Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Protože by si někdo mohl začít všímat že většinou jsou to funkce úplně zbytečné a postradatelné.Pro nakrmení společnosti stačí, aby pracoval jen zlomek lidí, tj. většina činností je z tohoto pohledu zbytečná. Hlavní smysl práce je dnes v tom, aby se lidé dobře cítili.
Poslanec Ivan Adamec (ODS) chce, aby se na vybraných úsecích dálnic zvedl rychlostní limit na 150 km/h.Rychlostní limity zabíjí!
-------------------------------------------------------------------
Pane Adamec, myslíte si, že je na dálnicích málo mrtvých?
Jenže většina lidí není Watzke s IQ minimálně 150.Nech toho... nebo se budu červenat.
a přes noc výrazné (právě díky vysokým rychlostem)
A zkoušel někdo skutečně porovnat hluk vydávaný stejným autem při rychlostech 50 a 70 km/h? Vůbec bych se totiž nedivil, kdyby při 50 na trojku bylo auto hlučnější než při 70 na čtyřku. Nemluvě o tom, že tou sedmdesátkou bude ten hluk vydávat kratší dobu.
Sorry, pokud si někdo jde koupit byt, kterej stojí přímo u frekventovaný silniceAle on si nejdřív koupil byt a až potom se tam stala ta silnice.
A nebo už tam stála, ale nikdo nepočítal s tím, že by tam do budoucna taky mohl být provoz?To je možné. Mění to něco?
Rozparcelovali pole u té silnice a konec obce posunuli o 500m dál. Řidiči obvykle jezdí (ne všichni), jako by konec obce nebyl posunut.
Takže jestli tomu dobře rozumím, pole jsou sice rozparcelovaná, ale žádné domy tam ještě nestojí, natož aby tam bydleli lidé. Přesto nějaký úředník rozhodl posunout značku už teď. A, světe div se, většina řidičů toto (zatím) úplně nesmyslné a bezdůvodné omezení rychlosti ignoruje. Hm…
Samozřejmě že smíme jet 50 podle GPS.Jenže on psal o šedesáti, že.
Kdybys jel na čtyřku s ručičkou přesně na 50 tak ve skutečnosti jedeš 45 nebo i míňZjevně jsi testoval jeho tachometr, tak proč to nenapíšeš přesně :).
To je pravda, ale nestesti se proste stavaji, takovy je zivot, a nebylo by spravne kvuli tomu omezovat vsechny.To nema logiku. Zalezi prece na celkovych dopadech toho zakazu, pokud prevazi ty pozitivni, tak je ten zakaz spravny.
Skoro nikdy není ten rozdíl rychlosti tak velký aby ten zezadu nebyl vidět.Děje se to skutečně málokdy, ale i tak se to člověku stane mnohem vícekrát, než by mu bylo milé.
I u nás může člověk potkat auto jedoucí výrazně víc než povolených 130km/h a to zcela legálně. Např. policie či sanitka.To je ale jen půl pravdy, že. Človek je sice může potkat, ale zodpovědnost za bezpečnost provozu je v takovém případě na jejich straně a to i v případě, že světelně i zvukově signalizují úmysl toho práva využít. Mimochodem sanitku jsem ještě ve rychlosti výrazně nad 130 km/h nikdy v životě nepotkal a pokud jde o policii, tak tiše předpokládám, že k výrazně rychlejší jízdě mají právo pouze řidiči se speciálním výcvikem.
Pořádně se koukat za sebePokud vím, bavíme se o těch velmi řídkých případech, kdy dotyčný v zrcátku ještě vidět není a přesto není schopen nebo ochoten svoji jízdu ani dodatečně přizpůsobit tak, aby neohrožoval posádky aut jedoucích nižší rychlostí. Já to vidím jako podobný typ agrese a možná i podobný typ osobnosti jako ty, kteří neopatrně a bez signalizace mění pruh, vzhledem k tomu, že to musí být nějaká kombinace egoismu a hazardérství.
Jo a při přředjíždění je fajn se dívat dozadu. Skoro nikdy není ten rozdíl rychlosti tak velký aby ten zezadu nebyl vidět.Coz je sice formalne spravna odpoved, ale v realite je to presne ten typ hrabeci rady, ktera je uplne na hovno. Kazdy clovek, i ten za volantem pracuje s urcitymi predpoklady. To znamena, ze ten, kdo uvidi v zrcatku smouhu v dalce, usoudi, ze to je auto o kilometr dal, ktere jede rychlosti v +/- nejake to procento (desitky procent) a tudiz usoudi, ze ma nebo nema cas. Kdybych mel predpokldat, ze kazda smouha na hranici viditelnosti je idiot jedouci 2 x v, nedostanu se nikam. Ostatne i me se stalo (a uz jsem to tu ventiloval), ze jsem malem takhle zachvatil motorkare jedouciho hodne, hodne pres dveste na D1 (v dobe, kdy jeste neslouzila jako zataras proti pronikani prazaku do Brna a obracene). Proste ackoliv jsem si pocinal dle predpisu a zdraveho rozumu, od jeho smrti nas delil zlomek sekundy.
poznamka pod carou - tohle neni o troubelinech, kteri jsou prilis sexy na blinkry a zrcatka jsou pro ne to, co se sklapi, kdyz zaparkujou.Mně hlavně baví, jak se někteří snaží naznačit, že na jedné straně jsou lidi, co jezdí rychle, a na druhé straně jsou lidi, co nepoužívají blinkry a vjíždí druhým do cesty. Přitom je to jedna a tatáž skupina hazardérů se životem svým i jiných. Kolikrát se mi stalo, že mi vjel do cesty bez blinkru nějaký ten audinkář jen pro to, aby se co nejrychleji prokličkoval provozem někam, kde to bude moci rozlet na pořádnou rychlost pro velké chlapy. Nechápu tohle objahování špatné jízdy tím, že někdo jiný taky špatně jezdí.
...ale ze by cela dalnice jela 160-170 km/h se mi nestaloZažil jsem loni v létě o víkendu. Jasno, sucho, žádné kamiony. Pravý pruh jel cca 160km/h, levý 160-180km/h a vydrželo to tak nějakých 20-30km.
Ale jo, ja netvrdim, ze to neni mozne, jen pisu, ze nejaky ten kilometr jsem tam odjel, ale nepotkal jsem to, tudiz to az tak caste nebude. naopak, A5 v dobe reko bych pral vsem, kdoz drzkuji nad nasimi uzaverami s tim, ze "na zapade by se to nestalo".
Druhá věc ovšem je, jakmile borci vyrazí do Evropy, tak jsou jak utržený z řetězuJo, něco takovýho tu běžně vidím u aut s švýcarskou SPZ. Nedávání předností, rychlost + hodně... otázka jenom je, jestli to neni českej švýcar, podobně jako polskej vídeňák
smyk, navíc to bylo v létě a při 120 km/h.Zajime mne jedine... jak?
B
a b
si myslím, že zveřejňovat to fakt nemá smysl. Ti, kdo by to pochopili už to stejně ví.
Ještě mě tak napadá, že už celkem rozumím tomu, proč měli Svobodní ve volbách tak málo hlasů - je to kvůli tomu nehoráznýmu množství lidi neochotných myslet a rozhodovat se vlastní hlavou.
Zrovna v případě Svobodných bych i věřil, že většina lidí ještě nějaký rozum má, když je nevolí. Samozřejmě, při pohledu na volební výsledky Dluhošovy bandy, Anofertu apod. se zase vrátím na zem.
Zrovna v případě Svobodných bych i věřil, že většina lidí ještě nějaký rozum má, když je nevolí.No... asi tak. Kdyz jsem pred par lety precetl jejich program vazne jsem neveril, ze to muzou myslet vazne a ze se k nim hlasi lide, kteri o sobe tvrdi, ze jsou ti, kdoz premysli. Ale bez muceni se priznam, ze jejich novejsi vetze jsem uz necetl, treba sefodpurce statniho dirigismu za ty leta v ruznych verejnym sektorem placenych postech nabral inspiraci.
No to by bylo spíš na blog, tak alespoň trochu. :)
Problémy filozofie libertariánství, SSO tvrdí, že se o ně v zásadě opírá:
Svoboda ekonomické iniciativy a spravedlivá soutěž volného trhu umožňuje nejlépe každému jednotlivci dosahovat svých osobních cílů.
A teď již k programu samotnému.
Svobodní odmítají ideologické předsudky vůči dálnicím a individuální automobilové dopravě. Osobní doprava je výrazem svobody jednotlivce a jen každý člověk sám ví, jestli je pro něj lepší doprava individuální nebo hromadná.
Nejlepším způsobem, jak toho docílit je zrušení nejzkaženější daně, daně nejprolezlejší největším množstvím nesystémových a nespravedlivých úlev a výjimek – daně z příjmu fyzických osob.
Svobodní odmítají předsudky vůči českým řidičům, kteří se údajně neumí chovat stejně odpovědně, jako řidiči v jiných zemích. Odmítají i démonizaci individuální dopravy a kult hromadných dopravních prostředků.
Svobodná tvorba cen je nejlepší zárukou, že pacient zaplatí za lékařské služby nejnižší cenu.
Body Sociální politika a Zdravotnictví jindy.
Ještě perlička z FAQ. Na otázku, jestli nědke na světě existuje stát podle Svobodných, odpovídají, že v USA nemají povinné zdravotní pojištění. Kdo může dát jako příklad funkčního zdravotnictví USA? Kdo? Jedině tak jogurt.
Volnotržní onanie, aneb axiomatické tvrzení, že volný trh vyřeší vše.Jak definujete to vase "vyresi vse"? Vzdyt to, ze se vam dusledky volneho trhu nelibi, prece neznamena to, ze dana situace neni vyresena nebo ze trh nefunguje. Trh jednoduse funguje, ale tak, ze se vam jeho pusobeni v urcite oblasti nemusi libit. Nic vice, nic mene. O volnem trhu nemuzete rikat, ze nefunguje. Toto hodnoceni je totiz vzdy zkaleno subjektivnim hodnocenim. Trh proste bud je pritomen nebo neni.
Kdo může dát jako příklad funkčního zdravotnictví USA?Opet ta vase pisnicka. To, ze z vaseho pohledu zdravotnictvi v usa nefunguje, neznamena, ze to tak opravdu je. Zdravotnictvi tam rozhodne neni tolik regulovano statem tak, jako je tomu u nas. Absence povinneho systemu pojisteni, ktery predpoklada vyssi nemocnost schopnejsich lidi, je pro mne klicove kriterium pro hodnoceni.
