2013 21:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Zas papír je papír čoveče. Jestli žiješ ve městě tak je to asi jedno…no, těžko říct. Jinak já teď sháním Alice's Adventures in Wonderland.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 21:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    To jako že jsi do teď nic nepřečetl? :D
    David Watzke avatar 15.7.2013 21:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Přečetl jsem kdysi R.U.R. od Čapka a předtím nějaký dětský kraviny, ale jinak žádnou normální knihu.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 21:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    15.7.2013 22:03 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Mohl by sis přečíst romány od Julese Vernea; Tajuplný ostrov, Dva roky prázdnin, Robur dobyvatel, Děti kapitána Granta...
    pavlix avatar 15.7.2013 22:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Verne mě vždycky ukrutně nudil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.7.2013 01:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    No mě zase ne, ale z těch knih přímo sálala ta doba, ve které to psal. Je ale fakt, že Tajuplný ostrov jsem nikdy nedokončil. Dostal jsem se možná snad k tomu nitroglycerinu a pak jsem nemohl. Ale je to možný, že to byla poslední knížka, co jsem od něj četl a od té doby mě už nudí. Zlatou sopku jsem ale tuším četl ještě jednou.
    16.7.2013 02:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Tajuplný ostrov jsem přečetl celkem z chutí, ovšem u Dvaceti tisíc mil pod mořem už to bylo horší, to jsem se sebezapřením dočet do nějakejch 70%, ale dál to prostě nešlo... Ale některý jiný knížky měl i docela pěkný a zábavný, třeba tu s tim diamantem v jižní Africe, nevzpomínám si na přesný jméno*. Nebo Na kometě byla taky docela vtipná, ačkoli nedám ruku do ohně za to, jestli jsem to tenkrát skutečně dočetl :-D

    Celkově bych ale Vernea doporučil spíš někomu o zhruba 10 let mladšímu, než je David ;-)

    *) Tak jsem koukl na wiki, jmenuje se to Hvězda jihu a napsal to asi někdo jinej, Verne to akorát upravil. Buhví, co to znamená...
    16.7.2013 16:25 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Na Kometě jsem četl nedávno znovu a překvapil mně Verneův dost silný antisemitismus, jako děcko jsem to při prvním čtení nějak přehlídl. Ale jinak pořád dobrá knížka, z dnešního pohledu velmi naivní, ale to je vzhledem ke stáří knížky docela pochopitelné.
    16.7.2013 21:08 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst

    Četl jsem je ve věku kolem deseti let, možná dřív, a určitě i později.

    V neděli jsem byl v Muzeu Karla Zemana (vedle Karlova mostu). Za dvě stovky se ty (asi) čtyři místnosti dají projít za zhruba hodinu a půl (sledování částí filmů, dokumentů, textů). Hlavní pozornost je věnována těm třem filmům, co byly vydány koncem minulého roku a začátkem tohoto na DVD - Cesta do pravěku, Vynález zkázy, Baron prášil.

    Marián Kyral avatar 16.7.2013 08:05 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    V mládí jsem v knihovně zhltl všechny Verneovky a Májovky co tam byly. Verneovky si stále rád přečtu, u Májovek je to horší. Celkem nedávno jsem četl nějakou Májovku z Orientu a strašně mi tam vadilo, jak se neustále rozebíralo křesťanství.

    Tajuplný ostrov jsem četl několikrát a určitě se k němu někdy zase vrátím. Vždy mně fascinuje, co všechno dokázali vyrobit jen s holýma rukama. Podobná je i kniha Švýcarský robinson. Tu jsem četl snad desetkrát ;-)

    Z Verneovek se mi ještě hodně líbil Matyáš Sandorf aneb nový hrabě Monte Christo. Z dalších knížek můžu doporučit Rajské fontány od A.C. Clarca. Nezapomenout na Dunu (Druhý díl mi přišel slabší (a je taky tenčí), ale pak se to zase rozjede). Přečetl jsem všech původních šest dílů, tři Předehry a nevím kolik přesně Historií. Stálo to za to. A taky Pán prstenů a Pratchett. A potom taky v podstatě cokoli od Laser-books.

    Ale každý je jiný, takže jej pravděpodobně bude bavit i něco jiného ;-) Já třeba ve škole odmítal číst veškerou povinnou četbu. Jednak mi ty knihy nepřipadaly zajímavé a taky jsem trochu rebeloval. No a teď se k tomu pomalu vracím.
    Fluttershy, yay! avatar 16.7.2013 20:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    V mládí jsem v knihovně zhltl všechny Verneovky a Májovky co tam byly. Verneovky si stále rád přečtu, u Májovek je to horší. Celkem nedávno jsem četl nějakou Májovku z Orientu a strašně mi tam vadilo, jak se neustále rozebíralo křesťanství.

