Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Tiskni
Sdílej:
má vyjít v první polovině příštího roku.. už v podstatě dosáhlo konečně stádia alfa - tzn. skoro vše funguje..
Po deseti letech.
e17 v mnoha věcech funguje lépe než všechny gnome a kde4 dohromady.
Pokud je v tom slušný terminál a dobře v tom vypadají Qt4 (a případně i GTK+) aplikace, zajímá mě to.
jsou psané v jazyce C, ale mají bindings pro Python a C++Jako proč? Pokud to není v C99 (jako že není), tak to bude fungovat i v C++ a jakýsi dementní wrapper je zbytečná vrstva navíc a vzniká tak závislostní peklo (jak je v linuxu však zvykem).
protected
...
protected: ElmObject (); // allow only construction for child classes virtual ~ElmObject (); // forbid direct delete -> use destroy() void elmInit (); void destroy ();A kdyby z toho nebylo na zvracení, ono nejenom, že to obaluje (a tak zdržuje) C api, ale ono to požaduje dalších kýbl závislostí (sigc++). To už je snad to samý, jako ten gtkmm bastl. Alespoň že to na rozdíl od něj nepoužívá ty_podělaný_názvy_funkcí()
zpomalení céčkových knihovem použitím C++ wrapperůTo však je pravda, proto je např. gtkmm ještě pomalejší šmejd než GTK a Qt dohromady
Jo, to mi také nefungovalo... tak jsem to několikrát zapnul a vypnul a povedlo se. Poté jsem se to snažil přesunout/zvětšit moc to nešlo. Tak jsem pak spustil nm-aplet a nm-aplet byl na světě. Problém je, že to nemá průhlednost > je to bílé. Takže se to dost odlišuje od zbytku panelu. A dále se u toho dost blbě hledá, to místo kde kliknout pro editaci. Nyní to už ale asi funguje.. :)
potřebuju k životu vědět, jestli se dá nastavit pevná velikost 16x16Tím se ovšem mnoho vysvětluje