Absence povinneho systemu pojisteni, ktery predpoklada vyssi nemocnost schopnejsich lidi, je pro mne klicove kriterium pro hodnoceni.Takže jsi pro to, aby veškeré daně byly z hlavy?
no pokud je z principu nemozna dobra implementace, je asi spravne rici, ze je nemozna dobra regulaceProc? Implementace postacujici ke zlepseni stavu bez regulaci mozna rozhodne je, k tomu by slo vymyslet spoustu prikladu (tezke zbrane, dopravni predpisy, monopolni chovani, ...).
u tech potravin by mi bohate stacila skutecne kvalitni informace o slozeni, necht si vybere uzivatel (a samozrejme, i ksefty by mohly tvorit sortiment podle svych kriterii, takze by zakaznici mohli spolehat na svuj oblibeny obchodMe by se libilo kdyby vsechny tyhle informace byly ve forme open dat na webu. Myslim ze stat by mel pri nastavovani regulaci uvazovat takhle: Neregulovany trh je vychozi stav, ale existuji 2 problemy, ktere lze v zavislosti na konkretni situaci zmirnit zavedenim mensiho zla - regulaci: 1. Ten trh neni dostatecne konkurencni, v extremnim pripade to vlastne trh vubec neni (monopol). Viz treba kanalizace nebo verejna doprava. 2. Trzni hraci z nejakeho duvodu delaji spatne trzni rozhodnuti. Napriklad kvuli klamavemu popisu na leku.
Volny trh bez regulaci vede k tomu, ze se lide v prumeru maji hur nez pokud by existovaly nejake vhodne zvolene regulace.Nesouhlasim s tim, ale i kdyby to byla pravda, tak se nekdo bude mit hur, to se proste stava a je to spravne, lide nejsou stejni. S myslenkou jakehosi obecneho blaha si hral i socialismus a komunismus, coz jsou samozrejme spatne a v pripade komunismu i zlocinecke ideologie.
ze neni dulezite, jestli se budou lide mit lip nebo hur, ale ze regulace jsou z principu zlo, protoze jsou neprirozene a omezuji svoboduPredstavte si, ze ja si obecne myslim, ze trh bez regulaci vede k vyssi obecne zivotni urovni. Ale i pokud bych se v tomto pletl, coz je klidne mozne, tak je to opravdu jedno. Svoboda a svoboda nakladat s vlastnimi prostredky je dulezitejsi nez to, jake ma kdo socialni davky a kolik endoprotez se udela duchodcum uhrnem za rok. Ja nevim jak vy, ale ja osobne nejsem rad, kdyz mi nekdo neco narizuje a svazuje mne nejakymi predpisy. Verim tomu, ze lide jsou dostatecne vyspeli na to, aby kazdy mel odpovednost sam za sebe a sve prostredky. Takze ano, pokud by volny trh vedl k tomu, ze se nekdo bude mit hure, tak to prevazi vysi mira svobody a prinosnost toho, ze se vse nachazi v prirozenejsim stavu.
Nesouhlasim s timCelkem odvazny a podle me ocividne nespravny predpoklad, ze nulove mnozstvi regulaci je optimalni z hlediska zivotni urovne. Myslite, ze jakekoliv mozne omezeni (ne primo zakaz) prodeje (a noseni na verejnosti) vybusnin, kulometu, RPG povede ke zvyseni zivotni urovne?
ale i kdyby to byla pravda, tak se nekdo bude mit hur, to se proste stava a je to spravne, lide nejsou stejniNe "nekdo se bude mit hur", ale "klesne prumerna zivotni uroven". Ano stava se to, ale nechapu proc by to melo byt spravne (ani jak s tim souvisi to, ze lide nejsou stejni).
Svoboda a svoboda nakladat s vlastnimi prostredky je dulezitejsiMozna ze pro vas je svoboda dulezitejsi nez treba hlad. Ale pokud bych si ja mel vybrat mezi (priklad ad absurdum, aby byla jasna pointa) 1) nebudu smet mluvit Mongolsky, ale budu mit co jist 2) opak predchoziho - tak bych si vybral 2). Svoboda je jenom jeden z faktoru, z kterych se sklada zivotni uroven, samozrejme ze mam rad svobodu, ale jenom protoze velka mira svobody (ne maximalni mozna) je potrebna pro vysokou zivotni uroven.
Takze ano, pokud by volny trh vedl k tomu, ze se nekdo bude mit hure, tak to prevazi vysi mira svobody a prinosnost toho, ze se vse nachazi v prirozenejsim stavu.Ale do zivotni urovne (tak jak ji definuji: stesti, blaho, atd.) jsou zapocitany subjektivni preference pro svobodu a prirozenost stavu spolecnosti. Pro tebe je dulezita prirozenost, takze v prirozene spolecnosti (jakkoli ji definujes) budes mit vysokou zivotni uroven. Nekdo jiny ma treba takovy fetish, ze prirozena pravidla uplne nesnasi, takze v neprirozene spolecnosti se bude citit nejlip. No a podle me je celkem rozumny kompromis nastavit takova pravidla, ktera maximalizuji prumernou zivotni uroven.
Opet ta vase pisnicka. To, ze z vaseho pohledu zdravotnictvi v usa nefunguje, neznamena, ze to tak opravdu je.Funkční zdravotnictví totiž objektivně poznáme podle (v průmyslovém světě) nejslabšího poměru cena/výkon. Nejen pro jednotlivce, i když bych to nepodceňoval, ale ve "velkých" číslech: kolik z celkového objemu HDP do toho nalijete a jaké Vám z toho vyjdou čísla dožití nebo přežití toho, či onoho.
Absence povinneho systemu pojisteni, ktery predpoklada vyssi nemocnost schopnejsich lidi, je pro mne klicove kriterium pro hodnoceni.Z Vašich výlevů je jasné, kam míříte. Ale máte tam chybu. Výše příjmu (a stanování odvodů pojistného) nemusí a často nekoreluje s tím, kdo je jak je či není schopný ani nevypovídá o jakýchkoliv jiných kvalitách nebo vlastnostech jednotlivce kromě právě té jedné, jaký je jeho příjem. Krom toho, výše odvodu je zastropovaná. Odvod samozřejmě není nastaven nemocností, protože v Evropě víme, že nechat vychcípat "staré mrzáky" (nebo "chudé mrzáky") je na rozdíl od univerzálního zdravotního pojištění opravdu nemravné. I když prozradím Vám sladké tajemství. Oni to vědí i v tej Emerice a pro důchodce tam (alespoň jakýs) systém přerozdělovací zdravotní (čti z peněz "schopných" pracujících) péče také mají. ;)
Nejlepším způsobem, jak toho docílit je zrušení nejzkaženější daně, daně nejprolezlejší největším množstvím nesystémových a nespravedlivých úlev a výjimek – daně z příjmu fyzických osob.LOL, takže z USA převezmou vše, kromě daně, která se jich nejvíc týká, to nazvou rovnou nejzkaženější
Zrovna v případě Svobodných bych i věřil, že většina lidí ještě nějaký rozum má, když je nevolí.Copak? Mas obavy, ze by ti stat neplatil vecne studium?
už celkem rozumím tomu, proč měli Svobodní ve volbách tak málo hlasů - je to kvůli tomu nehoráznýmu množství lidi neochotných myslet a rozhodovat se vlastní hlavou.Jo, no, kdo voli doleva/zelene/piraty, ten hlavou nemysli.
A to ma mnohem větší vliv.Mam totiz pocit, ze pokud doplnim v kapitalismu cenenou hodnotu, cili:
A to ma mnohem vetsi vliv na to, jake absolutni mnozstvi penez budete mit na vrcholu vaseho produktivniho zivota.... tak podle mne maji zdedene penize mnohem vetsi vliv nez genova vybava.
to tezkoAmerica's elite: An hereditary meritocracy, treba. Mluveni o tom, ze kdyz se narodite slepy (nebo treba umrete pri porodu), tak to mate blbe, je kopani debaty do autu. A vubec: tyhle poruchy se asi stavaji casteji chudym lidem, protoze nemaji takovou predporodni peci, takze to stejne nebude hrat roli.
RIMMER: Nikdy jsem se neodrazil ode dna. A víš proč? Protože jsem neměl ty správné bohaté rodiče. Vsadím se, že Todhunterovi servírovali gazpacho, hned jak ho odstavili. Ne, vsadím se, že to sál z prsu. Z jednoho prsu polévku gazpacho, z druhého zdarma dobře vychlazené šampaňské!
Protože to je přesně to, co lidi dělaj. Podívaj se na rychlostní limit, rychle si k tomu přičtou nějakou konstantu a štrůdlujou si to o to rychleji...
Tak já se tedy hlásím, že přesně tohle na některých úsecích dělám. Je to tam, kde je povolená rychlost hluboko pod rozumnou, a ta konstanta je 20 km/h ve městě, 30 km/h mimo (přesněji tedy o něco málo méně). Typickým příkladem byla Vysočanská radiála po otevření, když tam byla povolená rychlost 80 km/h (motorovka v obci) a Kobra 11 to tam brousila pořád dokola (mimochodem, je zajímavé, že od té doby, co to zvedli na 100 km/h (aniž by se na té silnici cokoli změnilo), jsem je tam viděl jen jednou).
Co se týká navrhovaných změn, tak jsem určitě pro zvýšení limitu na vybraných úsecích silnic 1. třídy; je absurdní, že hlavním tahu je povoleno stejných 90 km/h jako na kterékoli klikaté okresce. V plošném zvyšování limitu na dálnici moc smyslu nevidím, ale na těch (bohužel nemnohých) úsecích, které jsou v dobrém stavu a odpovídají tomu výhledy a poloměry zatáček, proč ne. Co by podle mne zasloužilo revizi daleko spíš, to je plošný limit 80 km/h na dálnicích (a dnešních motorovkách) v obci; ale o tom se bohužel AFAIK neuvažuje.
Navíc i dnes těch aut, které jedou 130km/h je menšina, větší část jede i tak míň.
To ano, právě proto si myslím, že po zvýšení není nějaká moc velká reálná poptávka. (Je ale na místě otázka, jak velká část z nich jezdí méně proto, že jezdí tak, aby jim tachometr ukazoval 130.) Navíc znám místa, kde bych si ani za ideálních podmínek víc než (skutečných) 130 nedovolil, ale vím o nich jen proto, že tudy jezdím často; člověk, který danou silnici nezná, na to přijde až ve chvíli, kdy už tam je.
U silnic pro motorová vozidla v obci IMHO zvýšení limitu stejně nic navíc nepřinese. Na těhlech silnicích bývá dost hustý provoz po velkou část dne.