    To je pochopitelné, on se na stará kolena definitivně zbláznil.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Marián Kyral avatar 17.7.2013 09:24 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    :-) No vypadá to tak.
    16.7.2013 21:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    strašně mi tam vadilo, jak se neustále rozebíralo křesťanství
    Ono to je i v těch odehrávajících se na divokém západu.
    Z dalších knížek můžu doporučit Rajské fontány od A.C. Clarca.
    Taky i když dějově se mě to zdálo moc krátký.
    Já třeba ve škole odmítal číst veškerou povinnou četbu. Jednak mi ty knihy nepřipadaly zajímavé a taky jsem trochu rebeloval.
    Tak na střední na konci byli i sci-fi autoři (takže jsem si přečetl všechny Oddyseje) a i ostatní díla byly zajímavý (1984 - měl kámoš, ale přečetl jsem si to taky, Hlavu 22 taky apod.).
    16.7.2013 21:12 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst

    Je to zřejmě generační, a podle toho, kde člověk žil - jaké měl kamarády. Třeba v Praze možná četli před dvaceti lety Zelaznyho - Amber sérii?

    Na kometě, Hvězda jihu, Švýcarský Robinson... - to jsem nikdy nečetl, zato jsem přečetl Lodivoda Dunajského, Děti kapitána Granta atd.

    16.7.2013 22:24 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    My jsme na gymlu skoro všichni (kluci) četli Tolkiena, který u nás začal počátkem 90. let vycházet a přesně se nám trefil do toho věku, kdy by se měl začít číst.

    Jinak Švýcarský Robinson není od Verna, Verne se tím inspiroval a napsal k tomu pokračování. Jinak tedy můj pocit byl, že Verne je tak trochu grafoman a ne vše stojí za přečtení. Asi jsem měl od něj raději tu "sci-fi" část tvorby než tu "dobrodružnou", pokud by to tak šlo rozdělit.
    Marián Kyral avatar 17.7.2013 09:31 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    strašně mi tam vadilo, jak se neustále rozebíralo křesťanství
    Ono to je i v těch odehrávajících se na divokém západu.
    To sice jo, ale nebylo to tak extrémní. On ten střet Bible a Koránu způsobil, že skoro celá kniha působí jako filozofické dílo a děje tam je minimálně.
    Z dalších knížek můžu doporučit Rajské fontány od A.C. Clarca.
    Taky i když dějově se mě to zdálo moc krátký.
    Nevím. Když jsem to četl, tak to na mně velmi zapůsobilo. Mnohem více než 2001 Vesmírná odysea, které byla v první polovině té knihy. Na navíc první vesmírný výtah se pomalu stává realitou ;-)
    Já třeba ve škole odmítal číst veškerou povinnou četbu. Jednak mi ty knihy nepřipadaly zajímavé a taky jsem trochu rebeloval.
    Tak na střední na konci byli i sci-fi autoři (takže jsem si přečetl všechny Oddyseje) a i ostatní díla byly zajímavý (1984 - měl kámoš, ale přečetl jsem si to taky, Hlavu 22 taky apod.).
    Jo, ale až ve čtvrťáku a to už jsem měl naprostou většinu tehdy (chvíli po revoluci) doporučované scifi tvorby přečtenou.
    17.7.2013 21:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    No je fakt, že z Orientu jsem četl jen asi dvě knihy a to ještě jen jednou. Ale i v třeba v Old Surehandovi to ke konci bylo docela znát.

    Tak na mě to zapůsobilo taky, ale 2001 mě přišla taková roztáhlá, možná to je ale tím, že jsem viděl i film. Jinak by to spíš chtělo přečíst Já robot, protože Atlas už je téměř hotový :-D.

    Aha to já měl hodně, ale třeba Nadaci jsem ještě nečetl :-(.
    16.7.2013 09:00 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Jsou knihy, ktere se musi cist v tom spravnem veku, jinak je to v haji. To plati i pro verneovky ...
    16.7.2013 09:39 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Ja bych mu doporucil "Last Night I Dreamed of Peace" http://www.amazon.com/Last-Night-Dreamed-Peace-Diary/dp/0307347389
    15.7.2013 22:04 b4aa9 | blog: blogoblogoblogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Ou.
    15.7.2013 21:28 Meriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Při starý kindle 3 jsem si připadala jako pamětník :-D Kindle vyzkoušej (pak ho budeš hned chtít), já ho mám radši, než papírovou knihu, protože odpadává problém se záložkami, obavami o poškození, otáčením stránek. Přijde mi, že se z mého starého kindlu 3 čte lépe, než z paperbacku.
    David Watzke avatar 15.7.2013 21:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Koukám, že nejsem jedinej, kdo to omylem nazval paperback :-D Svádí to k tomu.

    Kindle 3 jsem viděl na vlastní oči hodněkrát, ale bez podsvícení je mi na nic.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.7.2013 21:51 Meriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    omylem? né né né, já myslím normální knihu na recyklovaném papíru - prostě se mi čte z kindlu lépe. Nový kindle jsem neviděla, ale asi bych si nechala říct - zlepšení kvality tam bude, někde (na rootu? na amazon-kindle.cz?) jsem četla nějakou recenzi. Mě absence lampičky trápila jen jednu cestu autobusem, kdy bylo fakt děsné počasí. Jinak buď nebyla chuť, nebo bylo světla dost - pod peřinou už jsem od mala nečetla. Do nových kindlů (možná jen do nějaké lepší verze) cpou podsvícení ze spoda, což vlastně není podsvícení zespoda, ale nějak se to nasvěcuje jakoby zepředu :-D ale lampičku tam nemáš - jsem jen prostá žena, nepochopila jsem to. Jsi chytrý kluk, určitě si to pogooglíš. Viděl a četl? Nesmíš to moc detailně zkoumat, LCDčku se to nevyrovná :-D, fotky se na tom prohlížejí blbě, někde v knihovně vypůjčit, sednout si a dát se do čtení je nejlepší zkouška. Já jsem se původně bála, že mi bude vadit černé překreslování, ale nakonec ne (kdyby jo, jde to omezit duonkan-em).
    David Watzke avatar 15.7.2013 21:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    omylem? né né né
    Já jsem si tu větu blbě přečetl. Sorry :-) Tak jsem v tom sám.

