Správce nástroje curl Daniel Stenberg na GitHubu průběžně vytváří svou novou knihu Uncurled, v níž shrnuje své dlouhodobé zkušenosti s údržbou open-source projektu: od odpozorovaných pouček po vtipné a ne až tak vtipné příklady e-mailů od uživatelů.
Byla vydána nová major verze 25.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Deno (Wikipedie), běhové prostředí (runtime) pro JavaScript a TypeScript, bylo vydáno ve verzi 1.22. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Red Hat oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu (RHEL) 9.0. Vedle nových vlastností a oprav chyb přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Lars Knoll oznámil, že po 25 letech v ekosystému Qt, z toho 22 let pracující pro různé společnosti vlastnící Qt, odchází ze společnosti The Qt Company do malého norského startupu.
Na Kickstarteru běží kampaň na podporu mini ITX desky Turing Pi 2 Cluster Computer. Vložením 4 výpočetních modulů, podporovány jsou Raspberry Pi 4, Turing RK1 a Nvidia Jetson, lze získat 4uzlový cluster. Cena desky je 219 dolarů.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 198. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. května tradičně od 18 hodin v Pivovarské restauraci Moravia.
Byla vydána nová verze 0.25 herního enginu Fyrox, původně rg3d. Přehled novinek s kódy, náhledy i videi v příspěvku na blogu.
Multiplatformní audio přehrávač Qmmp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.1.0. Z novinek lze zmínit například podporu XDG Base Directory Specification.
Letošní konference LibreOffice proběhne 28. září až 1. října v Bolzanu. The Document Foundation hledá přednášející.
Tiskni
Sdílej:
Mě taky zpočátku neseděla, ale zvykl jsem si, a dnes považuju Lua za jeden z nejlepších skriptovacích jazyků .. rozšiřitelná sémantika je boží věc, a nevím jak to Lua dělá, ale je to minimální jazyk a přitom je de facto kompletní a elegantní, podporuje vše co je potřeba (no, hodil by se mi nějaký statický metaprogramming, ale to můžu kdyžtak dodat externě.. plánuju pro Lua vytvořit systém AST maker jako v Lispu pro rozšiřování syntaxe). Btw, LuaJIT FFI podporuje např. i SIMD a celkově i nízkoúrovňové programování, takže s takovým statickým metaprogrammingem by mohlo jít o perfektně použitelný obecný skriptovací jazyk s vysokým výkonem a konkurovat i jazykům postaveným nad .NET/JVM (myslím teď dynamickým, Clojure například).
Co se týče ještě porovnání s JS, nezanedbatelnou roli hraje i to, že implementace Lua jsou napsané v C a mají málo závislostí.. snažím se nezáviset na ne-C knihovnách pro dobrou interoperabilitu a držím počet závislostí na minimu (v budoucnu přibude ještě fyzikální engine, nejspíš ODE, nic jiného zatím neplánuju). Kromě toho je i LuaJIT o dost menší než V8 a dá se daleko snadněji zabudovat do projektu (projekt, ze kterého OF vychází, Syntensity, využíval JS/V8 pro skriptování .. po migraci klesl objem podpůrného kódu na polovinu a po zavedení utility knihovny ještě dál)
Co se týče mobilních zařízení, tu podporu bych fakt rád přidal, ale zatím to nebude možné. Zatím finance plánuju čerpat z webového distribučního systému (bude se jednat o jednotný systém pro tvorbu a distribuci i kooperativně online s ukládáním všech assetů na serveru) a potenciálně z Chaosu. Ale zatím výdaje jdou z vlastního + příspěvků.
LuaJIT2 je ještě o dost rychlejší než V8K tomu je zajímavé čtení, na které jsem nedávno narazil, tady: http://blog.mrale.ph/post/5436474765/dangers-of-cross-language-benchmark-games