Jižní spojka je dost specifická a je šance, že jestli se dožijeme východní části vnějšího okruhu, situace se zlepší i tam. Měl jsem na mysli spíš třeba tu Vysočanskou radiálu (tam už je aspoň stovka) nebo pak pokračování nahoru do Letňan (pořád 80 v obou směrech). Podobné je to i v jiných okrajových částech Prahy a dalších velkých měst, kromě špiček je tam celkem volno. Na Vysočanské radiále ale za největší absurditu považuji šedesátku půl kilometru před rozdvojením (což např. znamená, že kdo kolem té značky projede rychlostí 101 km/h, dopouští se přestupku, za který by měl přijít o řidičák, i kdyby neměl ani bod), což není záležitost plošných limitů, ale stupidity nějakého úředníka.
No, hlavní problém je, že 90% českých řidičů má geneticky zakódováno, že pravý pruh na 3. proudé silnici je pro kamiony
No, "hlavní" problém to možná bude, až těch tříproudých úseků bude o dost víc. Zatím mi mnohem víc vadí ti, kdou jsou přesvědčeni, že když po dálnici jedou 115 a ten před nimi jen 110, tak ho prostě mají právo předjet bez ohledu na to, co se děje v levém pruhu (a že na to předjíždění vůbec není potřeba zrychlovat). Tedy na dálnicích, jinak bych ještě zmínil pocit, že před kruhovým objezdem se bezpodmínečně musí zastavit, že na semaforu se nesmí řadit jednička, dokud auto přede mnou není v pohybu, a že blinkry slouží výhradně k tomu, aby se zapnuly všechny, když se parkuje někde, kde už je to nejen zakázané, ale i proti zdravému rozumu (a že když už je řidič výjimečně použije jindy, tak v žádném případě ne dřív, než otočí volantem).
Ja bych rychlostni limity nechal, ale jen pokud se neco stane, tak by dotycny mel plus, kdyz jel bezpecnou rychlosti. Napr. kdyz pojedu 200 po dalnici, nic se nestane me ani nikomu jinemu, neni snad zadny duvod me za to trestat. Ale kdyz pojedu 200 a zpusobim nehodu, sel bych si na peknou radku let sednout. To samy ve meste, kdyz pojedu 60 a nekdo mi tam vlitne, budu mit mnohem vetsi problemy, nez kdyz pojedu 40.
Takhle by se presunula svoboda ale i zodpovednost na ridice. Dnes neni moc psychologicky duvod jet predepsanou rychlost, kdyz tam neni ta prima zavislost mezi rychlosti a nehodovosti.
To samy ve meste, kdyz pojedu 60 a nekdo mi tam vlitne, budu mit mnohem vetsi problemy, nez kdyz pojedu 40.Když ti někdo vlítne do silnice mimo přechod nebo jiný určený místo, měla by nehoda být vždy jen a pouze jeho/její vina.
Když ti někdo vlítne do silnice mimo přechod nebo jiný určený místoJako třeba z vedlejší? Problém je v tom, že máš třeba křižovatku, která je rozhledovými poměry konstruována na 50 km/h, a když po hlavní někdo poletí stovkou, z vedlejší nemáš šanci dát mu přednost, protože je prostě vidět málo dopředu a ty za tu dobu nestihneš přejet na druhou stranu. No a čí to pak má podle tebe být vina?
Nebo snad je stejná rychlost bezpečná pro motocykl, sportovní auto na kvalitním podvozku s výkonnýma brzdama a naložený kamion?Z hlediska ostatních účastníků silničního provozu do značné míry ano. Pokud nemám dost rychlé postřehy a reakce, abych provedl nějaký manévr, když kolem ostatní sviští dvoustovkou, tak mi může být celkem jedno, zda tou dvoustovkou sviští cyklisté nebo motocykly, jaké mají brzdy a kdo přesně mne, až ten manévr nezvládnu, vychýlí klíčový půlmetr pod protijedoucí kamion.
To jako při vjezdu do obce nebo k jakýmukoliv omezení všichni stojí na brzdě a čumí jen na tachometr při průjezdu sníženou rychlostí?
Všichni ne, ale v případě nesmyslných omezení si troufám tvrdit že většina, přinejmenším tam, kde je doplněno o radar. Nejhorší jsou na tohle úsekové radary, to neuvěřitelně absurdní vynález.
IMHO hlavní problém je nedostatek respektu ke švestkám a jejich debilní úplatné/shovívavé chování.
Důvodem chybějícího respektu k dopravní policii není její shovívavost, ale naopak nesmyslné postihování umělých přestupků a ignorování skutečně nebezpečného chování. Řidičák mám od roku 1998, za tu dobu jsem najezdil něco přes 300000 kilometrů a jednou jsem viděl policii měřit rychlost na místě, kde se nedalo zcela bezpečně (tj. bez ohrožení sebe nebo kohokoli jiného) jet nejméně o 20 km/h víc, než bylo povoleno. Oproti tomu řidiče, kteří najíždějí na dálnici z připojovacího pruhu rovnou do levého před přijíždějící auto (protože ten před nimi najíždí o chloupek pomaleji, než by se jim líbilo), vidím téměř denně - ale dostal za tohle někdy někdo pokutu?
Pokud chce mít dopravní policie respekt řidičů, tak musí v první řadě zvednout zadky a postihovat nebezpečné chování, i když je to náročnější než se někde zašít s radarem na nesmyslném omezení (vrcholem je měření na dálnici na přenosné šedesátce, kterou si tam sami dali - osobní zkušenost), postihovat životu nebezpečné prošlé dálniční známky a lékárničky nebo rovnou třídit na služebně fotky z radarových pastí.
IMHO hlavní problém je nedostatek respektu ke švestkám a jejich debilní úplatné/shovívavé chování. A zlatokopectví měšťáků. A pak si stěžujou, že je nikdo nerespektuje.Takže jedni jsou moc shovívavý, protože tomu hovadu, co vás zrovna štve, ještě nesebrali řidičák a druhý jsou zase zlatokopové, protože vám za blbě zaparkovaný auto dali stovku pokutu. Vám se taky člověk jen tak nezavděčí :)
Kdyby v prdeli byly ryby, nemusely by bejt rybníky.
Situace, kdy opravdu, ale opravdu nejde počkat, jsou naprosto marginální, navíc se ve vyšších rychlostech naráží na limity lidského těla (např. reakční doba).
Ale jinak obecne myslenka trestat az nasledky a netrestat samotne stahovani se mi moc libi.
Lol. Kdyz ono predjizdeni je neco jineho. Tam se clovek dopusti zla uz jen tim, ze prekroci povolenou rychlost, cimz porusil omezeni, ktere stanovil spravce komunikace pro tento usek.
Rozdil mezi porusenim podminek sireni dila, cimz nikomu neuskodite, a prekrocenim rychlostniho limitu, je snad zjevny. V prvnim pripade nikoho neposkozujete, v druhem ohrozujete ostatni uzivatele komunikace.
Stejne
Nikoliv.
Je na tomto monopolu neco spatneho?
Stát tomu není schopen dostát.
Nikoliv.Ale ano. Vlastnit lze veci movite, nemovite i prava k dilu
Stát tomu není schopen dostát.Copak ty jsi byl nekdy nekym ohrozen ve vykonu svych vlastnictvich prav? Zdat zde dava vlastnikum ochranu jejich majetku. Pokud jsi mel na mysli ale onen kopirovaci monopol, tak tam je situace o to jednodussi. Stat a jeho vykonne slozky zde musi jednoduse vyhledavat a trestat porusovani prav k chranenym dilum.
Vlastnit lze veci movite, nemovite i prava k dilu
Nelze, viz definice vlastnictví (hint: ius abutendi).
Copak ty jsi byl nekdy nekym ohrozen ve vykonu svych vlastnictvich prav? Zdat zde dava vlastnikum ochranu jejich majetku. Pokud jsi mel na mysli ale onen kopirovaci monopol, tak tam je situace o to jednodussi. Stat a jeho vykonne slozky zde musi jednoduse vyhledavat a trestat porusovani prav k chranenym dilum.
ROFL
Kopírování je (a vždycky byla) běžná praktika u většiny populace.
Plagiátorství je běžnou praktikou v komerční části Internetu. A vymahatelnost je v případě třeba časově omezených nabídek prakticky vyloučená.
ze zadny takovy monopol neexistujePovinnost dodrzovat podminky uziti dila je prirozena a je trestuhodne, ze v tomto pripade neni zakotvena v nasem pravnim radu. Tim spise je treba trestat ty, kteri obsah sdileji. Vymahatelne to imho do jiste miry je, ale samozrejme za cenu snizeni internetove svobody. Slusni lide opet doplati omezenim svych svobod na ty neslusne, kteri stahuji a porusuji podminky uziti del.
tezko te muze poskodit neco, o cem nemas zadnou informaciTakže když znásilním někoho kdo je ožralý do bezvědomí (a nedozví se to), tak je to v pohodě?
Je to v pohodě, pokud je ta silnice tvoje.Jisteze se ridim stavajicimi predpisy, ale to prece neznamena to, ze nebudu chtit byt mene omezovan a jezdit tak rychle, jak uznam ja sam za vhodne. Silnice si plati danovi poplatnici, takze v podstate kazdemu danovemu poplatniku trochu patri.
srqt(v^2 + 100*v + 2500)než při rychlosti "v". V případě normálního provozu pak nejspíš taky, ale už se mě to nechce odvozovat. Tipoval bych něco na valivý odpor a tření kola. Nehledě na to, že při vyšší rychlosti projede silnicí víc aut za časovou jednotku.
Kazdopadne nenabadam nikoho k porusovani predpisu, pouze si preji zmenu pravidelAha mea culpa, nedávám pozor a nekontroluju to po sobě, navíc prostě intuitivně neočekávám, že někdo bude skoro ve všech oblastech společnosti volat po změnách o velikostech jako založení státu, konec války nebo vytvoření ústavy a přitom bude poslušně dodržovat všechny platící předpisy do puntíku. (Ještě, že nemám tak radikální názory, dost možná bych z toho dostal ropuchu osobnosti
Obavam se, ze skody na tomto majetku budou zanedbatelneTakže škody na majetku při worst case nárazu auta jsou natolik zanedbatelné, že je stále neomezená rychlost OK, ale stáhnutí jedné písničky už OK není? Psal jsem worst case, každopádně rozdíl třeba 90 a 140 na zařízení stavěného pro původně 90 silnici bude velký tak jako tak (samozřejmě by se upgradovalo, nová svodidla, barely s vodou před sloupem apod. ale to by musel někdo zacvakat, proč po mě chceš, abych platil daně navíc?). Když pojedu rychlostí zvuku, tak to nejspíš rovnou vytrhá ty betonový panely, co jsou/bývaly občas jako povrch
Nehledě na to, že při vyšší rychlosti projede silnicí víc aut za časovou jednotku.Neprojede. Teoreticky projede stejně (s vyšší rychlostí se přímo úměrně zvyšuje bezpečná vzdálenost), ale kvůli vyšším rozdílům rychlostí různých aut tam je skutečnosti projede méně.