    Jinak ten displej jsem zkoumal. Na fotky to určitě není, protože to je černobílé, ale ve skutečnosti se z toho prý čte lépe než z LCD a taky to má mnohem menší spotřebu.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.7.2013 06:40 čtenář
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    To podsvícení je super věc, ale od paperwhite mě odrazuje dotykový displej. IMHO to je pro čtečku naprosto nevhodné. Když jsem to měl v ruce, tak jsem neustále omylem klikal na něco, co jsem nechtěl a to nemluvím o otáčení stránek nebo zapatlaném displeji.
    16.7.2013 11:25 b4aa9 | blog: blogoblogoblogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Presne tohle mi taky vadi, hlavne ze nejde otacet pomoci hardwarovych tlacitek. Ale displej se nezapatlava...
    16.7.2013 16:13 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    No zrovna ty obavy o poškození moc neodpadávají, ten display je dost křehkej, rozbije se raz dva :( Naštěstí Amazon toto řeší v rámci záruky velice promptně - večer jsem jim o tom napsal a ráno mi pošťák donesl novej :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.7.2013 21:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Sis dal perník né ty vole blogere???... :-D
    David Watzke avatar 15.7.2013 21:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Ne, jenom jsem konečně mohl z hlavy vypustit školu. Dělá to divy.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.7.2013 22:13 b4aa9 | blog: blogoblogoblogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Me se zrovna z LCD cte v noci hrozne blbe, pokud teda nesnizim tepotu barev (je na to aplikace redshift).

    Mam paperwhite, ale lepsi nez papir mi to urcite neprijde, papir ma lepsi kontrast (a mozna tam je jeste nejaky dalsi podvedomy duvod). Vlastne kindle skoro nepouzivam, na cestach pouzivam kindle aplikaci na mobil, prijde mi zbytecny sebou tahat dalsi zarizeni. Muzu prodat, pokud by byl zajem :)
    David Watzke avatar 15.7.2013 22:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Za kolik? V Praze?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.7.2013 22:34 b4aa9 | blog: blogoblogoblogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    V Praze, napisu ti mail, uz jsme si z uplne jinyho duvodu psali :)
    16.7.2013 03:56 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Me se zrovna z LCD cte v noci hrozne blbe, pokud teda nesnizim tepotu barev (je na to aplikace redshift).
    Nebo stačí mít starší LCD/notebook a vysvícené CCFT se o to postarají sami :-)
    elenril avatar 15.7.2013 22:26 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Já bych to řekl tak, že žádná forma narativního umění není nějak obecně lepší než ostatní -- existují opravdu dobré (kulervoucí, krutopřísné, jiné oblíbené superlativum) jak hry, tak knihy, filmy, seriály, anime, VN, .... Vtip je ale v tom, že Sturgeonovo pravidlo platí pro podíly z celkového množství tvorby, a ten je u různých forem dost odlišný. Napsat knihu vyžaduje mnohem méně prostředků než natočit film (aspon zhruba řečeno, samozřejmě se to nedá tak úplně jednoduše srovnávat), takže knih máme mnohem víc. Takže i když je zhruba stejný podíl odpadu ke kvalitě u filmů i u knih, na jednotky kusů to vychází mnohem příznivěji pro knihy. Dobrých knih je prostě mnohem a mnohem víc, než dobrých filmů.

    Taky hraje jistou roli ten fakt, že knihy lidstvo píše už tisíciletí, takže už máme celkem dobrou představu jak vyprávět příběhy tímto způsobem. Filmy se dělají sotva sto let, takže tam ještě je co dohánět (u her je to ještě mnohem horší).
    David Watzke avatar 15.7.2013 22:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Hezky řečeno. Rozhodně bych spoustu filmů či seriálů nenahrazoval knihou, často by to ani nešlo - třeba Top Gear knižně by byl opruz :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.7.2013 23:21 b4aa9 | blog: blogoblogoblogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Ja mam celkem rad filmy, z urcityho uhlu pohledu mi prijdou jako ta "nejlepsi" forma umeni. Kombinuji v sobe nekolik ruznych druhu umeni - hudba, obrazy, pribehy, atd.
    Fluttershy, yay! avatar 15.7.2013 23:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Hry jsou navíc interaktivní... ~,^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    masožravá palma avatar 15.7.2013 22:45 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Mas v ankete nizky horni limit. 6 knih je tak na dva dny, kdyz se krotim.

    Jenze ja jsem na cteni az skoro zavisla.

    Jinak mela jsem Kindle 2 nekolik let a ted od Vanoc mam Paperwhite a nemuzu si ho vynachvalit. To podsviceni je prijemne a opravdu pohodlne.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 23:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Mas v ankete nizky horni limit. 6 knih je tak na dva dny, kdyz se krotim.
    Kde na to bereš čas?