Není to jen teorie, jsou k tomu i studie.Na studie nemám čas, a už vůbec ne na studie, které vedou na tak divoké závěry jako že závislost počtu projetých aut na jejich rychlosti je konstantní funkce.
Je to také důvod, proč se na mnoha místech při hustější dopravě dynamicky snižuje rychlostTo se podle mých zkušeností dynamicky snižuje všude, i bez dynamických značek.
či proč v Německu chtějí zavést v centrech měst 30 km/h.Tam bych osobně očekával zcela jiné důvody, ale hádat se nebudu.
Kapacita se při plynulém provozu bez ohledu na rychlost počítá 1800 aut na jízdní pruhTo asi nebude ta správná jednotka, že.
Ta funkce je závislá na průměrné rychlosti.Sorry, ale v jednom kuse meleš ve vágních pojmech. Vyrábíš přesné závislosti nad nepřesně definovanými pojmy, takhle můžeš vykouzlit relativně cokoliv :).
Pokud většina aut nedodržuje povolenou rychlost, tak průměrná rychlost bude vyšší.Jenže to, že většina řidičů nedodržuje povolenou rychlost je v první řadě důsledek toho, že je ta rychlost v tom místě snížená, v druhé řadě toho, že někteří vědí, že je snížená zbytečně a ve třetí řadě toho, že někteří další předpokládají, že je snížená zbytečně na základě předchozích zkušeností. Buzerativní značky jsou tedy nebezpečné nejen z hlediska ztráty bodů a peněz, ale mnohem horším důsledkem je, že odnaučují řidiče respektu k pravidlům, pokud jim ještě nějaký zbyl. Pak je tu ještě sociální aspekt, kdy mnohým řidičům stoupá tlak a adrenalin z toho, že vidí úsek, který je půl roku označený jako stavba, z toho dva měsíce rozkopaný, z toho se tam reálně pracuje 50 hodin a oni vědí, že na to všechno vydělávají oni sami.
Sorry, ale v jednom kuse meleš ve vágních pojmech. Vyrábíš přesné závislosti nad nepřesně definovanými pojmy, takhle můžeš vykouzlit relativně cokoliv :).Přečtěte si tu studii. Ta funkce je založená na rychlosti provozu, akorát se při plánování dopravy předpokládá, že ta bude blízko maximální rychlosti, resp. nižší. Nic moc jiného dělat nemůžete, v každém jiném případě totiž vaše plánování nebude fungovat.
Přečtěte si tu studii.Nasrat, když budu mít chuť si číst, mám tu spoustu lepších věcí, a už vůbec nebudu něco číst jenom protože má někdo na ábíčku problém se vyžvejknout. Na ábíčku si vyměňuju názory, ne odkazy na studie.
Na studie nemám čas, a už vůbec ne na studie, které vedou na tak divoké závěry jako že závislost počtu projetých aut na jejich rychlosti je konstantní funkce.Bezpečná vzdálenost je 2 s a tu ujedete za 2 s bez ohledu na rychlost. To znamená, že kolem stacionárního bodu bude projíždět 1 auto každé 2 sekundy (1 800 aut za hodinu). Když se k tomu přidají dynamické jevy (všechna auta nejedou stejně rychle), tak vyšší rychlost vede k většímu kolísání rychlostí a tedy i větším prodlevám mezi auty.
To se podle mých zkušeností dynamicky snižuje všude, i bez dynamických značek.To je právě dáno naplněním kapacity komunikace, kdy zvýšení kapacity je možné již jen snížením rychlosti, tedy zmenšením kolísání rychlostí různých aut. Využití dynamických značek je ještě vhodnější v tom, že snižuje rychlostní rozdíly na celém úseku, ne jen v zahuštěném místě, což zlepšuje průběh a nehrozí vznik spontánní zácpy kvůli tomu, že někdo musel prudce brzdit (samozřejmě jen pokud ty snížené limity řidiči dodržují).
Tam bych osobně očekával zcela jiné důvody, ale hádat se nebudu.Je to jeden z důvodů.
Bezpečná vzdálenost je 2 sNa zaklade vaseho tvrzeni bych definoval jako bezpecnou rychlost 20m. A bezpecny cas jako 5km/h. Sakra, od ceho ty jednotky mame kdyz je stejne nikdo neresi? :)
Ideálně DRM, aby se po po určitém počtu ujetých kilometrů zablokovalo a muselo se koupit novýUž je..
No otázka co by se právě dělo, kdyby se max. povolená rychlost změnila na doporučenou s tim, že následky nese ten, kdo ji překročil :)Otázka je, co znamená "nese následky". Pokud to znamená, že to bude on, kdo skončí mrtvý, tak klidně. Pokud to znamená, že vymře nevinná rodinka v levném automobilu a on půjde na pár let do chládku, tak to je houby nesení následků. Že nevyžadujeme oko za oko (tedy v našem případě vybití rodiny provinilého), ale že uznáváme jako polehčující okolnost neúmyslnou chybu, souvisí kromě jiného právě s tím, že nastavujeme standardy povoleného, abychom množství neúmyslných chyb potlačili, a částečně tím přehráváme zodpovědnost na systém, takže viník už nese jen část viny. I když porušil rychlost, tak jel pravděpodobně v homologovaném voze (neměl slušivý taran :), možná měl i techničák, možná dokonce i řidičák, v našem případě jel ve správném směru, absolvoval alespoň pár tříd základní školy a měl mít základní přehled o společnosti, pravidlech, zodpovědnosti, zkrátka systém se fakt snažil, ale trochu selhal. A vlastně i viník se dost snažil se systémem spolupracovat, jen tu rychlost nezvládl, ať už z nepozornosti, revolty nebo z čeho. Někde v Africe když to někdo narve dodávkou do stánku na tržišti, tak ho pozůstalí na místě zlynčují a společnost pro to bude mít pochopení. Nikdo se nebude ptát, zda měl řidičák, zda měl techničák, zda dodržel rychlost, zda to byl magor, který měl být léčený v ústavu, zkrátka proč k nehodě došlo. Nikdo nebude vinit systém, nikdo se ho nebude snažit zlepšit. Celou zodpovědnost si vyžere konkrétní původce. Jo, a možná ten, kdo mu auto poskytl, skončí také s rozbitou hubou, protože to byla jeho zodpovědnost vědět, že mu to auto poskytovat nemá. Možná i kámoš, který mu půjčil na benzín. Možná i táta, který ho špatně vychoval a před společností za něj ručí. Tak to totiž vypadá, když žádnou část odpovědnosti nepřebírá systém, ale všechnu vinu nesou jen konkrétní lidé, kteří pravděpodobně přispěli k nehodě a nemají systém, za který by se mohli schovat. "Ale on měl řidičák a byl střízlivý - společnost mi nemůže vyčítat, že jsem mu půjčil automobil." Ve společnosti bez nastavených standardů může, protože to je jediný způsob, jak zajistit, že lidé budou dostatečně přemýšlet o možných následcích svých činů. Trest srovnatelný se způsobenou škodou a postihující celé okolí proviněného snad může vesměs fungovat. Hrozba symbolického (a fyzicky bezbolestného) trestu pár let vězení pro závodníka za vybití nevinné rodinky, tedy zároveň hrozba, která jeho okolí postihne minimálně, je naopak víceméně bezzubá.
Ve společnosti bez nastavených standardů může, protože to je jediný způsob, jak zajistit, že lidé budou dostatečně přemýšlet o možných následcích svých činů. Trest srovnatelný se způsobenou škodou a postihující celé okolí proviněného snad může vesměs fungovat. Hrozba symbolického (a fyzicky bezbolestného) trestu pár let vězení pro závodníka za vybití nevinné rodinky, tedy zároveň hrozba, která jeho okolí postihne minimálně, je naopak víceméně bezzubá.Ten závodník nepočítá, že jej někdo chytí, takže výše trestu vůbec nic neřeší. Ve středověku se za krádeže sekaly ruce — a kradlo se mnohem víc než dnes. Tvrdé tresty mají smysl jen u činů, kde by je někdo spáchal i za cenu vězení.
Ve středověku se kradlo mnohem víc než dnes.Vážně? (nevím, středověk jsem těsně nezažil)
Ten závodník nepočítá, že jej někdo chytí, takže výše trestu vůbec nic neřeší.To si tak úplně nemyslím.
Ve středověku se za krádeže sekaly ruce — a kradlo se mnohem víc než dnes.Tohle porovnání neznám, nicméně on se středověk lišil v mnoha věcech. V řadě situací mohla být krádež třeba jídla otázkou přežití.
Tvrdé tresty mají smysl jen u činů, kde by je někdo spáchal i za cenu vězení.S tím víceméně souhlasím. Problém je, že tady mluvíme o činech na hraně mezi neúmyslným a úmyslem nepřímým. A tvrdost trestu je způsob, jak vyvážit, že škoda nastane pouze pravděpodobnostně.
Pravidla říkají, že nemáte zdržovat silniční provoz.Pravidla, která se nevynucují - a nevím o jediném případu, kdy by zdržování provozu trestalo - jako by neexistovala.
Řidič nesmí omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.Přičemž hned nad tím je uvedeno:
Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.Pokud se tedy necítí na to, jet rychleji, má právo jet pomaleji. To ustanovení se týká spíš případů, kdy úmyslně zpomaluje provoz.
Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem...Pokud se řidič necítí, neměl by pro začátek vůbec sedat za volant - mám za to, že na to v tom zákoně je nějaký paragraf taky. A to citované je neuvěřitelně vágní gumoparagraf, který hlavně slouží k tomu, aby vám vyšetřovatel měl co omlátit o hlavu ve chvíli, kdy vám někdo skočí pod kola. Jinak viz výše - omezování plynulosti provozu se netrestá, takže jako by to v tom zákoně nebylo. To je jako když obce měly povinnost uklízet sníh na chodníku, ale nikdo je netrestal, když to nedělaly (protože odpovědnost padala na majitele přilehlé nemovitosti.)
Pokud by "se necítí" mělo automaticky znamenat, že nesmí za volant, pak by se řídit nenaučil nikdo.+1
Ale kdyz pojedu 200 a zpusobim nehodu, sel bych si na peknou radku let sednout.Což hrozně pomůže té rodině, co jste jim zabil tátu a živitele.
Postižení/pozůstalí o to "svobodu" pro sebe nestáli, to riziko nechtěli a přesto jsou v té situacibad luck, musí se přizpůsobit, to je demokracie, pokud většina lidí svobodu chce... pokud chce svobodu menšina, a většina tíhne k totalitě, má imho menšina právo prosadit svobodu silou... ne kvůli takové blbosti jako je rychlost na silnici, ale v závažných případech ano; protože demorkacie je prostředek, svoboda cíl a ano, abych odpověděl přímo - raději budu žít ve svobodném nebezpečném světě, než v nesvobodném a bezpečném
jste připraven položit sebe nebo člena své rodiny na oltář mé (číkoli) "svobody" jezdit rychlostí, kterou já (ať už je můj usudek jakkoliv dobrý nebo špatný) sám uznám za vhodné a přiměřené?Já bych chtěl reagovat otázkou:
jste připraven položit sebe nebo člena své rodiny na oltář mé (číkoli) "svobody" jezdit autem/vlakem/na kole?
Šance na přežití (všech) účastníku při 30km/h jsou překvapivě docela slušné a mnohem vyšší než při vyšších rychlostech.A sance na preziti vsech ucastniku dopravnich nehod pri rychlosti limitne se blizici nule se limitne blizi 100%. A co s tim?
Chtelo by to tedy zavedeni dusledne vymahanych sankci za zdrzovani provozu, protoze tito lide nam berou nas cas, o ktery prijedeme pozdeji do cile.Promiňte a kdo má reagovat na to "chtělo by to zavedení...". To zní skoro jako výzva pro orgány (utlačující) státní moci. Vy už zase nechcete ten minimální stát? Dokonce chcete stát který bude omezovat svobodu každého (nejlépe zákazníka, který si tu dálnici postaví nebo vybere z nabídky dálnici pro danou trasu a zaplatí) jet, kde v kterém pruhu chce a umí? I když teoreticky na to (ježdění vpravo) právní předpisy ve spoustě států Unie je, v praxi to tak v tej Emerice funguje, každý si myslí na sebe, hledí si sám sebe a jede si kde chce. Akorát ty limity (a až na pár opravdu výjimek zapomeňte na 130) na rychlost se pořád ještě vymáhají. Zle na to jdou, tuze zle. Zajeďte se podívat a ještě s láskou budete vzpomínat na tříkolky jedoucí 130 v levém pruhu. ;)
USD a potazmo EUR jsou pred krachem a megapodvod transatlantickeho financniho systemu na vrcholu s tandemem FED & Goldman Sachs hrozi provalenim. Nasilim udrzovana rezervni mena se uz vymyka z kontroly, nuzky mezi realnym vykonem ekonomik a hodnotou dolaru a mnozstvi v obehu se rozevrely prilis. Zastiraci scenar boje s "terorizmem" se nenaplnuje podle ocekavani a uchyluje se uz k zoufalym pokusum o oslabeni Ruska a Ciny, ktere predstavuji jako hlavni sily BRICSu nejrealnejsi a nejakutnejsi ohrozeni pozice petrodolaru. To neni Irak, kde si Husajn dovolil prodavat ropu za Eura a pod falesnou zaminkou nasledne prepaden a zlikvidovan.
Soucasna medialni stvanice - ISIL, Ukrajina, Francie je uz naprosta krec jak zmasirovat emoce plebsu a odvest pozornost od dalsiho oslabovani prav, pripadne mobilizovat k umele vytvorenemu konfliktu. ECB ted bude kvantitativne uvolnovat (tisknout nekryte penize) € 500-2.000 mld na odkupy statnich dluhu aby se prodlouzila cela agonie. Tezko rict jestli bezmezna hamiznost financni elity ma nejake hranice a jestli je ve scenari i celosvetova apokalypsa v podobe nuklearniho holokaustu, nez aby se vzdali moci.
Cil dal tim rychleji probiha odmaskovani mytu soucasneho pojeti tzv. demokracie a iluzi o svobode volby a konverguje ke globalni totalite nejen financni ale i silove. Hraje se o cas, aby se lide diky biosocialnimu tlaku vyvolanem financni krizi neprobrali z iluzi nahodou driv nez je zadouci. Vsechno je to jenom hra, i kdyz zvracena hlavne v tom kolik ma dobrovolnych ucastniku. Hlavne tech, co se chteji vezt na plodech prace jinych. Za virtualni cash prodat i vlastniho bratra, ztratit posledni zbytky cti, dokonce i vrazdit. S blahovym pocitem, ze se to v budoucnu neobrati proti nim.
Prestante hrat hry, jejichz pravidla nastavil nekdo jiny a samozrejme ve vas neprospech.Je dobre ze si nenechavas vnutit hru na NSR nebo jinak oznacene snahy pro nastoleni nadvlady. Hegemoni nic takoveho neprovadi, i kdyz k tomu maji prilezitosti i prostredky a prikladne dodrzuji mezinarodni pravo. Vsechny aktivity, intervence na cizich uzemich, zasahovani do tamejsich zrizeni a masivni smirovani populace jsou jen nestastne shody nahod. Ani historie nic takoveho nezna, imperia se take o nic podobneho nesnazila.
Krach meny je samozrejme banalni zalezitost, ktera vubec nezpusobi rychly pad navazanych ekonomik a obrovsky narust nezamestnanosti. Ani historie nic podobneho nezna, podobnost s 30. lety minuleho stoleti je ciste nahodna.
Rusko jako jaderna mocnost a jeden z hlavnich clenu BRICSu je vyznamna strategicka sila, ktera muze rozhodnout ze zhruba tretina svetoveho obchodu se surovinami a plodinami se uz nebude obchodovat za americky dolar. Ze jde o hospodarskou silu sis dosadil sam, bud z nepozornosti nebo zaslepenosti.
A co se stalo v 30. letech tak strašného? Půlka lidstva umřela, nebo co?Ne, jenom 85 milionů lidí.
Podívaj se na rychlostní limit, rychle si k tomu přičtou nějakou konstantu a štrůdlujou si to o to rychlejiKupodivu dost lidí takové chování proklamuje. Alespoň já už mnohokrát slyšel/četl něco ve smyslu: Ve městě jezdím (50+x) km/h a to x byla konstanta, kterou si ten člověk dle jeho vlastních slov nevymyslel, ale odněkud ji sebral (oficiální nepřesnost radaru, tolerance policistů atp.). A patřičné obměny pro mimoměsto i dálnice. Tedy technicky vzato je to asi spíš konstantní poměr než konstanta, ale to asi není pro podstatu věci klíčové.
Zkrátka pokud jedu po silnici kde by se dalo jet bez problémů 100, pro nějakou tu bezpečnostní rezervu dejme tomu 80, ale předpis mi nařizuje 50, pak je něco špatně a samozřejmě taky klesá respekt k takovým předpisům.Ona je otázka, co je "bez problémů". Já mám třeba zkušenost, že na sedmdesátce skoro žádný řidič nepouští chodce. Prostě se jim nechce z té rychlosti zastavovat.
jestli tady 50, tamhle 60 a jinde 70?
Proti změně z 60 na 50 km/h se argumentovalo mj. plynulým řazením IIRC.
nevěřím, že má skoro 10% odchylku, ale to nic
10 procent je celkem běžná hodnota, před 10 lety bych řekl spíš typická. Nevím, jak jsou na tom všeobecně současná auta, moje přeměřuje o 3-4 procenta.
Jediné společensky přijatelné řešení je zákaz používání všeho co může způsobit materiální škodu nebo škodu na zdraví. Pokud zůstane způsob přemisťování podobný autům, tak jen dálkově řízený kde jediným vstupem bude udání cílového místa. Rozšířil bych to i na povinné implantace nové generace RFID čipů novorozencům, přes které by policie dálkově paralyzovala nervovou soustavu všem kdo by zákazy ignorovali nebo jinak překračovali zákon.
0% černoch ~ 100% debil
Argumentace ad hominem stranou…
Ale pravo branit ostatnim jezdit na dovolenou a zit konzumnim zivotem to opravdu nemas!
Já jim snad bráním? Ani na úrovni Kapicy, který tíhne k terorizování pumpičkářů. Nabízí se ale otázka, nakolik je životní styl „a po nás potopa“ udržitelný.
diky tomu konzumu si spolecnost muze dovolit ti platit tva vecna studia
Je to skutečně díky konzumu? Povídej!
Argumentace ad hominem stranou…To nebylo ad hominem. To bylo konstatovani faktu.
Já jim snad bráním? Ani na úrovni Kapicy, který tíhne k terorizování pumpičkářů. Nabízí se ale otázka, nakolik je životní styl „a po nás potopa“ udržitelný.Nevim, jak jim branis. Snad nijak. Pravo na to rozhodne nemas. Nehodnot zivotni styl ostatnich, hodnot svuj vlastni. Jestli nekdo jezdi v aute na benzin a specha do prace, jezdi na dovolenou, rad utraci za zbytecnosti, je to jeho vec. Tobe do toho nic neni.
Je to skutečně díky konzumu? Povídej!Ano, je to diky konzumu. Ti lide, kteri tak chvataji do prace a ziji konzumne, toci ekonomiku a plati dane. Diky tomu si stat muze dovolit platit to tve neucelne a velice dlouhe studium.
Tobe do toho nic neni.
Hmmm, další příklad ódinovy nekonzistence, ergo pokrytectví. Hned za jízdou po socialistických silnicích.
Ano, je to diky konzumu.
Není čirou náhodou obojí jen jeden z mnoha možných důsledků automatizace?
Ale pravo branit ostatnim jezdit na dovolenou a zit konzumnim zivotem to opravdu nemas!To asi ne, ale diskuze byla taky o tom, že konzumní život ostatních znečišťuje (hlukem, zplodinami) cizí pozemek.
Tve operovani s obecnou mirou zivotni urovne je velice subjektivni zalezitost.Nevim co konkretne je subjektivni, asi nema smysl to zase rozebirat, ale muzu odkazat muj komentar tady a hlavne tady.
Mne zajima hlavne prospech muj a me rodiny, cloveka vnimam jako vcelu sobeckeho zivocicha. V tomto se nikdy neshodneme a asi ani neobohatimeNaopak, v tomhle bych se +- shodnul a myslim ze nejsem sam :)
Lidi většinou nesou dost nelibě když má autobus spožděníA teď do trochu tvrdší reality. Soudce většinou taky nese nelibě, když mu předvedou někoho, kdo dal přednost spěchu před bezpečnou jízdou a způsobil vážné zranění nebo smrt.
to je konstrukt který má vytvořit dojem že každý kdo spěchá, automaticky skončí v krimináleMáš na můj vkus trochu moc fantazie.