    Já dal maximálně jedná knihu za den, ale to už je brutalita, kdy mám po dočtení pocit, jako kdybych se ožral a vzpomínky mi splývají, takže pořádně nevím co jsem to četl, pamatuju si z toho jen dojem. Typickou ukázkou je třeba Veniss Underground, i když tam je to možná dáno stylem.
    Fluttershy, yay! avatar 15.7.2013 23:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Ožral? Kolikrát jsi byl ožralý?

    To já pro změnu zkouknu tak dva filmy ročně. Většinou to pak ještě týden vztřebávám. Naposledy tuším The Wall...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 23:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Ožral? Kolikrát jsi byl ožralý?
    Nevím, desetkrát?
    To já pro změnu zkouknu tak dva filmy ročně. Většinou to pak ještě týden vztřebávám. Naposledy tuším The Wall...
    Huh. Já tak tři/čtyři týdně.
    16.7.2013 01:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Huh. Já tak tři/čtyři týdně.
    Heh já jsem schopen shlédnout zhruba 10x30 minut Minecraft ultrahardcore multiplayer záznamu na posezení a s klíčovými událostmi navíc v různých pohledech :-D.
    Bystroushaak avatar 16.7.2013 01:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Ale to zas jo, neříkám, že toho nejsem schopný dát víc. Jeden čas jsem dával třeba dva filmy za den, nebo sérii seriálů (12 dílů) za dva. Ale to jsou spíš třeba týdenní výstřelky.
    16.7.2013 02:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Jo to asi jo :-).
    15.7.2013 23:13 b4aa9 | blog: blogoblogoblogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Na vecer / noc mi podsviceni prijde moc modry, skoda ze neni mozny si rucne nastavit barevnou teplotu (zluty vs modry).
    16.7.2013 01:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    A jak moc tlustý knížky to jsou? :-D Já jsem přečetl tuhle Měsíc je drsná milenka a Příchod noci asi tak za tři dny (ale dost jsem to flákal :-/). Ono hlavně záleží na tom jak moc se člověk soustředí (a taky jak dobře vidí :-( ), jako dítě jsem četl mnohem rychlejc, ale otázka jakou to mělo kvalitu. Na druhou stranu Město permutací jsem v originále četl hooodně dlouho, protože jsem pečlivě zkoumal každou větu :-D. A asi bych neměl přiznávat, že God's Debris jsem měl rozečtený asi rok a Pyramidy asi dva :-D.
    15.7.2013 23:35 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Kindla schvaluju (používám trojku), za těch x let žádný problém (jestli ten device celkově 1-2 vytuhl, tak to je moc - což je u dnešních moderních elektro hraček malý zázrak). Do rodiny jsem koupil teď Kindle 5 i Kindle Paperwhite a taky zatím ok. Spousta knih je na jedno přečtení, nebo se dělá v tak mizerné kvalitě (vazba, nezřetelný font), zlatý e-book..životní prostor je dnes drahá záležitost, zacpat knihami si je nehodlám (ačkoliv je mám rád).
    15.7.2013 23:57 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    1984 je jedna z mala beletrii, kterou jsem byl schopen docist do konce (taky me vzdycky vetsinou nudily). Takze, nechci ti kazit nadseni, ale je to opravdu tak dobra kniha, ze proste neni reprezentativni vzorek. :-)
    Fluttershy, yay! avatar 15.7.2013 23:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Hmmm, já ji pro změnu dočetl až na třetí pokus. Je teda možné, že jeden z těch neúspěšných pokusů byl český překlad, to nevím.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 16.7.2013 00:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Ono aj klasická četba je dobrá, nielen kultový autori, osobne si myslím že lepšia. Potom sú zaujímavé diela od recesistov ako Boris Vian, hoci niekedy človek nevie či ho zaujalo dielo, alebo osud autora. Rozhodne je dobré si to zobrať do postele keď tam nieje niečo s nedokonalou DNA (prasknuté uprostred) :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.7.2013 01:13 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Rozhodne je dobré si to zobrať do postele keď tam nieje niečo s nedokonalou DNA (prasknuté uprostred) :)
    Nechápu, myslíš něco jako Hysterical Literature? :-D
    16.7.2013 07:44 Dušanbe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Myslí pindu, voe.
    Bedňa avatar 16.7.2013 17:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Tak :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.7.2013 21:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Ehm vyhledal si ten pojem někdo z vás? :-D
    16.7.2013 00:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Hehe, tak to si počkej, až načneš Pratchetta ;-)
    Bystroushaak avatar 16.7.2013 01:18 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Kdyby jen Pratchetta. Těch opravdu hodně dobrých fantasy/sci-fi autorů jsou desítky.