Hádám, že vy řidičák nemáte nebo máte, ale nepoužíváte ho a tu rychlost měříte vašima certifikovanýma očima z chodníku.Tak to bylo ovšem hodně laciné, bez ohledu na to, jestli je to pravda nebo ne.
Jedinou výjimkou jsou tak akorát padesátky/třicítky na úplně nesmyslných místechTo ano, ale taky padesátky/třicítky, kde to smysl sice dává, ale řidič, který to tam nezná, předpokládá čistě buzerativní účel.
vesnický řidiči, který jezdí 70km/h úplně všude a je jedno, jestli je to dálnice, okreska nebo centrum města (a ano, ty by měly přijít o papíry a ne to řešit dalšíma značkama).Ono by bohatě stačilo je všechny nahnat na přeškolení a přezkoušení. Oni si vůbec neuvědomují ani nebezpečnost rychlé jízdy tam, kde je 70 km/h moc, ani narušení plynulosti provozu v místech, kde je 70 km/h bez zvláštního důvodu opravdu zbytečné, ani neumějí používat zpětná zrcátka a jezdit jinudy než středem komunikace s výjimkou míjení protijedoucího auta.
Ono to ani nebylo myšleno jako urážka... ale když tady čtu pořád o tom, jak je to samej pirát a na silnici je ne a ne potkat, tak to prostě zavání tím, že se argumentuje teorií z novin a pak další diskuze postrádá smysl...Hádám, že vy řidičák nemáte nebo máte, ale nepoužíváte ho a tu rychlost měříte vašima certifikovanýma očima z chodníku.Tak to bylo ovšem hodně laciné, bez ohledu na to, jestli je to pravda nebo ne.
ale když tady čtu pořád o tom, jak je to samej pirát a na silnici je ne a ne potkatBud nemas papiry nebo mas prah vnimani posazenej hodne, hodne, hodne jinam... az se i vybavil ten vtipek s autem na dalnici v protismeru ("kdyby jeden, vsichni!")
Nebezpečný? No možná trochu. Kdyby někdo zpanikařil, lekl se, nevěnoval se dost řízení, mohlo by to znamenat nějakou krizovku.On je v podstate takovej skoro neskodnej, ale kdyby nekdo jinej... Kdybych se mel za volantem rozcilovat na kazdyho vokapanka s poslanim rozsvecet hvezdy, uz jsem davno pod drnem.
takže kvůli ničemu chcete zavést výjimku z pravidla.Nikoli, stačí posunout tu značku </obec> tam, kde opravdu končí fyzická zástavba.
No a! Tak se tam pojede pade. Co se stane, že tam neumožní 70? Nic, vůbec nic.(nevyjadřuju se ke konkrétnímu případu, neznám to tam) Zbytečně zdržíš spoustu lidí.
Je to součástí obce a tak se jede 50.Ale otázka byla proč to je součástí obce… Že se v obci jezdí 50 tady všichni víme.
A jak extrémy souvisí s s porovnáním std stavu vs rychlejší výjimka?Proč je standardní stav obec, když tam nejsou domy?
Zdržení je nesmysl, jednak stačí porovnat časy pro cca 400m nebo i více metrů při 50 a 70/90kmphIndukcí lze pak dokázat že padesátka může být všude.
a druhák se nejedná o mimořádné zdržení (nic, co by nikdo nečekal, když s tím počítá snad každá GPS nebo web mapa)Tímto lze, jak už jsem psal, argumentovat i pro dvacítku nebo zákaz vjezdu aut do centra Prahy, stačí, aby s tím navigace a mapy počítaly.
Proč je standardní stav obec, když tam nejsou domy?To se zeptejte obce, já to nevím. Mohu se jen domýšlet. Na druhou jsem si vědom toho, že to může mít mě neznámý důvod a tak se zdržuji kategorických požadavků na přeznačení/opravu všeho, co není podle mého gusta. Takže kvůli pár (set) metrům nucenou 50 se nebudu rozčilovat nad nesmyslnou buzerací. Je mi to zcela buřt.
Indukcí lze pak dokázat že padesátka může být všude.Měl jsem za to, že z kontextu je jasné, že jde o rychlost v obci a malých vzdálenostech. Asi ne, takže pro upřesnění celou dobu mluvím jen o obci a relativně malých vzdálenostech.
Tímto lze, jak už jsem psal, argumentovat i pro dvacítku nebo zákaz vjezdu aut do centra Prahy, stačí, aby s tím navigace a mapy počítaly.No a, já snad požaduji zpomalení nebo zákaz vjezdu? Takže lepší argument, než že ušetříte několik desítek sekund, nemáte?
Já mluvil o 50 v obci.Já už asi nechápu o co ti jde. Já nerozporuju padesátku v obci, ale v tomto případě označení "obec" v místě „bez rezidenční zástavby“.
Měl jsem za to, že z kontextu je jasné, že jde o rychlost v obci a malých vzdálenostech. Asi ne, takže pro upřesnění celou dobu mluvím jen o obci a relativně malých vzdálenostech.Jenže „malá vzdálenost“ třeba kolem každé obce je najednou velká vzdálenost. Tak funguje indukce :)
No a, já snad požaduji zpomalení nebo zákaz vjezdu?Používáš obecný argument „když je to v navigaci a mapě, tak to nevadí“. Proč by tento argument nešel použít i pro zákaz vjezdu?
Takže lepší argument, než že ušetříte několik desítek sekund, nemáte?Ne. A ty máš nějaký argument proč těch několik desítek sekund neušetřit?
Já nerozporuju padesátku v obci, ale v tomto případě označení "obec" v místě „bez rezidenční zástavby“.
V této souvislosti je zajímavé, že pokud se během posledních pár let něco zásadního nezměnilo, obsahuje definice obce v silničním zákoně výslovně sousloví "zastavěná oblast", což mnohá místa, spadající pod příslušnou značku, nesplňují ani s přimhouřením obou očí.
Jak funguje omezovač? Zvolíte rychlost, kterou nechcete překročit, třeba padesátku ve městě, a řídicí jednotka vás přes ní nepustí. Šlapete na plyn, ale auto rychleji nejede. Skvělé, nemusíte ze strachu před trestnými body neustále zírat na rychloměr. Co když ale potřebujete rychle pryč z ošemetné situace? Prostě sešlápnete plyn na doraz, pod nohou ucítíte tiché chrupnutí zarážky a vůz ihned získá ztracenou dynamiku.
Proč v některých zemích nemusí mít na potřebných místech striktně určenou omezenou rychlost ale stačí prosté SLOW?Protože mají na každém rohu STOPku.
odbočit doprava na červenou také smíte až po zastaveníCož podle mě musí být podobně debilní jako u nás stopky. Situace bez stopky: pomalu jedu ke křižovatce, vidím, že nic nejede, zrychlím, zahnu a jsem v dopravním proudu. Situace se stopkou: pomalu jedu ke křižovatce, vidím, že nic nejede, podřadím, vycvaknu, dám nohu na zem, zacvaknu, rozjedu se, zařadím, zahnu a mezitím už něco jede.
literární tvorba jako dopravní značkyJojo, me treba pobavilo "No fishing from the bridge". Zajimalo by me, jestli maji nejakou vyhlasku, kde jsou vsechny znacky jako u nas, nebo to proste delaji, jak je to napadne.
výchozí odbočení na červenou po zastavení, pokud to výslovně nezakazuje značka, ale to by podle mě v Evropě moc nešlo, protože na rozdíl od nich máme pěšíVe Virginii byla bezna znacka "Yield to pedestrian traffic - Fine $500" (nebo tak nejak). I kdyz tam tech chodcu opravdu moc nebylo.
Zajimalo by me, jestli maji nejakou vyhlasku, kde jsou vsechny znacky jako u nasU nás máme spoustu značek s kecama, které někdo adhoc vymyslel a nejsou v zákoně (1, 2). Některé jsou taky dost literární díla.
Když jsem to viděl naposled, na jedné malé křižovatce se pletli dva, že jim ty povely občas moc nešly dohromady je celkem jasný a celkově to připomínalo rituální tanec zfetovaných šamanů.No, nevim. Většinou, když takové případy vidím, tak mi přijde, že největším problémem jsou řidiči, kteří zapomněli, co to mávání vlastně znamená. Jen si schválně zkuste vybavit, kdo smí na křižovatce ve tvaru + jet a jít, když má policista levou ruku upaženou a pravou předpaženou (a teď upřímně doufám, že jsem si sám vzpomněl dobře
Možností jejich ignorace, když se vám to nezdá? A když bude bouračka, tak co? Akceptujete to pak jako přitěžující okolnost?Pokud byla způsobena porušením pravidel, tak samozřejmě. Dokonce pokud jsem porušením pravidel někoho omezil nebo nedej bože ohrozil, zasloužím si pokutu i když k bouračce nedošlo.
Třeba stopka v noci na prázdné křižovatce. A jak to chcete řešitJednoduše. Zrušit stopky, protože to je nesmyslná buzerace.
Ve vašem podání i když bude 50 v obci + benevolence až do 70, tak si stejně budete stěžovat, že musíte sledovat 70, aby jste nebyl vystaven postihu.
Vaše představa, že řidiči svou rychlost přizpůsobují výhradně povolené a nezohledňují ostatní okolnosti, se (až na řídké výjimky) neslučuje s reallitou. Jsou místa, kde mám povoleno jet 90 a stejně si tam ani za sebelepších podmínek netroufnu jet víc než 50. Jsou místa v Praze, kde smím jet 50, ale stejně tam radši jedu 30, protože mi vyšší rychlost nepřipadá bezpečná. Na druhou stranu každé ráno projíždím dlouhým úsekem Kolbenovy, kde od křižovatky s Průmyslovou až někam k Möbelixu není absolutně žádný důvod k omezení na 50; Myslíte, že kdyby kdyby se někdo zbláznil a dal tam devadesátku, budu tam jezdit 110? Ne, jezdil bych tam stejných 70, jako jsem jel včera, jako jsem jel dnes a jako pojedu zítra (pokud tedy z dálky neuvidím reflexní vestu, ale to se naštěstí v době, kdy tam jezdím, moc často nestává).
Samozřejmě jsou i situace, kdy jednu přesně podle značek, např. pokud vím, že je někde radarová past (V Holešovičkách od matfyzu nahoru, Patočkova, Poděbradská ven z Prahy za Průmysloívou). A tam, kde je omezení příliš absurdní, nastupuje pravidlo "značka + 20/30", abych minimalizoval ztráty v případě, že "vyhraju" v loterii pořádané ministerstvem vnitra nebo pražským magistrátem.
Takhle prostě funguje život, řidiči nejsou stroje a mají vlastní rozum. Koneckonců jim to (zohlednění stavu vozovky, dopravní situace atd.) ukládá i zákon. Na rozdíl od vás si ovšem nemyslím, že řešením problému je další přitvrzování represivního režimu na silnicích, ale naopak revize nesmyslných omezení a důraz na postihování skutečně nebezpečného chování na silnicích místo přednostního zaměřování se právě na postihování těch přestupků, jejichž skutečná nebezpečnost je mizivá. Jen to je cesta, jak zvýšit respekt řidičů jak k dopravní a městské policii, tak k předpisům samotným. Pokud denně neuvidím do očí bijící příklady naprosto nesmyslných omezení a pokud drtivá většina postihů nebude právě za jejich porušení, pokud budu vědět, že je-li někde omezená rychlost, je k tomu důvod, budu daleko víc nakloněn brát vážně i ta omezení, jejichž důvod není na první pohled zjevný.
Na druhou stranu každé ráno projíždím dlouhým úsekem Kolbenovy, kde od křižovatky s Průmyslovou až někam k Möbelixu není absolutně žádný důvod k omezení na 50Jsou tam s rozestupem 180, 460 a 420 metrů přechody. (460 metrů je 33 sekund při padesátce a 24 sekund při sedmdesátce) Je rozumné mít přechod na sedmdesátce? Ty pruhy nevypadají podle Seznam Streetview (já tam naposledy jel v létě a nepamatuju si to) moc široce. Dokáže se mi v nich dvouproud jedoucí 70 vyhnout když tam pojedu na kole?
Jsou tam s rozestupem 180, 460 a 420 metrů přechody. (460 metrů je 33 sekund při padesátce a 24 sekund při sedmdesátce) Je rozumné mít přechod na sedmdesátce?
Přechodů na sedmdesátce už jsem viděl spoustu. A v tomto případě si navíc dovolím tvrdit, že chyba je v tom, že tam vůbec jsou přechody. První přechod, na kterém jsem vůbec kdy viděl někoho přicházet, je až ten u stanice metra Kolbenova. Jenže to jsme zase zpátky u nesmyslného značení od stolu; když se před lety zaváděla "absolutní přednost chodců", jedním ze slibů, které měly uchlácholit řidiče, bylo to, že proběhne audit přechodů pro chodce a zbytečné a nadbytečné se zruší; ve skutečnosti se jich zrušilo jen pár a spousty zbytečných (jako třeba právě tady) na silnicích straší dál.
Dokáže se mi v nich dvouproud jedoucí 70 vyhnout když tam pojedu na kole?
Nevzpomínám si, že by s tím kdy byl problém, provoz tam zase tak hustý není a typicky těch 70 stejně nepojedou oba pruhy, navíc je ta silnice rovná a cyklista bude vidět zdaleka (pokud to není v noci nějaký ghost rider).
První přechod, na kterém jsem vůbec kdy viděl někoho přicházet, je až ten u stanice metra Kolbenova.Na fotomapě to vypadá, že je dokonce od přechodu k zahrádkářské kolonii vyšlapaná pěšinka.
Jenže zásobování obchodů nebo AVE tamtudy stále denně jezdí, protože cajti sou tam jen občas a je to evidentně absurdní omezení, že.Tak se běžte podívat na ten zákaz, jestli tam náhodou není něco o dopravní obsluze. A i když ne, tak si stěžujte na AVE, že nechcete, aby vám vyváželi popelnice.
Police bude mít respekt, když bude nekompromisní a bude uplatňovat své pravomoci.To dělá už teď, když nekompromisně měří rychlost deset metrů před cedulí konec obce a padesát metrů za poslední zástavbou nebo na dlouhém rovném přehledném úseku silnice bez křižovatek mimo město. A hádejte co, žádný respekt se nekoná. A ani nebude, protože jsou trestáni řidiči, kteří neudělali nic nebezpečného, zatímco předjíždění v nepřehledných zatáčkách se netrestá, protože to žádný policajt nikdo nehlídá (protože by nechytil tolik lidí a nevypsal tolik pokut)
Předpisy nebo právo se musí jednak vymáhat a druhák jeho vymahatelé musejí být vidět. Zažil jsem to na D1, kdy od chvíle, co se tam objevilo policejní auto, tak všichni rychlejší nás dojeli a pak se zařadili za policajty. Takže na začátku jsem byl 3. za policajtama a než zase o 30 minu později sjeli z dálnice, tak jsem byl asi 20.A kdyby tam to policejní auto nebylo a všichni jeli normálně, stalo by se něco? Nestalo by se nic. Jenže to nemáte šanci pochopit, protože když je něco zákon, tak je to pro vás zjevně svátost, o které se nesmí pochybovat. Problém je v tom, že stupidní nesmyslné a bezúčelné zákony a jejich vymahači nikdy respekt mít nebudou. Stejně jako u toho vašeho "týpka v Rakousku" - jestli si myslíte, že bude mít respekt, tak jste blázen. Jediné co, tak si bude dávat větší pozor, jestli někde náhodou nejsou policajti, než začne předjíždět
Tak se běžte podívat na ten zákaz, jestli tam náhodou není něco o dopravní obsluze. A i když ne, tak si stěžujte na AVE, že nechcete, aby vám vyváželi popelnice.Dopravní značky znám a protože tamtudy denně chodím, tak ne, nikdy tam nebyla cedule o dopravní obsluze. AVE tudy vozí kontejnery ze sběrného dvora. Nebojte, jsem schopen rozeznat potřebné popeláře od lenosti řidiče (po hlavní je to asi o minutu déle)
To dělá už teď, když nekompromisně měří rychlost deset metrů před cedulí konec obce a padesát metrů za poslední zástavbou nebo na dlouhém rovném přehledném úseku silnice bez křižovatek mimo město. A hádejte co, žádný respekt se nekoná. A ani nebude, protože jsou trestáni řidiči, kteří neudělali nic nebezpečného, zatímco předjíždění v nepřehledných zatáčkách se netrestá, protože to žádný policajt nikdo nehlídá (protože by nechytil tolik lidí a nevypsal tolik pokut)Váš názor, který nesdílím. BTW, jak by jste si to hlídání předjíždění v nepřehledných zatáčkách představoval? Bude tam celý den pózovat policie? Pak zcela jistě oprávněně namítnete, že se tam flákají anebo že mají být u jiné zatáčky
A kdyby tam to policejní auto nebylo a všichni jeli normálně, stalo by se něco? Nestalo by se nic. Jenže to nemáte šanci pochopit, protože když je něco zákon, tak je to pro vás zjevně svátost, o které se nesmí pochybovat. Problém je v tom, že stupidní nesmyslné a bezúčelné zákony a jejich vymahači nikdy respekt mít nebudou. Stejně jako u toho vašeho "týpka v Rakousku" - jestli si myslíte, že bude mít respekt, tak jste blázen. Jediné co, tak si bude dávat větší pozor, jestli někde náhodou nejsou policajti, než začne předjíždětJá o voze a vy o koze. Nikde jsem nepsal, že to bylo správně, jen jsem popisoval efekt jejich přítomnosti. Nic více. Jestli z toho vyčtete i něco, co jsem nenapsal, tak je to váš spor.
BTW, jak by jste si to hlídání předjíždění v nepřehledných zatáčkách představoval? Bude tam celý den pózovat policie? Pak zcela jistě oprávněně namítnete, že se tam flákají anebo že mají být u jiné zatáčky
Nenamítnu, protože tím "pózováním" by udělali pro bezpečnost silničního provozu víc, než když za ten den zkasírují hromadu "pirátů", kteří nezpomalili na 30 km/h 30 metrů před opuštěnými kolejemi, po kterých nejen že 20 let neprojel vlak, ale už by ani nemohl, protože ty koleje na obou stranách kousek od silnice končí. Jen holt nebudou mít takovou výtěžnost. Stejně tak bych třeba ocenil, kdyby naše chrabrá policie místo toho, aby si na jedno dopoledne postavila zcela bezdůvodnou přenosnou šedesátku před uzavřené odpočívadlo na R10 před Prahou a k ní radar (to jsem viděl na vlastní oči) zkusila (přibližně) o kilometr dříve sledovat, kolik řidičů si na nájezdu od Radonic najíždí z připojovacího pruhu rovnou do levého, protože ten před nimi podle jejich názoru nezrychluje dost rychle (a rozdíl mezi jejich rychlostí a rychlostí toho, kdo kvůli nim musí v levém pruhu na brzdy, je jim ukradený).
Váš názor, který nesdílím. BTW, jak by jste si to hlídání předjíždění v nepřehledných zatáčkách představoval? Bude tam celý den pózovat policie? Pak zcela jistě oprávněně namítnete, že se tam flákají anebo že mají být u jiné zatáčkyKdyž chtějí, tak umějí vytáhnout i vrtulník. Akorát že ho prakticky vytahují akorát na to, aby někoho chytli předjíždět na plné čáře v místě, kde se na silnici vejdou 4 auta vedle sebe, z obou stran je vidět na kilometr daleko a ještě před týdnem tam byla přerušovaná čára (a ta plná se tam namalovala zase nejspíš proto, že nějaký pičus, co se neumí rozjet a vůbec tim nikoho neohrožuje, tak se ani nenaučil, že když vjíždí z vedlejší na hlavní doprava, tak se musí rozhlídnout na obě strany, protože dává přednost i těm, co předjížděj).![]()
BTW, jak by jste si to hlídání předjíždění v nepřehledných zatáčkách představoval? Bude tam celý den pózovat policie? Pak zcela jistě oprávněně namítnete, že se tam flákají anebo že mají být u jiné zatáčkyNic takového nenamítnu. Předjíždění v nepřehledné zatáčce je velice nebezpečné jednání a mělo by být hlídáno a postihováno s mnohem větší prioritou než překročení rychlosti v místě, kde to nikomu neškodí. Pokud s tímhle nesouhlasíte, tak jste blázen. Jo, asi by na takovém místě moc nevybrali na pokutách, ale to přece není (respektive neměla by být) jejich práce.