    Jinak osobně nechápu, jak někdo může nečíst. Pro mě by to bylo jako si vydloubnout oko, nebo ohluchnout, prostě připravit se o konstantní celoživotní zdroj informací a zábavy s úplně jinou kvalitou, než filmy a videa.
    16.7.2013 02:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    No já osobně jsem dřív četl docela hodně, teď už moc ne, resp. tím mám na mysli beletrii. Čtu třeba občas knihy typu Umění klamu, Eat & run a podobný knihy "o životě" nebo životopisný (nevim, jak se tomu žánru říká, jestli nějak). Beletrii jsem víceméně přestal číst, protože hledat dobrou beletrii je poměrně časově náročný. Imho je to o dost náročnější než např. hledat dobrý filmy. Už příliš mockrát se mi stalo, že jsem si něco půjčil (ať už od někoho nebo z knihovny), např. něco, na co kamarádi/známí pěli chválu, jen proto, abych následně zjistil, že to stojí naprosto zahouby (např. že si vybavuju, že Bílý Tesák od Jacka Londona byl jedním z mnoha takových případů). Člověka to docela demotivuje.
    16.7.2013 03:42 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    ...stojí naprosto zahouby (např. že si vybavuju, že Bílý Tesák od Jacka Londona byl jedním z mnoha takových případů). Člověka to docela demotivuje.
    To určite nestojí, len je to ako s prvým zamilovaním... aby to bolo správne povznášajúce, nemá sa presvišhnúť ten pravý čas a začať s tým príliš neskoro. Niekedy v 6. triede som čítala pod lavicou jednu knižku od Thomasa Manna a učiteľka mi ju zhabala s tým, že je na také knihy privčas a vraj čo budem čítať, keď budem mať na to vek...Aj keď sama podľa všetkého veľa nečítala, mala pravdu v tom, že sa mi potom priskoro ťažšie hľadala knižka z krásnej liter., ktorá by ma ozaj nadchla. S vekom sa to presúva skôr k náučnej literatúre, k literatúre faktu, k tej spomienkovej a životopisnej literatúre. Čo mne u kníh aj u filmov vadí, je úporná, kŕčovitá snaha o nejaký moderný, originálny umelecký výraz... hra na umenie. A je zaujímavé, koľkí znalci skutočného umenia to žerú a tvária sa, že to má - pre zasvätených vyznavačov kultu - nejaký hlbší zmysel. Potom je to niekedy aj veľká sranda, ako včera na STV2 nejaká relácia o prvej výstave videoumenia na Slovensku z doby niekedy na začiatku 21. storočia... To bolo niečo tak trápnosmiešne, aj tie "videoinštalácie", aj sprievodný komentár kurátorky výstavky, aj celá tá relácia, ako sa to hralo na niečo, čo to nebolo, že to bolo do smiechu aj do plaču zároveň.
    Bystroushaak avatar 16.7.2013 07:36 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Tak zrovna na Bílého Tesáka vzpomínám docela pozitivně, ale to bude tím jak píše SSK - chce to ten správný čas.

    Stalo se mi to mnohokrát, že jsem začal číst knihu (Stephensonův Snow crash třeba) a totálně jsem jí nepobral a po pár stránkách odložil. Za pár let jsem to zkusil znova, opět to nevyšlo a když jsem tomu dal třetí pokus, tak jsem na knize ulítl a dodnes si jí nemůžu vynachválit.

    Otázkou je, jak odhadnout která kniha mi zrovna padne. Imho je dobrý zvyk knihy které mi nepadnou nezahazovat, ale odložit na později, do nějakého dlouhodobého TODO stacku.
    16.7.2013 14:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Ufff, pardon, pozdě v noci mi to nějak nemyslelo a zaměnil jsem knihy, měl jsem na mysli Bílý Den. Tesáka jsem nečetl.

    Nějakej takovej stack tu někde mam, moc položek tam ale není. Na vrchu je aktuálně Flatland, to už si konečně musím přečíst ;-) A teď koukám, že Jiří Kulhánek nedávno vydal novou knihu (Vyhlídka na věčnost), takže tu si hned poznamenávám, Kulhánka můžu.
    Bystroushaak avatar 16.7.2013 15:39 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    A teď koukám, že Jiří Kulhánek nedávno vydal novou knihu (Vyhlídka na věčnost), takže tu si hned poznamenávám, Kulhánka můžu.
    Nerad bych ti kazil chuť, ale osobně mi to přišlo jako mistrova nejhorší knížka. Jinak pokud můžeš Kulhánka, určitě zkus i Kopřivu.

    Je docela zábavné srovnat Kulhánkovu Vyhlídku na věčnost a Kopřivův Asfalt. Obě jsou o peklu. Obě jsou stejná kategorie, tedy braková sci-fi akčňárna. Obě jsou od českých autorů. Obě mi přišly jako autorovo nej.
    17.7.2013 00:06 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Stalo se mi to mnohokrát, že jsem začal číst knihu (Stephensonův Snow crash třeba) a totálně jsem jí nepobral a po pár stránkách odložil. Za pár let jsem to zkusil znova, opět to nevyšlo a když jsem tomu dal třetí pokus, tak jsem na knize ulítl a dodnes si jí nemůžu vynachválit.
    To se mi pravidelně stává s Dickensem :-)
    17.7.2013 09:15 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    To se mi pravidelně stává s Dickensem
    Dickens - popri tom moralizme - je náhodou aj veľmi vtipný. Žiakom, ktorí v 99,9 % vôbec nikdy nečítali a nečitajú, okrem nejakého toho časopisu zameraného na klebety o celebritách, módu a autá, niekedy okolo zimných prázdnin čítam Vianočnú koledu. Nie je to generácia rozhlasových poviedok a hier pre mládež, ale po nejakej chvíli sa započúvajú a potom už chcú vedieť ako to dopadne:).
    17.7.2013 09:29 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    To se mi pravidelně stává s Dickensem
    Dickens - popri tom moralizme - je náhodou aj veľmi vtipný.
    Jistě, to je jedna z hlavních příčin jeho fenomenálního úspěchu (za jeho života, tedy - posmrtně se stal symbolem moralismu) . Bohužel 90% vtipu se ztratí překladem.
    Žiakom, ktorí v 99,9 % vôbec nikdy nečítali a nečitajú, okrem nejakého toho časopisu zameraného na klebety o celebritách, módu a autá, niekedy okolo zimných prázdnin čítam Vianočnú koledu. Nie je to generácia rozhlasových poviedok a hier pre mládež, ale po nejakej chvíli sa započúvajú a potom už chcú vedieť ako to dopadne:).
    To je tak často filmově/televizně adaptovaná věc, že to musí znát každý, ne?
    17.7.2013 10:38 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Práveže nepoznajú (hoci to zrejme majú v čítanke aj na ZZŠ). Oni ignorujú aj tieto filmové adaptácie. Ešte toto alebo toto ich zaujme:). A film predsa len nie je kniha. Mnohým výrazom (slovná zásoba) nerozumejú ani v rodnom jazyku - keďže nečítajú. Tak im treba trochu vysvetliť nielen dobový kontext, ale aj tie celkom bežné slová...
    16.7.2013 09:42 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    To jo. Ian Banks je treba naprosto epickej.
    17.7.2013 00:05 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Bohužel, už měsíc platí že byl.

    Zájemce bych chtěl varovat že Culture série mi přijde celkem nevyrovnaná. Například Consider Phlebas nebo Surface Detail mi přijdou slabší, oproti Player of Games nebo Excession. Je to ale individuální, samozřejmě.
    16.7.2013 09:25 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Honzovo představivosti

    Je to vidět, že jste zatím nic nečetl...
    David Watzke avatar 16.7.2013 09:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Jediný, co je vidět je to, že nepíšu spisovně ;-) Jinak ode mě odjakživa na základce i na střední každej opisoval diktáty a měl jsem nejlepší slohy, takže to tak hrozný nebude.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    GeoRW avatar 16.7.2013 09:29 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    keby niekto chcel moze sa pripojit do Science Fiction Reading Group na G+. Princip je taky, ze sa kazdy mesiac hlasovanim vyberie jedna kniha a potom sa o nej diskutuje. Dve vynikajuce knihy, co som za posledny polrok cital boli: "The Windup Girl" od Paolo Bacigalupiho a "Roadside Picnic" od Arkady a Boris Strugatskych. Odporucam obidve. Ale ako bolo uz napisane, na citanie je treba si urobit cas a pohodu, aby sa na to clovek sustredil, lebo inak z toho nie je ziaden pozitok.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Pinhead avatar 16.7.2013 09:40 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Poslední dobrý sci-fi co jsem četl bylo od Lukjaněnka: Bludiště odrazů, Lživá zrcadla...Hranice snů, Vládcové iluzí... Jo a pak ještě od Dmitry Glukhovskyho Metro 2033 a Metro 2034....
    Pinhead avatar 16.7.2013 09:49 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Jo :-) a samozřejmě Cesta.
    16.7.2013 10:51 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Cesta je strašlivá (v dobrém slova smyslu).
    16.7.2013 21:13 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Metro 2033
    Jo podle wiki to je/bylo na ruským webu autora online. Takže se ještě může naučit rusky :-D.
    GandY avatar 16.7.2013 11:12 GandY | skóre: 3 | blog: Zo života | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst

    Zober to pekne porade a nemusíš sa báť, že to bude brak :D. Potom dobrý zdroj informácii ohľadom sci-fi a fantasy je táto stránka.

    No a čítačku s nasvietením odporúčam, ja mam kindle paperwhite a som veľmi spokojný. Skôr ako v noci nasvietenie využívam za zhoršených svetelných podmienok, ako cesta hromadnou dopravou.

    16.7.2013 12:09 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Nechci vypadat jako kverulant, ale zrovna Ender's Game která je na prvním místě mi přišla jako dost fádní záležitost. A Asimovova Foundation není o moc lepší (teď už jsem přešel z pozice kverulanta rovnou ke kacířství, řekl bych :-)). Ano, vím že jde o kultovní knihy. Nic to na mém názoru nemění.
    16.7.2013 16:20 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    A to já to řeknu klidně na plnou hubu - Ender's Game je jedna z největších kravin co jsem kdy četl.
    16.7.2013 21:34 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    No takhle bych to osobně úplně neformuloval...ale je to způsobené spíš tím že jsem četl i mnohé jiné, větší kraviny, a ne tím že bych chtěl Ender's Game nějak extra bránit :-)
    17.7.2013 07:57 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    To jste zajisté nečetl Taromancii, mladíče ...
    rADOn avatar 16.7.2013 14:49 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Seznam celkem reprezentatnivní ale chybí mi tam některý jména. Brian Aldiss třeba – Nonstop bych zařadil někam do první desítky. Nebo Bruce Sterling, kdo nečetl Schismatrix neví co je space opera :-) G.R. Martin? China Mieville? Robert Forward?
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    16.7.2013 14:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Cože, Bradbury je 7., zatímco Strugatští jsou 97.? To si někdo dělá srandu ne? Okamžitě prohodit ;-)
    17.7.2013 01:47 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Jenže pro Američany jsou Strugatští cizojazyčná sci-fi, často mizerně přeložená, tudíž se dá 97. místo považovat za úspěch (jediní další neagličky-píšící autoři, které tam vidím, jsou Lem a Verne).
    Fluttershy, yay! avatar 17.7.2013 09:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Mimochodem, že Sapkowského už pomalu překládají.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Limoto avatar 16.7.2013 16:17 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst

    Se čtením su na tom o něco líp, pár knížek jsem přečetl v posledních letech a vždycky mě to bavilo (když nepočítám nějakou sračku do školy psanou veršovanou staročeštinou), ale mám vždycky problém se k něčemu dokopat a navíc bych rád četl anglický knížky, abych se přiučil jazyk. A právě proto uvažuju poslední týdny nad koupí Kindla... Ale spíš asi toho obyčejnýho

    16.7.2013 21:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Solaris

    Hmm... Pokud máš přístup na IEEE databázi, tak asi 3.5 mega článků :-D.
    16.7.2013 22:12 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst

    Na čtení je nejlepší, že literární vkus je naprosto individuální a co ti někdo vychválí do nebe se tobě vůbec nemusí líbit. A navíc, pokud se skutečně rozečteš, poznáš brzy, co ti sedí a budeš si sám vybírat dál. Proto i mé doporučení ber s rezervou. Také vybírám z jiného soudku, abych se odlišil od všech ostatních, kteří ti zde navrhují jen SF/fantasy/horor, jako by jiná literatura neexistovala :-)

    zahraniční:

    • cokoliv od čtenářsky přístupných klasiků jako Erich Maria Remarque nebo Ernest Hemingway nebo Oskar Wilde
    • Umberto Eco - buď Foucaultovo kyvadlo nebo Pražský hřbitov - obě ideální materiál pro příznivce konspiračních teorií a určitě i středověkou "detektivku" Jméno růže
    • Jack Kerouack - Na cestě (manifest celé jedné generace i svérázný "průvodce" po USA)
    • Lewis Caroll - Alenka v říši divů (společně s Biblí, Shakespearem a Peterem Panem základní dílo anglosaské popkultury, citované vždy a všude)
    • Michail Bulgakov - Mistr a Markétka - neuvěřitelená nálož absurdní zábavy ze Sovětského svazu
    • pokud přece jen nějakou fantastiku (což je koneckonců i ten Caroll a Bulgakov), tak zároveň klasiku - E.A.Poe, Bram Stoker (knižní Drákula je úplně jiný než filmové verze) nebo Mary Shelley (Frankenstein, to samé co Drákula), H.P.Lovecraft, E.R.Burroughs  (kdo by řekl, že Tarzan nebo John Carter na Marsu je 100 let stará kniha)

    české

    • Jaroslav Hašek - pokud se necítíš na Švejka (který je v knižní podobě naprosto geniální, ale pro nepřipraveného čtenáře přece jen dlouhý), tak aspoň nějaký povídkový výběr - třeba jeho politické satiry (např. Politické a sociální dějiny strany mírného pokroku v mezích zákona) jsou dodnes výmluvné
    • František Gelner - můj nejoblíbenější český básník (a největší pankáč české poezie, pokud se to o básníkovi z počátku 20. století dá říci)
    • Franz Kafka - k tomu je možná třeba trochu se pročíst, třeba Proces by tě mohl zaujmout, pokud se ti líbilo Orwelovo 1984
    Prakticky vše, co jsem tu uvedl, se dá bez větších problémů sehnat i jako ebook (a ve většině případů i legálně díky dávno vypršeným právům), což je další plus.

    16.7.2013 23:21 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Moc pěknej výběr, až na toho Kafku teda, Švejkem se zrovna prokusuju a do nástupu do vlaku na frontu fakt hodně dobrý, následně dost špatný, čekám jestli se to nějak zlepší opět..
    16.7.2013 23:43 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Na čtení je nejlepší, že literární vkus je naprosto individuální a co ti někdo vychválí do nebe se tobě vůbec nemusí líbit.
    Je to tak. A další věc kterou mám na knížkách rád je ta že jich je fakt hodně, a pokud na to člověk má povahu, je úžasné dobrodružství objevovat nové a nové autory a příběhy. A na rozdíl od filmu u knih není potřeba, aby se k vytvoření dobrého díla sešlo na jednom místě hromada talentovanách lidí s hromadou peněz. Stačí jen jeden člověk, a díky tomu je pak výběr samozřejmě neporovnatelně širší.

    A pár poznámek k některým tvým doporučením.

    Foucaltovo kyvadlo od Eca je fantastická kniha, ale rozhodně není žádná sranda ji přečíst, a čtenáře-začátečníka by mohla docela vyděsit :-) Autor si v ní se čtenářem hraje jako kočka s myší, a dobrý to je.

    Mistr a Markétka je...zajímavý. Hromada symbolismu, esoterika. Taky poměrně těžké čtení.

    Kerouackovi a vůbec beatnikům jsem nikdy na chuť nepřišel - asi dost nechlastám.

    O Alence se samozřejmě nemusíme vůbec bavit, to je krásná záležitost, pohádka s úžasným přesahem do všeho možného. Je poznat že Caroll byl matematik.

    Z Drákuly a upírů tak jak byli původně vymyšlení by se milovnice Twilight ságy zřejmě osypaly :-)

    Hašek je pro mě rozporuplný - byl to nesmírně talentovaný hospodský ožrala, a ten chlast z jeho díla někdy strašně ční. Ale Švejk je dílo světového formátu, o tom žádná.

    Kafka - tady mám nedostatky, nikdy jsem ho nečetl, a nejsem si jistý jestli někdy vůbec číst budu. Odrazuje mě ten pekelný intelektuálský hype co kolem něj panuje, a mám strach že nebudu schopen ho číst nezaujatě. (A mimochodem to není Čech ani náhodou :-))

    A přidám pár vlastních doporučení mimo žánr sf/fantasy:
    • Téměř kterýkoliv ruský klasik - Tolstoj, Dostojevski, Čechov atd. Nevím čím to je, ale ti Rusáci to strašlivě uměli. Miluju např. Vojnu a mír, a nikdy jsem nechápal názor "že se to nedá číst". (Nebo teda chápal, ale nesouhlasil :-) )
    • Když už jsem u těch klasiků, tak musím zmínit Dumase staršího. Tři mušketýři (celí, ne jen ten všeobecně známý první díl) a Hrabě Monte Christo jsou právem klasická díla světové literatury.
    • A mám-li dát i něco lehčího, současnějšího, a českého, tak třeba Zdeňka Šmída. Jeho série o vodácích a horácích je ohromná sranda napsaná nesmírně lehkým perem. Stejně tak jeho převyprávěné lidové pověsti a zkazky. U máločeho jsem se tak zasmál.
    17.7.2013 08:01 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    K Dumasovi st. snad jen to, ze jeho cykly (musketyri, Pameti lekarovy, ...) maji v kvalite silne sestupnou tendenci. Holt je na tom hodne videt, kolik prace udelal sam a kolik sveril te sve manufakture
    17.7.2013 11:13 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Michail Bulgakov - Mistr a Markétka

    Z tehle knihy mam rozporuplne pocity - ty vnorene kapitoly o Pilatovi me prisly podstatne zajimavejsi a ctivejsi nez zbytek knihy. Jinak z klasiky bych jeste doporucil (tematicky blizkeho) Fausta od Goetheho.
    Franz Kafka - k tomu je možná třeba trochu se pročíst, třeba Proces by tě mohl zaujmout, pokud se ti líbilo Orwelovo 1984
    IMHO interpretovat Proces ve stylu Orwellova 1984 je prvoplanove zkratkovite. V te knize je spousta naznaku, ze tam vubec nejde o statni moc, ale spis o tlak a dopad kolektivniho mineni spolecnosti na jedince.
    pawleeq avatar 16.7.2013 22:40 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Pokud chceš dalšího Orwella, tak se mrkni po knížce jménem "Nadechnout se". Zůstala ve stínu 1984 a Farmy zvířat, ale podle mě neoprávněně. Pak můžu ještě doporučit D. B. C. Pierra a jeho "Vernon Bůh Little", ta knížka je tak dobrá, že o ní asi ublognu :)
    Overground against monoculture.
    Fluttershy, yay! avatar 17.7.2013 00:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    BTW Cory Doctorow. Třeba povídky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    17.7.2013 15:27 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Mně asi před rokem ruplo v bedně a začal jsem číst spoustu My Little Pony: Friendship is Magic fikcí z fimfiction.net, všechno v angličtině. Tak mám trošku problém odpovědět na tu otázku s počtem knih, protože jsou to příběhy psaný na pokračování, v porovnání s nějakou knížkou často extrémně dlouhý (takový Fallout: Equestria: Project Horizons je delší než celej Harry Potter a ještě to nemá konec).
    18.7.2013 10:13 Radun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    Já začal číst po vysoké. Měl jsem averzi vůči knihám z povinné četby na základce a také jsem v tom neviděl nic užitečného ani zábavného; venku se nechala dělat vždycky spousta zábavnějších věcí :). Několikrát jsem nad tím přemýšlel a vždy jsem došel k názoru, že to tak bylo správně. Je totiž možné, že kdyby mne potkala ta hromada knížek, jenž je zcela v rozporu s tím, co nás učili ve škole, asi bych tu vejšku nevystudoval a stal by se ze mne možná nějakej anarchista :). A vlastně si i některé takové kamarády pamatuji, co z těch knih tehdy měli hlavu jako balón a vždy byli nad věcí, ale spíš tak trochu mimo :). Ovšem mít za šéfa technicky vzdělaného člověka, který nikdy nic jiného než skripta nepřečetl a myslí si, že technika je spása lidstva je také hezké peklo, jak jsem se přesvědčil. ... Podle mého, to prostě nechce lámat přes koleno a ono to přijde v pravý čas. Ale rozhodně číst to chce!
    Agent avatar 20.7.2013 17:41 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    A co Babička? :-)

    Já mám asi nejradši povídky od Haška. Třeba to o obecních volbách. To je jak kdyby to psal dneska. Strana spasitelů lidu...
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    David Watzke avatar 20.7.2013 17:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    A co Babička? :-)
    Doufám, že si děláš prdel :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.7.2013 01:03 lelool
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Začal jsem číst
    A čo tak Cronin Priechod/Průchod a Dvanástka?

    Stephen King a Temná veža (dosť na všetky nudné večery)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.