Navíc tam spousta lidí jezdila 70 a více (kdysi povolená rychlost) ačkoli už tam je dávno 50. … Asi by se tam mohlo jet 70,
No, a to je právě podstata problému. Rychlost je omezená na 50, přestože dřív tam bylo 70 a žádné masakry se nekonaly. Dokonce i vy, který jste zásadně proti tomu, aby tam bylo 70, vlastně nevíte proč a připouštíte, že by tam asi sedmdesátka být mohla. Přesto je ale pro vás každý, kdo tam těch 70 jede, hrozný pirát a zasloužil by přísný trest. A tvrdé tresty za taková čistě formální provinění jsou pro vás cestou, jak zvednout respekt k dopravní policii. Já a mnoho dalších bychom mnohem ten respekt mnohem spíš získali, kdyby naopak policie začala postihovat skutečně nebezpečné chování místo vysoce efektivního výběru tam, kde ani vy, horlivý zastánce, nevíte, proč tam to omezení vlastně je.
Jenže uspoří se několik desítek sekund, což u cestě do centra (mě obvykle trvající zhruba 25 minut) je obvykle zanedbatelné.A kolik podobných vesnic cestou je? (*2, protože z každé strany)
Snažím se tedy zjistit, proč je to pro jiné zásadní problém a podle rozhořčenosti některých snad dokonce otázka základních lidských práv.Byl by pro tebe zásadní problém plošná třicítka všude nebo zákaz vjezdu aut do Prahy? Proč?
dle svého tachoměru 54, protože si změřil přes GPS, že to je skutečných 50kmphJenze on ma s tou odchylkou pravdu (ne tak uz s tim, co z toho vyvodil), delam to podobne. Za tech patnact let, co to sleduju snad jen jedno auto (sluzebni Felicie, dejz ji AZNP vecne nebe) co merilo presne, jinak to bylo vsude podobne. U soucasneho priblizovadla to mam odkoukane 54/50 a 140/133.
Co mě však FASCINUJE, jsou názory lidí, kteří ho mají jen proto, aby OSTATNÍM uškodili. I když se jich to vlastně vůbec netýká.To je v této diskuzi kdo třeba?
A k prvnímu odkazovanému příspěvku 412 - měl jsem za to, že z kontextu věci je zřejmé, že v té oblasti bydlímJako na tom rozparcelovaném poli?
o žádné dálnici se nikde nezmiňujiA já snad jo?
A k druhému odkazovanému příspěvku - nikdo mi zatím nevysvětlit, proč je nutné jezdit na určitých úsecích rychleji.No a v tom je právě ten problém. Co kdybys naopak ty vysvětloval proč se tam musí jezdit pomaleji?
Nu, přeji vám dostat se ne vlastní vinou do podobné situaceDo jaké situace? Že bude vedle pozemku na kterém nebydlím devadesátka?
Kdo se necítil, jel si s kamionama devadesátkou.Takže člověk, který chce jet doporučenou rychlostí, se táhne s kamiony jen proto, aby jiní mohli při sněžení na mokré dálnici jezdit 160 km/h.
A jízda v kufru předjedoucího auta je pak v ČR opravdu docela dost rozšířená
Tady se ovšem nabízí otázka, jak velký podíl na tom má to, že se v ČR mnohem víc vyskytuje i bezohledná pomalá jízda v levém pruhu dálnice, která - přiznejme si to - je nejčastější příčinou té "jízdy v kufru".
tak jednak, to že někdo jede v levém pruhu není důvodem k lepení se na něj
Já jsem ale přece vůbec netvrdil, že je.
Je to jen důkazem že se potkali dva blbci.
Přesně tak: dva. A to byla podstata mého příspěvku: ono by toho lepení se bylo IMHO mnohem méně, kdyby bylo méně těch, kdo jsou přesvědčeni, že když jedou 110 a ten před nimi jen 105, tak mají svaté právo ho bez sebemenšího zrychlení předjet, když si vzpomenou, a na ty za nimi netřeba brát ohled. Ne že by to ty lepiče zbavovalo viny, ale tvářit se, že je to výhradně chyba toho vzadu a ten vpředu je vždy jen nevinná oběť, je IMHO nesmysl.
A hlavně, lepení na zadek je naprosto běžné všude. Je to obvyklá praktika při blbě provedeném předjíždění.
Jistě, to je taky problém, ale z kontextu jsem měl za to, že v tomto případě je řeč spíš o těch, kdo dojedou pomalejší auto v levém pruhu a "tlačí ho" před sebou.
a honem myškou těsně před předjížděného který v té chvíli neví kam by uhnul.
K dokonalosti zbývá už jen poslední fáze, kdy si předjedší po zařazení těsně před předjetého spokojeně oddychne a… zpomalí. (Nemyslím tolik mediálně propírané "vybržďování", ale naprosto nevědomé zpomalení, protože už to má za sebou a nemusí se štvát.)
A když v hospodě nechám na stole ležet peněženku, odejdu na záchod a po návratu tam nebude, tak je to jen a pouze vina toho, kdo ji ukradl. Striktně vzato ano, ale…
A stejně tak když pojedu po dálnici 130 a uvidím zezadu, jak se nějaké bávo (nebo klidně i splašená oktávka) blíží 160, tak prostě nebudu zbytečně vytvářet konfliktní situace a radši uhnu (nebo do toho levého pruhu ani nevjedu). Nebudu se ohánět tím, že on se na mne přece nemá co lepit.
A přesto to není důvod ani výmluva jet mu v kufru. Jak psal také níže Pepa.
Já ale celou dobu píšu o něčem úplně jiném. Ale kdo nechce rozumět, nerozumí.
Když ubližuje své dvouleté sestře a my ji řekneme, ať to nedělá
Já měl mladšího bratra, takže o tomhle "ubližování" vím své.
Psal jste, jestli to ježdění v kufru v ČR není zavázením v levém pruhu.
já jsem psal něco trochu jiného: že je-li skutečně pravda, že se v ČR víc "jezdí v kufru" než v Německu, nemusí to být jen tím, že "ti vzadu" jsou větší prasata, ale že nemalý podíl viny na tom má i to, že je tu víc těch, kdo překážejí v levém pruhu. A prostě si nemyslím, že "vždycky je to jen a pouze vina toho vzadu, ten vpředu je čistý nic špatného nedělá" je krátkozraký pohled, který ničemu neprospívá.
Když už mluvíte o agresivitě a bezohlednosti, tak já si prostě dovoluji tvrdit, že člověk, který si na dálnici v klidu a pohodě kilometr předjíždí druhého stovkou, ať už s pobavením sleduje, jak se za ním tvoří vláček, nebo se do toho zrcátka ani neobtěžuje podívat, je také agresivní a bezohledný. A že není objektivní ten, kdo prohlašuje, že za vzniklou konfliktní situaci může výhradně "ten vzadu".
To je jako s těmi dětmi. Někteří rodiče mají ve zvyku nic neřešit, dokud mladší sourozenec nepřijde s brekem, a pak potrestat jen toho staršího, protože "Mne nezajímá, co ti udělal, jsi starší, tak máš mít rozum." Netvrdím, že je to váš případ, ale je to stejně zkratkovité, stejně hloupé a stejně neobjektivní jako prohlásit, že za to vždycky může jen a pouze ten vzadu.
A prostě si nemyslím, že "vždycky je to jen a pouze vina toho vzadu, ten vpředu je čistý nic špatného nedělá" je krátkozraký pohled, který ničemu neprospívá.
Ehm. Takhle to dopadá, když člověk přeformuluje jednu půlku věty a druhou nechá. Místo "si nemyslím" má být "si myslím".
A jinak k postihování nedostatečného odstupu - oni to u nás uměj změřit/dokázat?Nestačila by k tomu kamera? Když se prohlásí, že bezpečný odstup je třeba 2 sekundy, a pak se prostě kouknou na záznam, jestli tam bylo 2 sekundy volno.
Vždycky můžu zpomalit a počkat až ho vykufří a vybliká někdo nervóznější.Akorát je potřeba 100+ kW, aby to zaručeně vyšlo... to jsem jednou takhle na podobného jezdce levého pruhu (hluboko pod hranicí 130 km/h) pustil zezadu blížící BMW. Do minuty byl sice zpátky v pravém pruhu, pustil BMW a než jsem ho předjel, tak se mi tam ten kretén nacpal zpátky...
Akorát je potřeba 100+ kW, aby to zaručeně vyšlo...S čímkoliv slabším je ostuda jezdit
S tim kroutakem je to strasej rozdil. Mival jsem BMW 316, to melo 100HP. Sice ten kroutak byl az od 3500ot, ale byl. V praci mame i30 1.4, 115HP. To auto je lehci, lip zprevodovany, podle papiru i silnejsi. Ale rozdil je takovej, ze ta i30 podle toho BMW skoro nejede. Do 80 jeste jakz takz, ale po dalnici totalni mizerie, dostat tam 140 je problem, pritom to BMW jelo celkem svizne az k 170 - papirove slabsi (na vykon) a tezsi auto.
Ted mam SAAB 2.0 turbobenzin 160HP, tam je to jasny. Kroutak zacina na 1500ot a uz na 1800ot je plnej tlak turba, do 5000ot je casu dost. Ma to obrovskej vliv na pohodli pri rizeni.
kteri by radi mluvili ostatnim do zivota, i kdyz mnohdy snad ani auto nevlastniTakže když nevlastním kotel na transformátorový olej a PET flašky, tak nesmím ostatním mluvit do toho, že ho používají?
Takže když nevlastním kotel na transformátorový olej a PET flašky, tak nesmím ostatním mluvit do toho, že ho používají?Imho nesmis, protoze ti do toho nic neni a zivotni prostredi ti patri uplne stejne jako komukoliv jinemu. To ale asi slyset nechces. Takze pokud budu mluvit obecne, tak je to uplne jiny pripad. Je to asi jako to, kdyz bych ja, kterym nevim zhola nic o kondenzacnich plynovych kotlich, nekomu radil, jake hodnoty ma na svem kotli nastavovat.
Imho nesmis, protoze ti do toho nic neni a zivotni prostredi ti patri uplne stejne jako komukoliv jinemu.Aha a nevadí ti, že on tím pálením petflašek podstatně znečišťuje i to „z části moje“ životní prostředí a já z toho potom třeba dřív umřu?
já z toho potom třeba dřív umřu?Ono také chtít žít sobecky dlouho je pěkná prasečina. S pokrokem technologií by za chvíli každý mohl chtít žít třeba sto let. Umřít by měl člověk včas a s ohledem na společnost, ideálně by měla smrt být totožná s koncem produktivního věku.
ideálně by měla smrt být totožná s koncem produktivního věku.Asi krmím trolla, ale stejně se zeptám: proč?
Prostě dejme tomu 65 let a pak eutanázie, povinná, ze zákonaHm, zajímavej plán. Upřímně doufám, že by vás někdo 64 let starý vzal s sebou.
Tiskni
Sdílej: